Naprawa ogrzewanie tylnej szyby
Strona 1 z 1
Hej,
Mam taki problem – na tylnej szybie niektóre paski od ogrzewania nie działają – sądzę, ze są poprzecierane (urwane) w niektórych miejscach. To są przypuszczenia. Objaw jest taki, ze nie cała szyba jest odparowana ...
Czy to da się naprawić (wymienić) ?
Mam taki problem – na tylnej szybie niektóre paski od ogrzewania nie działają – sądzę, ze są poprzecierane (urwane) w niektórych miejscach. To są przypuszczenia. Objaw jest taki, ze nie cała szyba jest odparowana ...
Czy to da się naprawić (wymienić) ?
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Puhcio Nie wiem czy kiedyś coś już na ten temat nie było, luknij sobie. Wiem że gdzieś czytałem coś na ten temat i to właśnie chyba na naszym podwórku
Faktycznie ... wystarczyło troche poszukać
To są wybrane, najsensowniejsze wypowiedzi
W sklepach motoryzacyjnych są odpowiednie preparaty (kleje termoprzewodzące), które pozwolą Ci na uzupełnienie przewr na powierzchni "pasków". Taki preparat kosztuje kilka lub kilkanaście złotych.[/quote]
No to nic mi nie pozostało tylko klej do ręki i jazda.
jacobs242 no mazdy już nie mam ... (ale to tylko stan przejściowy )
To są wybrane, najsensowniejsze wypowiedzi
adam626 napisał(a):Klei się nadal
Kleiłem kilkakrotnie z powodzeniem(nie w madzi)
Najlepsze są kleje przewodzące dwuskładnikowe
Klei się tylko miejsce przerwy
posmarowanie całej scieżki powoduje zmianę jej oporności
co zmienia wartość pradu płynącego i może doprowadzić do pęknięcia
szyby z powodu miejscowego przegrzania.
Jeżeli nie jest widoczne to miejsce przerwania znajduje się kontrolką zbudowaną z żaróweczki i kabelków
Włacza się szybę i jedzie się koncami kabelków od końców scieżki grzejnej z jednej i drugiej strony do środka.
jeżeli scieżka jest przepalona (przerwana) to żaróweczka małej mocy cały czas swieci
jedziemy końcami przewodów do środka szyby
po przekroczeniu miejsca przerwania scieżki żaróweczka zgaśnie
jeżeli przerw jest kilka to operacje trzeba powtarzać do skutku
samo klejenie polega na uzupełnieniu przerwy
najłatwiej jest nakleić kawałek taśmy klejącej po obu stronach scieżki
posmarować dość grubo miejsce przerwania i jeszcze przy nie utwardzonym kleju zerwać taśmy
wtedy estetycznie to będzie wygladało
malowanie ręczne zawsze się rzuca w oczy a zerwanie taśmy z wyschniętym klejem grozi zerwaniem scieżki z szyby
Mazdofon napisał(a):Guinness, jesli pozwolisz to mam jeszcze dla Ciebie mala podpowiedz. Zeby znalezc miejsca przerwania sciezek, sprobuj wyposazyc sie w cos do zaznaczania miejsca przerwania na szybie (jakies male kartki, etc) i poczekaj az Ci kiedys zaparuja szyby. Wtedy przy zaparowanej tylnej szybie wlacz ogrzewanie szyby i wtedy po kilku minutrach miejsca przerwania sciezek zostana wysuszone z pary. FGajnie to nawet wyglada :–) A do tego pozwala na 100% wskazac wszystkie miejsca uszkodzen, nawet, jezeli bedzie ich kilka najednej sciezce. Powodzenia! I nie kladz niczego na tylnej polce. :–)
W sklepach motoryzacyjnych są odpowiednie preparaty (kleje termoprzewodzące), które pozwolą Ci na uzupełnienie przewr na powierzchni "pasków". Taki preparat kosztuje kilka lub kilkanaście złotych.[/quote]
No to nic mi nie pozostało tylko klej do ręki i jazda.
jacobs242 no mazdy już nie mam ... (ale to tylko stan przejściowy )
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Panowie mam 5 takich ścieżek które sa poprzerywane, to są milimetrowe przerwy, potraktowałem je klejem, ale to niestety nie pomaga, miernikiem sprawdzałem i nie ma tam połaczenia w tych miejscach. Na każdej linii znalazłem ubytek i posmarowałem klejem wcześniej taśmę sobie równolegle naklejając, ale to nie pomaga.
Klej to technicol ze srebrem, czy kupić inny i próbować dalej czy dać sobie spokój i tylko wymiana szyby pomoże?
Klej to technicol ze srebrem, czy kupić inny i próbować dalej czy dać sobie spokój i tylko wymiana szyby pomoże?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Pantas napisał(a):Klej to technicol
Używałem tego kleju z powodzeniem. Problem może wynikać z braku styku na połączeniu kleju i ścieżki (np. utlenienie powierzchni grzałki). Warto przed położeniem kleju lekko przetrzeć drobnym papierem ściernym ścieżkę (lub oskrobać nożykiem, ale naprawdę delikatnie), odtłuści, a potem nałożyć klej.
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
Hmm teraz zauważyłem że grzeją, ale same powierzchnie klejenia, ale nie cała linia, czym to może być spowodowane?
Oskrobać do zera do gołej szyby czy tylko lekko zmatowić?
Oskrobać do zera do gołej szyby czy tylko lekko zmatowić?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie, to będzie lepsza struktura kleju do przewodzenia prądu, u mnie tak właśnie było, po kilku dniach zaczęła grzać.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie
Tu akurat się nie zgodzę – zastosowałem manewr odwrotny. Po nałożeniu kleju włączyłem ogrzewanie szyby – klej pod wpływem temperatury się utwardził i to szybko, a grzanie działało kilka lat i pewnie teraz też działa, ale nie mam jak sprawdzić, bo samochód sprzedałem. Wszystko zależy od rodzaju kleju, warto dobrze przeczytać ulotkę.
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
JanuszM napisał(a):Pawko_6 napisał:
Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie
Tu akurat się nie zgodzę
JanuszM napisał(a):Wszystko zależy od rodzaju kleju, warto dobrze przeczytać ulotkę
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Ja u siebie mam do naprawy drugą nitkę od góry. Mam przerwany odcinek na jakieś 5mm. Naprawę mam zamiar dokonać przy użyciu kleju PULSAR VOLT – od razu ostrzegam że na Allegro nie opłaca się go kupować;) U siebie w motoryzacyjnym dałem za niego 11zł.
Zdam relacje, a może foto relację z naprawy tylnej szyby być może jutro...
Myślę że aby oczyścić styk tej "nici" spryskam WD40, odczekam, a później to zmyje jakimś rozpuszczalnikiem np. nitro. Chyba dobry pomysł?
Zdam relacje, a może foto relację z naprawy tylnej szyby być może jutro...
Myślę że aby oczyścić styk tej "nici" spryskam WD40, odczekam, a później to zmyje jakimś rozpuszczalnikiem np. nitro. Chyba dobry pomysł?
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Z niewyjaśnionych mi przyczyn z moich ścieżek grzewczych na tylnej szybie zrobił mi się ser szwajcarski.
Wydaje mi się, że klej mija się z celem bo mam z 50 ubytków.
Czy istnieje jakaś opcja (z wyjątkiem wymiany szyby), żeby to naprawić?
Od znajomych usłyszałem, że istnieje możliwość przyklejenia jakiejś folii grzewczej, którą normalnie podpina się pod zasilanie, przy czym stare ściezki się zeskrobuje. Czy ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i może zna jakis zakład, który się tym zajmuje w Warszawie?
Wydaje mi się, że klej mija się z celem bo mam z 50 ubytków.
Czy istnieje jakaś opcja (z wyjątkiem wymiany szyby), żeby to naprawić?
Od znajomych usłyszałem, że istnieje możliwość przyklejenia jakiejś folii grzewczej, którą normalnie podpina się pod zasilanie, przy czym stare ściezki się zeskrobuje. Czy ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i może zna jakis zakład, który się tym zajmuje w Warszawie?
- Od: 26 lut 2009, 18:36
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD '04
To ja mam inny problem. Wcale nie mam przycisku odogrzewania tylnej szyby. jest tylko zaslepka. Teraz jest to bardzo uciazliwe a jak wioze 4 osoby to caly tyl zaparowany jest.Czy ktos moze podac jakies linki jak podlaczyc ponownie takie ogrzewanie? Szukalem na forum ale sa tylko tematy na temat uzupelniania brakow w liniach przewodzacych napiecie.
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Tak bylo i nadal jest poryte.... co prawda juz kupilem dawno wlacznik od ogrzewania ale nie wszystkie linie grzeja. jakos nie mam czasu ani motywacji zeby to naprawiac. a poryte jest tak ze nawet zegary mam z innej madzi bo mam tylko predkosciomierz....
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
A ja zapytam inaczej – czy jest firma która zajmuje się renowacją wszystkich ścieżek?
u mnie niestety ale wszystkie są w tak złym stanie że po dotknięciu po prostu się kruszą to po pierwsze a po drugie z tego też powodu wszystkie są co najmniej w kilku miejscach powycierane w związku z czym prąd nie dostaje się przez żadną z nich.
tutaj nie ma co łatać każdej z osobna, trzeba wszystkie na nowo zrobić stąd też moje pytanie
u mnie niestety ale wszystkie są w tak złym stanie że po dotknięciu po prostu się kruszą to po pierwsze a po drugie z tego też powodu wszystkie są co najmniej w kilku miejscach powycierane w związku z czym prąd nie dostaje się przez żadną z nich.
tutaj nie ma co łatać każdej z osobna, trzeba wszystkie na nowo zrobić stąd też moje pytanie
Poszukuje części do 929 HB Coupe !
- Od: 6 gru 2011, 00:25
- Posty: 74
- Skąd: Poznań
- Auto: BMW E28 524TD 84r
Mazda 929 Coupe 86r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki