Puhcio napisał(a):Są dwie szkoły.
1) Kontrola stanu, ew. dolewki. Bez wymian.
2) Okresowe wymiany. Tutaj zależy jak samochód jest eksploatowany. Jeśli auto jeździ głównie po mieście, a kierowca ma ciężką nogę to można nawet co 30 k km/2 lata wymieniać. Jeśli normalnie zalecana jest wymiana co 60 k km/ 4 lata. Skrzynie w tribute mają dość średnią opinię, więc zalecam wymianę ... zapobiegawczo.
Dzięki za porady, wymienie. Co prawda żona ani nogi nie ma cięzkiej, ani po mieście nie jeździ, woli piesze wycieczki ale nie wiadomo jak to wczesniej było uzywane. Sprawdzałem stan niby jest ok, spalenizną nie smierdoli, kolor czerwony ale wolałbym sobie potem nie pluć w brodę.
Puhcio napisał(a):PS. Tribute jest z USA ? Jeśli tak, to zainteresowałbym się dodatkową chłodnicą oleju skrzyni biegów.
Myślę ze europejczyk. sprowadzony z Niemiec, prędkościomierz w km a nie milach, tylko pytanie czy na Europę szły wersje 3.0 z automatem i pełnym wypasem?
Puhcio napisał(a):Ponadto przeszkól żonę w zakresie używania automatu.
– jak zimny olej w skrzyni to jazda bez szaleństw
– Wybierając pozycję P, R, D ... auto MUSI STAĆ, nie może się toczyć.
– czekamy sekundę po tym jak włączymy R lub D, żeby skrzynia załapała bieg
Dostała manuala i sie uczy, powyższe sam jej wytłumaczyłem. Jedno mnie zastanawia, w instrukcji stoi jak byk ze nie zmieni pozycji z P bez wciśniętego hamulca, a u mnie sie da

, czym skutkuje przerzucenie z P na D bez hamulca, poza oczywistym, niekontrolowanym ruszeniem z mejsca?
I jeszcze jedno, co prawda z automatem niezwiązane ale może ktos sie orientuje, w Manualu mam napisaną wymianę oleju silnika co 3000 mil?? to 4800 km, kurcze tak czesto to w żadnym aucie nie musiałem wymieniac