Strona 1 z 1

Zakładanie przewodów WN

PostNapisane: 5 cze 2007, 19:14
przez rafbru
Pozdrawiam forumowiczów.

Zakupiłem właśnie nowe przewody WN NGK i zamierzam je założyć w miejsce starych (bodajże Seiwa). Nigdy tego nie robiłem i w związku z tym mam pytanie czy są jakieś rzeczy o których powinienem wiedzieć podczas wykonywania tej operacji? Czy np. mam wcześniej odłączyć przewód masy od akumulatora?
Operacja nie wygląda na skomplikowaną ale wole zapytać.

PostNapisane: 5 cze 2007, 19:19
przez marakus
Nie trzeba odłączać aku. Przypilnuj tylko kolejności cylindrów w stosunku do aparatu zapłonowego. Po za tym nie ma żadnych kłopotów.

PostNapisane: 5 cze 2007, 19:30
przez XsiX
pamiętaj żeby końcówki kabli wcisnąć z odpowiednią siłą do kopułki
u mnie jeden z kabli był wciśnięty zbyt słabo (końcówka nie osiadła w metalowym gdzieździe)
i po roku kabelek był do wymiany <glupek2>

PostNapisane: 6 cze 2007, 08:41
przez Marcin
marakus napisał(a):Przypilnuj tylko kolejności cylindrów w stosunku do aparatu zapłonowego

Dokladnie!
W tym celu wymieniaj je po kolei.Nie wyciagaj wszystkich starych na raz bo na bank sie pomylisz.
Pozdro.

PostNapisane: 6 cze 2007, 08:47
przez rafbru
Już wymieniłem. Auto nabrało wigoru i nie występują już zauważalne po ciemku przebicia. Polecam kabelki (RC-ZX29 firmy NGK za 174zł kupione w autojarex.pl)!

PS. Najwięcej się natrudziłem z wydostaniem plastikowego zaczepu podtrzymującego kable – wypadł i ugrzązł gdzieś między aparatem a silnikiem i musiałem rozebrać dolot aby go wydostać.

PostNapisane: 6 cze 2007, 09:00
przez Marcin
rafbru napisał(a):Auto nabrało wigoru

A wczesniej jakie objawy?Masz LPG?

rafbru napisał(a):174zł

kurde troche trza wydac na kabelki :|
tak wlasnie mysle nad wymiana bo mam chyba nie od tego modelu bo troszke inaczej poprowadzone.Porownywalem ostatnio z Mx-6 Bimbaka.
I w ogole wydaje mi sie ze sa bardzo stare-az strach wyciagac ze swiec...

PostNapisane: 6 cze 2007, 14:03
przez deejaybialy
Marcin_626 bosh ostatnio qpowalem po znajomosci 215pln :–(

PostNapisane: 6 cze 2007, 16:43
przez rafbru
Marcin_626 napisał(a):I w ogole wydaje mi sie ze sa bardzo stare-az strach wyciagac ze swiec...

Nie wiesz jak pół roku temu klął mechanik, który wymieniał w mojej GE świece i kable WN rozpadały mu się w rękach...
Efekty są takie jak napisałem, liczę jeszcze na niższe spalanie gazu (obecnie wypija do 17 litrów LPG na 100km) i równiejszą pracę silnika na wolnych obrotach. Instalacja gazowa to sekwencyjny wtrysk gazu IV generacji (Elpigaz).

Przy okazji rozbierania dolotu zauważyłem kilku centymetrowe pęknięcie gumowego łącznika łączącego plastikowy dolot z filtrem powietrza (w prawym dolnym rogu na zdjęciu).

Obrazek

Obrazek
Może wiesz jak się ta guma nazywa i gdzie można ją kupić bez przepłacania?

PostNapisane: 6 cze 2007, 17:09
przez Grzyby
rafbru napisał(a):gdzie można ją kupić bez przepłacania?

raczej nigdzie poza ASO nowej nie kupisz.
Szukaj na złomach, ew. zmierz i próbuj dobrać od czegoś w sklepach motoryzacyjnych.
To jest przed przepływką więc nic złego się nie dzieje (poza kiepskim wyglądem).
Zawsze możesz zawinąć taśmą :)

PostNapisane: 10 cze 2007, 01:19
przez Tasior
A ma ktos może schemat jak podłaczyc kable WN do 323F 1,5 16V BA 1995r ??? Chcialbym sprawdzic czy mam dobra kolejnosc??

PostNapisane: 10 cze 2007, 12:17
przez Waluś
Tasior napisał(a):Chcialbym sprawdzic czy mam dobra kolejnosc??

gdybyś nie miał, to albo byś nie odpalił wcale, albo chodził by tak nie równo że byś zauważył :P

PostNapisane: 10 cze 2007, 13:17
przez Tasior
No niby tak, ale widzialem jak mi to facet zakladal i musialem sie odwrocic bo nie moglem na to patrzec!!!! :) Mimo wszystko bardzo prosze jak ktos ma jakis rysunek, zdjecie czy schemat o udostepnienie, bo ja juz zadnemu mechanikowi nie wierze!!!! Oni sa gorsi niz ja!!!!

PostNapisane: 10 cze 2007, 14:49
przez Waluś
zwykle robi się tak:
szukasz kolejności zapłonu dla danego silnika (czasem jest napisany na bloku lub głowicy) Pierwszy cylinder to jest ten od strony rozrządu. Potem patrzysz na kopółkę rozdzielacza. zawsze zaznaczony jest pierwszy (jedynką lub kreską) i zakładasz po kolei od pierwszego według schematu (czyli np. 1-4-3-2 a więc pierwszy na kreska do pierwszej świecy, potem idąc tak jak się wałek rozrządu kręci – tego nie pamiętam ale chyba w prawo – czyli następny jest 4 idąc w prawo po kopółce potem 3 i 2) tylko trzeba znać kolejność zapłonu.

PostNapisane: 23 cze 2007, 00:37
przez Marcin L
rafbru – umyj tę gumę i zaklej dobrą taśmą ;)))

wiem że nie brzmi to fachowo ale powinno działać :)

PostNapisane: 25 cze 2007, 17:18
przez rafbru
Marcin L napisał(a):rafbru – umyj tę gumę i zaklej dobrą taśmą


Tak też zrobiłem...

PostNapisane: 6 lip 2007, 22:46
przez BABEL
A jednak można się natknąć na problemy przy zakładaniu kabli WN :(
Kupiłem kable Janmora do swojej kaczki i normalnie fajki są zrobione z za miękkiego materiału i mają złą "konstrukcję" – przy próbie wciśnięcia ich na świece, gną się na wszystkie strony i ni chu chu nie da się ich prawidłowo zapiąć. Jakimś fuksem udało mi się dwa dobrze założyć a przy pozostałych dwóch po 20 minutach zrezygnowałem i założyłem stare, które zacisnęły się za pierwszym razem.
Jakieś pomysły żeby te pozostałe 2 jakoś założyć żeby ich zbytnio nie "zmęczyć"?

PostNapisane: 7 lip 2007, 12:04
przez Tasior
Okleic dla sztywnosci tasma izolujaca tylko termoodporna, albo obcisnac na nich koszulke termokurczliwa, tylko nie za mocno. jeslki jedna koszulka nie pomoze to dwie i jak juz zlapie to mozna mi wierzyc ze tak sie bedzie trzymac ze ho ho :) A i sztywnosc bedzie dobra, naprawde!!!

PostNapisane: 27 mar 2008, 11:28
przez mariofrost
Podepne się pod ten temat.
Byłem kupić kable WN.Podałem wszytkie dane dotyczące silnika. itp... A sprzedawce zastrzelił mnie pytaniem. Jaki kształt majką końcei fajek(ta częśc nakładana na świecę) – proste czy zagiete pod kątem ok 45 stopni.
Owszem mógłbym sprawdzić u siebie lae boje się ruszyć przeody, aby się nie rozleciały.

Mazda 626 Ge , 93r. 2,0 16 v