Optymaly styl jazdy dla diesla

Postprzez Grzyby » 31 sty 2018, 00:30

Płomień napisał(a):Nie jest tajemnicą że klekot w szóstce to nie był najlepszy popis inżynieryjny Mazdy

Na pewno lepszy niż 1.8 benzyna w M5 i M6
Ja na ten silnik nie narzekałem pomimo 250kkm przelotu i 7 lat użytkowania. Co więcej, znałem całkiem spora grupę ludzi, którzy ... też na ten silnik nie narzekali.
Powiem jeszcze więcej – uważam że CITD to bardzo udana jednostka. Jeżeli już mówimy o "popisie inżynieryjnym Mazdy" to powiedzmy sobie wprost – do pupy blachy zrobiły z tego auta (M6 1 gen.) masakrę, którą można kupić już za 5kzł (ewentualnie oddać na złom)

Ale akurat jak zwykle w tym kraju – najwięcej o czymś wiedzą ci, co "słyszeli" :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 31 sty 2018, 17:27

Wystarczyło po zakupi wymienić kompletny oryginalny rozrząd, wymienić podkładki pod wtryskami i zajrzeć do smoka. Reszta nie odbiega eksploatacją od innych diesli. CDTI bazuje na bardzo udanym DiTD z dołożonym CR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 31 sty 2018, 22:00

Nie tylko "słyszeli" ale nawet "macali" egzemplarze na które położono grubą gotówkę żeby w ogóle jeździły. To że komuś trafił się lepszy, nie znaczy że wszystkie są dobre (to że komuś trafił się gorszy – nie znaczy że wszystkie są złe). Jednak znikąd się ta zła fama nie wzięła.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Grzyby » 1 lut 2018, 00:47

tiaaa
Znam gościa, co ma znajomego, który znał kogoś komu zepsuło się auto.
Jezdemeksperdem
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Biniu » 1 lut 2018, 05:32

No ty to w kazdym temacie masz się za wyrocznie standard <lol>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Płomień » 1 lut 2018, 06:52

Za wyrocznię nawet w temacie ilu właścicieli szóstek z dieslem znam. Numery totka też podajesz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Grzyby » 1 lut 2018, 09:03

Przynajmniej miałem i używałem przez ponad 100kkm.
Byłem też kilka lat modem w dziale szóstek.

Płomień napisał(a):Numery totka też podajesz?

Jasne. Za 500zł dostaniesz pewniaki. Czemu mam się nie podzielić z innymi?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 1 lut 2018, 19:45

Problemem M6 było to że każdy chciał mieć tylko nie każdy miał na to kasę, handlarze ciągnęli złom z zachodu a Polak cieszył się że ma prawie nówkę za pół darmo. Też byłem moderatorem i to działu diesel, czytałem parę historii o rozsypanym silniku zaraz po wyjeździe z komisu. Jak chciało się mieć auto w odpowiednim stanie trzeba było wyżyć odpowiednią kasę z resztą teraz też tak jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez dobrzyn22 » 9 mar 2018, 19:56

Grzyby napisał(a):Przynajmniej miałem i używałem przez ponad 100kkm.
Byłem też kilka lat modem w dziale szóstek.


no i ja mogę się dołączyć w 100% do Twojej opinii :D
Przejechane ponad 130kkm, od stanu 100kkm – przez ten czas nie ruszane: dwumasa, sprzęgło, wtryskiwacze...i wg mnie w takim stanie co najmniej 2-3 lata powinienem jeszcze pojeździć, a obserwuję wszystkie objawy dość szczegółowo. Spalanie min. 4,8l(trasa, lato), max 10l( miasto, zima ) – klima włączona praktycznie zawsze.

A wracając do tematu – chyba dałbym radę policzyć na posiadanych palcach ( niech będzie ze stopami ;) ) kiedy przekraczałem 3,5 tys obrotów – chyba nigdy ponad 4 tys...
90% jazdy ( wiadomo – już po rozpędzeniu się do oczekiwanej prędkości ) to zakres 1700-1800obrotów, jedynie jak DPF chce się wypalać, to ok 2000-2200.

Olej wymieniany co 10 tysi, raz zmieniałem olej w skrzyni biegów ( niedługo zrobię to po raz kolejny ).
Chyba tyle... wiadomo, chyba że auta z dwumasą nie ma co cisnąć za mocno poniżej 1500 obrotów -zresztą raczej większość to wyczuje podczas jazdy... spokojne przyspieszanie powiedzmy do 1700 obrotów i wtedy można depnąć mocniej.
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mazda-speed » 24 mar 2018, 10:51

jak już silnik ładny rozgrzany, to ja podkręć na wysokie obroty choć na chwilę, dla zdrowotności turbiny. W dieslach częstym problemem jest że dziadek jeździł, na niskich obrotach, do 2 tyś, i turbina, doloty, wszystko jest zasyfione, bo nie miało jak się wypalić.
Początkujący
 
Od: 8 sty 2013, 08:14
Posty: 21
Auto: M6 GY 2.0 Pb '06
skoda superb II 2.0tdi
VW T4 Caravelle 2.5tdi

Postprzez rav 75 » 25 mar 2018, 08:51

Wystarczą obroty na poziomie 2200-2500,dolot się przedmucha,dpf dopali. Katowanie diesla obrotami powyżej miejsca zbiegania się krzywej momentu obrotowego i mocy tak naprawdę daje tyle co w benzynie powyżej 6000 obr/min.
rav 75
 

Postprzez Neonixos666 » 12 lis 2018, 18:45

Moim zdaniem aby jeździć dieslem bezproblemowo trzeba sobie uświadomić jakie poszczególne układy mamy w aucie i jak one działają, poznając to wiemy na co zwracać uwagę i dzięki temu nie zrobimy mu krzywdy. Niestety ignoranci którzy nie chcą nawet słyszeć jak co działa (szczególnie kobiety) mają potem pretensje że się zepsuło i dlaczego to ich spotkało. Następnie powielanie nieprawdziwych informacji jakoby diesel to same problemy, oczywiście jak ktoś go zajeździ to skarbona bez dna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki