Środki do płukania silnika

Postprzez kubsztyk » 21 lis 2013, 22:19

ymcamazda napisał(a):(...) bo mam w starym oleju dolany molibden Liqui Moly mos2 i nie wiem czy pozbywac sie tego czy moze zostawic na czesciach w silniku

Wydaje mi się, że to jest środek jednokrotnego zastosowania i spływa razem z olejem przy wymianie, zatem należałoby kolejną puszkę dodać przy następnej wymianie oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez ymcamazda » 22 lis 2013, 00:30

kubsztyk napisał(a):ymcamazda napisał(a):
(...) bo mam w starym oleju dolany molibden Liqui Moly mos2 i nie wiem czy pozbywac sie tego czy moze zostawic na czesciach w silniku

Wydaje mi się, że to jest środek jednokrotnego zastosowania i spływa razem z olejem przy wymianie, zatem należałoby kolejną puszkę dodać przy następnej wymianie oleju.


tak, racja, ale ten srodek osadza sie na czesciach silnika i niby robia sie bardziej sliske wiec silnik lzej pacuje, ale jezeli poprostu wyleje stary olej bez plukanki to ten molibden dalej bedzie na czesciach silnika
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 20:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez makovic » 24 lis 2013, 14:51

Ale pamiętaj też że jeśli nawet ten środek działa to też ma określoną trwałość. Z pewnością nie będzie wieczny.

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2013, 11:49
Posty: 161 (1/6)
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 147km s-vt benzynka

Postprzez martii » 24 lis 2013, 23:02

Witam. Czy ktoś z forumowiczów robił płukankę w maździe 5 z silnikiem diesla 2.0 110km(2006rok).. Kupiłem swoją mazdę i poprzedni właściciel zalał ją olejem orlen platinium(ma przejechane na tym oleju około 1000km, ale jest strasznie czarny na bagnecie). Chcę go wymienić na oryginalny mazdy Mazda Dexelia ORIGINAL DPF 5W-30 5L . CZy płukanka w jakimś stopniu wpływa na Dpf(jest to mój pierwszy diesel do tej pory jeździłem benzyną). Autko ma przejechane 130tyś. CZy płukanka wyczyści smok( czy lepiej zdjąć miskę olejową i wyczyścić go samemu.)
Początkujący
 
Od: 22 lis 2013, 21:19
Posty: 21
Auto: MAZDA 5 , silnik 2.0 diesel 81kW, 2006rok

Postprzez Grzyby » 25 lis 2013, 09:58

martii napisał(a):CZy płukanka wyczyści smok

nie
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ymcamazda » 2 maja 2014, 20:08

panowie widzial ktos ten srodek:
http://www.ebay.co.uk/itm/221238530524? ... 1423.l2649

rewitalizuje?
Xado VitaFlush flushing fluid is used to clean all types of petrol and diesel engine lubricating systems (including those with turbo chargers) and gear box assemblies. Xado VitaFlush efficiently removes all contamination and tar sediments which will be removed when the oil is drained from the engine. Xado’s patented revitalizant will also restore your engine by reclaiming up to 70 % of the lost metal suspended in the original oil.

If you have used a regular oil without revitalizant, you may have noticed that it will contain small metal particles. These will be from the internal surfaces of the engine due to friction on various surfaces (rings, cylinders, shaft journals, bushs, etc). The amount of metal suspended in 4 liters of used oil, can contain approximately 3 grams of metal. A major repair would be required after the loss of about 60 grams of metal in a 1800 cc engine!

ktos mial z tym do czynienia? pic na wode czy ma to sens ''rewitalizowanie''
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 20:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez Tabi86 » 4 maja 2014, 19:07

Witam! Chciałbym zrobić płukankę silnika w mojej Szósteczce 2.0 CiTD 136 kM 2004r.
Miesiąc temu wyczyściłem smok olejowy i wymieniłem olej i filtry bez robienia płukanki. Przejechałem 1200 kilometrów i teraz wymieniam turbosprężarkę i moje pytanie jest takie: Jeżeli zrobię płukankę przed wymianą turbiny, to muszę ściągać miskę olejową i znowu czyścić smok?
Tabi86
 

Postprzez piterix » 17 sie 2014, 07:58

Zrobiłem płukanie silnika środkiem Liqui Moly Pro-Line Engine Flush (mechanik odradzał rękami i nogami strasząc od rozszczelnienia do niemal całkowitej zagłady silnika) , zgodnie z instrukcją płukało się 10 minut na włączonym silniku, a potem wymiana oleju i filtra. Nie zauważyłem przy tym niczego... żadnych czarnych bąków, żadnego szlamu. Zlany olej był bardzo rzadki i normalnie czarny. Mazda (6 1.8 z 2007r) jeździ jak jeździła nic lepiej i nic gorzej.
Przy okazji wymieniłem olej w skrzyni biegów (przebieg mi znany to 85tyś km, a prawdziwy nie wiadomo) – okazało się, że nie potrzebnie – zlany olej czyściutki jak z nowy butelki, żadnych szlamów, opiłków, zanieczyszczeń.
IMO – jeśli ktoś ma auto od nowości i wie jakie oleje stosuje to płukanki nie mają sensu (wydawanie pieniędzy) a i olej w skrzyni biegów wcale tak szybko się nie zużywa.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2013, 07:51
Posty: 35
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 1.8, 2007. Wcześniej Mazda 626 2.0D 1991r. – pierwszy właścicel, blachy posypały się całkowicie w 2011r.

Postprzez adam_b96 » 10 lis 2014, 09:40

Z Liqui Moly są dwie płukanki Engine Flush:
* jedna o oznaczeniu 2640 i pojemności 300ml -20zł
* druga o oznaczeniu 2662 i pojemności 500ml – 33zł. Jest tylko w serii PRO-LINE przeznaczonej głównie dla warsztatów. Środek jest bardziej agresywny bo ma za zadanie m.in. odblokować zapieczone pierścienie.

jeden i drugi stosuje się po rozgrzaniu silnika, na biegu jałowym przy czasie pracy 10minut. E

Czytając na innych forach podobno efekty daje spore, szczególnie u tych którzy jeździli na słabej jakości olejach lub nigdy nie stosowali płukania przed wymianą oleju.

U mnie za pierwszym razem zastosowałem LM 2662 a potem co druga wymiana oleju ten środek 2640.
Co ciekawe po zastosowaniu środka olej nie jest rzadszy tylko gęstszy (a dolewamy przecież 300ml cieczy zbliżonej lepkością do "wody".

Olej przy spuszczaniu spokojnie leci 25 minut i wchodzi go jakieś 200ml więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 13:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez mikomajster » 5 gru 2014, 19:18

Witam, będę przeprowadzał test płukania silnika, i ogólnie całego czyszczenia począwszy od układu zasilania, poprzez czyszczenie dolotów,EGR, przepustnicy a skończywszy na płukaniu silnika za pomocą środków firmy FORTE. Mam już wszystko zamówione, tylko muszę wrócić do polsk, wtedy przeprowadzę owy test. Cena może nie jest mała za cały komplet, ale już testowałem Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner do Fiata Doblo 1.9d bo przebierał na wolnych, dymił przy ruszaniu na zimno i co smieszniejsze podczas jazdy gasł. Zastosowałem osobny zbiornik 5 litrowy, podłączyłem powrót ON wlałem 2 butelki Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner do tego zbiornika i wypaliłem na wolnych obrotach wszystko, pózniej dolałem do pełnego baku jeszcze jedną butelkę. Po wypaleniu tego osobnego zbiornika dookoł tłumika zostało kółko z sadzy na ziemi, a po podłączeniu z powrotem baku do filtra przeprowadziłem test. Samochód przestał przebierać na wolnych obrotach i nie gasł już na dojezdzie do skrzyżowania. Zaczął dobrze odpalać i nie dymi na zimnym. Mechanicy już chcieli mnie ogolić i naprawiać wtryski i pompę a jak widać poprzez oczyyszczenie układu zasilania wszystko wróciło do normy.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2012, 09:17
Posty: 15
Skąd: Głuchów, wielkopolska
Auto: MAZDA 6, 2.0 MZR-CD 143KM DPF,
24.03.2006
84000km

Postprzez lantan » 9 kwi 2015, 11:06

Witajcie,

Z racji tego, że w najbliższych dniach planuję wymienić olej zastanawiam się nad zastosowaniem płukanki Motula (względnie Liqui Moly). Na wielu forach (w tym na naszym) czytałem wiele pozytywnych opinii na ten temat. Nie brakowało również sceptyków, którzy jednak nigdy nie stosowali takich specyfików, ale mieli z góry wyrobione negatywne zdanie. Chciałbym zatem poradzić się Was w tej sprawie dla mojego konkretnego przypadku. Auto kupiłem dokładnie rok temu, przez ten czas przejechałem nim 27tys. km (od 168tys do 195tys), praktycznie zaraz po zakupie zainstalowałem instalację LPG, nie wiem jaki olej był stosowany przed zakupem (auto z Francji więc zakładam, że lali do niego albo full syntetyk, albo coś z grupy HC). Jeżeli chodzi o konsumpcję oleju między wymianami to kształtuje się ona na poziomie ok. 1,5-2l oleju. Warto dodać, że ok. 40% przebiegu auta natłukłem autostradami przy dość agresywnym stylu jazdy (generalnie pedał w podłodze, Vmax, obroty rzędu 4000-4500). Po takich kilkuset kilometrowych podróżach rzeczywiście olej zauważalnie uciekał na bagnecie, ale jako przyczynę stawiam warunki pracy silnika oraz instalację LPG, a w pozostałych warunkach eksploatacji także hamowanie silnikiem. Przy jeździe miejskiej czy też po drogach krajowych nie zauważam znaczących spadków poziomu oleju, zatem podana przeze mnie ogólna konsumpcja od wymiany do wymiany jest zawyżana przez częste podróże autostradami – tak naprawdę oleju dolewam zawsze po jakiś dłuższych wyjazdach autostradowych. Co do kompresji – była sprawdzana niewiele po zakupie auta i kształtowała się na cylindrach od 13,5 do 14,5 barów (przy podanym przez producenta w instrukcji serwisowej stopniu sprężania 11:1 uważam, że wynik jest bardzo dobry). Myślę zatem, że z silnikiem jako tako nie ma żadnych problemów. Dotychczas stosowałem Mobila oraz Castrola, teraz celuję w Motula.
Wiele osób uczula, że w przypadku zastosowania oleju o lepszych parametrach (szczególnie mając na uwadze lepsze właściwości czyszczące detergentów w oleju) warto wcześniej wykonać płukankę silnika, aby ewentualny syf obecny po starych olejach nie krążył po silniku z nowym olejem tylko mógł przynajmniej w części opuścić silnik ze starym olejem i dodaną do niego płukanką.
Co zatem sądzicie o pomyśle? Bardziej pytam o ewentualne negatywne strony (które mam nadzieję nie wystąpią z racji na niezłą kondycję silnika).

Dzięki wielkie za odpowiedź.
Pozdrowienia
lantan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 13:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez lantan » 10 kwi 2015, 22:00

Ktoś coś pomoże? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 13:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez Istreed » 11 kwi 2015, 00:45

Ta z motula mnie nie przekonała.
Jak już to z BG kup jest naprawdę dobra mimo że upierdliwa w użyciu.
Czytaj trochę na idle, potem 1200 rpm, potem idle.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 13:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez lantan » 11 kwi 2015, 01:33

http://www.bgpoland.pl/compression-perf ... tion-p-590

Czy tą masz na myśli? Szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o firmie co oczywiście nie oznacza, że nie warto :) Płukanka Motula nie przekonał Cię w jakim sensie? Nie zrobiła nic dobrego czy też jakieś negatywy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 13:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez kubsztyk » 11 kwi 2015, 10:05

Motul, Valvoline VPS, Millers, Liqui Moly – wszystkie bezpieczne płukanki będą dobre..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sebek-71 » 11 kwi 2015, 14:48

Jeśli mogę coś doradzić,to akurat w twoim przypadku silnik 1,4 dość nowe auto i łykanie ok.2l oliwy między wymianami(jak piszesz),niestety kwalifikuje się tylko i wyłącznie do remontu(góra i dół) :(
Tu żadna płukanka i inne cuda nie pomogą.Co do kompresji,to zbytnio na nią nie patrz,jak również spadku mocy też nie poczujesz.Klękają pierścienie olejowe i tylko kompletny remont poprawi sytuację.
Ja mialem xedosa 2,0 V6 spalanie oliwy też do 2l między wymianami ok.10000km,kompresja ok,moc ok-ale auto o 10 lat starsze.Z resztą to typowe w vałkach kf, ale w twoim przypadku wydaje mi się,że to bardzo duża oliwożerność,a przecież kilometrów nie będzie ubywać...
Płukanka może, choć nie musi pogorszyć sytuację, bo wypłucze nagary i dopiero olej będzie pił ;)
Ja na twoim miejscu dolewał bym i jeździł dalej,skoro nic się nie dzieje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez viktoria » 11 kwi 2015, 15:54

W naszej Madzi zużycie oleju było 1,5 l /10.000 km no i zimą rano chmura dymu :(
Po zastosowaniu płukanki LIQUI MOLY i oleju Valvoline Maxlife (wcześniej Mobil) skończyło się poranne dymienie, a zużycie oleju spadło poniżej 0,5 l / 10.000 km :)
Nie twierdzę że jest to "złoty środek" ale puki co remont silnika odroczony ;)
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2014, 16:13
Posty: 66 (1/2)
Skąd: Łódź
Auto: Pasażerka Mazdy 3

Postprzez sebek-71 » 11 kwi 2015, 20:41

Olej Valvoline Maxlife przeznaczony jest właśnie do silników z większym przebiegiem,które lubią popić oliwki :) Ma on mniejsze właściwości myjące,a większe uszczelniające.Oczywiście płukanka może na jakiś czas pomóc odblokować trochę zapieczone pierścienie olejowe-niektórzy zalewają naftą, ale i tak po jakimś czasie zacznie się picie...no niestety jest to pięta achillesowa większości mazd :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 16:04
Posty: 1112 (1/16)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: był Xedos 6 2.0V6 140KM
323 BJ 1,5 sedan
jest Mazda 3 BK 1,6 MZR

Postprzez lantan » 13 kwi 2015, 01:39

Wydaje mi się, że trochę jednak przesadzacie mówiąc o wysokiej konsumpcji oleju w tym przypadku. Tym bardziej, że tak jak pisałem – za wszystko tak naprawdę odpowiada pałowanie na autostradzie i Lpg. W takich warunkach to każde auto swoje łyknie, nawet prosto z salonu :–) A w cyklu miejsko-trasowym (bez jazdy autostradowej) oleju praktycznie nie bierze. Białej chmury dymu nie ma również, więc myślę, że nic złego w silniku się nie dzieje :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 13:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Postprzez Istreed » 13 kwi 2015, 06:12

lantan napisał(a):http://www.bgpoland.pl/compression-performance-restoration-p-590

Czy tą masz na myśli? Szczerze mówiąc pierwszy raz słyszę o firmie co oczywiście nie oznacza, że nie warto :) Płukanka Motula nie przekonał Cię w jakim sensie? Nie zrobiła nic dobrego czy też jakieś negatywy?


Tak to to.
Motul to taka nafta w puszce ;)
Generalnie ilość syfu jaka wyszła + to jak wyglądał nowy olej po zalaniu i przejechaniu iluś tam km.
To BG czuć nawet w spalinach.
Tylko jak chcesz to robić po raz 1 to olej taki nie na Maxa przepracowany żeby filtr nie był już cały zawalony.
Tyle w kwestii płukania. Tylko nie wiem czy twój silnik remontu nie potrzebuje bardziej, bo jak sprawowany to te środki pomogą jak zmarłemu kadzidło ;)
A nawet mogą pogorszyć jak nagar usuniesz.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 13:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki