Uszkodzony rant ochronny opony – czy można jej używać?

Postprzez gruku » 2 kwi 2015, 10:45

Nie wiedziałem gdzie zamieścić ten wątek więc założyłem go tu. Pytanie dotyczy uszkodzonej opony. Chciałbym dowiedzieć się, czy opona o takim uszkodzeniu jak na zdjęciach nadaje się do użytku?. Jest to opona DUNLOP z rantem ochronnym, ma jeden sezon a koszt 450zł nie jest zachęcający do wymiany. Dziękuje za odp. i pozdrawiam.
Załączniki
20150401_184913.jpg
20150401_184921.jpg
20150401_184932.jpg
20150402_074901.jpg
20150402_074907.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2014, 18:14
Posty: 12
Skąd: Iława
Auto: Mazda Premacy 2.0B 131KM 2003r.

Postprzez Yard » 2 kwi 2015, 10:50

Miałem bardzo podobne uszkodzenie i poszła do śmietnika. Były uszkodzone kordy i wulkanizator odradzał zakładania, a nie kupowałem u niego nowych (żeby nie było, że chciał mi coś sprzedać :)) Groziło rozerwaniem.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotr Raczkowski » 3 kwi 2015, 18:44

zapytaj oponiarza
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 17:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez gruku » 3 kwi 2015, 20:41

Pytalem 4 i jest dwa do dwóch hehe
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2014, 18:14
Posty: 12
Skąd: Iława
Auto: Mazda Premacy 2.0B 131KM 2003r.

Postprzez Domelek » 8 kwi 2015, 08:00

Jak są wątpliwości to nie ma wątpliwości <czarodziej>
Na boku tuż przy feldze największe są podobno naprężenia – opona do piekła :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 19:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez Yard » 8 kwi 2015, 09:02

Dokładnie, jak rozrywa to bok.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez emagal » 9 kwi 2015, 08:37

Potwierdzam, ja bym nie ryzykował. Kup nową.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 18:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez gruku » 15 kwi 2015, 13:18

Opona założona;)
Uszkodzenie na rancie ochronnym. Oponiarz mówi, że po to jest ten rant. Na razie wygląda ok nie ma żadnych odkształceń itd. Gdybym się nie przyjrzał to bym nawet tego uszkodzenia nie zobaczył. Po napompowaniu kół nie mogłem go znaleźć:) Dzięki za informacje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2014, 18:14
Posty: 12
Skąd: Iława
Auto: Mazda Premacy 2.0B 131KM 2003r.

Postprzez mazda.5 » 15 kwi 2015, 20:05

Mam cichą nadzieję że poszła na tył.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2014, 21:58
Posty: 103 (6/0)
Skąd: dolnośląskie
Auto: mazda5 2.0 rok2006

Postprzez Wojtek » 19 kwi 2015, 09:27

Również bym już tej opony nie używał...
W UK wszystie uszkodzenia od końca bieżnika do felgi oznaczają kosz...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stachan » 19 kwi 2015, 15:46

Ja dodam od siebie taką opinię: w moim Galaxy mam zimówki z niskim profilem 225/45 R17 i kiedyś miałem podobne uszkodzenie. W serwisie wulkanizacyjnym, z usług którego korzystam blisko 10 lat, uszkodzenie zostało sklejone. Również miałem obawy odnośnie dalszego użytkowania, lecz zostałem zapewniony, iż spokojnie mogę nadal jeździć. Nawet nie mam pojęcia, gdzie ta opona jest zakładana przy okazji zmiany kół. Zdarzenie miało miejsce może 3 lata temu. Pamiętajmy, że ten rant ma za zadanie chronić felgę i z założenia jest narażony na uszkodzenia.
Tak na chłopski rozum: skoro łatają dziury po gwoździach i można jeździć, to co stoi na przeszkodzie skleić takie uszkodzenie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5603 (328/453)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez lantan » 19 kwi 2015, 21:57

Może dlatego, że dziurę po gwoździu wulkanizujesz na czole opony, tam gdzie jest bieżnik, a nie na profilu? W tych miejscach występują zupełnie inne rodzaje naprężeń i zdecydowanie odradzałbym jakiekolwiek naprawy uszkodzeń na profilu opony. Po prostu pech tak chciał i opona do kosza.
A rant ochronny występujący na niektórych oponach ma za zadanie ochraniać krawędź felgi (która szczególnie w przypadku alusów jest droższa niż opona), a nie służyć jako element chroniący samą oponę, który może się wycierać, nacinać, dziurawić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2014, 13:39
Posty: 161 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 2 DY, 2003r., 1.4 80KM, Pb+LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki