Strona 1 z 9

Wymiana oleju w skrzyni biegow – opinie, sugestie, porady.

PostNapisane: 2 sie 2004, 15:35
przez karaś
moja Madzia, niedawno zakupiona, ma juz troszke najechane (278 tys. z drobnymi) i wlasnie sie zastanawiam, jak w temacie wymiany oleju w skrzyni biegow. Poprzedni wlasciciel nie wymienial w ogole oleju w skrzyni :| , a jezdzil nia jakies kilka dobrych latek. Po jakim przebiegu, a w zasadzie co ile tys. powinien byc wymieniony olej ??

PostNapisane: 2 sie 2004, 16:47
przez Koleś
co 70-80 tys tak Jaksa mi muwił
Wiec jesli niewymieniał poprzedni własciciel to mona sie pokusic o wymiane chyba ze puzniej poprostu bedzie ci sie ciągnoł jeden wielki i długi "Glutek":–)

PostNapisane: 3 sie 2004, 12:13
przez karaś
Jaksa sympatyczny kolego, czy jako spec moglbys mi powiedziec cos odnosnie konkretow dot. wymiany, znaczy sie: ile malo wiele koszt oleju (ile litrow) i przede wszystkim, jaki olej; no i orientacyjny koszt wymiany i czy moze znasz gdzies w Bydzi jakis dobry serwis co mi by byl to wstanie zrobic ??

dzieki za info

PostNapisane: 3 sie 2004, 14:14
przez Paweł
Wchodzi pewnie okolo 2l, koszt dobrego oleju to blisko 100PLN za litr. Najczesciej stosuje sie 75W90 do przekladni mechanicznych.

PostNapisane: 3 sie 2004, 15:57
przez karaś
Dzieki TCO_TM :). widze, ze bede musial zrobic to w pierwszej kolejnosci, jak tylko pieniazki z wyplaty wplyna na konto ;)

pozdro

PostNapisane: 3 sie 2004, 17:33
przez spec
siemka, co do ceny oleju to bym nie dramatyzował , wymieniałem u siebie koszt to ok 30 pln/litr ja zalałem BP, wymiana oleju w radomiu kosztowała 15 pln , do skrzyni weszło mi 3 litry, silnik mam b5 1,5. wymiana jest prosta, korek spustowy jest dostępny poprzez otwór w wachaczu(lewy przedni) olej wlewasz przez linke prędkościomierza, ten temat już był poszukaj w archiwum

PostNapisane: 3 sie 2004, 18:00
przez mandini
w mojej 323F 1.5l wchodzi katalogowo 2,7l olej jaki powinienes nalac powiedza ci w sklepie gdzie maja duzo czesci do japonczykow.
w katalogach pisze jaki sie leje. koszt mojego oleju jakiejs angielskiej firmy to 38zl za litr

PostNapisane: 3 sie 2004, 19:46
przez Jaksa
siemka, co do ceny oleju to bym nie dramatyzował , wymieniałem u siebie koszt to ok 30 pln/litr ja zalałem BP, wymiana oleju w radomiu kosztowała 15 pln , do skrzyni weszło mi 3 litry, silnik mam b5 1,5. wymiana jest prosta, korek spustowy jest dostępny poprzez otwór w wachaczu(lewy przedni) olej wlewasz przez linke prędkościomierza, ten temat już był poszukaj w archiwum
No proszę ......jestem w szoku Bravo. <lol>

PostNapisane: 4 sie 2004, 14:03
przez Kruk11
To jeszcze trochę szczegółów :D
– korek spustowy odkręca się kluczem nasadowym 23 (płaskie nie wchodzą i można obsmyczyć śrubę)
– po zlaniu oleju ZAKRĘCIĆ <rotfl>
– chyba 18 odkręca się linkę od "napędu"
– 8 odkręca się "napęd" od skrzyni, podważa śrubokrętem wyciąga i czyści
– wlewa się przez rurkę minimum 70 cm zakończoną lejkiem 2,6 litra oleju
– wkłada napęd i sprawdza poziom
– potem dolewa się na oko, żeby olej był między minimum i maksimum
– przykręca się "napęd"
– ustawia linkę w pancerzu tak żeby weszła do "napędu"
– i szerokiej drogi

Co do oleju polecam Totala BV, totale jako jedne z niewielu nie mają polskich dodatków, a Francuzi mają niezłą chemię. Za 3 litry zapłaciłem 86 zł.

PostNapisane: 4 sie 2004, 15:38
przez Paweł
To najwyrazniej z ta cena przesadzilem, ale jak w InterCarsie pytalem sie o konkretny Valvoline, to za 2 litry (tyle potrzebuje do toyoty) powiedzieli mi okolo 170PLN...

PostNapisane: 4 sie 2004, 17:40
przez Kruk11
Ej co ty, zużyty olej można spalić w ognisku nocą :D można użyć również do pił łańcuchowych itp. poza tym świetnie się nadaje do impregnacji drewnianych płotów. Albo podlania kwiatów/krzewów/żywopłotu wrednemu sąsiadowi <rotfl>

Co do samodzielnej wymiany oleju.
Bez kanału ani rusz, wymieniałem z kumplem, ja pod autem po rozkręceniu wszystkiego pilnowałem czy wąż siedzi gdzie powinien i czy nie wycieka bokami a kumpel polewał olej do lejka.
Fachowej wiedzy nie potrzeba do tego, wystarczy łeb na karku ;)

Żaden ze mnie mechanik, praktyki mam tyle co podłubałem trochę przy maluchu i rowerze.
No i książkę jakąś warto mieć, żeby wiedzieć o co chodzi z "napędem" i prawidłowym poziomem oleju.
Piszę "napęd" bo nawet nie wiem czy to się tak nazywa, ale ważniejsze niż nazwa jest żeby było wiadomo o co chodzi ;)

PostNapisane: 4 sie 2004, 19:39
przez Yard
Kilka obrazków rozjaśniających (fragment instrukcji)

Skrzynka F5M-R (silnik B3, B6, PN )
Ilość oleju 2,7 litra
Rodzaj – przekładniowy wielosezonowy Dexron II lub SAE 75W/90
Wymiana co 80 000 km lub co 4 lata
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_003.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_004.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_005.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_010.jpg



Skrzynka G5M-R (silnik BP)
Ilość oleju 3,4 litra
Rodzaj – przekładniowy wielosezonowy Dexron II
Wymiana co 80 000 km lub co 4 lata

www.mazda.323.webpark.pl/obraz_006.jpg
www.mazda.323.webpark.pl/obraz_007.jpg

Jakość taka sobie ale przy wymianie oleju i tak się wypaskudzi :)

PostNapisane: 25 sty 2005, 18:22
przez TRIBUTE
Kupiłem Mazdę i nie wiem kiedy ostanio był wymieniany olej w skrzyni biegów. Jak wymienić olej w Xedos'ie 2.0 V6 ?? Gdzie znajdę wlew/spust ? <glupek2>

PostNapisane: 13 lip 2006, 07:45
przez VeryCoolMan
Help ! gdzie sprawdzic poziom oleju w skrzyni autko to madzia 626 2.0i do 92 roczq i ewentualnie gdzie dolewac ??? :)

PostNapisane: 13 lip 2006, 17:50
przez Przemo
Musisz odkręcić linkę prędkościomierza w skrzyni biegów, wyciągnąć zębatkę od napędu linki bo na niej jest podziałka min-max. Jeśli mało dolej przez otwór po wykręconej lince, a najlepiej wymień na nowy, wchodzi 3.5 litra. Kup jakiegoś dobrego ATF-a, najlepiej klasy Dexron III.

PostNapisane: 13 lip 2006, 18:08
przez VeryCoolMan
Przemo napisał(a):Musisz odkręcić linkę prędkościomierza w skrzyni biegów, wyciągnąć zębatkę od napędu linki bo na niej jest podziałka min-max. Jeśli mało dolej przez otwór po wykręconej lince, a najlepiej wymień na nowy, wchodzi 3.5 litra. Kup jakiegoś dobrego ATF-a, najlepiej klasy Dexron III.

Ufff... dzieki wielkie Pozdrawiam :)

PostNapisane: 23 sie 2006, 00:10
przez wojtek75
Driver napisał(a):Help ! gdzie sprawdzic poziom oleju w skrzyni autko to madzia 626 2.0i do 92 roczq i ewentualnie gdzie dolewac ?

Takie samo pytanko tylko do 626 GE FS...Czy to samo jak w GD?

PostNapisane: 26 sie 2006, 12:48
przez wojtek75
Na dole jest śruba spustowa a od czoła wlewowa.Nie sposób ich nie zauważyć.Najwieksze śruby.
Ale ile wchodzi oleju do skrzyni biegów w 626 GE FS ? Wlałem 2,7litra i wciąz nie widać w otworze wlewowym który jest jednoczesnie kontrolnym.

PostNapisane: 26 sie 2006, 23:30
przez GofNet
Jak w Workshopie wyczytałem, to właśnie 2,7l wchodzi do skrzyni G25M-R. Jeśli dobrze rozumiem, to max: 2,9l, min: 2,4l.

Obrazek

Pozdrawiam
..::GofNet::..

CZy olej ELF Tranself 80W90 zniszczy skrzynię . Mazda 626 GE

PostNapisane: 18 sty 2007, 10:28
przez klub3
Witam.

Zalewałem do silniczka olej Midland 10W40, przy okazji sprawdzono poziom oleju w szkrzyni i okazało się, że jest zbyt mało. Żeby nie mieszać zdecydowałem o wymianie oleju. Nie byłemw temacie, więc zdałem się na "gust" ludzi z serwisu. A pni zaplikowali ELF TRanself EP 80W-90.
Pierwsze wątpliwości naszły mnie przed ekranem monitora, gdy przeczytałem na forum, że powinien być olej 75W90 full syntety,a 80W90 jest zbyt gęsty.
Przy temp. ok 0 st. C. faktycznie biegi wchodzą cieżko. Ale proszę o konkrety: Czy ten olej może spowodować uszkodzenie skrzyni? Biegi wrzucam z wyczuciem i delikatnie gdy jest zimno, ale czy mimo tego skrzynia nie jest źle smarowana, czy się nie sypnie.

Temat był na forum i wiem , że nie jest zalecany 80W90. Sam potwierdzam nie jest dobry. Ale czy będzie TRAGEDIA jeżeli pojeżdże na nim do następnej zimy, bo wtedy zmienię go na 75W90.

Pozdrawiam