Strona 1 z 3

Wymiana oleju w skrzyni biegów – co ile km?

PostNapisane: 18 paź 2005, 22:04
przez zgrzes
Witam, co ile powinno się wymianiac się olej w skrzyni biegów?? Mam juz przejechane 85tkm i nie wiem czy przypadkiem już nie pora <glupek2> . Pozdrawiam.

PostNapisane: 18 paź 2005, 22:22
przez waldi
Co 90 tysięcy.Pozdrawiam.

PostNapisane: 19 paź 2005, 14:04
przez Marcin L
potwierdzam, choc niektorzy twierdzą że oleju w skrzyni się nie wymienia <glupek2>

PostNapisane: 31 paź 2005, 15:29
przez MiMic
Witam – mozecie mi powiedzieć jak ma się wymiana oleju w stosunku do skrzyni automatycznej ?
Auto ,ma 74 tys przebiegu i zastanawiam sie kiedy trzeba będzie go wymienić – o ile się ten olej wymienia !!!

Silnik FS ze skrzynią CD4E !

PostNapisane: 31 paź 2005, 16:38
przez Italiano
KaziKII napisał(a): jak ma się wymiana oleju w stosunku do skrzyni automatycznej ?

Producent zaleca co 60 tys., ale lepiej wymieniać co 20-30 tys. (wymiana częściowa)

PostNapisane: 31 paź 2005, 17:32
przez sołtys
Marcin L napisał(a):choc niektorzy twierdzą że oleju w skrzyni się nie wymienia głupek


bow niektóych autach np ford sie nie wymienia tylko generalizować nie wolno mazda nakazuje i już ford wyrażnie pisze że sie niewymienia i tyle zależy od auta. Oczywiście jeszcze nie słyszałęm aby sie nie wymieniało w automacie on jest bardzo czuły na olej wiec Italiano ma święta racje

PostNapisane: 31 paź 2005, 18:32
przez MiMic
Wiecie moze po czym mozna poznac ze olej byl wymieniany, autko mam od niedawna i wlasnie zabralem sie za przegląd, ksiazka serwisowa jest niestety czysta, jednak poprzedni wlasciciel wymienil filtry powietrza i oleju oraz sam olej silnikowy na mineralny 10 W 40. CZy skrzynia byla ruszana nie mam pojęcia.

PostNapisane: 31 paź 2005, 19:42
przez nemi
KaziKII napisał(a):na mineralny 10 W 40.

to jest raczej półsyntetyk (choć w dzisiejszych czasach wszystko możliwe).

KaziKII napisał(a):CZy skrzynia byla ruszana nie mam pojęcia

wymieniać olej trzeba stosunkowo często, więc lepiej wymień – zawsze to tańsze niż nowa skrzynia :)

PostNapisane: 31 paź 2005, 19:52
przez Jaksa
nemi napisał(a):więc lepiej wymień
Oraz filtr.

PostNapisane: 3 lis 2005, 22:28
przez zgrzes
Nic z tego nie rozumiem – to w skrzyni biegów filtr?? <jelen>

PostNapisane: 3 lis 2005, 22:31
przez nemi
W automacie pewnie :).

PostNapisane: 3 lis 2005, 22:44
przez Jaksa
zgrzes napisał(a):to w skrzyni biegów filtr??


nemi napisał(a):W automacie pewnie
Jak zwykle masz rację :D

PostNapisane: 5 lis 2005, 17:58
przez powerzasty
nemi napisał(a):KaziKII napisał:
na mineralny 10 W 40.

to jest raczej półsyntetyk (choć w dzisiejszych czasach wszystko możliwe).



no z tego co ja się orientuję to półsyntetyk to 15W40 a 10W40 to chyba jednak mineral

co do oleju "Italiano" napisales ze wymiana czesciowa, znaczy sie co o dolewkę Ci chodzi??? Jesli tak to to mi sie wydaje ze w zadnym wypadku, albo caly olej wymieniasz albo go nie ruszasz. i co do tych 20-30 tys to nie przesada?? Chyba troche wiecej czyli te ksiazkowe 60 tys choc moge sie mylic bo jezdze manualem.

a kolega "zgrzes"... wymieniaj ten olej i tyle skoro nie wiesz czy poprzedni wlasciciel o tym w ogole pomyslal, napewno nie zaszkodzi a i koszta niewielkie a bedziesz spal spokojniej. A olej polecam przekladniowy na badzie dextronu czy jakos to sie zwie... POZDRO!!!

PostNapisane: 5 lis 2005, 18:11
przez Italiano
powerzasty napisał(a):no z tego co ja się orientuję to półsyntetyk to 15W40 a 10W40 to chyba jednak mineral

15W40 to na 100% mineral
10W40 przeważnie półsyntetyk, chociaż gdzieś kiedyś słyszałem o mineralnym...ale to żadkość.
5W40 to na 100% syntetyk

powerzasty napisał(a):co do oleju "Italiano" napisales ze wymiana czesciowa, znaczy sie co o dolewkę Ci chodzi?

Ponieważ w automacie graniczy z cudem całkowita wymiana oleju (trzeba by wyciągać skrzynie), dlatego to się nazywa częściowa wymiana bo darady spuścić około 60% oleju.

powerzasty napisał(a): i co do tych 20-30 tys to nie przesada?? Chyba troche wiecej czyli te ksiazkowe 60 tys

To akurat zacytowałem...każdy zrobi jak uważa.

PostNapisane: 5 lis 2005, 18:16
przez bajer0
Italiano napisał(a):15W40 to na 100% mineral
10W40 przeważnie półsyntetyk, chociaż gdzieś kiedyś słyszałem o mineralnym...ale to żadkość.
5W40 to na 100% syntetyk

swiete slowa... mineral 10W40 to najprosciej mowiac taki z gornej polki...


KaziKII napisał(a):ednak poprzedni wlasciciel wymienil filtry powietrza i oleju oraz sam olej silnikowy na mineralny 10 W 40.

:|

troche mnie to dziwi, bo jak napisales jest przebieg:
KaziKII napisał(a):Auto ma 74 tys przebiegu

Ja od nowosci jezdzilbym na syntetyku do min. 100 000km, a tutaj taka zmiana :|

czy silnik nie bierze oleju?

PostNapisane: 5 lis 2005, 18:39
przez MiMic
bajer0 napisał(a):
Italiano napisał(a):15W40 to na 100% mineral
10W40 przeważnie półsyntetyk, chociaż gdzieś kiedyś słyszałem o mineralnym...ale to żadkość.
5W40 to na 100% syntetyk

swiete slowa... mineral 10W40 to najprosciej mowiac taki z gornej polki...


KaziKII napisał(a):ednak poprzedni wlasciciel wymienil filtry powietrza i oleju oraz sam olej silnikowy na mineralny 10 W 40.

:|

troche mnie to dziwi, bo jak napisales jest przebieg:
KaziKII napisał(a):Auto ma 74 tys przebiegu

Ja od nowosci jezdzilbym na syntetyku do min. 100 000km, a tutaj taka zmiana :|

czy silnik nie bierze oleju?


Oj, nie strasz mnie – tego jeszcze nie wiem, autko mam od tygodnia.
Postaram sie dać fotki na forum w przyszlym tygodniu.

Byłem na przeglądzie w środę (dość dokładnym) i wszystko było ok. Autko jest co nieco zaniedbane(poprzedni właściciel to wyjątkowa fleja) ale technicznie wygląda na sprawne. Sądząc po nalepkach przy przebiegu nie manipulowano.

Co do poczynionych wymian filtrów oleju, powietrza oraz oleju silnikowego – poznalem po plakietce pod pokrywą. Wymiana przy stanie 73 tys z zaleceniem koejnej wymiany za 10 tys km ! Sprawdzilem filtr powietrza i faktycznie wygląda na nowy. Co do oleju 10W40 to na plakietce bylo napisane Valvoline.
Ale o wymianie w skrzyni ani słowa stąd moje wczesniejsze pytania.

CZy wymiany w skrzyni mogę dokonac sam czy mam isc prosto do warsztatu ?

PostNapisane: 5 lis 2005, 18:40
przez powerzasty
Italiano napisał(a):15W40 to na 100% mineral
10W40 przeważnie półsyntetyk, chociaż gdzieś kiedyś słyszałem o mineralnym...ale to żadkość.
5W40 to na 100% syntetyk


Zwracam honor 10W40 15W40 :)

Z automatami to akurat nie wiedzialem ze nie zlejesz wszystkiego... ciekawe.

A co do 74 tys i mineral... masakra, moja Madzia ma przejechane jakies 280tys oraz 18 lat na karku i nadal smigam na pelnym syntetyku dokladnie na LOTOS SYNTETIC, a oleju bierze sladowe ilosci w sumie nawet nie wiem czy te ubytki nie idą przez uszczelke pod klawiatura zaworow ktora to nadaje sie do wymiany. Sam jestem w szoku ze prawie nic nie bierze oleju ale w sumie co japońskie to japońskie.

PostNapisane: 5 lis 2005, 18:50
przez Italiano
powerzasty napisał(a):Z automatami to akurat nie wiedzialem ze nie zlejesz wszystkiego... ciekawe.

Ponieważ duża jego ilość zostaje w sprzęgle kinetycznym.

powerzasty napisał(a):A co do 74 tys i mineral...

Pewnie się machnął bo napisał 10W40...chodzi raczej o półsyntetyk, ale przy takim przebiegu to faktycznie tylko syntetyk.

powerzasty napisał(a): moja Madzia ma przejechane jakies 280tys oraz 18 lat na karku i nadal smigam na pelnym syntetyku dokladnie na LOTOS SYNTETIC

No prosze... <spoko>

KaziKII napisał(a):CZy wymiany w skrzyni mogę dokonac sam czy mam isc prosto do warsztatu ?

Możesz sam ..żadna filozofia. I jak już będziesz spuszczał olej, radził bym odkręcić tą klapke co przeważnie jest pod spodem i wymienić filtr...ewentualnie dobrze przepłukać.

PostNapisane: 5 lis 2005, 19:46
przez Rolbas
powerzasty napisał(a):
Italiano napisał(a):
Z automatami to akurat nie wiedzialem ze nie zlejesz wszystkiego... ciekawe.

A co do 74 tys i mineral... masakra, moja Madzia ma przejechane jakies 280tys oraz 18 lat na karku i nadal smigam .


W dobrym automacie jak w np w Mercedesie to sciagniesz wszysiutko. Do ostatniej kropli ;)

A co 74 tys i mineral.... Mineral daje rade! Moja Madzia ma 397 tys i 14 lat na karku i nie zauwazam ubytkow oleju pomiedzy wymianami. Uzywalem i uzywam WYLACZNIE mineralny ELF. Wystarczajaco dobry do starszych konstrukcji.

PostNapisane: 5 lis 2005, 19:53
przez Italiano
Rolbas napisał(a):W dobrym automacie jak w np w Mercedesie to sciagniesz wszysiutko. Do ostatniej kropli

Hmm...nie pamiętam jak wygląda bęben w meśku, ale jak nie ma śruby spustowej na sprzęgle (a mało które ma) to chociaż nie wiem jak byś się starał to nie dasz rady. A i jeszcze do tego musi być odpowiednie wycięcie/okienko w skrzyni bo też mało które mają.