Montaż świateł do jazdy dziennej

Postprzez Tubi » 18 mar 2011, 11:54

Panowie jakbym taki wynalazek zamontował w miejsce przeciwmgielnych w xedzie i ładnie zamaskował otwór to położenir tych lamp jest zgodne z przepisami?

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 05295.html
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Bandit » 20 kwi 2011, 18:53

Neonixos666 napisał(a):a czy trzeba zakładać koniecznie poziomo światła do jazdy dziennej czy można pod skosem albo pionowo?

A czy w lampach Audi są idealnie poziomo ? ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 20 kwi 2011, 20:03

no niby nie ale tu mowa o dodatkowych nie seryjnych i niektóre mają oznaczania prawy lewy i ewidentnie muszą być zamontowane odpowiednio poziomo bo pionowo świeciły by w chmury :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 20 kwi 2011, 22:00

Bandit napisał(a):A czy w lampach Audi są idealnie poziomo

Rozkład światła musi być zbliżony do koła, a jak to jest elipsa to musi być poziomo.
Kiedyś przypadkowo znalazłem taki rozkład światła DRL ale teraz nie mogę go trafić.
Myślę jednak że nikt tego nie będzie sprawdzał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez dgolf » 21 kwi 2011, 09:54

W GE z halogenami nie ma miejsca na montaż. Zostaje pod zderzakiem, co zimą może być ciekawe :)

Kupiłem na allegroszu za 75zł z automatem. E4 w kółk + DRL z jakimś numerkiem. Zapłaciłem dychę drożej bo niby z automatem, a tym automatem jest zwykły przekaźnik, który żre więcej prądu niż te LEDy :) Automat ma sens jeżeli załącza światła na zwiększenie się napięcia po uruchomieniu auta. Inaczej wg mnie to bezsens.

Kabel czerwony LEDów do skrzynki bezpieczników pod machą tam próbówką 12V za 5zł szukacie +12V ze stacyjki. Minus LEDów do kostki przy reflektorze pod przewód od świateł krótkich. Można tak zostawić albo wlutować sobie na diodę w kabel czerwony oraz bezpiecznik "malutki" np 1A.

Przekręcacie kluczyk – LEDy ON
Włączacie postojówki z kluczykiem – LEDy ON
Włączacie krótkie z kluczykiem – LEDy OFF.
Jedynie przy włączonych postojówkach, po włączeniu halogenów nie wyłączają się automatycznie.

Zasada działania jest taka, że przy wyłączonych światłach mijania, żarówka robi za przewodnik do masy. Po włączeniu krótkich na LEDach różnica napięć = ~0V i diody nie świecą.

Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej, powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. Ustawodawca mówi również wprost, że przednie, boczne (o ile są) i tylne światła pozycyjne oraz obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie musi się włączać podczas jazdy na światłach dziennych. Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm.

Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Lord » 22 kwi 2011, 00:34

Dgolf coś obrazki lipnie wstawiłeś, bo nie ma ich ;)
Forumowicz
 
Od: 6 cze 2010, 01:30
Posty: 87
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY 2.0 LF-DE 2007
było: Corolla e12 2.0 D4D | 626 GF 2.0

Postprzez dgolf » 22 kwi 2011, 13:54

No tak, wkleiłem z innego forum, gdzie posty są widoczne po zalogowaniu :) Jak będę miał chwilkę, to przeniosę.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez lukias81 » 2 cze 2011, 23:11

Mam pomysła (ukradłem, znaczy podejrzałem u kogoś na forum) coby w GF zamontować światła dzienne. Pod przeciwmgłowymi mam dość ładne miejsce – mała kratownica i myślę, że byłoby ok.
Pytanie co kupić? Dużo tego na alledrogo i chyba powinno jakieś normy spełniać? Będę dźwięczny za sznurki jakieś, albo nazwy i modele takowych.
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez TALREP » 5 cze 2011, 16:54

W norauto ostatnio widzialem w dobrej cenie takie jak mam u siebie. 5 czy 6 led osram z automatem. Ja ze swoich jestem bardzo zadowolony.
http://allegro.pl/osram-swiatla-do-jazd ... 84419.html
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez mad_man » 6 cze 2011, 20:47

nie no, problem jest taki ze w ge nie ma gdzie.. po prostu ...
jedyny pomysl na jaki wpadlem, to sa dwie opcje:
opcja a: demontujemy halogeny eu (jak ktos nie ma to kupuje, ale wtedy niech patrzy opcja b), i w miejsce gdzie jest pusto, wstawiamy albo panel led (taki prostokat) albo zaroweczke zwykla, skladamy wsio, podpinamy jak chcemy i mamy dzienne pieknie obok halo – diagnosta i policja sie nie przyczepi bo jest "oryginalnie" zamonotwane

opcja b: prostsza, kupujemy halogeny w wersji jdm, wywalamy zarowki zolte, czy tez oslonki zolte z miejsc gdzie sa kierunku, wstawiamy zwykle i ... tadam, mam znowu dzienne ;)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez dgolf » 3 lip 2011, 22:51

Ja już stówę zapłaciłem za jazdę na halogenach w słońcu i jeden komplet dziennych poszedł się ... 65 zł, to nie majątek, a spokojne sumienie.

