Strona 1 z 1

Odkręcanie śruby na wale korbowym

PostNapisane: 8 lis 2006, 23:42
przez Szpak26
Sposoby są różne.
Np. w Nissanie przy pierwszej wymianie paska był zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem, przy drugiej wystarczył wbity V-ty bieg i noga na hamulcu.

W sobotę wymieniam rozrząd w swej Madzi i chciałbym to zrobić szybko i sprawnie (jak chyba każdy samemu `pieszczący` silnik), więc wypowiedzcie się:

Jaki polecacie sposób na odkręcenie w/w śruby i sciągnięcie koła pasowego?

PostNapisane: 13 lis 2006, 14:05
przez Maciek 251
Ja też nie moglem sobie z tym poradzić, po konsultacjach z Jaksą zrobiłem to tak: zdemontowałem rozrusznik i zablokowałem wienieć zębaty koła zamachowefo dużym śrubokrętęm... a później to juz tylko dobry klucz i po problemie :D

PostNapisane: 13 lis 2006, 14:24
przez sołtys
Szpak26 napisał(a):zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem


niezły z ciebie kamikadze :]



Szpak26 napisał(a):wystarczył wbity V-ty bieg i noga na hamulcu.


u mnie zawsze ta metoda sie sprawdza.

PostNapisane: 13 lis 2006, 14:50
przez tomekrvf
sołtys napisał(a):Szpak26 napisał:
zablokowany klucz o wahacz i pyknięcie rozrusznikiem


niezły z ciebie kamikadze

To jest wyjątkowo niezawodny sposób :D

PostNapisane: 13 lis 2006, 14:59
przez sołtys
tomekrvf napisał(a):To jest wyjątkowo niezawodny sposób


nie uważacie że conieco ryzykowny :| , widziałem już trochę latających kluczy :]

PostNapisane: 13 lis 2006, 15:04
przez Loczek
sołtys napisał(a):widziałem już trochę latających kluczy

metrowa rura i po sprawie <glupek2>

PostNapisane: 13 lis 2006, 15:06
przez Szpak26
Działałem w sobote. Wymiękłem jednak i nie odważyłem się użyć rozrusznika, a przy V-tym biegu ukręciłem klucze. Efekt taki, że wszystko rozebrałem (no, oprócz koła pasowego) a pasek rozrządu nie zmieniony...

Jednak zdecyduję się dorobić klucz blokujący koło pasowe. Zna ktoś może rozstaw otworów na śruby w tym kole? Jak nie to wrzuce je jak wyprodukuje.
No i oczywiście użyję porządnych narzędzi wreszcie...

PostNapisane: 13 lis 2006, 17:49
przez yesfan
W jakim silniku zmieniasz?

PostNapisane: 13 lis 2006, 22:30
przez Szpak26
W takim, jakie wpisane, czyli 626 GF silnik 1,8 16V 66kW przed liftem

PostNapisane: 21 lis 2006, 15:10
przez Szpak26
Dodatek:
W ubiegłą sobotę zmieniłem wreszcie pasek rozrządu. Jak pisałem chciałem dorobić klucz blokujący koło pasowe, ale okazało się to zbędne. Udało mi się dorwać wykrętarkę Bosch z momentem 600Nm – bzzzyk i śruba odkręcona, bez V biegu, blokad itp...
Jeżeli ktoś tylko ma dostęp to polecam! Oszczędzicie czasu i siły.
Pozdrawiam!