Czym najlepiej usunac nagar itp. paskudztwa?
Strona 1 z 1
przepraszam, że się wtrącam – a czym usunąć (chemia) z kolektora wlotowego w turbodieslu? DiTD 74KW?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Na razie grzebie przy zapasowym kolektorze. Co do rozrzadu to wcale nie jestem pewien czy to jest to. Wydaje mi sie ze zmiany na wykresach powinny byc bardziej drastyczne. Pozyjemy zobaczymy, jak bede sciagal gorke to i do rozrzadu sie zajrzy. A tymczasem chce wyczyscic paskudztwo w polerowanym
- Od: 7 kwi 2005, 11:08
- Posty: 46
- Skąd: gdynia
- Auto: MSS
Jeżu napisał(a):Jest taki środek ARVA do mycia silników super wszystko schodzi.
Jeżu'ś – problem takowy, że mi chodzi nie o czyszczenie silnika (na zewnątrz) ale o przeczyszczanie "bebechów" (od środka). Nagar, z którym chciałbym się rozprawić znajduje się w środku (wewnątrz) kolektora wlotowego. Zewnętrzne aluminium mogę mieć nawet wypolerowane, ale akurat mało mnie to obchodzi, bo to co jest po drugiej stronie metalu jest istotne dla mocy i bezpieczeństwa motoru.
nor napisał(a):specjalny spray do usuwania nagaru
a znasz może przykładową nazwę jakiegoś? żebym wiedział czego szukać. Ktoś może już z tego korzystał? (nie zjadło komuś silnika, głowicy, zaworków.......)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Może jednak ktoś się odezwie w kwestii powyższego problemu?
Szukamy możliwości chemicznego usuwania nagaru z kolektora wlotowego (bez demontażu)
Szukamy możliwości chemicznego usuwania nagaru z kolektora wlotowego (bez demontażu)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ja tez ostatnio pierwszy raz spojrzalem gleboko za przepustnice i szok.Nagar jest totalny.Mozna uzyc spraya do czyszczenia gaznikow.Ladnie dziala tylko gdzies ten nagar poleci a wiadomo gdzie.Znajac zycie cos podejdzie pod zawor i albo tloczek go popchnie albo gniazdo zaworowe sie wypali.Takze ja nie ryzykuje,lepiej wszystko wymontowac.POZDRO
-
waldii
waldii napisał(a):lepiej wszystko wymontowac.
Łatwo powiedzieć – w moim przypadku to jest demontaż doś sporej części silnika – m.in. pompy wtryskowej (ja mam diesla). Kolektor wlotowy jest tak genialnie skontruowany, że dysze dochodzące do głowicy są bardzo wąskie (mają takie przewężenia) i tam nagar bardzo skutecznie ogranicza przepływ powietrza.
Czy taki spray do czyszczenia gaźników rozpuszcza stopniowo ten nagar?? U mnie jest go sporo, bo recyrkulator spalin robi swoje...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Troche czasu uplynelo ale juz wiem ze (przynajmniej w moim przypadku) najlepiej sprawdzila sie benzyna ekstrakcyjna. Sprawdzalem chemie motula 'carbu clean'-nie jest zle ale tylko do cienkich warstw syfu, probowalem tzw. electrocleanera (chemia dla elektrykow, bardzo dobry odtluszczacz)-efekt podobny. Zdecydowanie najlepszy efekt daje ekstrakcyjna, troche moze polezec, pozniej pedzelek i jazda. Kupa syfu i trudno to potem z rak usunac, ale daje rade. Niestety Xandy trzeba ustrojstwo zdjac , nawet jak wpuscisz spray to gdzies musi rozpuszczony syf wyleciec, a tak napsiukasz i czesc odpadnie ale zapewne pojdzie tam gdzie nie za bardzo powinno.
- Od: 7 kwi 2005, 11:08
- Posty: 46
- Skąd: gdynia
- Auto: MSS
Możesz użyć pół – srodków ... czyt. preparaty dodawane do benzyny.
np. środek STP ... czerwony, lub najlepiej czarny.
Regularnie stosowany czerwony zapobiega i lekko oczyscza. Czarny natomiast jest mocno żrący, i zaleca się sotsowanie go w pewnych odstępach czasu.
Najlepeij wyczyścić ręcznie – jak to zrobiłeś, a potem profilatycznie uzywać tych preparatów.
Ps. Mnie też to czeka ...
np. środek STP ... czerwony, lub najlepiej czarny.
Regularnie stosowany czerwony zapobiega i lekko oczyscza. Czarny natomiast jest mocno żrący, i zaleca się sotsowanie go w pewnych odstępach czasu.
Najlepeij wyczyścić ręcznie – jak to zrobiłeś, a potem profilatycznie uzywać tych preparatów.
Ps. Mnie też to czeka ...
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
martinez napisał(a):Plyny do czyszczenia hamulcow calkiem niezle dzialaja na takie sprawy.
W kazdym sklepie motoryzacyjnym mozna kupic.
Wlać go zamiast oleju do komory silnikowej?? Ten spsób jest dobry na sąsiada na dach mu wylac R3 i farba zejdzie sama.Dobrym pomysłem są środki czyszczące dolewane do benzyny
Mazda Mazda zapier....... niczym gwiazda
- Od: 20 lut 2006, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: warszawa
- Auto: MAZDA 121 1,3 1998
Carbon Cleaning – wodorowanie.
o efektach można poczytać tutaj:
http://www.forum.alfaholicy.org/slaskie ... ice-4.html
https://forum.subaru.pl/topic/92330-usu ... a-wodorem/
o efektach można poczytać tutaj:
http://www.forum.alfaholicy.org/slaskie ... ice-4.html
https://forum.subaru.pl/topic/92330-usu ... a-wodorem/
- Od: 9 maja 2012, 00:52
- Posty: 7
- Auto: Astra
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki