10 sposobów na oszczędną jazdę

Postprzez Puhcio » 19 gru 2007, 21:19

Ja próbuje eksperymentować ...

Staram się zmieniać biegi przy 2500 rpm, nie hamować bez wyraźniej potrzeby(czym doprowadzam rodzinę do zawału <lol>), używać hamulca silnikowego :P ...

Przy takiej jeździe i dość sporym udziale trasy (ok. 40%) udało mi się uzyskać spalanie 5,8 l.
Potem przyszedł okres bardziej agresywnej jazdy, gdzie spalanie skoczyło w okolice 8l.

I doszedłem do wniosku, że jeśli macie dość spory udział trasy w swoim cyklu mieszanym, lepiej zainwestować w mocniejszy samochód. Ostatnio dobijam się autostradą do miasta (ok 6 – 7 km), i żeby się sprawnie poruszać trzeba pokręcić cały silniczek by ktoś mnie tam nie rozjechał. Z pewnością 1.6 poradziłby sobie w takich warunkach ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez brii » 19 gru 2007, 21:41

Puhcio napisał(a):Z pewnością 1.6 poradziłby sobie w takich warunkach

1.4 16V W Clio II już wymiata – MX-3 107KM jeździ podobnie ;)

Puhcio napisał(a):Staram się zmieniać biegi przy 2500 rpm

Takie przyśpieszanie jeśli nie jest baaaaardzo powolne powoduje zwiększenie zużycia paliwa...
Do przyśpieszania należy wykorzystywać zjazdy z górek a potem utrzymywać prędkość :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Puhcio » 19 gru 2007, 21:45

brii napisał(a):Takie przyśpieszanie jeśli nie jest baaaaardzo powolne powoduje zwiększenie zużycia paliwa...
Do przyśpieszania należy wykorzystywać zjazdy z górek a potem utrzymywać prędkość


Tzn. tak się rozpędzam na prostych ... a jak powinienem, wyżej go kręcić ?
Moment obrotowy całych 93 Nm mam przy 2500 rpm.

Na autostradzie często do 5 – 5,5 pociagne, żeby jakoś jechać....

brii napisał(a):1.4 16V W Clio II


Podobno awaryjne (cewki szczególnie), 1.6 dużo sprawniejsze ;) Choć to tylko "usłyszane" opinie ... ;)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez brii » 19 gru 2007, 22:01

1.4 i 1.6 wogóle nie różnią się osprzętem, blokiem i głowicą – inna jest jedynie średnica tłoka (nawet skok jest ten sam) więc jakoś bardziej awaryjne nie powinny być ;)
Dwie znane mi od salonu jednoski 1.4 16V zrobiły już razem ponad 250 000km i nic im nie dolega :)

Puhcio napisał(a):Tzn. tak się rozpędzam na prostych ... a jak powinienem, wyżej go kręcić ?
Moment obrotowy całych 93 Nm mam przy 2500 rpm.

<glupek2> ze mnie – to jest 8V – masz rację, że tak jeździsz, można go troszkę przekręcać za te 2,5 – tak do 3000 – będzie ok :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez czejs » 21 gru 2007, 23:45

w silnikach "gaźnikowcach" jazda na luzie jest oszczedniejsza od hamowania biegami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 00:26
Posty: 372
Skąd: Białystok
Auto: Mazda MX6

Postprzez brii » 22 gru 2007, 01:33

Teoretycznie tak, ale nie powinno się tak jeździć ze względu na bezpieczeństwo a różnica w spalaniu jest pomijalnie mała (może z 5 litrów na rok wyjdzie jak dużo jeździsz ;) )
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez domin1979 » 22 gru 2007, 01:43

brii napisał(a): <glupek2> ze mnie – to jest 8V – masz rację, że tak jeździsz, można go troszkę przekręcać za te 2,5 – tak do 3000 – będzie ok :)


Pamiętaj, że nie 8V, a V8! Wiem, wiem, było już to ale nie mogę się oprzeć :)
Zajefajnie to wygląda Clio 1.2 V8 co tu zaglądam to się brechtam
(takie małe cylinderki w układzie V sobie wyobrażam) :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez STEffAN » 22 gru 2007, 03:34

Clio V8 hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez brii » 22 gru 2007, 10:09

V6 zrobili to może i V8 zrobią :P ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Hannibal » 22 gru 2007, 20:44

czejs napisał(a):w silnikach "gaźnikowcach" jazda na luzie jest oszczedniejsza od hamowania biegami?


Nie w mazdach.
W gaźnikach AISIN (czyli wszystkich od 85 roku – tutaj mogę się mylić) jest zawór odcinający dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem. Zatem zawsze lepiej nie wrzucać na luz. Wyjdzie taniej i bezpieczniej. :D
Opinia jest jak dupa – każdy ma swoją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 11:55
Posty: 68
Skąd: Luboń - wioska Gallów k. Poznania
Auto: Daihatsu Applause 1.6xi

Postprzez brii » 23 gru 2007, 11:18

Hannibal napisał(a):W gaźnikach AISIN (czyli wszystkich od 85 roku – tutaj mogę się mylić) jest zawór odcinający dopływ paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Łoł – nie widziałem – ciekawa sprawa :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez soul » 23 gru 2007, 11:42

w wiekszosci japonskich gaznikow sa takie wynalazki w HITACHI tez :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Puhcio » 23 gru 2007, 12:41

Mnie znowu ponad 7l wyszło ...
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Karwoś » 24 gru 2007, 00:35

A mi zawsze 16 LPG – no czasami 14,7 w mieście :D
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej :) Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 20:01
Posty: 725
Skąd: Białystok
Auto: Lancer 2.0 '04 AT

Postprzez brii » 24 gru 2007, 01:04

Mnie znowu ponad 7l wyszło ...

Cuś nie tak – za dużo :| (Chyba, że cały czas mykasz po mieście)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Xob » 5 sty 2008, 23:45

mi srednie spalanie wychodzi 8,5... probuje jezdzic ekonomicznie ale jakos czasami ciezko to wychodzi <lol> jak myslicie ile by taki silnik 1.6 16v mogl spalac przy najwiekszej mozliwej jezdzie ekonomicznej? moze jednak warto... :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 paź 2007, 22:45
Posty: 25
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BG 92r 1.6 16v

Postprzez bazyl wspaniały » 6 sty 2008, 00:01

a mi wierzcie lub nie ale zgodnie z opisem wychodzi :P
ogólnie to na trasie pali jakieś 8l/100, ale bez problemu nauczyłem się schodzić poniżej 7/100, ale to nie jazda tylko wk...... żółwia <lol>
na mieście normalnie pali ok 10l/100, ale trochę wysiłku i nie ma problemu żeby zejść nawet do 8,5 :] ale to też taka jazdaniejazda. na trasie na max wykożystuję hamowanie silnikiem, a przyspieszanie tylko z górki, na równym lub pod górkę utrzymywanie prędkości, no i samo przyspieszanie jeśli już to na wysokim piegu i bardzo delikatnie. musiałem się tego nauczyć bo dzieciaczki mają chorobę lokomocyjną i wszelkie mocniejsze ruchy powodują błeeee :| na tempomacie spala ok litra więcej
po mieście również hamowanie silnikiem jak najczęściej, delikatne ruszanie i przyspieszanie no i jazda na 5tce od 50km/h silnik się nie grzeje i nie męczy, spalanie malutkie i byle z tak niskiej prędkości nie przyspieszać gwałtownie na 5ce. to tyle moich doświadczeń na temat mjej oszczednej jazdy.
aha, inna sprawa że St Wola to nie wielka zakorkowana aglomeracja, tam chyba moje sposoby by się nie sprawdziły
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Maciej Loret » 6 sty 2008, 00:55

bazyl wspaniały napisał(a):a mi wierzcie lub nie ale zgodnie z opisem wychodzi :P
ogólnie to na trasie pali jakieś 8l/100, ale bez problemu nauczyłem się schodzić poniżej 7/100, ale to nie jazda tylko wk...... żółwia <lol>


Ja też tak próbowałem z ciekawości ostatnio w trasie, ale to nie dla mnie. Wytrzymałem z 50km... To może być wręcz niebezpieczne, bo można zasnąć w pewnym momencie...

bazyl wspaniały napisał(a):a przyspieszanie tylko z górki, na równym lub pod górkę utrzymywanie prędkości, no i samo przyspieszanie jeśli już to na wysokim piegu i bardzo delikatnie. musiałem się tego nauczyć bo dzieciaczki mają chorobę lokomocyjną i wszelkie mocniejsze ruchy powodują błeeee :|


Moja córka też rzygała w trasach... Jej rekord, to 4 razy na 40 kilometrach... :D
Próbowaliśmy różnych rzeczy, pomagają jakieś tabletki + plastry na rękach...
Do tego oczywiście dziecko trzeba zając w trasie... Czyli parę zupełnie nowych zabawek, słuchanie muzyki, gry i zabawy... Moja lubi machać wyprzedzanym autom, więc czasem słyszę: "O! Tam jeszcze jakiś ucieka...". No to ja "3" i PDTM... <lol>

bazyl wspaniały napisał(a):aha, inna sprawa że St Wola to nie wielka zakorkowana aglomeracja, tam chyba moje sposoby by się nie sprawdziły


To fakt, duża ilość świateł, sporo korków albo krótkie odcinki i podskoczyłoby o litra jak nic...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Sokool » 6 sty 2008, 01:17

Maciej Loret napisał(a):To może być wręcz niebezpieczne, bo można zasnąć w pewnym momencie...

No już bez przesady...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez Maciej Loret » 6 sty 2008, 01:52

Sokool napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):To może być wręcz niebezpieczne, bo można zasnąć w pewnym momencie...

No już bez przesady...


Dokładnie. Nie można przesadzać z wolną jazdą...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki