Strona 1 z 5
Żarniki xenonowe, po czym poznać czy czas na zmianę

Napisane:
11 cze 2007, 14:49
przez Brt
Witam,
mam pytanie, po czym poznać czy czas na zmianę żarników w lampach xenonowych?
słyszałem, że zmieniają barwę i gorzej świecą jeśli przychodzi czas wymiany,
mogę prosić o opinie?

Napisane:
18 cze 2007, 14:15
przez JimmyK
Z tego co się orientuję to właśnie po barwie można poznać.
Im starsze palniki tym bardziej barwa przechodzi w fiolet i równocześnie zmniejsza się ich jasność.
Tak więc czysto subiektywne odczucia – sam zdecyduj kiedy wymienić (zawsze para).
(ew. na prezeglądzie mogą się przyczepić w ekstremalnym przypadku do barwy, bo powinna być biała lub zółta, ale w to nie wierzę

)

Napisane:
18 cze 2007, 15:52
przez Brt
ufff, ktoś się zlitował,
dzięki JimmyK,
to jeszcze jedno pytanie, jeżdże na żarnikach 4300K czy jest sens wkładać 6000K
chodzi o poprawę widoczności, barwę światła (czy nadal jest biała) no i czy nie będę oślepiał innych kierowców na mocniejszych żarnikach?

Napisane:
19 cze 2007, 15:05
przez Cichyq
4300 daja wiecej swiatla z tego co czytalem.
Im wyzsza liczba tym rarwa coraz bardziej zblizona do koloru niebieskiego ale za to coraz slabiej swieca.
Pozdrawiam,
Cichy

Napisane:
19 cze 2007, 16:13
przez Adaś
Cichyq napisał(a):ale za to coraz slabiej swieca.
ale jak wyglądają
@8000K


Napisane:
20 cze 2007, 10:46
przez Pawnik
Brt napisał(a):czy nie będę oślepiał innych kierowców na mocniejszych żarnikach?
Żarniki 6000 K nie są wcale mocniejsze od 4300 K. To jest tzw. temp. barwowa światła od żółci 2000 K, poprzez biel 4000-5000 K, niebieski ok. 6000 K do fioletu 1000) K. W europie są chyba dozwolone max 6000 K. Ja mam obecnie 6000 K i jest ok. Róznica w jasności w porównaniu z 4300K nie jest aż tak duża, za to w ciemności przy 6000K przy dłuzszych trasach wzrok zdecydowanie mniej się męczy ( 6000 K, to mniej więcej barwa światła dziennego w pochmurny dzień ). Kwestia wyglądu ma drugorzędne znaczenie.

Napisane:
12 lip 2007, 11:23
przez Artek
to xenony 4300K świecą na biało?
Jaką mają moc fabryczną xenowy w M6

Napisane:
12 lip 2007, 12:25
przez Cichyq
Artek napisał(a):to xenony 4300K świecą na biało?
Tak, o ile dobrze pamietam, to jest to barwa biała, taka jak w sloneczny dzien.
Artek napisał(a):Jaką mają moc fabryczną xenowy w M6
35 W
Pozdrawiam,
Cichy

Napisane:
12 lip 2007, 13:55
przez Brt
Artek,
xenony oczywiście świecą na biało i to jest ich wielka zaleta w porównaniu z halogenem, który świeci na żółto,
to że Ty patrząc w reflektor widzisz niebiski kolor to nie znaczy, że światło, które daje jest niebieskie – to nie żarówka halogenowa SUPERXENONMEGAEMULATION


Napisane:
12 lip 2007, 21:00
przez Artek
ok teraz już rozumiem dzięki
W M6 są żarówki 4300K czy 6000K?

Napisane:
12 lip 2007, 21:54
przez Brt
Artek napisał(a):ok teraz już rozumiem dzięki
W M6 są żarówki 4300K czy 6000K?
oczywiście 4300k,
ja po lekturze tego forum, zastanowiłbym się dwa razy zanim zainstalowałbym 6000K (nie widzę po prostu powodów),
powyżej 6000K żarniki są zabronione przez eur prawo
Xenon

Napisane:
29 lut 2008, 21:35
przez alf28
Coraz częściej montujemy xenony,zresztą sam się nad tym zastanawiam.I tu pytanie jaka barwa daje najlepsze oświetlenie drogi 4300k czy 6000k ewentualniejakie wrażenia z innych barw.
najlepiej zeby wypowiediały się osoby które jażdzą na xenonach,a nie które widziały to z boku lub jadąc z naprzeciwka


Napisane:
29 lut 2008, 21:38
przez slav
alf28 napisał(a):jaka barwa daje najlepsze oświetlenie drogi 4300k czy 6000k
4300

Napisane:
29 lut 2008, 21:48
przez alf28
slav napisał(a):4300
czyli 6000 i cała reszta to poprostu wiejski tunig


Napisane:
29 lut 2008, 21:51
przez slav
alf28 napisał(a):czyli 6000 i cała reszta to poprostu wiejski tunig
czy wiejski to nie wiem , zreszta sam w 626 mam 6000 i nie uwazam go za wiejskie, ale zdaje sie ze pytales o najlepsze oswietlenie.

Napisane:
29 lut 2008, 22:26
przez alf28
slav napisał(a):6000 i nie uwazam go za wiejskie,
sory poprostu kojarzy mi sie to z niebieskimi kapturkami,żarówkami które świecą wszędzie,ale nie tam gdzie powinny.ksenonów to nie tyczy,a statnio miałem przyjemność widzieć kolesia który z bocznej uliczki chciał włączyć się do ruchu z xenonem w zwykłym reflektorze,to zwolniłem do 20 byłem przekonany że ktoś wylądował w rowie naprzeciw niego i światła świeca mu w kierunku gwiazd
slav napisał(a):ale zdaje sie ze pytales o najlepsze oswietlenie.
tak dzięki

Napisane:
29 lut 2008, 22:41
przez Adaś
wiejski tuning to montowanie barwy od 10000K wzwyż – widziałem takiego pacjenta, który miał chyba 12000K – porażka:)

Napisane:
29 lut 2008, 22:49
przez alf28
Adaś napisał(a):wiejski tuning to montowanie barwy od 10000K wzwyż – widziałem takiego pacjenta, który miał chyba 12000K – porażka:)
ja jeszcze nie miałem okazji tego widzieć ponoć efekt ośfietlenia drogi jest wtedy dużo słabszy bo tracą się jakies lumele cycuś

Napisane:
1 mar 2008, 01:13
przez Mundek
Lumeny, Lumeny ...
Nie polecam xenonów do lampy H7 w 626 GW 2000r, nie za ciekawie to wygląda ...
Jednak xenon dobry ale do soczewki ;]

Napisane:
1 mar 2008, 01:46
przez Adaś
co do barwy xenonów należy dodać, że z czasem ciemnieją i np. z 6000K robi się 8000K itd