Gaz w oponach

Postprzez xANDy » 12 kwi 2006, 21:48

Hel ma to do siebie, że przecieka przez gumę. Jeszcze szybciej przecieka przez gumę wodór...
A w ogóle dyskusja jest bez sensu :P
Żywotność opony i tak sięga max 5 lat i to nie ze względu na "erozję" gumy od środka tylko na starzenie się (lub zużycie) od zewnątrz. Jeśli ktoś jeździ samochodem, rzadko opony mu się zestarzeją na tyle, żeby je musiał z tego powodu zmieniać. Można napompować nie wiem jaką mieszanką gazową – i tak nie wpływa to na zużycie bieżnika – a to ma tak naprawdę dla nas znaczenie (2-3 sezony).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez zulek » 13 kwi 2006, 14:17

Ostatnio słyszałem opinię, że na azocie jest "bardziej miękko" hehehhe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2005, 11:16
Posty: 169
Skąd: Białystok (Wasilków)
Auto: Mazda 626 GE(GLX) 1,8l 16V '95

Postprzez xANDy » 13 kwi 2006, 16:15

hehe – marketingowe zmienianie fizyki... historię fałszowano wielokrotnie, ale fizykę??
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Waluś » 13 kwi 2006, 17:48

Ostatnio słyszałem opinię, że na azocie jest "bardziej miękko

przedewszystkim nie zmienia sie wartość ciśnienia jak na powietrzu. Szczególnie widoczne jest to w zimie przy mrozach, gdy guma i metal pracują inaczej :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez AdamMal » 3 maja 2006, 21:54

Ostatnio mój kumpel się chwalił i był dumny z tego, że napompowali mu koła w fabii azotem hahaha
Szczrze mówiąc, to po 5 latach studiów na chemii nie wiedz w tym żadnego sensu..
No chyba, że komus zależy na większej sprzedaży azotu, poza tym co do trwałości gumy.... jeszcze niewidziałem żeby się komus rozsypała opona bo w środku skruszała :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 23:30
Posty: 167
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 121DB 1.4 16v CanvasTop

Postprzez brii » 3 maja 2006, 22:25

Ja pompuję azot do wszystkich oponek we wszystkich samochodach z tego powodu o którym Waluś prawi – w lato jak się wyjeżdza z chłodengo garażu i jedzie w dłuuuugą trasę przy temp. +30C to widać różnicę między powietrzem a azotem w oponach :)
Reszta to bójda, albo rzecz pomijalna – stwierdziłem odświadczalnie :]
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez KosteK » 5 maja 2006, 11:11

Forumowicz
 
Od: 16 cze 2005, 10:55
Posty: 727

Postprzez brii » 5 maja 2006, 12:57

KosteK napisał(a):http://tirex.pl/
Polecam

Herezja i szarlataneria w jednym :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez almars » 1 lut 2007, 13:02

Mam koła 17" 215 x 55, pytanie, jakie powinienem mieć cieśnienia w kołach? W każym zakładzie mówią co innego.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2006, 11:01
Posty: 46
Skąd: Płock
Auto: xedos 9; 2.0v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki