Montaż świateł do jazdy dziennej
Panowie jakbym taki wynalazek zamontował w miejsce przeciwmgielnych w xedzie i ładnie zamaskował otwór to położenir tych lamp jest zgodne z przepisami?
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 05295.html
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 05295.html
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Neonixos666 napisał(a):a czy trzeba zakładać koniecznie poziomo światła do jazdy dziennej czy można pod skosem albo pionowo?
A czy w lampach Audi są idealnie poziomo ?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
no niby nie ale tu mowa o dodatkowych nie seryjnych i niektóre mają oznaczania prawy lewy i ewidentnie muszą być zamontowane odpowiednio poziomo bo pionowo świeciły by w chmury
Bandit napisał(a):A czy w lampach Audi są idealnie poziomo
Rozkład światła musi być zbliżony do koła, a jak to jest elipsa to musi być poziomo.
Kiedyś przypadkowo znalazłem taki rozkład światła DRL ale teraz nie mogę go trafić.
Myślę jednak że nikt tego nie będzie sprawdzał.
W GE z halogenami nie ma miejsca na montaż. Zostaje pod zderzakiem, co zimą może być ciekawe
Kupiłem na allegroszu za 75zł z automatem. E4 w kółk + DRL z jakimś numerkiem. Zapłaciłem dychę drożej bo niby z automatem, a tym automatem jest zwykły przekaźnik, który żre więcej prądu niż te LEDy Automat ma sens jeżeli załącza światła na zwiększenie się napięcia po uruchomieniu auta. Inaczej wg mnie to bezsens.
Kabel czerwony LEDów do skrzynki bezpieczników pod machą tam próbówką 12V za 5zł szukacie +12V ze stacyjki. Minus LEDów do kostki przy reflektorze pod przewód od świateł krótkich. Można tak zostawić albo wlutować sobie na diodę w kabel czerwony oraz bezpiecznik "malutki" np 1A.
Przekręcacie kluczyk – LEDy ON
Włączacie postojówki z kluczykiem – LEDy ON
Włączacie krótkie z kluczykiem – LEDy OFF.
Jedynie przy włączonych postojówkach, po włączeniu halogenów nie wyłączają się automatycznie.
Zasada działania jest taka, że przy wyłączonych światłach mijania, żarówka robi za przewodnik do masy. Po włączeniu krótkich na LEDach różnica napięć = ~0V i diody nie świecą.
Kupiłem na allegroszu za 75zł z automatem. E4 w kółk + DRL z jakimś numerkiem. Zapłaciłem dychę drożej bo niby z automatem, a tym automatem jest zwykły przekaźnik, który żre więcej prądu niż te LEDy Automat ma sens jeżeli załącza światła na zwiększenie się napięcia po uruchomieniu auta. Inaczej wg mnie to bezsens.
Kabel czerwony LEDów do skrzynki bezpieczników pod machą tam próbówką 12V za 5zł szukacie +12V ze stacyjki. Minus LEDów do kostki przy reflektorze pod przewód od świateł krótkich. Można tak zostawić albo wlutować sobie na diodę w kabel czerwony oraz bezpiecznik "malutki" np 1A.
Przekręcacie kluczyk – LEDy ON
Włączacie postojówki z kluczykiem – LEDy ON
Włączacie krótkie z kluczykiem – LEDy OFF.
Jedynie przy włączonych postojówkach, po włączeniu halogenów nie wyłączają się automatycznie.
Zasada działania jest taka, że przy wyłączonych światłach mijania, żarówka robi za przewodnik do masy. Po włączeniu krótkich na LEDach różnica napięć = ~0V i diody nie świecą.
Światła do jazdy dziennej muszą być barwy białej, powinny się włączać automatycznie po przekręceniu kluczyka (włączeniu zapłonu), ale powinny się również automatycznie wyłączać po włączeniu świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych. Ustawodawca mówi również wprost, że przednie, boczne (o ile są) i tylne światła pozycyjne oraz obrysowe, a także oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie musi się włączać podczas jazdy na światłach dziennych. Światła te muszą być na wysokości co najmniej 25 cm od ziemi, ale nie wyżej niż 150 cm, maksymalnie 40 cm od bocznego obrysu pojazdu, a wzajemna odległość między nimi nie może być mniejsza niż 60 cm.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Mam pomysła (ukradłem, znaczy podejrzałem u kogoś na forum) coby w GF zamontować światła dzienne. Pod przeciwmgłowymi mam dość ładne miejsce – mała kratownica i myślę, że byłoby ok.
Pytanie co kupić? Dużo tego na alledrogo i chyba powinno jakieś normy spełniać? Będę dźwięczny za sznurki jakieś, albo nazwy i modele takowych.
