Jak zamontować klimatyzację ? Czy warto ?

Postprzez es » 18 maja 2005, 11:07

gumis. napisał(a):Witam!
Jestem swiezym uzytkownikiem mazdy 626 z silnikiem 1,8 16v `96r. moja wersja jest bez klimatyzacji chociaz jak zauwazylem podejscie jest ( na tablicy rozdzielczej jest przycisk AC ) . czy jest mozliwosc wstwieniw klimatyzacji?? jaki to bylby koszt? i co trzeba dokupic zeby to chodzilo ?? pozdrawiam!!


Sprawdz czy nie ma resztek instalacji. Kiedys ogladalem mazde ge, ktora zapewne po wypadku nie miala czesci instalacji, ktora powinna byc przed silnikiem. Uzupelnienie zapewne bedzie latwiejsze niz instalacja od nowa (o czym Adam dobrze wie ;)). Ktos znajacy sie na rzeczy powinien obejrzec samochod. Elementy mechaniczne to drobiazg. Pewnych klopotow moga dostarczyc wiazki elektryczne.

Koszt jest sprawa trudna do oszacowania. Zakladam jednak, ze mniej 2000-2500 zl nie wydasz na kompletna instalacje z np. rozbitka + montaz i uruchomienie. Najlepiej i najtaniej jest poszukac kogos, kto rozbiera i sprzedaje czesc po czesci taki samochod. Sadze, ze to najtanszy sposob, a do tego mozesz sprobowac porownac elektryke. Mozesz rowniez poszukac w USA, ale nie wiem czy cronos nie odbiega za bardzo od Twojej, zapewne europejskiej. W przypadku modelu GD, ktory do spolki z Adamem przetrenowalem, koszt sprowadzenia instalacji z USA (regenerowany kompresor, a reszta uzywana) to koszt okolo 250$-300$. W przypadku GD "zaklimionych" aut nie jest duzo, wiec zakup w Polsce byl trudny. GE chyba byla lepiej wyposazana, wiec zapewne trafienie instalacji bedzie latwiejsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez adam626 » 18 maja 2005, 11:17

z tego co wiem to wszystkie GE mają włącznik klimy
w GD była zaślepka w tym miejscu
nie mam natomiast pojecia jak wygląda wiązka elektryczna
u mnie brakowało dwóch kawałków instalacji
pod deską i pod maską były tylko w wiązce przedniej kabelki łączące obie cześci wiązki klimy ze sobą i z instalacją osprzętu silnika
u es'a jest nowsza wiązka pod deską więc brakuje tylko kwałka pod maską
być może w GE nic nie brakuje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez mayer » 18 maja 2005, 15:10

lepiej sprzedać i kupić taką z klimą.. musisz zmienić:
1.chłodnicę cieczy
2. alternator
3.prowadzenie paska klinowego
4. wentylatory
zamontować klimęsprężarka elektryka parownik skraplacz, wszystkie przewody itd itd... nie rób klamizery kup auto z klimą, albo daj sobie spokój.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez es » 18 maja 2005, 16:18

mayer napisał(a):lepiej sprzedać i kupić taką z klimą.. musisz zmienić:
1.chłodnicę cieczy
2. alternator
3.prowadzenie paska klinowego
4. wentylatory
zamontować klimęsprężarka elektryka parownik skraplacz, wszystkie przewody itd itd... nie rób klamizery kup auto z klimą, albo daj sobie spokój.


Wiesz, kolega jest swiezym uzytkownikiem. Gdyby teraz wykonal proponowany ruch to zapewne bylby w plecy na spore pieniadze. MOze nawet wieksze niz zalozenie uzywanej klimy.

Nie znam GE, wiec trudno mi zajac stanowisko. W GD klime sie w zasadzie doklada. Skraplacz przed chlodnice cieczy, doklada drugi wiatrak, wymienia sie pasek (przy silniku f2 nie wymienia sie), miedzy dmuchawe a nagrzewnice wciska sie parownik, oczywiscie zaklada sie sprezarke i przewody "paliwowe", laczy sie druty i jazda. Dziwne jednak by bylo, gdy producentowi chcialo sie opracowywac rozne alternatory czy chodnice. Ale japonski umysl jest dla mnie tajemnica ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez Lukasz » 18 maja 2005, 18:39

Jakies 2 miesiace temu sprzedalem kompletna klime do comprexa za 1450zl. Instalacja w samochodzi byla juz przygotowana wystarczylo 2 godziny pracy wszystko pasowalo jak puzle elektryka tez byla przygotowana wystarczylo wpiac kostki
Fotka kompletnej klimy
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lip 2004, 19:30
Posty: 14
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Lvbra 1.8 S.W

Postprzez Waluś » 18 maja 2005, 21:46

mayer napisał(a):lepiej sprzedać i kupić taką z klimą.. musisz zmienić:

Kompletną klime do GD gość mi oferował za 750 zł

mayer napisał(a):1.chłodnicę cieczy

Dlaczego ?? Nie widze różnicy
mayer napisał(a):3.prowadzenie paska klinowego

sam pasek sie zgodze, ale prowadzenie ??
mayer napisał(a):4. wentylatory

U mnie niczym sie nie różnią.

Może sie nie znam, ale możeci mi to wyjaśnić.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez b2 » 19 maja 2005, 09:24

po prostu jak przychodzi klima to dokładasz drugi wentylator na chłodnicę. bo bez klimy masz jeden.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez mayer » 19 maja 2005, 11:53

Nie mam klimy raczej nigdy mial nie będę bo jestem absolutnym wrogiem ale wg mojej wiedzy pasek przyklimie jest zupełnie inaczej prowadzony inny napinacz, alternator na pewno jest większej mocy , chłodnica cieczy powinna mieć większą pojemność itp itp..
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez b2 » 19 maja 2005, 12:02

nie wiem jak w 626, ale w xedach niczego nie zmieniasz poza dłuższym paskiem (żeby objał napęd kmpresora), dołożeniem wiatraka na chłodnicę (która zostaje taka sama) i wpakowaniem parownika pod kokpit, obok dmuchawy ( i to jest najbardziej przejebana robota <lol> ).

w danych xedosowskich nie znajduję jakoś różnicy pojemności układu chłodzenia dla wersji z klimą i bez (co mogłoby udowodnić tezę o konieczności wymiany chłodnicy na większą – moim zdaniem po to dokładasz 2 wiatrak, żeby chłodzenie było bardziej wydajne), w katalogach też nie występuje kilka różnych chłodnic (no chyba że mówimy o różnicach między 1.6 a 2.0).

podobnie alternator – sercem układu jest kompresor napędzany z silika, a nie prądem z alternatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez adam626 » 19 maja 2005, 12:44

w GD bez klimy jest napinacz paska na miejsce którego instalujemy kompresor, którego mocowanie umożliwia odpowiednie napięcie paska.
parownik instaluje się pomiędzy dmuchawe a nagrzewnicę na miejsce plastikowej rury i przykręca 2 nakretkami bez żadnych zmian.
przewody doprowadzające do parownika przykręca się po wyjęciu gumowych zaślepek w przegrodzie kabiny.
Skraplacz zakłada się w pas przedni przed chłodnicą silnika oba elementy nie mają nawet wspólnej srubki.
Wszystkie otwory do mocowania sa na swoim miejscu

Największym problemem w moim przypadku był filtr którego w danym momencie nie można było dostać, więc instalacja została przerobiona na uniwersalny filtr europejski.
Nieco trudności sprawiła instalacja elektryczna, ale wynikało to z bardzo nietypowej wersji wyposażenia mojego samochodu.
Podejżewam ze w nowszych modelach ten problem nie wystapi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 19 maja 2005, 18:43

ciekawe czy moja instalka jest euro czy USA, bo chyba filtr mi skorodował i tamtędy mi czynnik zniknął hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 20 maja 2005, 09:03

jestem przekonany że wersja USA
kosztuje to od 20 do 40$
niestety waga powoduje że przesyłka lotnicza dla tego filtra wychodzi 42$

z tego co usłyszałem od wielu specjalistów od klimatyzacji
filtr wchłania wilgoć z układu oraz zanieczyszczenia spowodowane zużyciem elementów mechanicznych
z przyczyn ekonomicznych wiele elementów filtra w tym koszyczki utrzymujące wkład filtrujący są wykonane ze stali
filtr wchłaniając wilgoć powoduje że te elementy ulegają korozji
w dodatku wkład filtrujący ulega rozpadowi do postaci piasku
jak się rozpadną skorodowane koszyczki utrzymujące wkład filtra
cały ten piasek z resztkami korozji idzie w układ
w tym do kompresora
co tam się wtedy dzieje szkoda gadać
dlatego należy wymieniać filtr co 2 lata

ja chciałem bardzo już uruchomić klimatyzację
transport lotniczy filtra drogi
inną drogą długotrwały
ponieważ i tak dokonywałem wiele zmian przy okazji dostosowania układu do R134 postanowiłem użyć filtra uniwersalnego, które można dostać w granicach 40-200zł. Wymagało to zmiany końcówek przewodów które zostały przyspawane z jakiś szrotowych przewodów.
uchwyt mocujący który w maździe jest na stałe z filtrem został odcięty od starego filtra i dostosowany do tego uniwersalnego teraz trzyma filtr obejmami
kłopot sprawił czujnik ciśnienia w układzie
w zakupionej instalacji był czujnik podwójny wysokiego i nieskiego ciśnienia
czujnik niskiego ciśnienia zabezpiecza układ przed uruchomieniem klimatyzacji przy braku środka chłodzącego w układzie, który jednocześnie zawiera olej smarujący kompresor.
Czujnik wysokiego cisnienia umożliwia sterowanie wentylatorami chłodnic tak aby pracowały tylko wtedy kiedy jest to potrzebne, a nie cały czas jak w przypadku prostych układów
obie wersje były seryjnie montowane w GD
w jednym przypadku jest jeden przekaźnik sterujący praca klimy
w drugim jest ich aż trzy.
w moim przypadku okazało się że łatwiej zrobić rozgałęzienie i zastosować dwa oddzielne czujniki dostępne na rynku niż znaleść gwint pasujący do posiadanego czujnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez qlesh » 23 cze 2005, 22:16

Też się zastanawiam nad montażem używanej klimatyzacji w mojej 626 GE FS. Tylko nie wiem ile by mnie to kosztowało, a chętnie bym się dowiedział. Jeżeli ktoś dysponuje takimi informacjami to proszę o jakąś podpowiedź. Poza tym jakie części z tych, które są teraz zamontowane (chodzi mi o osprzęt silnika) musiałbym wymienić jeżeli chciałbym zamontować klimę?? Pozdrawiam, qlesh
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Jaksa » 23 cze 2005, 22:45

mayer napisał(a):Nie mam klimy raczej nigdy mial nie będę bo jestem absolutnym wrogiem ale wg mojej wiedzy pasek przyklimie jest zupełnie inaczej prowadzony inny napinacz, alternator na pewno jest większej mocy , chłodnica cieczy powinna mieć większą pojemność itp itp..
Panowie , modele GE są przystosowane do klimatyzacji elektrycznie 3 lata temu zamontowałem w swojej ( bo nie było ) roboty na 2 godzinki .
Wszystko pasuje bez problemu , spręzarka montowana jest pod pompą do wspomagania kierownicy napędzana jest jednym paskiem ( z klima 5PK 1150 i bez 5PK 1025 ) chłodnica płynu zaostaje taka jak była ,dokłada się tylko wiatrak , pod deska tez jest mało pracy ogólnie śmiało mozna zamontowac. Wszystko pasuje jak klocki lego. Jak ktoś chce o tym pogadać , smiało niech pisze na priva.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Dedalos » 13 lip 2005, 16:14

Witam.

Mam możliwość kupienia używanej klimy do mojego auta. Wynegocjowana cena jest dla mnie satysfakcjonująca. Zacząłem więc dzwonić do różnych zakładów w mojej okolicy, aby dowiedzieć się o warunki i cenę montażu i tutaj spotkało mnie zaskoczenie.
Otóż w jednym z zakładów, który dodatkowo reklamował się jako specjalizujący w japończykach powiedziano mi, iż nie podejmą sie montażu klimy do mojej mazdy, bo jest to bardzo skomplikowane i raczej nie będzie działać poprawnie. Mój rozmówca stwierdził, iż klima sterowana jest jakimś modułem w silniku, ponadto posiada ona mnóstwo zabezpieczeń, w związku z czym niemożliwe jest poprawne jej działanie po zamontowaniu. Ponadto do wymiany byłyby wiązka przewodów do komputera, prawdopodobnie komputer i chłodnica. Kategorycznie odradzono mi kupno i montaż używanej klimy ponieważ grozi to poważnymi skutkami dla silnika.

W związku z powyższym, proszę o rady i opinie osób, które kupowały lub (i) montowały używaną klimę do MAZDY 626 GE. Może wypowie się też ktoś z zaufanych tu mechaników (Jaksa – bardzo proszę o Twoją opinię ;) ).

Napiszcie też co koniecznie musi być w kupowanym przeze mnie zestawie, aby klimę udało się uruchomić.

Z góry dziękuję za wszelką pomoc. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2005, 20:51
Posty: 6
Skąd: Świdwin
Auto: Mazda 626GE 1.8 hatchback – sprzedana

Postprzez nemi » 13 lip 2005, 16:58

Parę dni temu Jaksa pisał, że zajęło mu to 2 godziny...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez b2 » 13 lip 2005, 19:20

kiwają Cię.
Jacu626 załadował maździe klimę od poloneza i hula. <spoko>
pierwszy raz słyszę o takich pomysłach jakie mają ci Twoi spece.

klima w gruncie rzeczy to proste urządzenie – kompresor, osuszacz, parownik, skraplacz, rurki – do kupy to skręcić, uszczelnić, nabić i jechane. do tego zdolny elektryk co pobawi się wiązkami, jeśli nie będzie w komplecie.
rozmawiałem z 3 serwisantami klimatyzacji samochodowych, z czego dwóch mazd się nie boi i żaden nie widział problemu.
poszukaj na forum, zostało nawet dokładnie opisane co gdzie być od klimy powinno pod maską :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez waldii » 18 paź 2005, 21:33

Chcialbym wpakowac ja do mojego autka ale nie wiem czy jest to wykonalne.Mam na oku kompletny zestawik od 626 ale FS.Czy pasuje cos takiego do FP??Robil moze ktos cos takiego??A co z elektryka,czy w wiazce sa do niej jakies kabele?Prosze o pomoc <jupi>
waldii
 

Postprzez Jaksa » 18 paź 2005, 21:42

3 lata temu zakładałem u siebie w GE ....jak kupisz wszystko oryginalne to montaz zajmuje ok 3 godzin ( jak składanie klockow lego <lol> )
waldii napisał(a):FS.Czy pasuje cos takiego do FP
Wszystko jest to samo.
waldii napisał(a):A co z elektryka,czy w wiazce sa do niej jakies kabele?
Kazde GE ma wyprowadzoną elektrykę do klimy ( poszukaj takiej granatowej kostki przy prawej lampie -jak zbiorniczek do plynu spryskiwacza ) Resztę instalacji musisz kupic z klimatyzacją ( chodzi tutaj o podłączenie do spręzarki )
I jeszcze jedno , sprawdz czy otwory na bloku silnika ( na wysokosci wydechu ) nie są zbytnio pordzewiałe jak są to zapomnij o zamocowaniu spręzarki. ( – ocen gwint . MIałem juz takie problemy ze po nagwintowaniu była kicha ) Ostatni problem to przekaznik ( ktorego obecnie nie masz ) trzeba kupić i wcisnac w puszkę bezpiecznikow w odpowiednie obecnie wolne miejsce ktora znajduje sie pod maska " FUSE BOX " nie będzie przekaznika – nie będzie wolnych obrotów po zalaczeniu spręzarki :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez waldii » 18 paź 2005, 22:13

Jak Tobie zajelo to 3 godziny ja moze do lata skoncze <lol> W komplecie jest wiazka kabli,rurki,sprezarka,nagrzewnica,osuszacz i chlodnica.Tylko problem jest taki,ze nie wiem ktoredy powinny isc rurki itd.Moglbym dostac od Ciebie nr.fonu na prv,tak zeby sie w razie czego naradzic??POZDRO P.S.cena kompletu 800zl i pewne zrodlo(rozbite autko klubowicza)
waldii
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki