jestem początkującym kierowcą i mam problem, jak moża sprawdzic spalanie naszych mazd (aut)
znam tylko taki sposób: tankujesz do pełna, przejezdzasz 100 km i znowu tankujesz i patrzysz ile.. z
z góry dziekuje za odp
www.mazdaspeed.pl
chmooreck napisał(a):Tylko 100km to trochę mało
Xenocyd napisał(a):oj, tak, potrafie sie na takim odcinku zmiescic w nieco ponad 6 litrach, innym razem zuzywajac ponad 10
wszystko wyglada inaczej po kilku tankowaniach do pelna – wtedy wynik zaczyna byc wiarygodny
Hazu napisał(a):chmooreck napisał:
tankujesz do pełna i dzielisz ilość litrów przez ilość kilometrów.
raczej odwrotnie
qlesh napisał(a):A ile paliwa zużywa silnik benzynowy pracując przez 15 minut na wolnych obrotach gdy jego początkowa prędkość obrotowa to ~1300obr/min a końcowa, po pełnym nagrzaniu ~700obr/min? R4 lub V6, pojemność też dowolna
Mirek napisał(a):qlesh jeśli tylko nie robisz tak zbyt często to różnica wcale nie jest tak duża jakby się wydawało. Ja czasem (zwłaszcza w zimie) zostawiam auto np. na 15min. odpalone żeby mi się w środku nagrzało i lód z szyb roztopił (aaach, fajnie było by mieć webasto) i różnice w spalaniu w ogólnym rozrachunku (pod warunkiem że nie jeździsz po 10km między takimi sytuacjami) są naprawdę nie aż tak strasznie duże.
zaś co do wyliczania spalania to faktycznie 100km to mało żeby wyliczyć spalanie, zresztą jeden bak też niekoniecznie dużo powie bo sporo zależy od stylu jazdy, opon, warunków pogodowych, wiatru itd.
Na dłuższą metę polecam tak jak wcześniej Yapa napisał http://www.spritmonitor.de lub nowy polski odpowiednik http://www.motostat.pl/
pozdrawiam
gadula napisał(a):Silnik 1.8 po odpaleniu w mroźny dzień ma spalanie na poziomie 2l/h, po rozgrzaniu i spadnięciu obrotów do 750obr/min spalanie schodzi do 1.1l/h ;]
Siw-y napisał(a):Dużo...u mnie w KL'u przy odpaleniu zimnego przy ok 1,5kRPM pali jakieś 1,1-1,2 l/h a po ugrzaniu 0,8-0,9 l/h
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości