Strona 1 z 1
Naprawa ogrzewanie tylnej szyby

Napisane:
3 kwi 2006, 16:46
przez Puhcio
Hej,
Mam taki problem – na tylnej szybie niektóre paski od ogrzewania nie działają – sądzę, ze są poprzecierane (urwane) w niektórych miejscach. To są przypuszczenia. Objaw jest taki, ze nie cała szyba jest odparowana ...
Czy to da się naprawić (wymienić) ?

Napisane:
3 kwi 2006, 16:49
przez jacobs
w motoryzacyjnym są takie specjalne przewodniki w tubkach, nimi możesz wypełnić przerwy w tych paskach
PS. Naprawde masz Daewoo czy to było tak na prima aprillis??
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
3 kwi 2006, 17:38
przez Waluś
Puhcio Nie wiem czy kiedyś coś już na ten temat nie było, luknij sobie. Wiem że gdzieś czytałem coś na ten temat i to właśnie chyba na naszym podwórku
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
3 kwi 2006, 18:05
przez Puhcio
Faktycznie ... wystarczyło troche poszukać
To są wybrane, najsensowniejsze wypowiedzi
adam626 napisał(a):Klei się nadal
Kleiłem kilkakrotnie z powodzeniem(nie w madzi)
Najlepsze są kleje przewodzące dwuskładnikowe
Klei się tylko miejsce przerwy
posmarowanie całej scieżki powoduje zmianę jej oporności
co zmienia wartość pradu płynącego i może doprowadzić do pęknięcia
szyby z powodu miejscowego przegrzania.
Jeżeli nie jest widoczne to miejsce przerwania znajduje się kontrolką zbudowaną z żaróweczki i kabelków
Włacza się szybę i jedzie się koncami kabelków od końców scieżki grzejnej z jednej i drugiej strony do środka.
jeżeli scieżka jest przepalona (przerwana) to żaróweczka małej mocy cały czas swieci
jedziemy końcami przewodów do środka szyby
po przekroczeniu miejsca przerwania scieżki żaróweczka zgaśnie
jeżeli przerw jest kilka to operacje trzeba powtarzać do skutku
samo klejenie polega na uzupełnieniu przerwy
najłatwiej jest nakleić kawałek taśmy klejącej po obu stronach scieżki
posmarować dość grubo miejsce przerwania i jeszcze przy nie utwardzonym kleju zerwać taśmy
wtedy estetycznie to będzie wygladało
malowanie ręczne zawsze się rzuca w oczy a zerwanie taśmy z wyschniętym klejem grozi zerwaniem scieżki z szyby
Mazdofon napisał(a):Guinness, jesli pozwolisz to mam jeszcze dla Ciebie mala podpowiedz. Zeby znalezc miejsca przerwania sciezek, sprobuj wyposazyc sie w cos do zaznaczania miejsca przerwania na szybie (jakies male kartki, etc) i poczekaj az Ci kiedys zaparuja szyby. Wtedy przy zaparowanej tylnej szybie wlacz ogrzewanie szyby i wtedy po kilku minutrach miejsca przerwania sciezek zostana wysuszone z pary. FGajnie to nawet wyglada :–) A do tego pozwala na 100% wskazac wszystkie miejsca uszkodzen, nawet, jezeli bedzie ich kilka najednej sciezce. Powodzenia! I nie kladz niczego na tylnej polce. :–)
W sklepach motoryzacyjnych są odpowiednie preparaty (kleje termoprzewodzące), które pozwolą Ci na uzupełnienie przewr na powierzchni "pasków". Taki preparat kosztuje kilka lub kilkanaście złotych.[/quote]
No to nic mi nie pozostało tylko klej do ręki i jazda.
jacobs242 no mazdy już nie mam ... (ale to tylko stan przejściowy

)

Napisane:
18 lis 2009, 19:11
przez Pantas
Panowie mam 5 takich ścieżek które sa poprzerywane, to są milimetrowe przerwy, potraktowałem je klejem, ale to niestety nie pomaga, miernikiem sprawdzałem i nie ma tam połaczenia w tych miejscach. Na każdej linii znalazłem ubytek i posmarowałem klejem wcześniej taśmę sobie równolegle naklejając, ale to nie pomaga.
Klej to technicol ze srebrem, czy kupić inny i próbować dalej czy dać sobie spokój i tylko wymiana szyby pomoże?


Napisane:
20 lis 2009, 11:30
przez JanuszM
Pantas napisał(a):Klej to technicol
Używałem tego kleju z powodzeniem. Problem może wynikać z braku styku na połączeniu kleju i ścieżki (np. utlenienie powierzchni grzałki). Warto przed położeniem kleju lekko przetrzeć drobnym papierem ściernym ścieżkę (lub oskrobać nożykiem, ale naprawdę delikatnie), odtłuści, a potem nałożyć klej.

Napisane:
20 lis 2009, 12:02
przez Pantas
Hmm teraz zauważyłem że grzeją, ale same powierzchnie klejenia, ale nie cała linia, czym to może być spowodowane?
Oskrobać do zera do gołej szyby czy tylko lekko zmatowić?

Napisane:
20 lis 2009, 15:52
przez JanuszM
Pantas napisał(a):grzeją, ale same powierzchnie klejenia,
– czyli tam, gdzie nałożyłeś klej?
Wychodzi na to, że za słabo ten klej przewodzi i grzałka dostaje za mało prądu, żeby się rozgrzać.

Napisane:
20 lis 2009, 16:12
przez Pantas
Tak, dokładnie grzejei tylko miejsce w którym jest klei, reszta ścieżki nie grzeje.

Napisane:
20 lis 2009, 17:26
przez Pawko_6
Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie, to będzie lepsza struktura kleju do przewodzenia prądu, u mnie tak właśnie było, po kilku dniach zaczęła grzać.

Napisane:
20 lis 2009, 22:34
przez JanuszM
Pawko_6 napisał(a):Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie
Tu akurat się nie zgodzę – zastosowałem manewr odwrotny. Po nałożeniu kleju włączyłem ogrzewanie szyby – klej pod wpływem temperatury się utwardził i to szybko, a grzanie działało kilka lat i pewnie teraz też działa, ale nie mam jak sprawdzić, bo samochód sprzedałem. Wszystko zależy od rodzaju kleju, warto dobrze przeczytać ulotkę.

Napisane:
21 lis 2009, 09:23
przez Pawko_6
JanuszM napisał(a):Pawko_6 napisał:
Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie
Tu akurat się nie zgodzę
JanuszM napisał(a):Wszystko zależy od rodzaju kleju, warto dobrze przeczytać ulotkę

Napisane:
21 lis 2009, 21:06
przez don2x44
Ja u siebie mam do naprawy drugą nitkę od góry. Mam przerwany odcinek na jakieś 5mm. Naprawę mam zamiar dokonać przy użyciu kleju PULSAR VOLT – od razu ostrzegam że na Allegro nie opłaca się go kupować;) U siebie w motoryzacyjnym dałem za niego 11zł.
Zdam relacje, a może foto relację z naprawy tylnej szyby być może jutro...
Myślę że aby oczyścić styk tej "nici" spryskam WD40, odczekam, a później to zmyje jakimś rozpuszczalnikiem np. nitro. Chyba dobry pomysł?

Napisane:
21 lis 2009, 22:11
przez Pantas
WD40? A po co? Tylko natłuścisz całość. Lepiej weż po prostu nitro.

Napisane:
4 sty 2010, 11:07
przez MariuszK
Z niewyjaśnionych mi przyczyn z moich ścieżek grzewczych na tylnej szybie zrobił mi się ser szwajcarski.
Wydaje mi się, że klej mija się z celem bo mam z 50 ubytków.
Czy istnieje jakaś opcja (z wyjątkiem wymiany szyby), żeby to naprawić?
Od znajomych usłyszałem, że istnieje możliwość przyklejenia jakiejś folii grzewczej, którą normalnie podpina się pod zasilanie, przy czym stare ściezki się zeskrobuje. Czy ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i może zna jakis zakład, który się tym zajmuje w Warszawie?

Napisane:
17 sty 2010, 23:51
przez michalxxxxx
To ja mam inny problem. Wcale nie mam przycisku odogrzewania tylnej szyby. jest tylko zaslepka. Teraz jest to bardzo uciazliwe a jak wioze 4 osoby to caly tyl zaparowany jest.Czy ktos moze podac jakies linki jak podlaczyc ponownie takie ogrzewanie? Szukalem na forum ale sa tylko tematy na temat uzupelniania brakow w liniach przewodzacych napiecie.
Re: Naprawa ogrzewanie tylnej szyby

Napisane:
12 lut 2012, 22:09
przez Areksko
Jak możesz nie mieć przycisku od ogrzewania tylnej szyby? Takie coś jak ogrzewanie tylnej szyby jest standardowym wyposażeniem od co najmniej 30 lat ! ktoś coś kombinował w Twojej Madzi?
Re: Naprawa ogrzewanie tylnej szyby

Napisane:
15 lut 2012, 23:50
przez michalxxxxx
Tak bylo i nadal jest poryte.... co prawda juz kupilem dawno wlacznik od ogrzewania ale nie wszystkie linie grzeja. jakos nie mam czasu ani motywacji zeby to naprawiac. a poryte jest tak ze nawet zegary mam z innej madzi bo mam tylko predkosciomierz....

Napisane:
4 lis 2012, 14:12
przez _KaMiK_
A ja zapytam inaczej – czy jest firma która zajmuje się renowacją wszystkich ścieżek?
u mnie niestety ale wszystkie są w tak złym stanie że po dotknięciu po prostu się kruszą to po pierwsze a po drugie z tego też powodu wszystkie są co najmniej w kilku miejscach powycierane w związku z czym prąd nie dostaje się przez żadną z nich.
tutaj nie ma co łatać każdej z osobna, trzeba wszystkie na nowo zrobić

stąd też moje pytanie
