Strona 1 z 1

Kolejność wymiany części eksploatacyjnych – olej, filtry, uk

PostNapisane: 10 kwi 2008, 15:41
przez Barthek
Chciałbym wymienić kilka eksploatacyjnych rzeczy w Maździe.
W związku z tym moje pytanie:
Czy preparat STP czyszczący cały układ paliwowy powinienem zalać przed tymi czynnościami czy po?

1.Wymiana filtra paliwa
2.Płukanka samego silnika płynem STP
3.Spuszczenie starego oleju
4.Nowy olej, filtr oleju oraz nowe świece

Z góry dzięki za podpowiedzi :)

PostNapisane: 10 kwi 2008, 15:43
przez Grzyby
Barthek1983 napisał(a):Czy preparat STP czyszczący cały układ paliwowy powinienem zalać przed tymi czynnościami czy po?

nieistotne dla jego działania czy wlejesz go przed, w trakcie czy po. Tak samo zadziała.

PostNapisane: 10 kwi 2008, 16:09
przez Barthek
Dzięki Grzyby :)
Chciałbym się upewnić czy zalać ten płyn przed czy po, ponieważ gdzieś te nagary które wyczyści płyn STP muszą sie przedostać i tak myślałem żeby go zastosować przed wymianą oleju -tak żeby zeszło już wszystko kiedy zrobię płukankę :) Więc czekam jeszcze na opinie...

PostNapisane: 11 kwi 2008, 10:05
przez bazakbal
to gdzie chcesz go w końcu zalać do silnika czy do układu paliwowego?

PostNapisane: 11 kwi 2008, 10:10
przez Barthek
Ten płyn chcę zalać do układu paliwowego, ale te nagary które on niby niweluje to gdzie się podzieją?
Chyba że on je jakoś rozpuszcza i nic nie przedostaje się do silnika.

PostNapisane: 11 kwi 2008, 21:13
przez Hazu
Barthek1983 napisał(a):preparat STP czyszczący cały układ paliwowy

czyści układ paliwowy i nic więcej
do czyszczenia silnika wewnątrz służy płukanka do silników, wlewana najczęściej przed wymianą oleju moze być STP

PostNapisane: 12 kwi 2008, 08:39
przez ivo
Czy taka płukanka (oczywiście przed spuszczeniem starego oleju !!) może zrobić coś złego ??
Rzecz dotyczy 15 letniego silnika 1.6 z wtryskiem o przebiegu zbliżonym do 250 tys. km.

pzdr

PostNapisane: 12 kwi 2008, 09:37
przez Grzyby
ivo napisał(a):Czy taka płukanka

do wtrysków czy do silnika?


ivo napisał(a):Rzecz dotyczy 15 letniego silnika 1.6 z wtryskiem o przebiegu zbliżonym do 250 tys. km

No to powiem tak – Cronos ma identyczny bagaż za sobą (15 lat i 245kkm) i płukanki silnika robię w nim przy każdej wymianie oleju (tak gdzieś od 50kkm) i jeżdżę na pełnym syntetyku. Oleju nie bierze w ilościach wymagających dolewek.
A preparat do czyszczenia wtrysków zalewam raz w roku.

Zadowolony ? :)

PostNapisane: 12 kwi 2008, 15:42
przez ivo
Chodziło mi oczywiście o płukanie silnika...
Nigdy wtrysków nie czyściłem :( a co to naprawdę daje ??

PostNapisane: 12 kwi 2008, 15:47
przez Grzyby
czyści je z osadów – lepiej rozpylają paliwo (teoretycznie) :)

PostNapisane: 18 kwi 2008, 11:14
przez priester
Chciałbym podłączyć swoje zapytanie do w/w wątku.
Nigdy wcześniej w żadnym aucie nie robiłem płukanek silnika ani czyszczenia ukł. paliwowego / wtrysków.

Proszę o info jakich preparatów użyć, w jakich ilościach i ile orientacyjnie mogą kosztować ??

Hazu napisał(a):Barthek1983 napisał:
preparat STP czyszczący cały układ paliwowy

czyści układ paliwowy i nic więcej
do czyszczenia silnika wewnątrz służy płukanka do silników, wlewana najczęściej przed wymianą oleju moze być STP

PostNapisane: 18 kwi 2008, 12:03
przez Docent D
STP do czyszczenia układu paliwowego – ok 70PLN
STP do czyszczenia wtryskiwaczy – do 20PLN

1. Zakupujesz jeden z podanych STP.
2. Jedziesz na stacje.
3. Otwierasz wajchą klape od baku.
4. Przechylasz butelkę i wlewasz całą zawartość
5. Tankujesz do pełna
6. Jeździsz... aż wyjeździsz


:)

PostNapisane: 18 kwi 2008, 14:55
przez priester
a jaka jest cena płynu do silnika ??

PostNapisane: 18 kwi 2008, 16:36
przez Docent D
priester napisał(a):a jaka jest cena płynu do silnika ??

Chodzi Ci o "płukanke" do silnika?
STP – Engine Flush – 16-18 PLN


Wszystko masz w googlach :)