Strona 1 z 1
Odkręcanie śruby na wale korbowym

Napisane:
8 lis 2006, 23:42
przez Szpak26
Sposoby są różne.
Np. w Nissanie przy pierwszej wymianie paska był zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem, przy drugiej wystarczył wbity V-ty bieg i noga na hamulcu.
W sobotę wymieniam rozrząd w swej Madzi i chciałbym to zrobić szybko i sprawnie (jak chyba każdy samemu `pieszczący` silnik), więc wypowiedzcie się:
Jaki polecacie sposób na odkręcenie w/w śruby i sciągnięcie koła pasowego?

Napisane:
13 lis 2006, 14:05
przez Maciek 251
Ja też nie moglem sobie z tym poradzić, po konsultacjach z Jaksą zrobiłem to tak: zdemontowałem rozrusznik i zablokowałem wienieć zębaty koła zamachowefo dużym śrubokrętęm... a później to juz tylko dobry klucz i po problemie


Napisane:
13 lis 2006, 14:24
przez sołtys
Szpak26 napisał(a):zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem
niezły z ciebie kamikadze
Szpak26 napisał(a):wystarczył wbity V-ty bieg i noga na hamulcu.
u mnie zawsze ta metoda sie sprawdza.

Napisane:
13 lis 2006, 14:50
przez tomekrvf
sołtys napisał(a):Szpak26 napisał:
zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem
niezły z ciebie kamikadze
To jest wyjątkowo niezawodny sposób


Napisane:
13 lis 2006, 14:59
przez sołtys
tomekrvf napisał(a):To jest wyjątkowo niezawodny sposób
nie uważacie że conieco ryzykowny

, widziałem już trochę latających kluczy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
13 lis 2006, 15:04
przez Loczek
sołtys napisał(a):widziałem już trochę latających kluczy
metrowa rura i po sprawie


Napisane:
13 lis 2006, 15:06
przez Szpak26
Działałem w sobote. Wymiękłem jednak i nie odważyłem się użyć rozrusznika, a przy V-tym biegu ukręciłem klucze. Efekt taki, że wszystko rozebrałem (no, oprócz koła pasowego) a pasek rozrządu nie zmieniony...
Jednak zdecyduję się dorobić klucz blokujący koło pasowe. Zna ktoś może rozstaw otworów na śruby w tym kole? Jak nie to wrzuce je jak wyprodukuje.
No i oczywiście użyję porządnych narzędzi wreszcie...

Napisane:
13 lis 2006, 17:49
przez yesfan
W jakim silniku zmieniasz?

Napisane:
13 lis 2006, 22:30
przez Szpak26
W takim, jakie wpisane, czyli 626 GF silnik 1,8 16V 66kW przed liftem

Napisane:
21 lis 2006, 15:10
przez Szpak26
Dodatek:
W ubiegłą sobotę zmieniłem wreszcie pasek rozrządu. Jak pisałem chciałem dorobić klucz blokujący koło pasowe, ale okazało się to zbędne. Udało mi się dorwać wykrętarkę Bosch z momentem 600Nm – bzzzyk i śruba odkręcona, bez V biegu, blokad itp...
Jeżeli ktoś tylko ma dostęp to polecam! Oszczędzicie czasu i siły.
Pozdrawiam!