Strona 1 z 2

Jaki polecacie katalizator i gdzie kupić wysyłkowo

PostNapisane: 26 cze 2006, 18:04
przez wojtek75
Witam!
Niestety mój katalizator ze starości przerdzewiał już...Spawanie pomogło tylko na ponad miesiąc.. Autko "pierdzi",głośniej chodzi i mam wrażenie jakby delikatnie stracił na mocy...
W związku z tym mam zamiar w najbliższym czasie kupić nowy. Jaki polecacie katalizator do 626 GE FS poj.2.0i 16V(rocznik 1992) i jaki sklep wysyłkowy polecacie...Bardzo proszę o poradę. I ile może kosztować montaż takiego katalizatora?
Pozdrawiam wszystkich i szczególnie moderatora Grzyby :)

PostNapisane: 27 cze 2006, 14:22
przez mbmaster
Wycinaj w cholere. Napewno sie odmuli tylko ciut bardziej metaliczy pomruk bedzie. Mi bez kata normalnie przeglad przechodzi.

PostNapisane: 27 cze 2006, 17:18
przez Orin
wojtek75 napisał(a):mam zamiar w najbliższym czasie kupić nowy


Nie wiem jak do 626, ale ori kat do mojej 323 to wydatek 1200zł... <glupek2> Jeśli masz dostęp do kanału to montaż trwałby do 30 minut i kosztowałby 20 zł (za uszczelki).. Czas podaję przy założeniu że do odkręcenia są śruby obu łączników (ale skoro był kat już spawany to podejrzewam że się udało)

PostNapisane: 27 cze 2006, 18:02
przez Grzyby
wojtek75 napisał(a):Pozdrawiam wszystkich i szczególnie moderatora Grzyby

hehe – zacfaniakowałeś i założyłeś temat w dziale gdzie nie jestem modem?

I dobrze zrobiłeś <diabełek> , bo jakbyś tak nazwany temat wstawił do 6/626/.... to już byś go oglądał w koszu :P

Katalizatorów jest na rynku mnóstwo – tylko chyba ciężko znaleźć kogoś kto wymieniał (z reguły wymiany polegają na wycięciu).

Co do montażu to pewnie (jak pisał Orin) w 20zetach się zamkniesz.

PostNapisane: 27 cze 2006, 18:09
przez jacobs
o ile pamiętam to jesus miał wymieniać na bosala

PostNapisane: 30 cze 2006, 09:18
przez neo-one
Na allegro jest od metra nowych katalizatorow.. ceny od okolo 200 zl .. niektorzy oferuja je z montazem.
Za jakies 50 zl mozesz kupic strumienice w obudowie katalizatora albo tlumik w obudowie katalizatora (zero problemow przy przegladzie :D )

PostNapisane: 30 cze 2006, 13:35
przez Marcin L
wstaw rure i po sprawie – szkoda pieniedzy na katalizator :)

PostNapisane: 30 cze 2006, 19:15
przez wojtek75
Zastanawiam sie....,zeby nie bylo nieprzewidzianych problemow jak przyjdzie wypad za zachodnia granice...

PostNapisane: 30 cze 2006, 19:17
przez jacobs
wstawiaj kata :]

PostNapisane: 30 cze 2006, 19:19
przez wojtek75
Wstawiłem strumienicę z allegro firmy AWG. Wywaliłem bo auto głośniej chodziło...Wstawiłem dziś tłumik przeletowy z AWG i teraz auto dalej głośniej chodzi ale z basowym pomrukiem. Rezonanse też zostały jak przy strumienicy ale w innym zakresie obrotów. Ogólnie jestem wkurzony bo to wyrzucenie pieniedzy. Chcąc nie chcąc muszę kupić katalizator aby było cichutko...
Jaki polecacie? Może ktoś coś już montował i ma pozytywne wrażenia?
Co myślicie na temat tego katalizatorów TESH?

Opinie na temat katalizatorów uniwersalnych

PostNapisane: 31 lip 2006, 08:29
przez KrzysioR
Nie znalazlem nic w archiwum na ten temat.
Interesuje mnie to czy lepsze są te z wkładem metalowym czy ceramicznym. Ceny obu na podobnym poziomie – 180-220PLN)
Proszę o opinie.

