Wiek autka a rozrzad

Postprzez mariush » 23 mar 2006, 18:58

Witam,
Moja luba ma po ojcu mazde 626 1,8 100 KM z roku 2001.
Samochod ma obecnie przebieg 25.000 km.
Tak sie zastanawiam czy robic w niej rozrzad....
Co ile lat (bez wzgledu na przebieg) trzeba w Mazdach rozrzad robic?
Samochod prawie wogole nie jezdzi a koszty kosmiczne :(
Czy ten silnik jest moze bezkolizyjny?
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 16:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Postprzez jacobs » 23 mar 2006, 19:03

nie rozumiem cie,w samochodzi z 25kkm chcesz zmieniać rozrząd?? raczej to nie zależy od lat tylko od przebiegu
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez mariush » 23 mar 2006, 19:11

jacobs242 napisał(a):nie rozumiem cie,w samochodzi z 25kkm chcesz zmieniać rozrząd?? raczej to nie zależy od lat tylko od przebiegu


w wiekszosc instrukcji obslugi jakie znam (tej od Mazdy nie pamietam,
ale sprawdze) jest napisane, ze rozrzad co X km LUB Y lat trzeba robic
gdzie Y to zwykle 5 – 6 lat.
Szczegolnie jesli jest to pasek (starzenie sie gumy etc.)
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 16:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Postprzez Riki » 23 mar 2006, 19:15

mariush napisał(a):w wiekszosc instrukcji obslugi jakie znam (tej od Mazdy nie pamietam,
ale sprawdze) jest napisane, ze rozrzad co X km LUB Y lat trzeba robic
gdzie Y to zwykle 5 – 6 lat.
Szczegolnie jesli jest to pasek (starzenie sie gumy etc.)


Tak jest ;) mariush w przypadku Twoj Mazdy pasek należy wymienić co 100tkm lub co 5 lat.

mariush napisał(a):Czy ten silnik jest moze bezkolizyjny?


Tak silnik 1.8 (FP) jest silnikiem bezkolizyjnym.
Pozdrawiam
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mariush » 23 mar 2006, 19:19

Tak silnik 1.8 (FP) jest silnikiem bezkolizyjnym.


na pewno???
to w takim razie chyba mozna na razie sobie ten pasek darowac,
jak peknie to krzywdy nie bedzie a juz i tak, ze chce olej wymieniac
co rok to mnie za naciagacza biora.... ;)
dzieki za info!
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 16:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Postprzez Riki » 23 mar 2006, 20:50

mariush napisał(a):na pewno?pytajnik

Tak....

mariush napisał(a):to w takim razie chyba mozna na razie sobie ten pasek darowac,

Jak uwazasz ja bym wymienił... mimo ze silnik bezkolizyjny to zawsze jest jakies ryzyko mimo relatywnie małego przebiegu :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez bajer0 » 23 mar 2006, 20:59

zgadza sie 5 lat. Wiem, ze sporo osob potrafi ten czas nawet do 10 lat wydluzyc i pasek nie peka <szok> ale nie jest to regula. Dowiedz sie ile kosztuje i jezeli nie jest to porazajaca kwota – lepiej wymien.
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 12:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez sołtys » 23 mar 2006, 21:12

mariush wymień sam pasek rolki i napinacz zostaw skoro mają przebieg 25 tyś one sie nie stażeją a sam pasek z wymianą nie kosztuje już takie cuda.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez mariush » 24 mar 2006, 08:42

Tak jest ;) mariush w przypadku Twoj Mazdy pasek należy wymienić co 100tkm lub co 5 lat.


Dzwonilem wlasnie do serwisu (AZ Auto), oni twierdza, ze
rozrzad robi sie co 90kkm lub co 10 lat.....
Sprawdze jeszcze w obstrukcji
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 16:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Postprzez Riki » 24 mar 2006, 10:29

mariush napisał(a):Dzwonilem wlasnie do serwisu (AZ Auto), oni twierdza, ze rozrzad robi sie co 90kkm lub co 10 lat.....

10lat?? Guma juz po 4 latach nie zachowuje się jak nowa, rozumiem więc ze na rozrząd mozna dac 5 gora 6 lat ale 10?? :| wydaje mi się ze za duzo, ale co tam ASO wie przeciez lepiej ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Marcin L » 24 mar 2006, 10:36

pasek kosztuje ok 100 zl – policz sobie czy taniej jest wymienic czy holowac auto do warsztatu gdy pasek pęknie np podczas wakacyjnego wyjazdu :)
Pozdrawiam
Marcin
Kto chce – szuka sposobu.

Potrafię wyregulować i naprawić instalacje LPG – sekwencje Stag, KME, Agis, Esgi, Lecho, Versus, Elpigaz itp. – zapraszam do kontaktu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2005, 20:20
Posty: 346
Skąd: Warszawa / Biała Podlaska

Postprzez Riki » 24 mar 2006, 10:37

Marcin L napisał(a):pasek kosztuje ok 100 zl – policz sobie czy taniej jest wymienic czy holowac auto do warsztatu gdy pasek pęknie np podczas wakacyjnego wyjazdu usmiech


No dokładnie.... :]
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mariush » 24 mar 2006, 12:42

Riki napisał(a):
mariush napisał(a):Dzwonilem wlasnie do serwisu (AZ Auto), oni twierdza, ze rozrzad robi sie co 90kkm lub co 10 lat.....

10lat?? Guma juz po 4 latach nie zachowuje się jak nowa, rozumiem więc ze na rozrząd mozna dac 5 gora 6 lat ale 10?? :| wydaje mi się ze za duzo, ale co tam ASO wie przeciez lepiej ;)


zadzwonilem jeszcze do kilku ASO i mowili tak
ASO1: rozrzad co 90kkm lub 10 lat
ASO2: rozrzad co 90kkm lub 4 lata
ASO3: rozrzad co 100kkm lub 5 lat
ASO4: rozrzad co 90kkm bez limitu czasowego

nie ma to jak rzetelna informacje techniczna od FACHOWCOW
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 16:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Postprzez mariush » 24 mar 2006, 12:43

Marcin L napisał(a):pasek kosztuje ok 100 zl – policz sobie czy taniej jest wymienic czy holowac auto do warsztatu gdy pasek pęknie np podczas wakacyjnego wyjazdu :)


oczywiscie fakt
pasek to nie problem, gorzej z wymiana
uda sie to zrobic samemu? (moj brat jest mechanikiem, ale VW)
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 16:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Postprzez zulek » 24 mar 2006, 12:45

Marcin L napisał(a):pasek kosztuje ok 100 zl – policz sobie czy taniej jest wymienic czy holowac auto do warsztatu gdy pasek pęknie np podczas wakacyjnego wyjazdu :)


Eee tam to trochę naciągane porównanie! Do ceny paska dolicz wszystko co się wymienia przy rozrządzie czyli rolka, napinacz, uszczelka i nie żadko też pompa wody oraz inne dodatki, że nie wspomnę o samym koszcie za robociznę... Co NIE znaczy, że nie warto zmieniać rozrządu!! Jednak w tym konkretnym przypadku po 5 latach i 25kkm to można jeszcze trochę pojeździć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 10:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez mariush » 24 mar 2006, 13:06

Eee tam to trochę naciągane porównanie! Do ceny paska dolicz wszystko co się wymienia przy rozrządzie czyli rolka, napinacz, uszczelka i nie żadko też pompa wody oraz inne dodatki, że nie wspomnę o samym koszcie za robociznę... Co NIE znaczy, że nie warto zmieniać rozrządu!! Jednak w tym konkretnym przypadku po 5 latach i 25kkm to można jeszcze trochę pojeździć.


a w tym silniku technologia nie pozwala na wymiane samego paska?

wiem o tym, ze sa autka, w ktorych jest dokladnie tak jak napisales,
ale mam nadzieje, ze w Mazdzie jest troche mniej kosztowna technologia
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 16:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Postprzez sołtys » 24 mar 2006, 13:16

zulek napisał(a):dolicz wszystko co się wymienia przy rozrządzie czyli rolka, napinacz,


tu chodzi o czas a nie przebieg wiec po co wymieniać napinacz czy rolkę skoro nie są zużyte, należy wymienić pasek bo jest on już stary guma nie ma swoich własności itd. Podobnie masz z oponami.

mariush ja na twoim miejscu zleciłbym wymianę samego paska koszt podejżewam zamknie sie w 300zł pasek + robocizna.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez zulek » 24 mar 2006, 14:02

Być może tak jest przy tym typie silnika, że wystarczy wymienić tylko gumowy pasek i kwita, ale jaką masz gwarancję że za rok albo dwa nie trzeba będzie znów otworzyć pokrywy żeby wymienić to co wyszczególniłem wcześniej? Po to się wymienia wszystko żeby uniknąć dodatkowych kosztów robocizny.
I to jest taki dylemat wymieniać czy nie... Ja bym w tym przypadku pojeździł przynajmniej do jesieni i odkładał 100 miesięcznie na kompletny rozrząd. A potem spokój. -pozdro ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 10:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez Riki » 24 mar 2006, 14:12

mariush napisał(a):zadzwonilem jeszcze do kilku ASO i mowili tak
ASO1: rozrzad co 90kkm lub 10 lat
ASO2: rozrzad co 90kkm lub 4 lata
ASO3: rozrzad co 100kkm lub 5 lat
ASO4: rozrzad co 90kkm bez limitu czasowego

nie ma to jak rzetelna informacje techniczna od FACHOWCOW


<lol> jak widać w tym przypadku nie ma co słuchac ASO bo sami nie wiedza jak trzeba postąpić skoro kazda stacja mówi co innego hehe...

Ja zgadzam się z zulek mozesz jeszcze troche pojezdzic i potem zrobic komplet rozrządu. Wydaje mi sie ze tak będzie najlepiej :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mariush » 24 mar 2006, 14:24

Ja zgadzam się z zulek mozesz jeszcze troche pojezdzic i potem zrobic komplet rozrządu. Wydaje mi sie ze tak będzie najlepiej :)


i chyba tak zrobie, gdyz jak w instrukcji jest napisane, ze cos wytrzyma 5 lat to pewnie jest to liczone na 6 – 7 lat (transport, skladowanie na placu i inne historie) wiec w to lato autko przejedzie jeszcze jakies 4 – 5 kkm,
cala zime stoi i w przyszla wiosne nowy rozrzadzic.

Jak sie dowiedzialem w AZ Auto ta operacja to ok. 900 zl :(
Początkujący
 
Od: 2 mar 2004, 16:42
Posty: 15
Skąd: Warszawa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki