Oszczędna jazda – Hamowanie silnikiem

Postprzez brii » 13 gru 2005, 14:09

zgrzes napisał(a):Przyznam się, że nie widziałem jeszcze diesla kręcącego się z 5000obr/min – i nie chcę widzieć tego efektów

Ja widziałem – nic się nie stało :D (przynajmniej narazie)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sołtys » 13 gru 2005, 14:17

dla DIESLI z team-mu VW 5000 to nie problem, ja uważam że to najlepsze diesle jakie obecnie są.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez xANDy » 13 gru 2005, 22:39

sołtys napisał(a):dla DIESLI z team-mu VW 5000 to nie problem, ja uważam że to najlepsze diesle jakie obecnie są

Jak każde – mają swoje słabe punkty......... :]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez brii » 14 gru 2005, 14:17

dla DIESLI z team-mu VW 5000 to nie problem, ja uważam że to najlepsze diesle jakie obecnie są.

To nie był diesel z VW, tych z VW nie ma sensu tak kręcić bo już prawie nie ciągną przy takich obrotach
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Globy » 16 gru 2005, 23:57

Poniewaz jak kolega Puhcio ujezdzam hedonistycznego automata, wiec dopowiem sie tylko, ze jazda na tempomacie pozwala zauwazalnie oszczedzac paliwo. Nie chce podawac konkretnych wartosci, ale oscyluja pewnie wokol 5-10% – warto.

xANDy napisał(a):Umiem robić to tak szybko, że Globy nie zdążył widzieć mojej ręki.

Oj tak, widok nie do uwierzenia! :D Jeszcze za czasow zielonej Protege tez sie prawie tak nauczylem... 5-3 :P Od tamtego czasu rozumiem okreslenie "fachowa WYmiana biegow".
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Puhcio » 17 gru 2005, 13:50

Globy napisał(a):Poniewaz jak kolega Puhcio ujezdzam hedonistycznego automata, wiec dopowiem sie tylko, ze jazda na tempomacie pozwala zauwazalnie oszczedzac paliwo. Nie chce podawac konkretnych wartosci, ale oscyluja pewnie wokol 5-10% – warto


:D to prawda. Jeśli się umie jeździć automatem, to wbrew obiegowym opinią można obniżyć zużycie paliwa ... paradoksalnie – szczególnie w mieście. Bo cóż powoduje drastyczny wzrost zużycia paliwa jak nie ciągłe ruszanie ? Automat po puszczeniu hamulca rusza delikatnie do przodu ... czasem aby podtoczyć się o pół metra do przodu. Taka oprecja manualem zabiera więcej paliwa :P

Poztaym automat nastaraja do spokojnej jazdy ... manualem jeszce troche przeciągniesz ... a automat zmieni sobie bieg. W codziennej eksploatacji jestem w stanie nie przekraczać 3 – 3,5 k rpm. I z tego powodu moje zaskakująco niskie spalanie jak na KL <faja>
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez zgrzes » 9 kwi 2006, 19:31

Po dłuższej przerwie wracam do tematu.
Czy hamowanie silnikiem ma wpływ na żywotnośc paska rozrządu??
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez xANDy » 9 kwi 2006, 20:54

Hmm, a dlaczego miałaby mieć wpływ? (rozwiń może...)
Na stan cylindrów raczej nie ma, bo nasze traktorki mają od spodu tłoka chłodzenie olejem, który rozpryskuje się po ściankach cylindra.
A pasek – przecież nie ma zbyt wielkiej różnicy ciśnienia w cylindrach, więc obciążenie rozrządu jest mniejsze niż w przypadku obecności mieszanki. Wdusić zawór wydechowy bez spalin jest łatwiej jak z nimi, bo ciśnienie mniejsze. Może mieć znaczenie tylko chyba dla napinacza...
Tak myślę, ale mogę myśleć całkiem źle... :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki