Strona 1 z 2

Komputer pokładowy – instalacja. Czy jest taka możliwość??

PostNapisane: 29 lis 2007, 20:29
przez andrzej_25
Witam,
mam Mazdę 626 2.0 D Comprex z 1994. chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość podpięcia wyświetlacza wtym modelu auta:) chciałbym mieć wyświetlacz z danymi np. o spalaniu:) i takie inne bajery:)
Z góry dziękuję:)

Pozdrawiam:
Andrzej

PostNapisane: 30 lis 2007, 18:36
przez xANDy
Absolutnie nie.
Możesz wstawić sobie zegarek, termometr albo miernik prędkości wiatru ale nie spalania...

PostNapisane: 30 lis 2007, 19:56
przez BoBi1234
To ja nie zaczynając nowego tematu chcialym sie dowiedziec czy to ( http://www.allegro.pl/item275731205_kom ... auta_.html ) bedzie dzialac w 626 GD ( 89r) 2.0D

PostNapisane: 30 lis 2007, 21:02
przez xANDy
"czy mogę zastosować do DIESLA ?"– teoretycznie tak pod warunkiem że to diesel z wtryskiem elektronicznym bo zasada działania jest praktycznie taka sama jak silnika benzynowego na wtrysku

BoBi1234 napisał(a):626 GD ( 89r) 2.0D
Myślę, że żadna dodatkowa odpowiedź nie jest potrzebna. Elektronika w GD jest chyba tylko w brzęczyku od świateł i w radiu samochodowym.

PostNapisane: 30 lis 2007, 22:36
przez andrzej_25
dziękuję Ci xANDy za odpowiedź:) a jeśli zadam takie pytanie: cy do swojej Madzi mogę wsadzić podrzewne siedzenia?? Czy nic nie bedzie przeszkadzać?? i jak będze to się miało na spalanie i na całą elektronikę:)
Z góry dzięki:)
Pozdrawiam

PostNapisane: 30 lis 2007, 23:58
przez BoBi1234
Gdyby byl chociaz brzeczyk od światel ..... no ale nadzieje mialem co prawda nikla ale jednak :D

PostNapisane: 2 gru 2007, 16:43
przez xANDy
andrzej_25 napisał(a):podrzewne siedzenia??
A co to jest?? Drewnianie, z wykończeniami w drewnie czy jak...??

PostNapisane: 2 gru 2007, 20:31
przez andrzej_25
xANDy napisał(a):
andrzej_25 napisał(a):podrzewne siedzenia??
A co to jest?? Drewnianie, z wykończeniami w drewnie czy jak...??


miało być podgrzewane:) klawiatura szfankuje;/

PostNapisane: 3 gru 2007, 01:14
przez Sebas
andrzej_25 napisał(a):miało być podgrzewane:) klawiatura szfankuje

Kolego możesz sobie zrobić ciśnienie oleju, temp. oleju, temp wody, nawet temp. ssania lecz spalania w GD czy GE z silnikiem Diesla nie zrobisz!!
1. wtrysk by musiał być bezpośredni (pompo wtryskiwacze)
2. komputer pokładowy by musiał mieć zaprogramowane dawki paliwa od których by musiał się odnosić
3. i bardzo wiele innych czynników
Więc
http://www.allegro.pl/item275731205_komputer_pokladowy_paliwa_do_kazdego_auta_.html

Nawet mi tego nie pokazuj ponieważ to jest pic na wodę ;)

PostNapisane: 3 gru 2007, 10:42
przez Riki
Sebas1236 napisał(a):wtrysk by musiał być bezpośredni (pompo wtryskiwacze)


PD? nie sa konieczne (patrz DiTD) tak samo jak bezposredni wtysk (patrz Avensis 2.0TD.. motor2CT) :)

PostNapisane: 3 gru 2007, 15:25
przez xANDy
Potrzebna to jest pompa wtryskowa z elektroniczną regulacją (ew. PD, bo one też są elektronicznie sterowane).

PostNapisane: 6 gru 2007, 03:01
przez ziutek2002
A czy można podłączyć taki komputer pokładowy (spalanie, temp. itp) w Mazdzie 626 z 2001 r?

PostNapisane: 6 gru 2007, 11:11
przez Riki
ziutek2002 napisał(a):można podłączyć

PostNapisane: 7 gru 2007, 23:35
przez xANDy
ziutek2002 napisał(a):można podłączyć

Można – w benzynie właściwie bez przeróbek.
W dieslu można ale nie będzie pokazywał spalania. Brakuje jednego sygnału w sposób bezpośredni (resztę można z szafy "wyjąć").

PostNapisane: 2 sty 2008, 17:21
przez ziutek2002
No właśnie. Mój silnik to 2.0 TDVI. Myślałem, że można normalnie zakupić sam computerboard, podpiąć się pod odpowiednią wtyczkę i finito :(

PostNapisane: 2 sty 2008, 22:57
przez MarekW
To może się włączę w tę dyskusję. Komputera do DITD nie ma i nie było w ofercie MAZDY. Od benzyny i tak na nic się przyda bo go się nie podłączy a jak nawet ktoś podłączył to spalania nie odczyta :–).

Można powalczyć i samemu spróbować coś takiego zbudować (co od dłuższego czasu powoli robię).

Co mamy to sygnał zwrotny z modułu IDM mówiący ile czas trwał wtrysk (zamknięcie zaworu SPV) i ten czas można przeliczyć na dawkę paliwa a reszta to już powinno być proste.
Do tego trzeba dodać sygnał prędkości (z ABSu) i można budować komputer spalania chwilowego i średniego.

Jak ktoś sądzi, że po OBD2 można coś wyciagnąć z DITD to się myli :–) proste interfejsy diagnostyczne nie chcą rozmawiać z DITD. Nigdzie nie znalazłem informacji czy komputer daje możliwość odczytać dane dotyczące spalania. Może ktoś kto ma NDS'a lub WDS odpowie na to pytanie.

Pozdrawiam
M.

PostNapisane: 3 lut 2008, 17:20
przez xANDy
MarekW napisał(a):Od benzyny i tak na nic się przyda bo go się nie podłączy a jak nawet ktoś podłączył to spalania nie odczyta
Zarówno masz rację jak się mylisz.
Komputer podłaczony do DiTD nie pokaże nic, a w wersji przed liftem nawet zegarek nie zaświeci.
Po lifcie dorobione są jeszcze kable we wtyczce komputerka/zegarka i po przełożeniu jednego sygnału i dołożeniu jednej masy – wystarczy "wyskrobać" sygnał dawki. I komputerek mazdy od benzyny będzie wskazywał spalanie.
Wersje przed liftem wymagają dołaczenia sygnału (obu) z układu pomiaru paliwa z baku; sygnału prędkości i kompletu zasilania (te sygnały idą z szafy, nawet wiem, które i gdzie). Jedyny, do którego nie dotarłem to sygnał dawki paliwa – nie starczyło czasu i chęci.

PostNapisane: 3 lut 2008, 17:22
przez Riki
xANDy napisał(a):nie starczyło czasu i chęci.


Są jednak osoby które by sie tym zajęły :P

PostNapisane: 21 lut 2008, 13:02
przez fantom
Riki napisał(a):
xANDy napisał(a):nie starczyło czasu i chęci.


Są jednak osoby które by sie tym zajęły :P


Mozna by sie pokusic o zrobienie takiego komputerka.Dla elektronika jest to wykonalne pod warunkiem ze bedzie skad wziac sygnal elektroniczny z wtryskiwaczy.

PostNapisane: 27 lut 2008, 23:29
przez NBR
xANDy a czy orientujesz się czy do BJ benzyna będzie można zamontować komputer pokładowy z 626 GF? – sama półka z wyświetlaczem jest identyczna podejrzewam że nawet są identyczne wtyczki...

I drugie pytanie czy też trzeba by było wyciągać sygnały ze sterownika – być może są już podciągnięte do wtyczki?