P.S. ostatnio wyprzedzałem ciężarówkę na krótkiej przerywanej i na szczęście się zmieściłem. Zaraz mnie pani lizakiem poczęstowała. Jako, że nie miała suszarki, tak mi auto sprawdziła, że nawet kazała na ręcznym ruszyć – którego prawie nie mam ;), klakson sprawdziła, wszystkie światła nawet oświetlenie tablicy. A ja ze śmiechu nie mogłem już wyrobić, bo wiedziałem że w 16-letniej babci i tak nic nie najdzie. Dzienne przeszły test. Jak już taką kontrolę przeżyłem, to się niczego nie boję odnośnie DRL.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Sziwa » 1 sie 2011, 17:47

Witam,
Dziś zamontowałem światła dzienne. Auto jak odbierałem, to niby wszystko działało, ale w drodze powrotnej zacząłem sprawdzać różne warianty. I okazało się, że po przełączeniu manetki świateł mijania lampy nie podnoszą się choć świecą (dzienne wtedy gasną więc jest OK). Muszę naciskać guzik, aby lampy otworzyć i zamknąć, czego przedtem tak się działo.
Nie wiem czy to wina montażu, czy przekaźnik jakiś padł.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Sziwa
 

Postprzez mad_man » 3 sie 2011, 21:18

@dgolf, bo na halogenach wolno jezdzic tylko gdy:
– mgla
– kreta nieoswietlona droga poza terenem zabudowanym (czy jakos tak to bylo)
Niemniej Twoj post byl do tego co ja napisalem, wiec proponuje przeczytac go raz jeszcze ;) Napisane tam jest ze wrzucfamy dodatkowe zarowki do halogenow obok oryginalnych. Halogeny maja miejsce na dodatkowy komplet zarowek, a jak masz JDM to juz masz full wypas, bo nic przerabiac nie musisz ;)

@Sziwa, tez tak mialem w BG (bez dziennych), po prostu wylacznik zespolony zdycha, tak na moje oko... :(
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez adrpo » 3 gru 2011, 17:59

Witam. Zamontowałem sobie listwy LED w lampach i pomyślałem że podzielę się z Wami ;D

Może dowodu mi nie zabiorą :D
Z tego co wiem to LEDy mogą byś o barwie białej a właśnie takie mam więc raczej się nie przywalą do mnie .

Montaż zajął mi godzinkę na jedną lampę . Ciężko szkło jest oddzielić ale dałem rade <jupi>

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2011, 17:27
Posty: 46
Skąd: Horyniec Zdrój
Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.

Postprzez mad_man » 10 gru 2011, 15:34

@adrpo, hmm w teorii moga sie przywalic do tego ze nie masz napisu DRL ... w praktyce cholera wie. Mnie obecnie najbardzej wkurza to ze mi mrugaja z tylu ze mam swiatla nie wlaczone :/
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez adriano2747 » 30 sty 2012, 20:26

Witam.

Sorki że odkopuje ale nie chce zakładać nowego tematu. Chciałem sobie dzienne podłączyć w madzi i moje pytanie gdzie znajdę pod maską kabelek od zapłonu żeby się do niego wpiąć ? Mazda 323f BG 93r 1.6 16v :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez TALREP » 2 lut 2012, 11:59

Ja zasilanie po zapłonie brałem z kostki od ogrzewania foteli znajdującej się na tunelu środkowym pod dźwignią ręcznego, fakt, że to nie pod maską ale jak chcesz zrobić włącznik/wyłącznik w kabinie to i tak musisz tam wejść z kablami (dokładnie z jednym kablem niezależnie skąd bierzesz zasilanie czy sterowanie przekaźnikiem), a nie wyobrażam sobie żeby nie mieć możliwości łatwego wyłączenia tych świateł – przydaje się <spoko>

A jeśli chodzi ci o podłączenie tak, żeby światła zapalały się dopiero po zapaleniu silnika to z doświadczenia wiem, że szkoda zachodu :P przez 5 lat jeździłem mazdą na dziennych (żarówkowe hella) i nigdy z tego powodu z aku nie miałem kłopotu.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez marcin255 » 4 lut 2012, 09:48

Ja założyłem tak

Obrazek

wszystkie odl. zachowane , lampy philips
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez adriano2747 » 7 lut 2012, 23:36

jak widać na foto lamkpi zrobione :) zasilanie prosto z aku i włącznik w kabinie jak by ktoś chciał wiedzieć to kable można przeciągnąć nad nogami pasażera przez taką dużą gumową uszczelkę dziurkę gwoździem i ok :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2012, 22:14
Posty: 303
Skąd: Kępno, Wielkopolska
Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition

Postprzez muchos2 » 14 lut 2012, 22:07

Witam.Przekaźnik do świateł to wydatek 10zl światła dzienne na allegro to koszt 35 zl + wysyłka robocizna to łatwizna.
Początkujący
 
Od: 8 sie 2011, 06:53
Posty: 10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki