Strona 1 z 2

Sprawdzanie poziomu oleju

PostNapisane: 2 sie 2007, 20:06
przez Xionc
Na początek kartka z instrukcji od Xedosa

Obrazek

A teraz o co chodzi, w tak błahym temacie. Zawsze mi wszyscy mówili, że poziom oleju sprawdza się na zimnym silniku. No właśnie... przeglądałem książeczkę od Xeda, ja prawie nie znam niemieckiego, ale z tego co przekopałem słownik, to instrukcja jasno mówi aby:
1. Zaparkować na równej powierzchni
2. Rozgrzać silnik do normalnej temperatury pracy (!)
3. Wyłączyć i odczekać pięć minut (!), aby olej spłynął do miski olejowej
4... to już każdy wie :) sprawdzać

Może się mylę, może ktoś zna niemiecki i mnie oświeci. To jak to jest?

PostNapisane: 2 sie 2007, 20:18
przez jacobs
Xionc napisał(a):3. Wyłączyć i odczekać pięć minut (!), aby olej spłynął do miski olejowej

W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.

PostNapisane: 2 sie 2007, 20:21
przez Xionc
jacobs napisał(a):W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.


no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?

PostNapisane: 2 sie 2007, 20:52
przez brii
Xionc napisał(a):no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?

Bo pokaże więcej niż na ciepłym i człowiek nie dostaje takiego doła ;)

PostNapisane: 2 sie 2007, 21:07
przez ram
Xionc napisał(a):
jacobs napisał(a):W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.


no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?

Kto tak trąbi? Pomiar na nagrzanym silniku, kilka miniut po wyłączeniu jest najbardziej miarodajny – pokazuje ile jest oleju na pracującym silniku. Można też spawdzać na zimnym, byle zawsze w takim stanie – pokaże to ewentualne ubytki.

PostNapisane: 2 sie 2007, 21:16
przez Grzyby
Xionc napisał(a):no to czemu każdy trąbi, żeby na zimnym sprawdzać?

pierwsze słyszę
zmień otoczenie Xionc, bo zaczynasz słyszeć "głosy" <lol>

PostNapisane: 2 sie 2007, 21:19
przez ravo
jacobs napisał(a):W PL instrukcji od 626 też tak jest napisane.

nawet w instrukcji fiata jest identyko hehe

PostNapisane: 2 sie 2007, 21:32
przez Sokool
Grzyby napisał(a):pierwsze słyszę

Ja tam kiedyś coś widziałem że ludzi pisali żeby na zimnym sprawdzać (najlepiej po całej nocy stania jak już ścieknie)
nawet w instrukcji fiata jest identyko hehe

Phi :P

PostNapisane: 2 sie 2007, 22:33
przez Jaksa
Całe zycie sprawdzam olej na zimnym motorze ( po nocy ) i zawsze pokazuje full , szostka przejechałem 5 tysi i tez jest full.

PostNapisane: 3 sie 2007, 09:06
przez Xionc
Jaksa napisał(a):Całe zycie sprawdzam olej na zimnym motorze ( po nocy ) i zawsze pokazuje full


Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać :D

PostNapisane: 3 sie 2007, 09:41
przez Artiks
Całe życie mnie uczyli że poziom oleju sprawdzać na zimnym motorze, najlepiej rano na dobrym poziomie. Czytałem instrukcję 323F pobraną od Gofneta, gdzie jest napisane , że poziom oleju sprawdzać na ciepłym motorze, na odpowiednim poziomie po ok. 5-minutowej przerwie, kiedy cały olej ścieknie.
ram napisał(a): Pomiar na nagrzanym silniku, kilka miniut po wyłączeniu jest najbardziej miarodajny – pokazuje ile jest oleju na pracującym silniku.
też tak uważam,ale jak przedstawiam fakty moim znajomym to traktują mnie jak heretyka <lol> Teraz fakty... ja mam na zimnym trochę ponad Full, na ciepłym jest Full albo poniżej odciągnąć to do 0.8 czy zostawić jak jest ??

PostNapisane: 3 sie 2007, 09:48
przez Jaksa
ArtX napisał(a):odciągnąć to do 0.8 czy zostawić jak jest
Zostaw -nie panikuj
:P
Xionc napisał(a):Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać
Wszystkie chwyty dozwolone :)

PostNapisane: 3 sie 2007, 10:14
przez Grzyby
Jaksa napisał(a):Xionc napisał:
Kurna, to może jak ja będę sprawdzał po nocy, to też mi przestanie olej wcinać
Wszystkie chwyty dozwolone

na pewno mu się nie uuuuuuda <diabełek>

PostNapisane: 3 sie 2007, 11:02
przez Jaksa
Grzyby napisał(a):na pewno mu się nie uuuuuuda
Bez wymiany silnika pewnie nie :)

PostNapisane: 3 sie 2007, 11:16
przez Xionc
Jaksa napisał(a):Bez wymiany silnika pewnie nie usmiech


No, no... nie krakać mi tutaj, ja mam zdrowiutki silniczek, 133HP :)

PostNapisane: 3 sie 2007, 11:19
przez Jaksa
Xionc napisał(a):nie krakać mi tutaj, ja mam zdrowiutki silniczek
.....kazdą vałke to czeka :]

PostNapisane: 3 sie 2007, 13:11
przez Grzyby
Xionc napisał(a):ja mam zdrowiutki silniczek

a ktoś mówi że jest inaczej?
Po prostu ma chronicznego kaca i spore pragnienie :P

PostNapisane: 3 sie 2007, 14:00
przez Xionc
Wszystkie Vki to na kacu jeżdżą :P

PostNapisane: 4 sie 2007, 00:54
przez michi
To jak już jesteście takie spece to powiedzcie mi jak odczytywać stan oleju :P Sprawa niby błacha a ja obojętnie czy sprawdzam na zimnym czy na ciepłym z jednej strony bagnetu mam np. prawie full a z drugiej strony połowę. I już głupieje, jak mam odczytywać? :| Średnią wyciągnąć czy co?? <lol>

PostNapisane: 4 sie 2007, 10:26
przez Grzyby
michi napisał(a):Średnią wyciągnąć czy co??

jak wsuniesz bagnet to go przekręć o 180 stopni i wyjmij :P
Jaki wynik? :)