Witam wszystkich,
to mój pierwszy post tutaj bo chociaż na forum jestem od ponad dwóch lat, to do tej pory wystarczyło mi samo czytanie Aż do wczoraj.
Niestety chwila nieuwagi przy wjeździe do ciasnego garażu i przerysowałem sobie nadkole, w pewnym miejscu aż do czarnego "podkładu" czy co to się tam zjanduje pod farbą + troche zdarty lakier nad nadkolem (też zdarte do blachy):
Próbowałem wyczytać co z tym zrobić ale większość porad dotyczy pojedynczych rys.
Problem mam taki, że jestem za granicą i do lakiernika nie chcę tutaj jechać bo po raz drożej, a po dwa (to główny powód) – wiem że zrobi to o wiele gorzej niż lakiernik w Polsce (ot, taka już francuska jakość), więc boję się że lakiernik w Polsce mi potem tego nie odratuje.
W Polsce będę dopiero pod koniec roku – czy da się ten zdarty lakier zabezpieczyć w jakiś sposób ? Ze zdartym lakierem mogę żyć przez pół roku (dobrze że nie od strony kierowcy to nie widzę tego za każdym razem ), ale boję się że zdąży mi wleźć rdza. Ktoś próbował na własną rękę naprawiać coś takiego ?
Obcierka parkingowa – zabezpieczenie zdartego lakieru do czasu naprawy.
Strona 1 z 1
Vhaeraun napisał(a):czy da się ten zdarty lakier zabezpieczyć w jakiś sposób ? Ze zdartym lakierem mogę żyć przez pół roku
Możesz kupić w ASO tam gdzie przebywasz, oryginalną zaprawkę lakieru (mały flakonik z lakierem i pędzelkiem – takim jak do malowania paznokci). Trzeba znać nr koloru (kod) lakieru auta. Zapewne wiesz gdzie go znaleźć (tabliczka znamionowa?), a jeśli nie, to znajdą ci go pracownicy dealera. Tym zabezpieczysz lakier tylnego błotnika przed korozją, bo zderzak jest ze sztucznego tworzywa, więc ruda mu nie grozi. Powodzenia.
P.S. Tak na marginesie mógłbyś uzupełnić swój profil auta (sądząc z kół jezdnych chyba posiadasz Mazdę )
Dziękuję za odpowiedź. Profil uzupełniony (na początku mój post był w dziale dla Mazdy 3 BK, więc to mogło trochę pomóc w rozszyfrowaniu modelu, ale widzę że został przeniesiony).
Pod zaprawkę potrzebuję jakiś podkład czy wystarczy to miejsce porzadnie wyczyścić i będzie ?
Czy takie lakiery da się zamówić również przez internet (widziałem że są sklepy, które oferują "oryginalne" lakiery ale wiem czy są one godne zaufania) ?
Pod zaprawkę potrzebuję jakiś podkład czy wystarczy to miejsce porzadnie wyczyścić i będzie ?
Czy takie lakiery da się zamówić również przez internet (widziałem że są sklepy, które oferują "oryginalne" lakiery ale wiem czy są one godne zaufania) ?
-
Vhaeraun
Vhaeraun napisał(a):Pod zaprawkę potrzebuję jakiś podkład czy wystarczy to miejsce porzadnie wyczyścić i będzie ?
Czy takie lakiery da się zamówić również przez internet (widziałem że są sklepy, które oferują "oryginalne" lakiery ale wiem czy są one godne zaufania) ?
To ma być tylko zabezpieczenie doraźne przed ewentualną korozją (lakier zaprawkowy), a i wygląd w miejscu otarcia zmieni tak, że niewiele uszkodzenia będzie widać. Później przecież zrobisz lakier już w kraju. Trzeba tylko cierpliwości w działaniu i próbkach na czymś innym, aby się trochę wprawić "w pędzelku". Ja bym porządnie to miejsce przeczyścił i do roboty, ale nie kładź grubej warstwy, bo wtedy zawsze możesz jeszcze miejsce "dopieścić ". W innym przypadku jego nadmiar będziesz musiał usuwać, a to trudne. Lakier zaprawkowy zakupiłbym u dealera. Koszt zakupu u dealera w Polsce to ok. 25-30zł, więc nie jest drogi.
Powodzenia
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki