Płukać silnik czy nie ruszać?

Postprzez trzeci2 » 9 sie 2006, 19:03

Witam
Jak w wielu mazdach tak i w mojej słychać HLA. Zaworek w pompie mam już wymieniony no i może trochę się poprawiło. Jak jadę w trasie to szystko jest OK ale gdy postoję trochę w korkach albo pojeżdżę po mieście to zaczynają się odzywać HLA. Poczytałem trochę postów na temat uciszania HLA. Zakupiłem już płuknkę do silnika firmy Wynn's (Oil system cleaner) no i się zastanawiam czy ta płukanka czegoś nie rozszczelni w silniku. Czy ktoś się spotkał z jakimiś problemami po tym czymś?
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 16:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez Grzyby » 9 sie 2006, 21:16

Ja się przymierzam do płukanki.
I zrobię ją tak czy inaczej – co najwyżej będzie z niego ciekło jak z dziurawego wiadra (w co wątpię) :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hubizx » 14 sie 2006, 07:42

Witam'
Jakie macie dokładnie filtry oleju ?

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 16:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Grzyby » 20 sie 2006, 21:28

hubizx napisał(a):Jakie macie dokładnie filtry oleju ?

Man – 610 cośtam :) (chyba)

Zrobiłem płukankę.
Zalałem specyfik STP
Jestem pod wrażeniem – wypłynęła czarna maź po spuszczeniu oleju.
Nowy filterek, nowe oleum.
Odpalam i ...... szok. Tak fajnie kręcącego silniczka jeszcze nie słyszałem w tym wozie. Nic nie cieknie (bo i skąd?).

Polecam zalać taki specyfik przed zmianą oleju.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 20 sie 2006, 21:29

Grzyby napisał(a):Ja się przymierzam do płukanki.
i co bedziesz plukal Grzybek bo ja tez o tym myslalem ale mam troche cykora ze sie rozszczelni motor ...
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 15:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Grzyby » 20 sie 2006, 21:39

Marcin ( Pycia ) – popatrz post nad twoim <lol>

Niezłe zgranie czasowe :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 20 sie 2006, 22:05

Grzyby napisał(a):Niezłe zgranie czasowe

:D
A czym zalales po plukance ??
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 15:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Grzyby » 20 sie 2006, 22:06

Wróciłem do Castrola RS 10W60
Z Mobila S 10W40.

Jak na razie przekonuje się do opinii części użytkowników że Mobil to nie do końca jest to.....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 20 sie 2006, 23:01

Grzyby napisał(a):Wróciłem do Castrola RS 10W60

No to będziesz musiał znowu płukac. W piątek oglądałem silnik w Colcie z przebiegiem 100 kilka tysięcy. Zawsze jeżdzone na Castrolu, długo na Formule 10W/60. Widok po odkręceniu korka wlewu oleju – tragedia, prawie jak po Selektolu. Dla porównania kumpel ma takiego samego Colta, ten sam rok i przebieg tyle że jeździł na Mobilu 5W50 i wygląda jak nówka. Ten po Castrolu robi teraz remont silnika bo chyba stanęły pierścienie olejowe i zaczął brac oliwę.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez sołtys » 21 sie 2006, 08:16

tomekrvf napisał(a):Ten po Castrolu robi teraz remont silnika bo chyba stanęły pierścienie olejowe i zaczął brac oliwę.


Czyli drogie nie zawsze znaczy dobre, <lol>

Ja płukłem silnik jakimś specyfikiem z Valviline i też jest ok (wypłynęła czarna breja) ale silnik jest nadal szczelny. Zalałem Platinuma 10W40 jak narazie chodzi bardzo pięknie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 21 sie 2006, 09:22

sołtys napisał(a):Ja płukłem silnik jakimś specyfikiem z Valviline i też jest ok (wypłynęła czarna breja) ale silnik jest nadal szczelny.

Ja chyba tez przed zima zdecyduje sie na plukanke ( wziac jakakolwiek czy jakas jest najlepsza ?? ) mam tylko nadzieje ze motor sie nie rozszczelni jak narazie to bomba zero dymku i wyciekow ale olejum to chyba Shella zaleje chodz korci mnie na tego Midlanda 10W-50 .. :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 15:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Grzyby » 21 sie 2006, 10:23

tomekrvf – moge wydać te 15zł co 10tys. km na płukankę :P

Nie mogłem znaleźć nigdzie właśnie Midlanda 10W50 to zalałem tym na czym nie miałem problemów.

Następna zmiana będzie Midland albo cuś innego (muszę posiedzieć i poczytać parametry :) )
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 21 sie 2006, 10:40

Marcin ( Pycia ) napisał(a):wziac jakakolwiek czy jakas jest najlepsza


nie poprostu poprosiłem w sklepie z olejami i filtrami o coś płukankę i koleś bez wahania dał tą z Valivoline (nawet nie znam dokładnej nazwy) i powiedział że ta jest ok. Filtr dał z Mann i na takim zestawie jeżdze.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Reagan » 21 sie 2006, 15:17

Grzyby napisał(a):Nie mogłem znaleźć nigdzie właśnie Midlanda 10W50


http://www.jarooil.pl/katalog.php?kateg ... m=11&send=

Brałem u nich midlanda 10w50 i nie było problemów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 15:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Grzyby » 21 sie 2006, 17:06

Reagan – dzięki za namiary. Kupie wcześniej, bo pewnie znowu jak przyjdzie wymieniać nigdzie nie będzie <lol>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 21 sie 2006, 17:17

Hmmm, a gdzie jest ta firma dokłądnie?
Bo na stronie nie znalazłem adresu?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Robo » 21 sie 2006, 21:54

Przepraszam za OT ale również jeśli tylko mogę odradzam stosowanie olejów marki Castrol. To fakt, że silniki na nich ładnie chodzą (kultura pracy) ale w wyniku swojego przepracowania zostawiają ładne bagno. Na różnych forach dużo sie naczytałem i to nawet od osób które mają nowe auta tzn. od nowości stosowały Castrol'a. Jeśli ktoś się wacha czy nie zalać oleju tego producenta stanowczo odradzam. <stop>

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 07:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez tomekrvf » 21 sie 2006, 23:41

Robo napisał(a):stanowczo odradzam.

Szkoda że nie zrobiłem fotek pokrywy zaworów w Passacie mojego teścia. Passat 1.8 T 55 000km a na pokrywie taki osad że musiałem zdzierac to dłutem!!! Oczywiście auto od nowości na Castrol SLX 5W30 serwisowane itp.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Reagan » 22 sie 2006, 07:57

Adresu nie pamietam dokładnie był na ich stronie ale przebudowali ją trochę z tego co widzę – chyba Piaseczno a napewno pod W-wa. Jechac mi się nie chciało więc słałem kasę im na konto 32,5 zł brutto za litr i za dwa dni było na poczcie.

Z tym Castrolem to kicha straszna. Na szczęście zmieniłem na midlanda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 15:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez Grzyby » 22 sie 2006, 09:22

Dobra, jak już zalałem to go nie wyleję (170zetów) – zrobię z 8tys. i zaleję co innego.
Ale po płukance :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki