Punkty masy czyszczenie Mazda 5

Postprzez Damian68 » 16 mar 2020, 16:40

Prośba bo nie mogę znaleźć na forum, które punkty masy należy czyścić i gdzie są zlokalizowane a także czy odpięcie akumulatora na czas czyszczenia – dłuższy czas- spowoduje jakieś perturbacje z autem.
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2020, 23:19

a po co chcesz to czyścić? weź multimetr i sprawdź czy wszystkie elementy mają dobrą masę jeśłi masz podejrzenie i wyjdzie gdzie musisz poprawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Damian68 » 17 mar 2020, 18:44

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 3&start=80

W opisie błędu wyszło że może być brak masy.

Dopisano 17 mar 2020, 19:46:

Damian68 napisał(a):https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=393&t=112233&start=80

W opisie błędu wyszło że może być brak masy.

A przy okazji to na jaką wartość ustawić multimetr i jak dokonać sprawdzenia . Nigdy tego nie robiłem :]

cytat
Najczęstszą awarią jest utrata zasilania lub masy modułu sterującego dodatkowej nagrzewnicy. Sprawdź wszystkie bezpieczniki, które zasilają moduł AHCM w tym pojeździe. Sprawdź wszystkie podstawy AHCM. Znajdź, gdzie znajdują się punkty mocowania podłoża w pojeździe i upewnij się, że połączenia te są czyste i szczelne. Jeśli musisz, zdejmij je, weź małą szczoteczkę z włosia drucianego i roztwór sody / wody do pieczenia i wyczyść każdą, zarówno złącze, jak i miejsce połączenia. Jeśli dokonano jakichkolwiek napraw, usuń diagnostyczne kody usterek z pamięci i sprawdź, czy kod U0166 powraca lub czy możesz komunikować się z modułem AHCM. Jeśli kod nie zostanie zwrócony lub komunikacja zostanie nawiązana ponownie, najprawdopodobniej problem stanowiły bezpieczniki / połączenia. Jeśli kod zostanie zwrócony, zlokalizuj połączenia komunikacyjne magistrali CAN w pojeździe, a przede wszystkim złącze AHCM, które zwykle znajduje się za deską rozdzielczą lub w obszarze konsoli środkowej pojazdu. Odłącz ujemny przewód akumulatora przed odłączeniem złącza na module AHCM. Po zlokalizowaniu sprawdź wzrokowo złącza i okablowanie. Poszukaj skrobania, wcierania, odsłoniętych drutów, wypalenia lub stopionego plastiku. Rozłącz złącza i dokładnie sprawdź zaciski (części metalowe) wewnątrz złączy. Sprawdź, czy wyglądają na spalone lub mają zielony odcień wskazujący na korozję. W razie potrzeby oczyszczenia zacisków użyj elektrycznego środka do czyszczenia styków i szczotki z tworzywa sztucznego. Pozostaw do wyschnięcia i nałóż dielektryczny smar silikonowy na styki. Przed ponownym podłączeniem złączy do AHCM wykonaj te kilka kontroli napięcia. Będziesz musiał mieć dostęp do cyfrowego woltomierza (DVOM). Sprawdź, czy masz moc i uziemienie w AHCM. Uzyskaj dostęp do schematu okablowania i określ, gdzie główne moce i uziemienie wchodzą do AHCM. Przed kontynuowaniem podłącz ponownie akumulator, a AHCM nadal jest odłączony. Podłącz czerwony przewód woltomierza do każdego zasilacza B + (napięcie akumulatora) wchodzącego do złącza AHCM, a czarny przewód woltomierza do dobrego uziemienia (jeśli nie jesteś pewien, ujemny akumulator zawsze działa). Powinieneś zobaczyć odczyt napięcia baterii. Sprawdź, czy masz również dobre podstawy. Podłącz czerwony przewód woltomierza do dodatniego akumulatora (B +) i czarny przewód do każdego obwodu uziemienia. Ponownie powinieneś zobaczyć napięcie akumulatora przy każdym połączeniu. Jeśli nie, napraw problem z obwodem zasilania lub uziemienia. Następnie sprawdź dwa obwody komunikacyjne. Znajdź obwód CAN B + (lub obwód MSCAN +) i CAN B- (lub obwód MSCAN –). Po podłączeniu czarnego przewodu woltomierza do dobrego uziemienia podłącz czerwony przewód do CAN B +. Przy włączonym kluczyku i wyłączonym silniku powinieneś zobaczyć około 0,5 wolta i lekko się wahać. Następnie podłącz czerwony przewód woltomierza do obwodu CAN B. Powinieneś zobaczyć około 4,4 wolta i lekko się wahać. Jeśli wszystkie testy zostały zakończone, a komunikacja nadal nie jest możliwa lub nie można usunąć kodu błędu U0166, jedyne, co można zrobić, to zwrócić się o pomoc do przeszkolonego diagnosty samochodowego, ponieważ oznaczałoby to awarię AHCM. Większość z tych AHCM musi być zaprogramowana lub skalibrowana w pojeździe, aby została poprawnie zainstalowana.

Read more at: https://translate.googleusercontent.com ... UtY3GZ_NBA
Copyright OBD-Codes.com
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Neonixos666 » 17 mar 2020, 18:55

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Damian68 » 17 mar 2020, 19:05

Dziękuję za poradnik :D i przy okazji bo nieraz słyszałem o problemach z masą w mazdach i przy okazji mógłbym sprawdzić i przeczyścić
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki