Strona 1 z 2

Wiek autka a rozrzad

PostNapisane: 23 mar 2006, 19:58
przez mariush
Witam,
Moja luba ma po ojcu mazde 626 1,8 100 KM z roku 2001.
Samochod ma obecnie przebieg 25.000 km.
Tak sie zastanawiam czy robic w niej rozrzad....
Co ile lat (bez wzgledu na przebieg) trzeba w Mazdach rozrzad robic?
Samochod prawie wogole nie jezdzi a koszty kosmiczne :(
Czy ten silnik jest moze bezkolizyjny?

PostNapisane: 23 mar 2006, 20:03
przez jacobs
nie rozumiem cie,w samochodzi z 25kkm chcesz zmieniać rozrząd?? raczej to nie zależy od lat tylko od przebiegu

PostNapisane: 23 mar 2006, 20:11
przez mariush
jacobs242 napisał(a):nie rozumiem cie,w samochodzi z 25kkm chcesz zmieniać rozrząd?? raczej to nie zależy od lat tylko od przebiegu


w wiekszosc instrukcji obslugi jakie znam (tej od Mazdy nie pamietam,
ale sprawdze) jest napisane, ze rozrzad co X km LUB Y lat trzeba robic
gdzie Y to zwykle 5 – 6 lat.
Szczegolnie jesli jest to pasek (starzenie sie gumy etc.)

PostNapisane: 23 mar 2006, 20:15
przez Riki
mariush napisał(a):w wiekszosc instrukcji obslugi jakie znam (tej od Mazdy nie pamietam,
ale sprawdze) jest napisane, ze rozrzad co X km LUB Y lat trzeba robic
gdzie Y to zwykle 5 – 6 lat.
Szczegolnie jesli jest to pasek (starzenie sie gumy etc.)


Tak jest ;) mariush w przypadku Twoj Mazdy pasek należy wymienić co 100tkm lub co 5 lat.

mariush napisał(a):Czy ten silnik jest moze bezkolizyjny?


Tak silnik 1.8 (FP) jest silnikiem bezkolizyjnym.
Pozdrawiam

PostNapisane: 23 mar 2006, 20:19
przez mariush
Tak silnik 1.8 (FP) jest silnikiem bezkolizyjnym.


na pewno???
to w takim razie chyba mozna na razie sobie ten pasek darowac,
jak peknie to krzywdy nie bedzie a juz i tak, ze chce olej wymieniac
co rok to mnie za naciagacza biora.... ;)
dzieki za info!

PostNapisane: 23 mar 2006, 21:50
przez Riki
mariush napisał(a):na pewno?pytajnik

Tak....

mariush napisał(a):to w takim razie chyba mozna na razie sobie ten pasek darowac,

Jak uwazasz ja bym wymienił... mimo ze silnik bezkolizyjny to zawsze jest jakies ryzyko mimo relatywnie małego przebiegu :P

PostNapisane: 23 mar 2006, 21:59
przez bajer0
zgadza sie 5 lat. Wiem, ze sporo osob potrafi ten czas nawet do 10 lat wydluzyc i pasek nie peka <szok> ale nie jest to regula. Dowiedz sie ile kosztuje i jezeli nie jest to porazajaca kwota – lepiej wymien.

PostNapisane: 23 mar 2006, 22:12
przez sołtys
mariush wymień sam pasek rolki i napinacz zostaw skoro mają przebieg 25 tyś one sie nie stażeją a sam pasek z wymianą nie kosztuje już takie cuda.

PostNapisane: 24 mar 2006, 09:42
przez mariush
Tak jest ;) mariush w przypadku Twoj Mazdy pasek należy wymienić co 100tkm lub co 5 lat.


Dzwonilem wlasnie do serwisu (AZ Auto), oni twierdza, ze
rozrzad robi sie co 90kkm lub co 10 lat.....
Sprawdze jeszcze w obstrukcji

PostNapisane: 24 mar 2006, 11:29
przez Riki
mariush napisał(a):Dzwonilem wlasnie do serwisu (AZ Auto), oni twierdza, ze rozrzad robi sie co 90kkm lub co 10 lat.....

10lat?? Guma juz po 4 latach nie zachowuje się jak nowa, rozumiem więc ze na rozrząd mozna dac 5 gora 6 lat ale 10?? :| wydaje mi się ze za duzo, ale co tam ASO wie przeciez lepiej ;)

PostNapisane: 24 mar 2006, 11:36
przez Marcin L
pasek kosztuje ok 100 zl – policz sobie czy taniej jest wymienic czy holowac auto do warsztatu gdy pasek pęknie np podczas wakacyjnego wyjazdu :)

PostNapisane: 24 mar 2006, 11:37
przez Riki
Marcin L napisał(a):pasek kosztuje ok 100 zl – policz sobie czy taniej jest wymienic czy holowac auto do warsztatu gdy pasek pęknie np podczas wakacyjnego wyjazdu usmiech


No dokładnie.... :]

PostNapisane: 24 mar 2006, 13:42
przez mariush
Riki napisał(a):
mariush napisał(a):Dzwonilem wlasnie do serwisu (AZ Auto), oni twierdza, ze rozrzad robi sie co 90kkm lub co 10 lat.....

10lat?? Guma juz po 4 latach nie zachowuje się jak nowa, rozumiem więc ze na rozrząd mozna dac 5 gora 6 lat ale 10?? :| wydaje mi się ze za duzo, ale co tam ASO wie przeciez lepiej ;)


zadzwonilem jeszcze do kilku ASO i mowili tak
ASO1: rozrzad co 90kkm lub 10 lat
ASO2: rozrzad co 90kkm lub 4 lata
ASO3: rozrzad co 100kkm lub 5 lat
ASO4: rozrzad co 90kkm bez limitu czasowego

nie ma to jak rzetelna informacje techniczna od FACHOWCOW

PostNapisane: 24 mar 2006, 13:43
przez mariush
Marcin L napisał(a):pasek kosztuje ok 100 zl – policz sobie czy taniej jest wymienic czy holowac auto do warsztatu gdy pasek pęknie np podczas wakacyjnego wyjazdu :)


oczywiscie fakt
pasek to nie problem, gorzej z wymiana
uda sie to zrobic samemu? (moj brat jest mechanikiem, ale VW)

PostNapisane: 24 mar 2006, 13:45
przez zulek
Marcin L napisał(a):pasek kosztuje ok 100 zl – policz sobie czy taniej jest wymienic czy holowac auto do warsztatu gdy pasek pęknie np podczas wakacyjnego wyjazdu :)


Eee tam to trochę naciągane porównanie! Do ceny paska dolicz wszystko co się wymienia przy rozrządzie czyli rolka, napinacz, uszczelka i nie żadko też pompa wody oraz inne dodatki, że nie wspomnę o samym koszcie za robociznę... Co NIE znaczy, że nie warto zmieniać rozrządu!! Jednak w tym konkretnym przypadku po 5 latach i 25kkm to można jeszcze trochę pojeździć.

PostNapisane: 24 mar 2006, 14:06
przez mariush
Eee tam to trochę naciągane porównanie! Do ceny paska dolicz wszystko co się wymienia przy rozrządzie czyli rolka, napinacz, uszczelka i nie żadko też pompa wody oraz inne dodatki, że nie wspomnę o samym koszcie za robociznę... Co NIE znaczy, że nie warto zmieniać rozrządu!! Jednak w tym konkretnym przypadku po 5 latach i 25kkm to można jeszcze trochę pojeździć.


a w tym silniku technologia nie pozwala na wymiane samego paska?

wiem o tym, ze sa autka, w ktorych jest dokladnie tak jak napisales,
ale mam nadzieje, ze w Mazdzie jest troche mniej kosztowna technologia

PostNapisane: 24 mar 2006, 14:16
przez sołtys
zulek napisał(a):dolicz wszystko co się wymienia przy rozrządzie czyli rolka, napinacz,


tu chodzi o czas a nie przebieg wiec po co wymieniać napinacz czy rolkę skoro nie są zużyte, należy wymienić pasek bo jest on już stary guma nie ma swoich własności itd. Podobnie masz z oponami.

mariush ja na twoim miejscu zleciłbym wymianę samego paska koszt podejżewam zamknie sie w 300zł pasek + robocizna.

PostNapisane: 24 mar 2006, 15:02
przez zulek
Być może tak jest przy tym typie silnika, że wystarczy wymienić tylko gumowy pasek i kwita, ale jaką masz gwarancję że za rok albo dwa nie trzeba będzie znów otworzyć pokrywy żeby wymienić to co wyszczególniłem wcześniej? Po to się wymienia wszystko żeby uniknąć dodatkowych kosztów robocizny.
I to jest taki dylemat wymieniać czy nie... Ja bym w tym przypadku pojeździł przynajmniej do jesieni i odkładał 100 miesięcznie na kompletny rozrząd. A potem spokój. -pozdro ;)

PostNapisane: 24 mar 2006, 15:12
przez Riki
mariush napisał(a):zadzwonilem jeszcze do kilku ASO i mowili tak
ASO1: rozrzad co 90kkm lub 10 lat
ASO2: rozrzad co 90kkm lub 4 lata
ASO3: rozrzad co 100kkm lub 5 lat
ASO4: rozrzad co 90kkm bez limitu czasowego

nie ma to jak rzetelna informacje techniczna od FACHOWCOW


<lol> jak widać w tym przypadku nie ma co słuchac ASO bo sami nie wiedza jak trzeba postąpić skoro kazda stacja mówi co innego hehe...

Ja zgadzam się z zulek mozesz jeszcze troche pojezdzic i potem zrobic komplet rozrządu. Wydaje mi sie ze tak będzie najlepiej :)

PostNapisane: 24 mar 2006, 15:24
przez mariush
Ja zgadzam się z zulek mozesz jeszcze troche pojezdzic i potem zrobic komplet rozrządu. Wydaje mi sie ze tak będzie najlepiej :)


i chyba tak zrobie, gdyz jak w instrukcji jest napisane, ze cos wytrzyma 5 lat to pewnie jest to liczone na 6 – 7 lat (transport, skladowanie na placu i inne historie) wiec w to lato autko przejedzie jeszcze jakies 4 – 5 kkm,
cala zime stoi i w przyszla wiosne nowy rozrzadzic.

Jak sie dowiedzialem w AZ Auto ta operacja to ok. 900 zl :(