PostNapisane: 9 sie 2006, 14:58
przez KrzysioR
Zakupiłem przez neta kat do pojojemności max. 2.0l z wkładem metalowym. Jest on zdecydowanie mniejszy, krótszy i ma średnicę rury 45mm.
W mazdzie mx3 1.6 16v średnica rury katalizatora to ok. 50mm...
Pytanie więc, czy po jego załozeniu nic się nie pochrzani z dynamiką?
Sprzedawca zapewniał mnie, że kat ten będzie do mojego modelu pasowal a mechanik stwierdził, że bedzie pasował co najwyżej do sejczaka :(
A co Wy o tym myślicie?

PostNapisane: 9 sie 2006, 21:48
przez neo-one
Mniejszy kat, mniejsza srednica rury .... mx3 niestety moze stracic pare konikow po zalozeniu tego "cuda" <killer>

Sprzedawca zapewniał mnie, że kat ten będzie do mojego modelu pasowal a mechanik stwierdził, że bedzie pasował co najwyżej do sejczaka


Sprzedawca by powiedzial ze kat bedzie pasowal do malucha .. wkoncu na tym zarabia i swoj towar chwali.. wierzylbym raczej mechanikowi.

PZDR

PostNapisane: 9 sie 2006, 21:55
przez Grzyby
KrzysioR napisał(a):ma średnicę rury 45mm.
W mazdzie mx3 1.6 16v średnica rury katalizatora to ok. 50mm...

mądry Polak po szkodzie.......
Nie sprawdziłeś przed zakupem tak istotnej rzeczy?

neo-one ma niestety rację

PostNapisane: 10 sie 2006, 08:09
przez KrzysioR
Grzyby napisał(a):mądry Polak po szkodzie.......
Nie sprawdziłeś przed zakupem tak istotnej rzeczy?


O to chodzi, że tak to jest z kupowaniem przez i-net. Facet trzykrotnie potwierdzał mi, że jest to kat pasujący do tego auta...Nieszczery facet, któremu zależało tylko na sprzedaży – kawał żłoba.

Tak więc rozumiem, że lepiej tekiego kata nie montować? :]

PostNapisane: 10 sie 2006, 08:19
przez neo-one
Mozesz zamontowac jesli nie zalezy ci na mocy. <glupek2> .
Nic poza spadkiem osiagow nie powinno sie stac, najbardziej spadek mocy bedzie odczuwalny na wysokich obrotach, od 0 do 100 bedzie pare sekund wiecej, spadnie predkosc max.
Wybor nalezy do ciebie :D

PostNapisane: 10 sie 2006, 08:49
przez sołtys
neo-one napisał(a):obrotach, od 0 do 100 bedzie pare sekund wiecej, spadnie predkosc max


z tymi paroma sekundami to troche przesadziłeś może by gorzej w górnym zakresie obrotów ale nie koniecznie, wszystko zależy jeszcze od przepustowości wkładu kata, może byc nawet lepiej niż do tej pory bo rozumiem że stary kat był przytkany lub sie rzleciał

PostNapisane: 11 sie 2006, 09:21
przez neo-one
OK pare sekund to przegiecie ;)
Jak bedziesz mial farta autko bedzie jezdzic niezle .. moze przyspieszenie spadnie nieznacznie.. moze na v-max ci nie zalezy.. jednak:
KrzysioR napisał(a):mechanik stwierdził, że bedzie pasował co najwyżej do sejczaka


Popieram mechanika !!

PostNapisane: 1 lis 2006, 23:46
przez jarcyś
Częst przy katach istotne są 2 wymiary: fi rury oraz fi wejscia do samego kata. Często rura ma np 45 potem przy wejściu do kata rozszerza się i ma 50.

PostNapisane: 3 lis 2006, 21:37
przez xANDy
Czy ktoś coś powie na ten temat?
KrzysioR napisał(a):czy lepsze są te z wkładem metalowym czy ceramicznym


Czy do diesli są takie same katalizatory, czy tutaj też należy zwracać szczególną uwagę na coś?