Strona 2 z 2

PostNapisane: 27 paź 2018, 20:39
przez czarmi
Esiek napisał(a):...tlumaczac ze na aucie tez tak stoja a dodatkowo maja obciazenie grubo ponad tonę wiec przez sezon nic im sie nie ma prawa stac.

Tak, ale koła na aucie nie stoją 5-6 miesięcy, tylko autem jeździ się codziennie, albo prawie codziennie. Pozwolę sobie przypuszczać, że koła oddane na przechowanie, stoją tam przez ten czas w jednej pozycji. Raczej nikt ich tam nie podda tzw. rotacji.

Re: Przechowywanie / składowanie alufelg i opon

PostNapisane: 29 gru 2018, 22:50
przez Mix53
Od kilkunastu lat koła kładę jedno na drugim i nic złego się nie dzieje. Mam kilka kompletów (3 auta)
Oczywiście koła muszą być w pomieszczeniu i najlepiej z dodatnią temperaturą.

Re: Przechowywanie / składowanie alufelg i opon

PostNapisane: 30 gru 2018, 22:17
przez KrzyzakMitsu
Ja kiedyś przeczytałem, że same opony – pionowe, całe koła – poziomo. I tego się trzymam.
Opony co jakiś czas przekręcałem, tak co 2 tygodnie.
Od lat mam już tylko całe koła lub wręcz wielosezonówki (crossclimate) i nie muszę przekręcać.

PostNapisane: 4 mar 2019, 16:32
przez digit6
Cale kola najlepiej przechowywac na specjalnym pionowym stojaku tak ze kazda z nich jest w powietrzu a nie lezy jedna na drugiej.

PostNapisane: 1 kwi 2019, 22:58
przez Esiek
Ale żaden zakład tak opon nie przechowuje bo to ogromna strata miejsca stąd moje pytanie na ile szkodliwe jest trzymanie opon w pionie na felgach.

PostNapisane: 18 kwi 2019, 15:23
przez Pattson477
Jest szkodliwe na tyle, że opona może się odkształcić pod wpływem ciężaru obręczy.

PostNapisane: 28 kwi 2019, 12:12
przez Dam626
Dokładnie, dlatego też koła powinny leżeć w poziomie. Jeśli długo stoją w pionie to faktycznie mogą się odkształcić.

PostNapisane: 6 maja 2019, 10:12
przez Lipa111
Co do tych odkształceń to pewnie też sporo zależy od podłoża. Jak będzie leżeć na krzywej nawierzchni to też się wygnie.

PostNapisane: 9 maja 2019, 21:20
przez Esiek
Pattson477 napisał(a):Jest szkodliwe na tyle, że opona może się odkształcić pod wpływem ciężaru obręczy.

A pod wpływem auta, które waży ponad tonę już nie? Ciężko mi w to uwierzyć..