Strona 1 z 1

Nierozcieńczony koncentrat do chłodnic

PostNapisane: 15 lis 2008, 17:52
przez jakub26
Dziś byłem w warsztacie samochodowym i zalali mi chłodnice koncentratem Kuhlerschutz CT 12 plus. O ile widziałem nikt tego płynu nie rozcieńczał, a na opakowaniu pisze, że nie wolno go stosować bez rozcieńczania. Co mam zrobić?

PostNapisane: 15 lis 2008, 18:00
przez Blade
dopytaj sie czy nie był rozcienczony. A jak nie był to spuścić i zalać właściwym. i oczywiście w ramach reklamacji za nieprawidłowo wykonaną usługę.

PostNapisane: 15 lis 2008, 18:45
przez Bladyy78
Koncentrat nie jest tani wiec na pewno Ci go rozcieńczyli. Wątpię żeby powstała taka pomyłka i to jeszcze na ich koszt. Prędzej bym uwierzył jak by Ci nalali za mało koncentratu w stosunku do wody.

PostNapisane: 15 lis 2008, 18:53
przez jakub26
Zapłaciłem za wymiane i płyn 85 zł

PostNapisane: 15 lis 2008, 18:58
przez wojciechhh
85 zł...ooo a jak jak wymieniałem 32zł za płyn Borygo i 0zł za własną fatygę, a za mocno nie trzeba się namęczyć.

PostNapisane: 15 lis 2008, 23:15
przez jakub26
Wlali mi Cartechnic CT 12 plus – czy to dobry płyn???

PostNapisane: 18 lis 2008, 19:22
przez Bladyy78
jak nie zamarznie to znaczy ze dobry

PostNapisane: 19 lis 2008, 08:17
przez brii
Nierozcieńczony płyn oparty na glikolu może zamarzać szybciej niż rozcieńczony (ciekawa właściwość) i mieć słabsze właściwości jeśli idzie o odbieranie ciepła...

PostNapisane: 19 lis 2008, 09:34
przez Lukano
Podjedź do jakiegoś mechanika. Sprawdzą temperaturę zamarzania płnu i wtedy będzie wiadomo,

PostNapisane: 19 lis 2008, 19:37
przez mikoZ
Witam
Ostatnio sprawdziłem sobie temperaturę zamrzania płynu chłodniczego.
I co się okazało że wynosi ona -55C.
Czy to czasami nie jest trochę za dużo???

PostNapisane: 20 lis 2008, 09:45
przez brii
Sprawdź jeszcze temperaturę wrzenia – jeśli nie jest niska to nie ma się czym przejmować :)

PostNapisane: 22 lis 2008, 16:00
przez superjinx
Pozwólcie że się podłżcze pod temat.
Kupiłem płyn do chłodnicy Preston i chciałbym go samemu wymienić w mojej 323F BA.
Czy może mi ktoś napisać krok po kroku jak to zrobić?
A już najlepiej z jakimiś fotkami co i gdzie trzeba odkręcić.
Dzieki

PostNapisane: 22 lis 2008, 18:30
przez Bladyy78
Odkręcasz korek wlewu płyny chłodniczego( jeżeli tego nie zrobisz płyn z chłodnicy będzie albo wolno leciał albo wcale), następnie szukasz korka spustowego wody z chłodnicy powinien być po prawej stronie na dole chłodnicy jak stoisz przed autem, następnie go odkręcasz i spuszczasz płyn. Jak wszystko wycieknie zakręcasz korek spustowy i wlewasz płyn. I to powinno być na tyle. Może jednak zdarzyć Ci się że po wymianie płynu zapowietrzy ci się układ objawem tego będzie że nie będziesz miał ogrzewania, wtedy trzeba taki układ odpowietrzyć.
Odpowietrzyć najlepiej jest na zgaszonym silniku. Odkręcamy korek od wlewu płynu chłodniczego,następnie luzuje się górny przewód od chłodnicy i delikatnie próbujemy go ściągać (ale nie należny go ściągać całkowicie tylko delikatnie tak żeby delikatnie zaczął wypływać płyn) na początku poleci woda z powietrzem kiedy będzie już leciała sama woda układ będzie odpowietrzony skręcamy przewód od chłodnicy. Należy pamiętać że podczas odpowietrzania trzeba cały czas kontrolować ilość płynu w zbiorniczku wyrównawczym.