Strona 1 z 10

Nowe paliwo Shell z dodatkiem gazu

PostNapisane: 9 kwi 2009, 00:14
przez krzych
Shell ma jakiegos nowego Diesla z dodatkiem "plynnego gazu" jak mi to wyjasnil Pan z obslugi. Podobno ma byc nizsze spalanie i mniej zanieczyszczen w samym paliwie wiec same korzysci.

Ktos testowal? Jacys chetni do testow? (byle nie w miescie, bo to nierzetelne)

Nawiasem, ktos w koncu ustalil JEDNOZNACZNA opinie o stosowaniu paliw z "dodatkami"? Z roznych zrodel docieraja pogloski ze SCV nie lubi dodatkow, ale jedni mowia ze zadnych dodatkow, inny ze tylko tych dolewanych recznie a nie tych skladowych samego paliwa uszlachetnianych na stacjach, wiec nie bardzo wiadomo w co wierzyc...

Jarek? Jezdzil ktos z Twoich podopiecznych na Vervie czy innym V-Power-wynalazku? Stan silnika i jego towarzystwa jest Ci znany? Z tego co wiem Impex z Lublina tez tu zaglada – a Waszym zdaniem? Inni mechanicy?

Bo na moj maly chlopski rozumek to mi wyglada, ze stosowne "uszlachetniacze" nie powinny szkodzic, ale moze jest jednak za maly ;) (powinny ulatwiac spalanie, a nie utrudniac, wiec i sadza czy spaliny powinny byc latwiej wydalane – ale moze sie myle...)

PostNapisane: 9 kwi 2009, 04:44
przez Krisek
Niewiem nic o dieslu .. ale Shell wprowadza benzyne z Azotem i wtym przypadku

Oni pewnie dodaja amines ktore maja Azot ...

Dodatki do benzyny ktore kupujesz do czyszczenia ukladu czesto zawieraja .. azot ..

Dobre ? tak
Shell zawsze robil dobre paliwa ...

Szkodzic ? czemu czyscic uklad zapobiegac osada ?

PostNapisane: 9 kwi 2009, 14:12
przez Jaksa
krzych napisał(a): Jezdzil ktos z Twoich podopiecznych na Vervie
Nie słyszałem , klienci raczej zalewają do swoich mazd paliwo z sieci BP /Shell i to zwykły ON.

PostNapisane: 9 kwi 2009, 18:21
przez Bartg
Mowimy o Shell GTL do dieseli ? Czytalem ze na paliwie robionym w tej technologii jezdza wyscigowe diesle ( Leony TDI czy audi z le mans ), niedlugo ma calkowicie zastapic zwykly ON na shellu, takze chyba mozna tankowac bez stresu.
http://www.shell.com/home/content/shell ... _1205.html

PostNapisane: 9 kwi 2009, 23:09
przez Riki
no to zalejemy na próbę....

PostNapisane: 9 kwi 2009, 23:14
przez krzych
Adaś napisał(a):–>


Sorry Adas, ale nie zagladam za czesto na inne fora niz 356 wiec nie wiem co gdzie i jak, postaram sie bardziej ;) ;-P


Bartg napisał(a):Mowimy o Shell GTL do dieseli ?


Tak tak tak, wlasnie to mialem na mysli. Czyli probujemy...

PostNapisane: 10 kwi 2009, 08:08
przez ogien82
Witam
Ja też zaleje tego nowego diesla po świętach, teraz nie mogę bo mam prawie pełny bak, zawsze latam na VERVIE ON i sobie chwalę, te nowe paliwa są przygotowane pod nowe silniki, jeśli to co piszą w swoich ulotkach jest prawdą to nie ma się czego obawiać.
Tu ulotka z Orlenu:
http://www.verva.pl/olej.html
Moim zdaniem takie stacje jak Orlen, Shell, czy BP nie mogą sobie pozwolić na jakieś fantazje, bo tankuje u nich większość firm, u nie w firmie np BP jest zalewane do aut służbowych, auta mają po 150 – 200 kkm i nie ma problemów z silnikami.

PostNapisane: 10 kwi 2009, 10:23
przez Karwoś
Ja zawsze chwaliłem sobie gaz na BP – paliwo zresztą też -- niestety teraz mieszkam w suwałkach a tam nie ma BP – tylko statoil orlen i shell.

PostNapisane: 11 kwi 2009, 22:21
przez ogien82
Hello
Właśnie oglądałem ulotkę o tym nowym nowym dieslu z Shella, co mnie zdziwiło to to, że to paliwo jest bezbarwne, wygląda jak woda mineralna niegazowana.
Jako do diesli z DPF jest idealne bo nie ma prawie siarki (czyli brak zanieczyszczeń przy spalaniu), ale co ze smarowaniem?? Czy nie jest ono za suche?? Najlepiej jakby ktoś się wypowiedział co się na tym zna lepiej.
Tak czy inaczej zaleje je w poniedziałek, będę miał 200km do przejechania można będzie już jakieś wnioski wysnuć ;)
Jak już ktoś je przetestował to nich coś napisze.

PostNapisane: 14 kwi 2009, 00:37
przez krzych
Mnie troche irytuje to co uslyszalem w Ksiezynie – ze SCV lubi sie zatykac od dodatkow... Jesli sie okaze, ze na dluzsza mete z ta Verva i dodatkami mieli racje to kicha, a z GTL wlasnie smarowanie moze byc smieszne tak jak z LPG...

Jarek, HEEEELP! Wez sie popytaj tych znajomkow Mazdowych co i jak? :) Wiem ze beda naklaniac do czystych ON, ale jak powiesz konkretnie Verva i GTL to moze zasiegna rady gdzies w "centrali"? :)

PostNapisane: 14 kwi 2009, 07:55
przez ogien82
Witam
A więc jak pisałem wcześniej, wczoraj zatankowałem się tym nowym dieslem z GTL i co zauważyłem:
-mniejsze spalanie
-silniczek pracuje równo i przyjemnie
-bardzo ładnie się zbiera, czuć go na każdym biegu
-DPF chyba je polubił bo na ponad 300km ani razu się nie wypalał, leciałem A2 na tempomacie i włączone miałem spalanie chwilowe.
Brak jest tylko odpowiedzi na jedno pytanie, mianowicie jak będzie ze smarowaniem??
Będę tankował to na zmianę, tj. raz GTL, raz VERVA ON, raz zwykły ON, myślę, że nie powinno być problemów z silnikiem.
Tak na marginesie jest to jedyne paliwo z Shella, które polubiła moja mazducha ;), pędziła na nim jak szalona!!!!
Pozdrawiam...

PostNapisane: 15 kwi 2009, 00:47
przez krzych
W takim razie jestem nastepny w kolejce. Jak tylko bak opustoszeje, dam znac.

PostNapisane: 15 kwi 2009, 01:15
przez Bartg
Nie moze byc problemow, skoro planuja w ogole wycofac zwykly ON ze swoich stacji.

PostNapisane: 15 kwi 2009, 01:17
przez Krisek
Zawsze mozesz dodac ... olej co uzywa sie do 2 suwow ....

Nowe silniki sa przystosowane do braku siarki ...bodajze od 2007
a te ponizej powinny dostawac dawke ...

PostNapisane: 15 kwi 2009, 08:01
przez ogien82
Witam
Jak chcecie to sobie zalejcie na spróbowanie tego paliwa;)
Jak będzie mieć prawie pusty bak zalać za 50 zł i przetestować, myślę jednak, że będziecie zadowoleni z tego paliwa bo naprawde im wyszło, pisałem wyżej, że jest ono jak woda mineralna, nie jest, ma kolor podobny do tradycyjnego ON, ten dodatek jest podobno bezbarwny.
Róbcie testy i piszcie, szczególnie Ci co mają DPF niech zobaczą jak się na tym paliwie zachowuje.

PostNapisane: 15 kwi 2009, 14:48
przez jarku007
ogien82 napisał(a):Róbcie testy i piszcie, szczególnie Ci co mają DPF niech zobaczą jak się na tym paliwie zachowuje
<br>Przyłączam się do testu .<br>Jeszcze nie mają go na wszystkich stacjach , <br>ale w krótkim czasie ma się pojawić już w całym kraju .<br>
http://www.shell.com/home/content/pl-pl/shell_for_motorists/fuels/v_power_diesel/fuels_vpd_na_antenie_24092004.html

PostNapisane: 15 kwi 2009, 15:35
przez ogien82
jarku007 napisał(a):Przyłączam się do testu .

I bardzo dobrze, im więcej testów tym więcej wniosków, może tu będzie rozwiązanie naszych DPF-ów

PostNapisane: 15 kwi 2009, 17:02
przez MTS
Witam. Ja już dwa razy tankowałem nowego diesla i żadnej różnicy jak na razie nie zobaczyłem, z tym że wcześniej tankowałem starego V-POWERA. Jedyne co mogę powiedzieć to to, że troszkę więcej kilometrów robię. Ale to raczej od tego że się ciepło zrobiło bo w zimie mi strasznie skoczyło spalanie.

PostNapisane: 15 kwi 2009, 21:38
przez krzych
No wiec wlasnie – z tym spalaniem to moze byc roznie. Jak ktos chce koniecznie spalanie sprawdzic to raczej dluga trasa dwukrotnie pod rzad i to najlepiej ta sama, a paliwo z tej samej stacji, raz czysty ON a raz GTL i tankowane do pierwszego "strzalu", bo inaczej testy do bani. Ze strzalem tez moze byc roznie, bo moze sie jedno bardziej pienic, ale tego juz nie unikniemy... jakis blad zawsze bedzie.

Ja chwilowo jako ze mialem prawie pelny bak, zatankowalem jakos 1/3 pod korek mieszajac ze zwyklym ON z innej stacji (Lukoil). Roznicy nie zauwazam, moze poza tym, ze po zatankowaniu pierwszy rozruch silnika byl nieudany... (?) Zakrecilem odruchowo wylaczajac po pierwszym obrocie, a tu nic... jakby zaczal, ale zdechl. Za drugim zakrecilem az zapalil – zeszlo mu 1 i pol obrotu jakby z wysilkiem... Przed dolewka nie bylo problemu zadnego.

Kopyta obiecywanego na pewno nie zauwazylem, ale nie moge rzetelnie powiedziec, bo mialem za kiepski dzien na testy – moge sie mylic. Spalanie na komputerze standardowe jesli wierzyc mojej pamieci. Okaze sie po wyjezdzeniu kilku bakow w sprzyjajacych okolicznosciach.

Bardziej wyrownanej pracy tez nie slysze. Nadal domaga sie regulacji zaworow (czy tam czegos takiego) albo "ten typ juz tak ma", sie okaze.

PostNapisane: 15 kwi 2009, 22:36
przez ogien82
Do krzych
To, że Ci auto nie zapaliło za pierwszym razem na pewno nie miało nic wspólnego z wlaniem GTLa ponieważ miałeś w układzie jeszcze paliwo z poprzedniego tankowania, 1/3 wlana do zbiornika rozejdzie się po kościach;) Trzeba zalać żeby zobaczyć różnicę jak masz paliwa starego na dnie, żeby go nie rozcięczyć za mocno. Na pewno jest tu też ważny stan silnika (mój ma przejechane około 20kkm), więc nie jest jeszcze zanieczyszczony od różnego syfu i stąd może udało mi się zobaczyć różnicę. Zobaczymy jak minie trochę czasu i więcej będzie osób testujących to paliwo.