Wymiana oleju w skrzyni biegow – opinie, sugestie, porady.

Postprzez Grzyby » 26 lis 2016, 11:28

maziadm napisał(a):I niestety będę wymieniał, ten w/w jest po prostu za dobry

Jak się objawia "zadobrość" oleju?

Btw. jak ktoś uważa że zalewając jakiś supercudowny olej do nastoletniej skrzyni która ma x00 tysięcy km przebiegu zniweluje tym samym jej zużycie, to ... śmiało :)
To tak jakby człowiek w wieku 60 lat zaczął jeść "samonajzdrowsze" bo stwierdził że dzięki temu będzie ZNOWU zdrowy jak nastolatek.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez fast driveer » 26 lis 2016, 11:47

"Zadobrość" oleju objawia się tym że np może być np za gęsty, czy mieć jakieś inne parametry, etc, itp... które w konkretnej skrzyni mazdy sprawdzają się średnio, niestety. Może tylko gdybam ale może tak jest.
Ten olej co mamy to Motul i on ma tak na opak napisane w specyfikacji: GL5 / GL4. Czytam teraz ulotkę innego 75w90 od Valvoline Maxlife GL4, tam jest napisane aprobata min. Mazda, tu link :
http://www.valvolineeurope.com/english/products/cid(9423)/valvoline_gear_oil_75w-90?searchtext=75w
tam jest na dole plik PDF z informacją
Wcześniej przez 90 tyś km miałem w tej skrzyni Agip 75w-90 Rotra LSX i takich problemów np rano z wrzucaniem biegów nie miałem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 02:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Grzyby » 26 lis 2016, 12:15

Ja przy 200 tys. km wlałem Mobila SHC 75W90. Ani przed wymianą, ani po nie było żadnych problemów ze skrzynią. Nic nie haczyło, nic się nie blokowało.
Identycznie miałem w starszej 626. Tam też wymieniłem przy 200kkm.
Pierwszy raz spotykam się z podejściem, że olej może być "za dobry" i przez to są problemy z działaniem. Owszem – w drugą stronę to działa. Jak zalejesz olej o gorszych parametrach niż zalecane.

fast driveer napisał(a):Wcześniej przez 90 tyś km miałem w tej skrzyni Agip 75w-90 Rotra LSX i takich problemów np rano z wrzucaniem biegów nie miałem.

Po co wymieniać olej w skrzyni po 90kkm?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez fast driveer » 26 lis 2016, 13:45

No wiesz, przy okazji zmiany rozrządu wziąłem książkę mazdy i czytam w "konserwacja i przeglądy" że olej w skrzyni co 80 tyś km wymienić. Nic nie jest wieczne więc czemu stary przepracowany olej nie wymienić, jak książeczka zaleca. No i wymieniłem.
Heh, to trochę tak jak byś mi powiedział po co w silniku albo w układzie hamulcowym płyn wymieniać. Jedne wymienia się prędzej drugie później, ale się wymienia (no tak mi się wydaje :) ).
No ale wracając do problemu – rano po starcie biegi nie wchodzą gładko. Albo ten typ tak ma albo może to wina oleju. Po paru km jest lepiej.
Mam nadzieję że maziadm się wypowie bo pisze kilka postów wyżej że miał ten sam Motul co ja mam teraz. Czy zmienił olej i czy to pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 02:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Dominator » 26 lis 2016, 20:22

Problematyczna jest wymiana w 626? Jakiś tam olej mam w domu a nie ma czasu i nawet nie wiem co i jak w gf. Korki spustowe i wlewowe dobrze dostępne. Zdarzają się często problemy z wbiciem wstecznego może to wina oleju, nigdy tam nie zaglądalem (7lat) <zawstydzony>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez rav 75 » 27 lis 2016, 08:11

W GF masz korek spustowy w skrzyni,wlew oleju na przodzie skrzyni. Sugerowałbym najpierw odkręcić ten wlewowy ,bywały przypadki że dolny odkręcony,olej wylany,wlewowy ani drgnie= skrzynia bez oleju.

Grzyby: wlałem ten sam olej co ty (mobil SHC 75W90,do BJ-tki),przed wymianą żadnych problemów,po wymianie,zwłaszcza rano,zanim olej się rozgrzał gładko nie było.
rav 75
 

Postprzez Grzyby » 28 lis 2016, 01:59

rav 75 napisał(a):Grzyby: wlałem ten sam olej co ty (mobil SHC 75W90,do BJ-tki),przed wymianą żadnych problemów,po wymianie,zwłaszcza rano,zanim olej się rozgrzał gładko nie było.

Jakiś konkretny wniosek?
Bo nie potrafię się sam domyślić...

fast driveer napisał(a):Heh, to trochę tak jak byś mi powiedział po co w silniku albo w układzie hamulcowym płyn wymieniać.

Gdzieś coś takiego pisałem?

A z innej mańki.
fast driveer napisał(a):No wiesz, przy okazji zmiany rozrządu wziąłem książkę mazdy i czytam w "konserwacja i przeglądy" że olej w skrzyni co 80 tyś km wymienić

Co ile wymieniasz olej w silniku? Tak jak podaje instrukcja? :>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez fast driveer » 28 lis 2016, 08:42

Heh, nie no Grzyby czasami też myślę przy robocie i rozsądnie staram się do sprawy podejść.
A wracając do tego oleju co mam czyli Motul MotylGear 75w90 – jak go kupowałem to kierowałem się głównie tym żeby był 75w90 a dalej na oznaczenia klasy API (czyli czy GL-4 albo GL-5) i byle tam na oleju było jednej lub drugiej klasy. No i tu chyba widzę błąd przy doborze oleju do naszych skrzyń. Olej GL-5 czy też GL-5/GL-4 ma dużo innych dodatków i jest też dedykowany do tylnych mostów i mechanizmów różnicowych. I co mnie jeszcze zaskoczyło ten ma jakąś specyfikację wojskową MIL-L-2105D nadaną przez U.S. Military :|
>>> edit :
... zauważyłem że większość olei z GL-5 ma w specyfikacji np: MIL-L-2105D , więc i dodatki stosowane do tylnych mostów w ciężkim terenie i to się chyba w naszych skrzyniach średnio sprawdza..
Ostatnio edytowano 12 gru 2016, 12:25 przez fast driveer, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 02:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez fast driveer » 1 gru 2016, 20:56

Cicho tu, nikt nic nie odpowiada, nie podpowiada, więc edytuję post i mówię co i jak.

Olej w skrzyni zmieniłem na klasy GL-4 75w-90.
Poprawa jest, biegi fajnie wchodzą.
Przy oleju "GL5 and GL-4" (też był 75w-90) rano w temp. koło 0*C ciężko było przez pierwsze km wrzucić 1 i 2 a reszta też nie najlżej. Jakby ten olej skleił/przyssał poszczególne koła zębate w skrzyni i wybierakowi ciężko na zimno było przesuwać je na poszczególne miejsca i trzeba było dużo siły aby biegi wskoczyły.
Wybierając olej patrzył bym na klasę: czy jest GL-4 ; czy GL-4/GL5 ; czy GL-5 z przeznaczeniem stosowania do skrzyń z aprobatą producenta do GL-4 ; typowo GL-5 to raczej nie bo mogą i tu cytuję "zawierać pakiety dodatków wzmacniające właściwości ochronne bywają agresywne w stosunku do metali kolorowych i mogą powodować ich korozję. Dlatego te oleje są stosowane tam, gdzie nie występują synchronizatory wykonane z metali kolorowych, ale warunki pracy są cięższe niż w skrzyniach biegów. Należy pamiętać, by nie stosować oleju API GL-5 do skrzyń biegów, gdzie wymagany jest olej API GL-4."
Poza tym olej GL-5 jest dedykowany do najcięższych warunków pracy, w tylnych mostach i mechanizmach różnicowych, gdzie występują przekładnie hipoidalne wymagające olejów, które zapewnią bardzo dobrą ochronę przed zużyciem.
Więc wczoraj wlałem 75w-90 GL-4 , teraz widzę że jest już dobrze, za jakiś czas napiszę jak mi ta nowa oliwa się sprawuje.
Stary olej wyglądał dobrze (tzn. był klarowny ale trochę ciemny – lałem złotawy), miał przejechane jakieś 12-13tyś km to pójdzie chyba do dyfra starej terenówki znajomego.
Jakby ktoś drążył temat to w drugim poście na tej stronie napisałem jaki olej mam teraz w skrzyni.
Dominator wymiana w GF'kach jest banalna i zajmuje 15 min jak masz np kanał. Potrzeba mieć: jeden klucz, dwie duże śruby odkręcić, podstawić wiadro na stary olej, szmatka i szpryca do wlania (niektóre butelki litrowe mają takie wyciągane lejki, wtedy nie potrzeba szprycy). Ale najpierw poczytaj jaki masz olej <czytaj> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 02:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki