Naprawa ogrzewanie tylnej szyby

Postprzez Puhcio » 3 kwi 2006, 16:46

Hej,

Mam taki problem – na tylnej szybie niektóre paski od ogrzewania nie działają – sądzę, ze są poprzecierane (urwane) w niektórych miejscach. To są przypuszczenia. Objaw jest taki, ze nie cała szyba jest odparowana ...

Czy to da się naprawić (wymienić) ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez jacobs » 3 kwi 2006, 16:49

w motoryzacyjnym są takie specjalne przewodniki w tubkach, nimi możesz wypełnić przerwy w tych paskach :]
PS. Naprawde masz Daewoo czy to było tak na prima aprillis?? :]
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Waluś » 3 kwi 2006, 17:38

Puhcio Nie wiem czy kiedyś coś już na ten temat nie było, luknij sobie. Wiem że gdzieś czytałem coś na ten temat i to właśnie chyba na naszym podwórku :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Puhcio » 3 kwi 2006, 18:05

Faktycznie ... wystarczyło troche poszukać <glupek2>

To są wybrane, najsensowniejsze wypowiedzi :)

adam626 napisał(a):Klei się nadal
Kleiłem kilkakrotnie z powodzeniem(nie w madzi)
Najlepsze są kleje przewodzące dwuskładnikowe
Klei się tylko miejsce przerwy
posmarowanie całej scieżki powoduje zmianę jej oporności
co zmienia wartość pradu płynącego i może doprowadzić do pęknięcia
szyby z powodu miejscowego przegrzania.
Jeżeli nie jest widoczne to miejsce przerwania znajduje się kontrolką zbudowaną z żaróweczki i kabelków
Włacza się szybę i jedzie się koncami kabelków od końców scieżki grzejnej z jednej i drugiej strony do środka.
jeżeli scieżka jest przepalona (przerwana) to żaróweczka małej mocy cały czas swieci
jedziemy końcami przewodów do środka szyby
po przekroczeniu miejsca przerwania scieżki żaróweczka zgaśnie
jeżeli przerw jest kilka to operacje trzeba powtarzać do skutku

samo klejenie polega na uzupełnieniu przerwy
najłatwiej jest nakleić kawałek taśmy klejącej po obu stronach scieżki
posmarować dość grubo miejsce przerwania i jeszcze przy nie utwardzonym kleju zerwać taśmy
wtedy estetycznie to będzie wygladało
malowanie ręczne zawsze się rzuca w oczy a zerwanie taśmy z wyschniętym klejem grozi zerwaniem scieżki z szyby


Mazdofon napisał(a):Guinness, jesli pozwolisz to mam jeszcze dla Ciebie mala podpowiedz. Zeby znalezc miejsca przerwania sciezek, sprobuj wyposazyc sie w cos do zaznaczania miejsca przerwania na szybie (jakies male kartki, etc) i poczekaj az Ci kiedys zaparuja szyby. Wtedy przy zaparowanej tylnej szybie wlacz ogrzewanie szyby i wtedy po kilku minutrach miejsca przerwania sciezek zostana wysuszone z pary. FGajnie to nawet wyglada :–) A do tego pozwala na 100% wskazac wszystkie miejsca uszkodzen, nawet, jezeli bedzie ich kilka najednej sciezce. Powodzenia! I nie kladz niczego na tylnej polce. :–)


W sklepach motoryzacyjnych są odpowiednie preparaty (kleje termoprzewodzące), które pozwolą Ci na uzupełnienie przewr na powierzchni "pasków". Taki preparat kosztuje kilka lub kilkanaście złotych.[/quote]

No to nic mi nie pozostało tylko klej do ręki i jazda. :P

jacobs242 no mazdy już nie mam ... (ale to tylko stan przejściowy ;) )
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Pantas » 18 lis 2009, 19:11

Panowie mam 5 takich ścieżek które sa poprzerywane, to są milimetrowe przerwy, potraktowałem je klejem, ale to niestety nie pomaga, miernikiem sprawdzałem i nie ma tam połaczenia w tych miejscach. Na każdej linii znalazłem ubytek i posmarowałem klejem wcześniej taśmę sobie równolegle naklejając, ale to nie pomaga.

Klej to technicol ze srebrem, czy kupić inny i próbować dalej czy dać sobie spokój i tylko wymiana szyby pomoże? ;)
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez JanuszM » 20 lis 2009, 11:30

Pantas napisał(a):Klej to technicol

Używałem tego kleju z powodzeniem. Problem może wynikać z braku styku na połączeniu kleju i ścieżki (np. utlenienie powierzchni grzałki). Warto przed położeniem kleju lekko przetrzeć drobnym papierem ściernym ścieżkę (lub oskrobać nożykiem, ale naprawdę delikatnie), odtłuści, a potem nałożyć klej.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Pantas » 20 lis 2009, 12:02

Hmm teraz zauważyłem że grzeją, ale same powierzchnie klejenia, ale nie cała linia, czym to może być spowodowane?

Oskrobać do zera do gołej szyby czy tylko lekko zmatowić?
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez JanuszM » 20 lis 2009, 15:52

Pantas napisał(a):grzeją, ale same powierzchnie klejenia,
– czyli tam, gdzie nałożyłeś klej?
Wychodzi na to, że za słabo ten klej przewodzi i grzałka dostaje za mało prądu, żeby się rozgrzać.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Pantas » 20 lis 2009, 16:12

Tak, dokładnie grzejei tylko miejsce w którym jest klei, reszta ścieżki nie grzeje.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez Pawko_6 » 20 lis 2009, 17:26

Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie, to będzie lepsza struktura kleju do przewodzenia prądu, u mnie tak właśnie było, po kilku dniach zaczęła grzać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez JanuszM » 20 lis 2009, 22:34

Pawko_6 napisał(a):Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie

Tu akurat się nie zgodzę – zastosowałem manewr odwrotny. Po nałożeniu kleju włączyłem ogrzewanie szyby – klej pod wpływem temperatury się utwardził i to szybko, a grzanie działało kilka lat i pewnie teraz też działa, ale nie mam jak sprawdzić, bo samochód sprzedałem. Wszystko zależy od rodzaju kleju, warto dobrze przeczytać ulotkę.
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Pawko_6 » 21 lis 2009, 09:23

JanuszM napisał(a):Pawko_6 napisał:
Po klejeniu nie należy włączać ogrzewania i najlepiej dać kilka dni na wyschnięcie

Tu akurat się nie zgodzę


JanuszM napisał(a):Wszystko zależy od rodzaju kleju, warto dobrze przeczytać ulotkę
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez don2x44 » 21 lis 2009, 21:06

Ja u siebie mam do naprawy drugą nitkę od góry. Mam przerwany odcinek na jakieś 5mm. Naprawę mam zamiar dokonać przy użyciu kleju PULSAR VOLT – od razu ostrzegam że na Allegro nie opłaca się go kupować;) U siebie w motoryzacyjnym dałem za niego 11zł.

Zdam relacje, a może foto relację z naprawy tylnej szyby być może jutro...

Myślę że aby oczyścić styk tej "nici" spryskam WD40, odczekam, a później to zmyje jakimś rozpuszczalnikiem np. nitro. Chyba dobry pomysł?
Mazda 323F BA 1.8 16V BP '98
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 mar 2009, 22:06
Posty: 457 (0/5)
Skąd: Mosina/Poznań
Auto: Mazda6 GH 5D 2,5 Sport '09
VW Up! 5D 1.0 MoveUp! '13

Postprzez Pantas » 21 lis 2009, 22:11

WD40? A po co? Tylko natłuścisz całość. Lepiej weż po prostu nitro.
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez MariuszK » 4 sty 2010, 11:07

Z niewyjaśnionych mi przyczyn z moich ścieżek grzewczych na tylnej szybie zrobił mi się ser szwajcarski.
Wydaje mi się, że klej mija się z celem bo mam z 50 ubytków.

Czy istnieje jakaś opcja (z wyjątkiem wymiany szyby), żeby to naprawić?

Od znajomych usłyszałem, że istnieje możliwość przyklejenia jakiejś folii grzewczej, którą normalnie podpina się pod zasilanie, przy czym stare ściezki się zeskrobuje. Czy ktoś z Was ma doświadczenia w tym temacie i może zna jakis zakład, który się tym zajmuje w Warszawie?
Początkujący
 
Od: 26 lut 2009, 18:36
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD '04

Postprzez michalxxxxx » 17 sty 2010, 23:51

To ja mam inny problem. Wcale nie mam przycisku odogrzewania tylnej szyby. jest tylko zaslepka. Teraz jest to bardzo uciazliwe a jak wioze 4 osoby to caly tyl zaparowany jest.Czy ktos moze podac jakies linki jak podlaczyc ponownie takie ogrzewanie? Szukalem na forum ale sa tylko tematy na temat uzupelniania brakow w liniach przewodzacych napiecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Areksko » 12 lut 2012, 22:09

Jak możesz nie mieć przycisku od ogrzewania tylnej szyby? Takie coś jak ogrzewanie tylnej szyby jest standardowym wyposażeniem od co najmniej 30 lat ! ktoś coś kombinował w Twojej Madzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2010, 18:01
Posty: 164
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 GF liftback 1.8 Pb + LPG

Postprzez michalxxxxx » 15 lut 2012, 23:50

Tak bylo i nadal jest poryte.... co prawda juz kupilem dawno wlacznik od ogrzewania ale nie wszystkie linie grzeja. jakos nie mam czasu ani motywacji zeby to naprawiac. a poryte jest tak ze nawet zegary mam z innej madzi bo mam tylko predkosciomierz....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez _KaMiK_ » 4 lis 2012, 14:12

A ja zapytam inaczej – czy jest firma która zajmuje się renowacją wszystkich ścieżek?
u mnie niestety ale wszystkie są w tak złym stanie że po dotknięciu po prostu się kruszą to po pierwsze a po drugie z tego też powodu wszystkie są co najmniej w kilku miejscach powycierane w związku z czym prąd nie dostaje się przez żadną z nich.
tutaj nie ma co łatać każdej z osobna, trzeba wszystkie na nowo zrobić <oczy> stąd też moje pytanie :)
Poszukuje części do 929 HB Coupe !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2011, 00:25
Posty: 74
Skąd: Poznań
Auto: BMW E28 524TD 84r
Mazda 929 Coupe 86r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki