Strona 1 z 3

Wymiana oleju we własnym zakresie.

PostNapisane: 19 paź 2006, 21:43
przez Puhcio
Hi,

Przymierzam się do wymiany oleju. Postanowiłem to zrobić we własnym zakresie :D Co i jak zrobić po kolei ?

1) Odkręcić korek oleju, zlać olej
2) Odkręcić filtr oleju, przeczyścic, wymienić wkład
3) Przykręcić filtr oleju
4) Przykręcic kolrek oleju
5) Nalać olej.

Czy to prawidłowa kolejność ? O czym powinienem pamiętać.

Choć pytanie banalne, dzięki za wskazówki.

PostNapisane: 19 paź 2006, 22:05
przez Waluś
Puhcio napisał(a):przeczyścic, wymienić wkład

yyy że co ?? tego się nie czyści tylko wymienia

Puhcio napisał(a):3) Przykręcić filtr oleju

posmaruj uszczelkę olejem (nowym) co by sie nie przekręciła na filtrze i nie dokręcaj za mocno bo się rozlizie. Tak z wyczuciem
Puhcio napisał(a):5) Nalać olej.

uruchomić silnik. zgasić. jeszcze raz uruchomić i zgasić. a potem już norma. Nie wiem czy tokonieczne, ale kiedyś mi tak tłumaczył jakiś mechanik taki z tych lepszych i się do tego stosuje :)chnyba chodzi o napełnienie filtra oleju.

PostNapisane: 19 paź 2006, 22:07
przez Puhcio
Waluś napisał(a):yyy że co pytajnik tego się nie czyści tylko wymienia


W Renaultach jest wymienny wkład filtra :| :)

Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.

PostNapisane: 20 paź 2006, 06:12
przez sołtys
Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.


nie zmienia to praktycznie nic, po wymianie zapalasz auto i patrzysz czy kontrolka cisnienia oleju zgasła, powinna zgaśc po kilku sekundach od odpalenia. Nastepnego dnia po np nocy sprawdzasz stan oleju i uzupełniasz jeżeli chcesz miec na max.

PostNapisane: 20 paź 2006, 08:39
przez magicadm
Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.

:| :| :|
Taa, żeby sie jeszcze nowym olejem oblać podczas montażu filtra....Posmarowanie wystarczy...
Choć np dla DITD słyszałem, że dobrze pokręcić wałem bez odpalania silnika – tak by pompa rozprowadził "nowy" olej po silniku przed odpaleniem...choć to chyba lekkie przegięcie.

PostNapisane: 20 paź 2006, 09:26
przez brii
Puhcio napisał(a):W Renaultach jest wymienny wkład filtra

W którym Renault widziałeś taki patent??

PostNapisane: 20 paź 2006, 17:23
przez Puhcio
W moim <lol> (Clio II Ph1 1.2 V8)

PostNapisane: 20 paź 2006, 17:46
przez jacobs
Puhcio napisał(a):(Clio II Ph1 1.2 V8)

hahaha

PostNapisane: 20 paź 2006, 18:38
przez Puhcio
Nie przesadzaj ... <lol> Mocny silnik ma <diabełek>

PostNapisane: 20 paź 2006, 19:35
przez JACU626
Przy spuszczaniu odkręcił korek wlewu szybciej zlatuje :D Tak gwoli informacji mój pancerfaust czyli passat lubi olej ale mieci sie w niemieckiej normie która mów 0,8 l/1000 km a ten żłopiw 0,6 do 0,8 <lol> po wumianie uszczelniaczy i pierscieni fakt że obrotomierz codzieniie mnie na czerwole pole a czasami nawet dalej :D ostatni było min i wlalem 3 l czyli dokładnie o 2,2 l za dużo i zjadł nadmiar w przyzwoitum tempie czyli 0,7l/1000km <lol>

PostNapisane: 20 paź 2006, 20:00
przez Puhcio
A mi Clio nie zjadło NIC (17 k km od ostatniej wymiany) !

PostNapisane: 20 paź 2006, 21:19
przez Hazu
Puhcio napisał(a):V8)

A może 8V <lol> <lol> <lol>

PostNapisane: 23 paź 2006, 20:38
przez radost
Puhcio napisał(a):Ps. Jeszcze gdzieś czytałem, że dobrze jest napełnić filtr olejem przed przykręceniem.

Ja tak robię. Daje to tyle, że po odpaleniu kontrolka oleju szybciej gaśnie.

PostNapisane: 23 paź 2006, 21:31
przez Marcin L
a ja dodam że warto aby silnik był ciepły – rozgrzany olej lepiej spływa i wraz z nim spłynie więcej zanieczyszczeń

PostNapisane: 24 paź 2006, 16:11
przez buba74
Marcin L napisał(a):a ja dodam że warto aby silnik był ciepły – rozgrzany olej lepiej spływa i wraz z nim spłynie więcej zanieczyszczeń

warto też przed spuszczeniem oleju dodać specyfik do mycia wewnątrz silnika... niech sobie trochę popracuje i wtedy spuścić jak gorący.
Znam takiego mechanika, który na zimny silnik wlewa 0,5-0,75l diesla. Odpala silnik. Prawdopodobnie ropa nie robi szkody w silniku bo jest "tłusta" ale ma właściwości czyszczące... nie wiem jak do tego podejść, ale według mnie logiczne...

PostNapisane: 24 paź 2006, 16:47
przez Puhcio
Spoko ... auto ma 50,000 przebiegu :P

PostNapisane: 25 paź 2006, 16:02
przez Riki
Puhcio a co zrobisz ze starym olejem? :P

PostNapisane: 25 paź 2006, 16:06
przez buba74
Riki napisał(a):a co zrobisz ze starym olejem

Ja nim w piecu CO rozpalam..... Polewa się węgiel, trochę ppieru i bzyk.... <diabełek>

PostNapisane: 25 paź 2006, 17:07
przez Puhcio
Riki napisał(a):Puhcio a co zrobisz ze starym olejem?


Same kłopoty no ...

Ostatni raz sam wymieniam olej <lol> Planuje oddać do warsztatu/na stację.

PostNapisane: 25 paź 2006, 19:36
przez LuK
wymien sam, wiecej satysfakcji