Strona 1 z 2

Zamiana oleju z półsyntetycznego na syntetyczny.

PostNapisane: 29 lip 2008, 18:11
przez lukasz 323C
Wiem że nie powinno się zmieniać oleju w silniku z półsyntetycznego na syntetyczny np. z 10W-40 na 5W-40 gdyż może to spowodować cieknięcie oleju z uszczelek silnika. Ale co kiedy gęstość oleju syntetycznego jest podobna do oleju półsyntetycznego który teraz posiadam w silniku. Mianowicie jeżdżę na oleju Midland Avanza 10W40 półsyntetyczny a chciałbym zmienić na Midland Synqron 10W-50 syntetyczny który już zakupiłem. Jest to bezpieczna zamiana. Wcześniej jeździłem na oleju innej marki ale o takich samych parametrach jak Midland Avanza.

PostNapisane: 29 lip 2008, 19:17
przez Docent D
Przyłączam się do pytania, bo przy następnej wymianie też planuje spróbować sytnetyka (+ płukanke)

PostNapisane: 29 lip 2008, 20:08
przez Grzyby
lukasz 323C napisał(a):nie powinno się zmieniać oleju w silniku z półsyntetycznego na syntetyczny np. z 10W-40 na 5W-40 gdyż może to spowodować cieknięcie oleju z uszczelek silnika.

Mit obalony przeze mnie wielokrotnie w trakcie eksploatacji Cronosa.
Nic takiego się nie dzieje, no chyba że założyłeś do silnika uszczelki z mydła <lol>

Powiem więcej – Cronos przeszedł z mineralu, przez półsyntetyk, na pełny syntetyk i na pełnym syntetyku zrobił jakieś 70kkm. Zero jakichkolwiek "złych" objawów. Wręcz przeciwnie.

PostNapisane: 29 lip 2008, 20:22
przez Krisek
Polsyntetyk ? spytaj producenta ile syntetycznego w nim jest

ile masz kM na silniku

i mozna zmieniac olej ;)

PostNapisane: 29 lip 2008, 20:32
przez Krisek
i co oczekujecie od syntetyka ?

PostNapisane: 29 lip 2008, 22:29
przez Docent D
Krisek napisał(a):i co oczekujecie od syntetyka ?

Dobrego smarowania, no a czego innego...?

PostNapisane: 29 lip 2008, 23:08
przez keczu
No ja tez kiedys zmienilem(na liczniku bylo 94000 km) z gorszego na lepszy syntetyk...,a potem uszczelniacz na wale korbowym. :D

PostNapisane: 29 lip 2008, 23:18
przez Hugo
Grzyby masz/miałeś problem z porannym dymieniem?

PostNapisane: 30 lip 2008, 04:14
przez Krisek
hmmm ale olej DINO zapewni ci dokladnie takie smarowanie jak ... Syn.

Syntetyczny – pomoze z zimnymi startami
Z wiekszymi temperaturami
W wiekszosci wypadkow ma lepsze skladniki czyszace
a podstawowa i najwazniejsza sprawa wydluza cykl wymiany oleju !...


nie pomoze ze smarowaniem – czyli nie zmniejszy zuzycia silnika :) przynajmiej nikt nie potwierdzil tego naukowo

PostNapisane: 30 lip 2008, 08:45
przez lukasz 323C
W sumie na stronie midlanda nie ma już podziału na oleje syntetyczne półsyntetyczne i mineralne jest tylko na syntetyczne i mineralne. Przy zakupie tego Oleju byłem przekonany za jest on półsyntetyczny 10W ale po paru dniach czytam że pełny syntetyk. I dlatego moje pytanie czy te oleje maja te sama gęstość i nie wydmucha mi przez ta zmianę oleju uszczelek. Silnik to Z5 z przebiegiem 182 tyś nie powiem łyknie se oleju ale w normie myślę jak na ten silnik bo na 10 000 tak od 1 litra do 1,5. Zastanawia mnie to czy mam patrzeć na te gęstość 10W i olać resztę i wlewać bo oba oleje tak maja i są tak samo gęste czy jednak zawsze syntetyk będzie rzadszy od pólsyntetyka.

PostNapisane: 30 lip 2008, 08:54
przez ravo
jak rzadszy ? syntetyk 10w60 i polsyntetyk 10w60 to to samo, roznia sie tylko produkcja i wlasciwosciami czyscacymi. Sam zalalem wczoraj valvo 10w60 polsyntetyk z racji tego, ze to jedyny olej polsyntetyczny w tej chwili w tej specyfikacji. Jestem barzo zadowolony. Po co 10w50 w z5? szkoda kasy

Kolejna ciekawostka to LM 10w40 – jest grafitowo czarny :) takze wczoraj zalany do efki b6 po raz 2 i sprawuje sie genialnie – polecam te oleje do kazdej mazdy z normalnym silnikiem

PostNapisane: 30 lip 2008, 08:58
przez qbass
Krisek, przeczytales, co napisales? :)
Krisek napisał(a):Syntetyczny – pomoze z zimnymi startami


Krisek napisał(a): nie zmniejszy zuzycia silnika

Zimne starty najbardziej szkodza silnikowi, im ich mniej, oczywistym jest, ze zywotnosc silnika bedzie dluzsza.
lukasz 323C napisał(a):I dlatego moje pytanie czy te oleje maja te sama gęstość i nie wydmucha mi przez ta zmianę oleju uszczelek.

Niczego Ci nie wydmucha. A to, ze silnik sie "rozcieknie" to bujda rozpowszechniona przez niekompetentnych "wymieniaczy" olejow, ktorzy uczyli sie na 126/125p.

PostNapisane: 30 lip 2008, 09:53
przez Grzyby
Hugo napisał(a):Grzyby masz/miałeś problem z porannym dymieniem?

miałem
pomogła wymiana pierścieni :P
Olej nic tu nie da (a przynajmniej niewiele)

PostNapisane: 30 lip 2008, 11:43
przez domingez
lukasz 323C napisał(a):chciałbym zmienić na Midland Synqron 10W-50 syntetyczny który już zakupiłem

A ile zapłaciłeś za 1 litr ? Pytam, bo zalałem tym olejem w maju i jestem zadowolony. Podobno Subaru daje 10 letnią gwarancję na swoje silniki w przypadku eksploatowania ich na tym oleju.

PostNapisane: 30 lip 2008, 12:07
przez Grzyby
domingez napisał(a):Podobno

a w Ameryce biją murzynów <lol> ;)

PostNapisane: 30 lip 2008, 13:53
przez Hugo
Grzyby napisał(a):pomogła wymiana pierścieni
;)

PostNapisane: 30 lip 2008, 15:17
przez strOOs
ravo mowisz o LM (Liqui Moly) syntetyku czy polsyntetyku?
Gdzie toto mozna kupic :)

PostNapisane: 30 lip 2008, 15:31
przez Grzyby
www.carspeed.pl
Przeca to oczywiste :P

PostNapisane: 30 lip 2008, 15:36
przez strOOs
Grzyby dobra, nich mi ktos powie jak u nich BEZ PYTANIA oleje znalezc :)

PostNapisane: 30 lip 2008, 15:36
przez Grzyby
zadzwonić :)
Niekoniecznie wszystko jest na www.