Pytanie co kupić? Dużo tego na alledrogo i chyba powinno jakieś normy spełniać? Będę dźwięczny za sznurki jakieś, albo nazwy i modele takowych.
W norauto ostatnio widzialem w dobrej cenie takie jak mam u siebie. 5 czy 6 led osram z automatem. Ja ze swoich jestem bardzo zadowolony.
http://allegro.pl/osram-swiatla-do-jazd ... 84419.html
http://allegro.pl/osram-swiatla-do-jazd ... 84419.html
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
nie no, problem jest taki ze w ge nie ma gdzie.. po prostu ...
jedyny pomysl na jaki wpadlem, to sa dwie opcje:
opcja a: demontujemy halogeny eu (jak ktos nie ma to kupuje, ale wtedy niech patrzy opcja b), i w miejsce gdzie jest pusto, wstawiamy albo panel led (taki prostokat) albo zaroweczke zwykla, skladamy wsio, podpinamy jak chcemy i mamy dzienne pieknie obok halo – diagnosta i policja sie nie przyczepi bo jest "oryginalnie" zamonotwane
opcja b: prostsza, kupujemy halogeny w wersji jdm, wywalamy zarowki zolte, czy tez oslonki zolte z miejsc gdzie sa kierunku, wstawiamy zwykle i ... tadam, mam znowu dzienne
jedyny pomysl na jaki wpadlem, to sa dwie opcje:
opcja a: demontujemy halogeny eu (jak ktos nie ma to kupuje, ale wtedy niech patrzy opcja b), i w miejsce gdzie jest pusto, wstawiamy albo panel led (taki prostokat) albo zaroweczke zwykla, skladamy wsio, podpinamy jak chcemy i mamy dzienne pieknie obok halo – diagnosta i policja sie nie przyczepi bo jest "oryginalnie" zamonotwane
opcja b: prostsza, kupujemy halogeny w wersji jdm, wywalamy zarowki zolte, czy tez oslonki zolte z miejsc gdzie sa kierunku, wstawiamy zwykle i ... tadam, mam znowu dzienne
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Ja już stówę zapłaciłem za jazdę na halogenach w słońcu i jeden komplet dziennych poszedł się ... 65 zł, to nie majątek, a spokojne sumienie.
P.S. ostatnio wyprzedzałem ciężarówkę na krótkiej przerywanej i na szczęście się zmieściłem. Zaraz mnie pani lizakiem poczęstowała. Jako, że nie miała suszarki, tak mi auto sprawdziła, że nawet kazała na ręcznym ruszyć – którego prawie nie mam , klakson sprawdziła, wszystkie światła nawet oświetlenie tablicy. A ja ze śmiechu nie mogłem już wyrobić, bo wiedziałem że w 16-letniej babci i tak nic nie najdzie. Dzienne przeszły test. Jak już taką kontrolę przeżyłem, to się niczego nie boję odnośnie DRL.
P.S. ostatnio wyprzedzałem ciężarówkę na krótkiej przerywanej i na szczęście się zmieściłem. Zaraz mnie pani lizakiem poczęstowała. Jako, że nie miała suszarki, tak mi auto sprawdziła, że nawet kazała na ręcznym ruszyć – którego prawie nie mam , klakson sprawdziła, wszystkie światła nawet oświetlenie tablicy. A ja ze śmiechu nie mogłem już wyrobić, bo wiedziałem że w 16-letniej babci i tak nic nie najdzie. Dzienne przeszły test. Jak już taką kontrolę przeżyłem, to się niczego nie boję odnośnie DRL.
- Od: 5 cze 2009, 20:25
- Posty: 221
- Skąd: Łodzkie
- Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego
Witam,
Dziś zamontowałem światła dzienne. Auto jak odbierałem, to niby wszystko działało, ale w drodze powrotnej zacząłem sprawdzać różne warianty. I okazało się, że po przełączeniu manetki świateł mijania lampy nie podnoszą się choć świecą (dzienne wtedy gasną więc jest OK). Muszę naciskać guzik, aby lampy otworzyć i zamknąć, czego przedtem tak się działo.
Nie wiem czy to wina montażu, czy przekaźnik jakiś padł.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Dziś zamontowałem światła dzienne. Auto jak odbierałem, to niby wszystko działało, ale w drodze powrotnej zacząłem sprawdzać różne warianty. I okazało się, że po przełączeniu manetki świateł mijania lampy nie podnoszą się choć świecą (dzienne wtedy gasną więc jest OK). Muszę naciskać guzik, aby lampy otworzyć i zamknąć, czego przedtem tak się działo.
Nie wiem czy to wina montażu, czy przekaźnik jakiś padł.
Ktoś ma jakieś sugestie?
-
Sziwa
@dgolf, bo na halogenach wolno jezdzic tylko gdy:
– mgla
– kreta nieoswietlona droga poza terenem zabudowanym (czy jakos tak to bylo)
Niemniej Twoj post byl do tego co ja napisalem, wiec proponuje przeczytac go raz jeszcze Napisane tam jest ze wrzucfamy dodatkowe zarowki do halogenow obok oryginalnych. Halogeny maja miejsce na dodatkowy komplet zarowek, a jak masz JDM to juz masz full wypas, bo nic przerabiac nie musisz
@Sziwa, tez tak mialem w BG (bez dziennych), po prostu wylacznik zespolony zdycha, tak na moje oko...
– mgla
– kreta nieoswietlona droga poza terenem zabudowanym (czy jakos tak to bylo)
Niemniej Twoj post byl do tego co ja napisalem, wiec proponuje przeczytac go raz jeszcze Napisane tam jest ze wrzucfamy dodatkowe zarowki do halogenow obok oryginalnych. Halogeny maja miejsce na dodatkowy komplet zarowek, a jak masz JDM to juz masz full wypas, bo nic przerabiac nie musisz
@Sziwa, tez tak mialem w BG (bez dziennych), po prostu wylacznik zespolony zdycha, tak na moje oko...
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Witam. Zamontowałem sobie listwy LED w lampach i pomyślałem że podzielę się z Wami ;D
Może dowodu mi nie zabiorą
Z tego co wiem to LEDy mogą byś o barwie białej a właśnie takie mam więc raczej się nie przywalą do mnie .
Montaż zajął mi godzinkę na jedną lampę . Ciężko szkło jest oddzielić ale dałem rade
Może dowodu mi nie zabiorą
Z tego co wiem to LEDy mogą byś o barwie białej a właśnie takie mam więc raczej się nie przywalą do mnie .
Montaż zajął mi godzinkę na jedną lampę . Ciężko szkło jest oddzielić ale dałem rade
- Od: 16 paź 2011, 17:27
- Posty: 46
- Skąd: Horyniec Zdrój
- Auto: Mazda 323F 1.5 16 V 1995 r.
@adrpo, hmm w teorii moga sie przywalic do tego ze nie masz napisu DRL ... w praktyce cholera wie. Mnie obecnie najbardzej wkurza to ze mi mrugaja z tylu ze mam swiatla nie wlaczone :/
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Witam.
Sorki że odkopuje ale nie chce zakładać nowego tematu. Chciałem sobie dzienne podłączyć w madzi i moje pytanie gdzie znajdę pod maską kabelek od zapłonu żeby się do niego wpiąć ? Mazda 323f BG 93r 1.6 16v
Sorki że odkopuje ale nie chce zakładać nowego tematu. Chciałem sobie dzienne podłączyć w madzi i moje pytanie gdzie znajdę pod maską kabelek od zapłonu żeby się do niego wpiąć ? Mazda 323f BG 93r 1.6 16v
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Ja zasilanie po zapłonie brałem z kostki od ogrzewania foteli znajdującej się na tunelu środkowym pod dźwignią ręcznego, fakt, że to nie pod maską ale jak chcesz zrobić włącznik/wyłącznik w kabinie to i tak musisz tam wejść z kablami (dokładnie z jednym kablem niezależnie skąd bierzesz zasilanie czy sterowanie przekaźnikiem), a nie wyobrażam sobie żeby nie mieć możliwości łatwego wyłączenia tych świateł – przydaje się
A jeśli chodzi ci o podłączenie tak, żeby światła zapalały się dopiero po zapaleniu silnika to z doświadczenia wiem, że szkoda zachodu przez 5 lat jeździłem mazdą na dziennych (żarówkowe hella) i nigdy z tego powodu z aku nie miałem kłopotu.
A jeśli chodzi ci o podłączenie tak, żeby światła zapalały się dopiero po zapaleniu silnika to z doświadczenia wiem, że szkoda zachodu przez 5 lat jeździłem mazdą na dziennych (żarówkowe hella) i nigdy z tego powodu z aku nie miałem kłopotu.
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
jak widać na foto lamkpi zrobione zasilanie prosto z aku i włącznik w kabinie jak by ktoś chciał wiedzieć to kable można przeciągnąć nad nogami pasażera przez taką dużą gumową uszczelkę dziurkę gwoździem i ok
- Od: 5 sty 2012, 22:14
- Posty: 303
- Skąd: Kępno, Wielkopolska
- Auto: Mazda 323f BG 1.6 16V 93r.
Vectra b 98r. 1.8+lpg sekw. exclusive edition
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki