Strona 1 z 13

Montaż świateł do jazdy dziennej

PostNapisane: 12 paź 2006, 20:39
przez MadTom
Witam, jakoś tak mnie denerwuje jazda cały dzień z podniesionymi "wiatrołapami" ;) i zastanawiam się nad zamontowanie świateł do jazdy dziennej takich jak TE.
Potrafi mi ktoś podać sposób ich podłączenia tak żeby spełniały wymogi prawne, tzn. "połączenie elektryczne powinno być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne. Powinny się automatycznie wyłączać, jeżeli włącza się światło mijania lub drogowe, z wyjątkiem krótkotrwałego włączania światła mijania lub drogowego jako ostrzegawczego sygnału świetlnego " oraz:
1. włączały się automatycznie po zapaleniu silnika (z ewentualnym kilkusekundowym opóźnieniem) z możliwością wyłączenia takiego automatu,
2. ich włączenie nie było równoważne z włączeniem świateł pozycyjnych (wtedy przygasa oświetlenie zegarów) – idealnie by było żeby włączenie już samych świateł pozycyjnych gasiło te do jazdy dziennej, umożliwiając pozostawienie auta na samych pozycyjnych.

....a wszystko to w formie dostępnej dla elektronicznego laika

<glupek2> <glupek2>

PostNapisane: 5 gru 2006, 12:02
przez Lesiu
to chyba musisz zmienic auto :D:D:D

PostNapisane: 5 gru 2006, 18:22
przez MadTom
Mądrala :P już miesiąc temu sam zamontowałem i wszystkie z założeń zostały spełnione :D

PostNapisane: 5 gru 2006, 20:43
przez ivo
Wprawdzie nie mam "wiatrołapów", ale temat mnie zainteresował, a jak sądzę wielu innych także.
Skoro więc sam dałeś radę !!, to może podziel się z innymi w jaki sposób tego dokonałeś <głaszcze>
I jeszcze pytanie: czy brzęczyk sygnalizujące właczone św. przy otwartych drzwiach także w tym rozwiązaniu funcjonuje??
pzdr

PostNapisane: 6 gru 2006, 17:30
przez MadTom
No niestety nie miałem ze sobą aparatu w czasie montowania, ale wkrótce postaram się nabazgrać schemat podłączenia. Brzęczyk nie działa (mógłby działać, ale światła jazdy dziennej musiałyby świecić łącznie z kompletem świateł pozycyjnych, a wtedy przygasa oświetlenie zegarów – czego chciałem uniknąć), ale jak dla mnie to nie problem bo po wyłączeniu silnika światła automatycznie gasną.(chyba, że je włączę ręcznie z pominięciem automatu – zostawiłem sobie taką możliwość, żeby np. móc "przyświecić" sobie energooszczędnie przed samochodem :–) – o czym informuje dość mocno świecąca dioda)

PostNapisane: 6 gru 2006, 18:21
przez alf28
MadTom napisał(a):1. włączały się automatycznie po zapaleniu silnika (z ewentualnym kilkusekundowym opóźnieniem)
to jest świetne rozwiązanie znika problem,a nawet dwa problemy typu; zapłaciłem mandat bo zapomniałem włączyć świateł <glupek2> i, nie moge odpalić bo ich nie wyłączyłem <glupek2>

PostNapisane: 6 gru 2006, 20:23
przez MadTom
A więc tak – moja lista zakupów:
1. światła jazdy dziennej WESEM z przekaźnikiem typ 561 w komplecie
2. automatyczny włącznik świateł (schemat AWS) – włącza światła po przekroczeniu w instalacji napięcia ok 13,5 V
3. 4 diody prostownicze (ja kupiłem 3 amperowe)
4. 10 m kabla
5. konektorki
6. dioda świecąca
7. włącznik trójpozycyjny
i parę innych drobiazgów
...niezbędny (chyba, że ma się mnóstwo czasu :–) ) jest schemat instalacji elektrycznej samochodu.
Poniżej okropnej jakości schematy podłączenia <glupek2>
PRZEKAŹNIK
AWS
Montaż przygotowanego wcześniej układu zajął mi jakieś 3 godziny, był niewielki problem ze znalezieniem przewodu uruchamiającego światła pozycyjne przy kolumnie kierownicy (kolor przewodu na schemacie nie odpowiadał temu, który znalazłem metodą "doświadczalną"), pozostałe przewody dość łatwo znaleźć. Do wiązki tylnych świateł pozycyjnych wpiąłem się w progu od strony kierowcy.

PostNapisane: 6 gru 2006, 21:02
przez ivo
W imieniu wszystkich, łącznie ze Św. Mikołajem serdeczne dzięki !!

W którym miejscu zamontowałeś lampy ?? Pod zderzakiem czy przed maską? Czy kodeks drogowy mówi coś na ten temat?
pzdr

PostNapisane: 7 gru 2006, 19:14
przez MadTom
Lampy świateł jazdy dziennej:
Powinny być:

* zamontowane z przodu pojazdu symetrycznie do jego wzdłużnej płaszczyzny symetrii, nie niżej niż 250mm i nie wyżej niż 1500mm od jezdni; odległość każdego z nich od bocznego obrysu pojazdu nie może być większa niż 400mm, wzajemna odległość pomiędzy nimi nie może być mniejsza niż 600mm (jeżeli szerokość pojazdu nie przekracza 1,3 m odległość ta może być zmniejszona do 400mm)
* tak podłączone, aby nie można było ich włączyć, jeżeli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne; ponadto ich wyłączenie musi samoczynnie następować po włączeniu świateł mijania lub drogowych

Ja zamontowałem we wnękach na halogeny w zderzaku.

PostNapisane: 8 gru 2006, 12:04
przez ivo
No, to teorie już znam. <jupi>
Tylko zawsze w takich opisach mam dylemat: jak się to powinno mierzyć. Od geometrycznego środka lampy czy też od jej krawędzi ??
pzdr

Światła do jazdy dziennej – jakie kupić?

PostNapisane: 14 mar 2007, 16:14
przez rhodek
jakiej firmy najlepiej kupić i jak zamontować ,czy muszą świecić razem z pozycyjnymi

PostNapisane: 14 mar 2007, 16:49
przez Blade
W kolejności od zasobności portfela: Hella, Bosch, Wesem ;) Wesemowskie są chyba nawet z wbudowanymi postojami. Instrukcja montażu jest zawsze w zestawie ;)

PostNapisane: 14 mar 2007, 20:57
przez Hannibal
Widzę, że nie tylko ja zastanawiam się nad tym rozwiązaniem.

tutaj znajdziesz garść przydatnych informacji <czytaj> :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 3a+dzienne

PostNapisane: 14 mar 2007, 22:32
przez ravi
MadTom czy mozesz zaprezentowac fotki jak wygladaja te swiatelka u Ciebie w 323F BG? :)

PostNapisane: 15 mar 2007, 00:13
przez szkodnik_byd
no wlasnie fotki byly by dla mnie rewelacyjne tez o tym mysle konstrukcja pewnie bedzie troche inna i mniej zgodna z przepisami ale co tam :D kij im w oko ;p i tak przy kontroli drogowej bede musial klarowac ze to swiatla dzienne a nie halogeny a o sposob wlaczenia nikt nie bedzie sie czepial chyba ze diagnosta w grudniu :D

PostNapisane: 15 mar 2007, 18:53
przez MadTom
W sobotę postaram się zrobić zdjęcia (teraz już ciemno się zrobiło ...i jakoś tak kretyńsko bym się czuł łażąc z aparatem po parkingu i fotografując auto :-P )

PostNapisane: 17 mar 2007, 18:31
przez szkodnik_byd
jo no i gdzie te zdjecia :D czekamy

PostNapisane: 19 mar 2007, 11:44
przez rhodek
niestety lampy Wesem typ 2LA bez przeróbek nie pasują do 323F
czy ma ktoś typ lamp ,które będą pasowały ?

PostNapisane: 22 mar 2007, 17:02
przez MadTom
No, nareszcie zrobiłem parę fotek...
Obrazek
Obrazek

i włącznik świateł z kontrolką
Obrazek

PostNapisane: 23 mar 2007, 09:06
przez bobinski
Witam. Całkiem nieźle to wyglada. Muszę też coś podobnego sobie zorganizować. Pozdrawiam