Automat – i olej
Strona 1 z 1
Czy ktoś orientuje się co ile zmienia sie olej w automacie? Pzeryłem cały owners manual i poza tym, że wymieniać jak ciemnoczerwony-brazowy, spalony to innych wskazówek nie znalazłem. Nawet na karcie przeglądów nie ma podanych okresów/przebiegów do wymiany. Czy mam rozumieć, że w takim razie wystarczy go tylko kontrolować na stan i jakość organoleptycznie i kiedy jest ok, to nic nie ruszać?
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Pablo napisał(a):Czy mam rozumieć, że w takim razie wystarczy go tylko kontrolować na stan i jakość organoleptycznie i kiedy jest ok, to nic nie ruszać?
znając automaty Forda lepiej wymienić
Gratki nowego nabytku
Nie ma czegoi
ja byłem niby nabywcą ale w sumie bardziej jako dawca szelestów. Auto dla żony w ramach rekompensaty za "puszczoną swobodnie" 626 i żona juz mi sie buntuje jak kluczyki biore. Rano wyszła pod blok, zobaczyła i mówi ze sie zakochała i koniec kropka. Po przejażdżce automatem uczucie w niej jesczze sie utrwaliło, wiec bede miał problemy jakąkolwiek jazdą.
Z drugiej strony to moze i dobrze, autko w sumie niby fajne ale jak dla mnie takie babskie
po 50 tys km w pickupie przyzwyczaiłem sie że auto musi byc brutalne, trząść na wybojach, silnik ma ryczeć, a przeszkody terenowe pokonuje sie z buta
.
Do tego, wstyd sie przyznać niechluj lekko jestem, a raczej niedbaluch. U mnie auto to po prostu kawał blachy na kółkach i ma jeździć. Te delikutaśne skórki bym zaraz poniszczył jakiś ponadgabarytowym ładunkiem , śliczniutki lakierek połysk by stracił przy pierwszym wypadzie do lasu, a plastikowe zderzaki odpadły by pewnie na pierwszej zaspie śniegu
Ja tam wole pickupa
A przypomniało mi sie, przegub nadal chcesz? bo ja w sumie zajety szukaniem 626 opuściłem, stoi jak stała, jak nie okradli , to we wtorek ją odwiedzę i przywioze o ile nadal jestes zainteresowany. Bez ABS
Z drugiej strony to moze i dobrze, autko w sumie niby fajne ale jak dla mnie takie babskie
Do tego, wstyd sie przyznać niechluj lekko jestem, a raczej niedbaluch. U mnie auto to po prostu kawał blachy na kółkach i ma jeździć. Te delikutaśne skórki bym zaraz poniszczył jakiś ponadgabarytowym ładunkiem , śliczniutki lakierek połysk by stracił przy pierwszym wypadzie do lasu, a plastikowe zderzaki odpadły by pewnie na pierwszej zaspie śniegu
Ja tam wole pickupa
A przypomniało mi sie, przegub nadal chcesz? bo ja w sumie zajety szukaniem 626 opuściłem, stoi jak stała, jak nie okradli , to we wtorek ją odwiedzę i przywioze o ile nadal jestes zainteresowany. Bez ABS
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Są dwie szkoły.
1) Kontrola stanu, ew. dolewki. Bez wymian.
2) Okresowe wymiany. Tutaj zależy jak samochód jest eksploatowany. Jeśli auto jeździ głównie po mieście, a kierowca ma ciężką nogę to można nawet co 30 k km/2 lata wymieniać. Jeśli normalnie zalecana jest wymiana co 60 k km/ 4 lata. Skrzynie w tribute mają dość średnią opinię, więc zalecam wymianę ... zapobiegawczo.
PS. Tribute jest z USA ? Jeśli tak, to zainteresowałbym się dodatkową chłodnicą oleju skrzyni biegów.
Ponadto przeszkól żonę w zakresie używania automatu.
– jak zimny olej w skrzyni to jazda bez szaleństw
– Wybierając pozycję P, R, D ... auto MUSI STAĆ, nie może się toczyć.
– czekamy sekundę po tym jak włączymy R lub D, żeby skrzynia załapała bieg
Z takich ważniejszych, polecam poczytać gdzieś na stronach o automatach.
1) Kontrola stanu, ew. dolewki. Bez wymian.
2) Okresowe wymiany. Tutaj zależy jak samochód jest eksploatowany. Jeśli auto jeździ głównie po mieście, a kierowca ma ciężką nogę to można nawet co 30 k km/2 lata wymieniać. Jeśli normalnie zalecana jest wymiana co 60 k km/ 4 lata. Skrzynie w tribute mają dość średnią opinię, więc zalecam wymianę ... zapobiegawczo.
PS. Tribute jest z USA ? Jeśli tak, to zainteresowałbym się dodatkową chłodnicą oleju skrzyni biegów.
Ponadto przeszkól żonę w zakresie używania automatu.
– jak zimny olej w skrzyni to jazda bez szaleństw
– Wybierając pozycję P, R, D ... auto MUSI STAĆ, nie może się toczyć.
– czekamy sekundę po tym jak włączymy R lub D, żeby skrzynia załapała bieg
Z takich ważniejszych, polecam poczytać gdzieś na stronach o automatach.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio napisał(a):Są dwie szkoły.
1) Kontrola stanu, ew. dolewki. Bez wymian.
2) Okresowe wymiany. Tutaj zależy jak samochód jest eksploatowany. Jeśli auto jeździ głównie po mieście, a kierowca ma ciężką nogę to można nawet co 30 k km/2 lata wymieniać. Jeśli normalnie zalecana jest wymiana co 60 k km/ 4 lata. Skrzynie w tribute mają dość średnią opinię, więc zalecam wymianę ... zapobiegawczo.
Dzięki za porady, wymienie. Co prawda żona ani nogi nie ma cięzkiej, ani po mieście nie jeździ, woli piesze wycieczki ale nie wiadomo jak to wczesniej było uzywane. Sprawdzałem stan niby jest ok, spalenizną nie smierdoli, kolor czerwony ale wolałbym sobie potem nie pluć w brodę.
Puhcio napisał(a):PS. Tribute jest z USA ? Jeśli tak, to zainteresowałbym się dodatkową chłodnicą oleju skrzyni biegów.
Myślę ze europejczyk. sprowadzony z Niemiec, prędkościomierz w km a nie milach, tylko pytanie czy na Europę szły wersje 3.0 z automatem i pełnym wypasem?
Puhcio napisał(a):Ponadto przeszkól żonę w zakresie używania automatu.
– jak zimny olej w skrzyni to jazda bez szaleństw
– Wybierając pozycję P, R, D ... auto MUSI STAĆ, nie może się toczyć.
– czekamy sekundę po tym jak włączymy R lub D, żeby skrzynia załapała bieg
Dostała manuala i sie uczy, powyższe sam jej wytłumaczyłem. Jedno mnie zastanawia, w instrukcji stoi jak byk ze nie zmieni pozycji z P bez wciśniętego hamulca, a u mnie sie da
I jeszcze jedno, co prawda z automatem niezwiązane ale może ktos sie orientuje, w Manualu mam napisaną wymianę oleju silnika co 3000 mil?? to 4800 km, kurcze tak czesto to w żadnym aucie nie musiałem wymieniac
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Pablo napisał(a):Myślę ze europejczyk. sprowadzony z Niemiec, prędkościomierz w km a nie milach, tylko pytanie czy na Europę szły wersje 3.0 z automatem i pełnym wypasem?
Z tego co wiem Tribute tylko w wersji z kierownicą po prawej stronie była robioa w Japonii a pozostałe w USA. Moją sprowadziłem także od Niemca co ją w salonie u siebie nabył, licznik w km, a z Vina wynika że zrobiona jest w KANSAS, najlepiej sprawdzić VIN Decoderem np http://www.autobaza.pl/ab/pl/web/productaa0100
Puhcio napisał(a):Skrzynie w tribute mają dość średnią opinię
Cała tribute to po za innymi blachami FORD Escape, Maverick więc jesli faktycznie mają złą opinię to przez firmę na F. Choć jednak kupiłem autko bo przekonany jestem że amerykańcy mają największe doświadczenie w automatach. Jak tylko olej w skrzyni zacznie zmianiać kolor to go zmienię nie czekając na przebieg, ktoś zczasem robi 3tys km ale w terenie i oil będzie wyglądał jak po 60tys km spokojnej jazdy.
Jeżdżę VW `04 z automatem ma nakulaem 173tys km – wg instrukcji w tym modelu olej jest "lifetime" no to niezmieniam, ryzyko że instrukcja kłamie jest nie większe jak prawdopodobieństwo że mechanik coś spieprzy przy wymianie
Puhcio napisał(a):PS. Tribute jest z USA ? Jeśli tak, to zainteresowałbym się dodatkową chłodnicą oleju skrzyni biegów.
a to jak jest z Europy to chodnicę niby ma? hmm ciekawe gdzie jak tam są już 3 chłodnice – wody, klimy i intercooler.
-
Gość
dominis napisał(a):intercooler
Po co ci intercooler, jak nie masz turbo ?
Czasem jest tak, że chłodnica oleju skrzyni jest zintegrowana z chłodnicą wody.
W samochodach na rynek Europejski (ten sam model) często zdarza się, że
ASB ma osobną chłodnicę.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
W automatach bardzo ważna jest ilość stała oleju. Znam prawdziwego guru od automatów ( reguluje i NAPRAWIA skrzynki od mesiów i audi a8
), który twierdzi, że generalnie automaty przy prawidłowej eksploatacji powinny posłużyć kilka razy dłużej od manuala. Warunek – mają być szczelne. Wymiana oleju z filtrem i nowa uszczelka to standard, no i zero jakiś uszczelniaczy dziwnych, silikonów itp. Wymiana ew. uszczelek tylko po wyjęciu skrzyni i w warunkach laboratoryjnej czystości. W mesiu automat tak mi szarpał, że już rozglądałem się za inną skrzynią, a on wymienił olej uszczelnił, coś tam podregulował i skrzynka hula jak ta lala
. Teraz niestety znowu mam manual 
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
Mnie rowniez, poprosze
Olej w skrzyniach fordowskich warto wymieniac co 40k km. W silniku wydluzylbym do 10k km 
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki