Automat czy manual?

Jaką skrzynię chciałbyś mieć w samochodzie?

manualną
60
45%
automatyczną
74
55%
 
Liczba głosów : 134

Postprzez Italiano » 24 lut 2007, 00:39

jazzzy napisał(a):P wrzucac tak szybko jak to mozliwe po calkowitym zatrzymaniu

Co przez to rozumiesz....po całkowitym zatrzymaniu? Jak odróżnić całkowite zatrzymanie od dłuższego postoju w korku albo na światłach ?
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez jazzzy » 24 lut 2007, 00:41

nie zrozumiales jeden akapit jest o swiatlach a drugi o koncu jazdy, po calkowitym zatrzymaniu tzn. ze juz dalej nie jedziemy a planujemy zatrzymanie lub postoj, po prostu czlowiek na tamtej stronie zaleca nie zwlekanie z wrzuceniem P po koncu jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2006, 23:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez nemi » 24 lut 2007, 13:32

jazzzy napisał(a):tak przy okazji to naszla mnie ostatnio refleksja ze nauczenie sie jezdzenia autem byloby 3x prostsze (zwlaszcza dla niewiast) gdyby sie uczyly na automacie

Przecież tak można u nas zdawać prawko.
Ostatnio we Wrocławiu widziałem Renault Clio "L", na którym było napisane "Uczysz się i zdajesz na automacie".
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/index.php/8565
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez jazzzy » 24 lut 2007, 13:35

nemi napisał(a):Ostatnio we Wrocławiu widziałem Renault Clio "L", na którym było napisane "Uczysz się i zdajesz na automacie". Z tego co mi wiadomo (a mogę się mylić, bo nigdy się tym specjalnie nie interesowałem) istnieje u nas prawo jazdy wyłącznie na automat.


a jest na to specjalna kategoria ? co jesli ktos kto zdawal na automacie zostanie zatrzymany w aucie z manualna skrzynia ? maja to w taryfikatorze czy potraktuja jak jazda bez uprawnien i 300zl kary ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2006, 23:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez nemi » 24 lut 2007, 13:42

jazzzy napisał(a):a jest na to specjalna kategoria ?

Przeczytaj mojego posta po edycji :)

Pewnie to będzie jazda bez uprawnien...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez jazzzy » 24 lut 2007, 13:45

nemi napisał(a):
jazzzy napisał(a):a jest na to specjalna kategoria ?

Przeczytaj mojego posta po edycji :)

Pewnie to będzie jazda bez uprawnien...


przepis od 3 lat, artykul sprzed 2, w miedzyczasie bylo pare nowelizacji, trzeba by pogrzebac w przepisach w takim ukladzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2006, 23:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez Globy » 25 lut 2007, 14:47

Mozna zdawac na wlasnym samochodzie z automatyczna skrzynia biegow, ja sie uparlem na Cronosa – chociaz nie wyobrazalem sobie robienia nim koperty wymierzonej pod Punto ;) Ale w prawie jazdy laduje wpis bodajze B21, ze osoba uprawniona jest do prowadzenia samochodu tylko z taka skrzynia. W Stanach tego nie ma.

Zawsze na swiatlach zaciagalem reczny, a na przyklad gdy otwieralem brame, to N.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Italiano » 25 lut 2007, 17:59

Globy napisał(a):Zawsze na swiatlach zaciagalem reczny

Ja ręczny zaciągam tylko jak parkuje na jakimś wzniesieniu/górce, coby nie obciążać skrzyni. A tak zawsze używam hamulca nożnego.....jak mam stać chwile dłużej na światłach czy w korku to P....bardzo rzadko N, bo przeważnie drogi są nierówne i tak czy inaczej trzeba trzymać na hamulcu.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 23:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Postprzez Karwoś » 25 lut 2007, 23:20

Z tego co ja gdzieś tam czytałem to po wciśnieciu hamulca zwalnia się przycisk który tak jakby wysprzęgla układ – w przypadku zaciągnięcia ręcznego po prostu samochód stoi bo nie może ruszyć kołem – to tak jakby postawić samochód pod ścianą i puścić hamulec – samochód oprze się na ścianie ale nie zgaśnie – jak zgaśnie to znaczy że skrzynia jest do rrobienia. A na skrzyżowaniach i w korkach na P nie wrzucam – na N tym bardziej nie. Nie wiem czy robiliście coś takiego ale na N jakbyście podnieśli koła a najlepiej je odkręcili i podnieśli samochód to kółeczka się pięknie kręcą – skrzynia jest ciągle obciążona. Najlepiej na P włąćżać jak się gasi samochód a na N jak się holuje – czyli najlepiej nigdy :). A jak się jeździ na torze to najlepiej się bawić manualem ale w mieście tylko automat – który na pewno szybciej zredukuje i przyśpieszy w sytuacji zagrożenia niż ludzka ręka.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 19:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez Globy » 19 lis 2009, 14:29

Na forum mamy kilka tematów poświęconych automatom, w tym najdłuższy "Automat vs manual" w Ogólnym, ale jako że ten jest we właściwym dziale, to zapraszam do moich poradników:

– Jak jeździć automatem? => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7238425,J ... atem_.html

– Kupujemy używane auto z automatem => http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7250604,K ... cz__2.html

Obrazek
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 21:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 19 lis 2009, 15:03

Karwoś napisał(a):Z tego co ja gdzieś tam czytałem to po wciśnieciu hamulca zwalnia się przycisk który tak jakby wysprzęgla układ

W wielu konstrukcjach tak jest ale nie we wszystkich. Niektóre samochody mają podobnie po zaciągnięciu ręcznego, ale są to już wyjątki i najczęściej są to samochody z elektrycznym ręcznym.
Ogólnie zrzucanie z D jak się stoi na światłach kompletnie mija się z celem i może przyśpieszyć zużycie skrzyni...
Wiem, że często denerwujące jest jak samochód przed nami świeci "stopami" po oczach w korku, ale niestety w automatach nie do obejścia.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez qlesh » 19 lis 2009, 15:19

brii napisał(a):Wiem, że często denerwujące jest jak samochód przed nami świeci "stopami" po oczach w korku, ale niestety w automatach nie do obejścia.

A nie można wtedy używac hamulca ręcznego?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez brii » 19 lis 2009, 17:13

No właśnie w przytłaczającej większości przypadków nie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez qlesh » 19 lis 2009, 18:06

A dlaczego? I kiedy lepiej użyc ręcznego a kiedy trzymac "stop"?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez brii » 19 lis 2009, 21:36

qlesh napisał(a):A dlaczego? I kiedy lepiej użyc ręcznego a kiedy trzymac "stop"?

W przypadku bardzo starych automatów sterowanych tylko mechanicznie nie ma różnicy.
W przypadku nowszych sterowanych elektorniką z odłączanym konwerterem trzymanie hamulca roboczego po zatrzymaniu daje sygnał kompowi skrzyni by odłączył konwerter (skrzynia przestaje stawiać opór silnikowi by zmniejszyć spalanie podczas stania) i załącza go dopiero po puszczeniu hamulca (czuć opóźnienie rzędu 0,5s przed ruszeniem po puszczeniu hamulca). W przypadku użycia ręcznego komp nie dostanie sygnału i konwerter będzie działał cały czas – tak jak opisał to Karwoś:

Karwoś napisał(a):to tak jakby postawić samochód pod ścianą i puścić hamulec – samochód oprze się na ścianie ale nie zgaśnie

:)

Tylko wyjątki nieliczne odczytują sygnał z ręcznego tak jak ze zwykłego hamulca...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez qlesh » 19 lis 2009, 22:20

Dzięki Maciek. A jak jest w skrzyni złączonej w X9 z Millerem?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 02:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez M_a_r_t_i_n_e_z » 19 lis 2009, 23:10

http://www.automat.pl/articles.php?cat_id=1

polecam lekturę wszystkim użytkownikom ASB.

P.S. względem poprzednich wypowiedzi to nie wolno jeździć automatem na tzw. dwie nogi – niszczymy w ten sposób skrzynię !!
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2006, 16:11
Posty: 15
Skąd: Warszawa, Legionowo
Auto: Mazda 626 Coupe GC`86 automat

Postprzez brii » 20 lis 2009, 08:09

qlesh napisał(a):A jak jest w skrzyni złączonej w X9 z Millerem?

Z tego co czułem podczas jazdy to jest to raczej ta "bardziej tępa" skrzynia, ale nie dam sobie ręki za to uciąć czy przypadkiem japońce nie porobiły przy niej czegoś ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez alq82 » 27 lut 2013, 21:03

Witam wszystkich forumowiczów,
przymierzam się do zakupu Mazdy 6 z benzynowym 2.0 147KM z lat 2006-2008 najchętniej z automatem. Skrzynia w tych autach ma tiptronic i tak się zastanawiam, czy stojąc na światłach na pierwszym biegu można wrzucić luz przesuwając na "–"?
Chyba marzenie ściętej głowy, ale może...
Pytanie nr2: czy jeżdżąc z dźwignią przesuniętą na "manualną" zmianę biegów, jadąc powiedzmy na 3-ce dojeżdżamy do świateł i się zatrzymujemy, skrzynia redukuje się sama do pierwszego biegu?
alq82
 

Postprzez Krzysiek Grójec » 6 sie 2018, 08:58

Ja mam Mazdę 3 BM 2.0 sprowadzoną z USA. Przy szybszej jeździe (około 150 km/h) kickdown redukuje z 6 biegu na 4 i ciągnie do prawie 7 tys. obrotów

[quote="Puhcio"]Kickdown – to taki tryb szybkiej i mocnej reudkcji biegów. Przeważnie włącza się go przyciskiem pod pedałem gazu, przez wcisniecie gazu do końca i przełamaniem ostatniego oporu. U mnie w maździe skrzynia redukowała wtedy 2 biegi (skrzynia 4-ro biegowa).
Początkujący
 
Od: 30 maja 2018, 07:20
Posty: 2 (1/0)
Auto: Mazda 3 2.0 121 kW , 2016, BM wersja amerykańska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki