Witam mam takie pytanie do znawców. Przyglądając się zasadzia działania silnika Wankla np. tu (2minuta44sekunda), chciałem spytać do czego jest element widoczny od 1min34s do 1min40s, który się nakłada na wał. Na końcu ma kółko zębate które zazębia się z wpustami w tłoku obrotowym:
http://www.youtube.com/watch?v=6BCgl2uumlI
Ten element (zaznaczone poniżej na screeni'e), chyba nie wykonuje ruchu obrotowego. Przecież bez niego silnik też by pracował. Potrzebny jest tylko ten mimośród na wale i ułożyskowanie między mimośrodem a tłokiem obrotowym, ze wzgledu na różnicę prędkości obrotowej tych elementów, więc do czego może służyć te stałe kółko zębate?:
Silnik Wankla – zasada działania
Strona 1 z 1
Bez tego elementu raczej tłok nie wykonałby właściwego ruchu obrotowego.
Ten element jest nieruchomy względem obudowy ale to on właściwie sprawia, że tłok się obraca.
Zobacz to lepiej tutaj:
Ten element jest nieruchomy względem obudowy ale to on właściwie sprawia, że tłok się obraca.
Zobacz to lepiej tutaj:
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja bym raczej powiedział tak: ten element uniemożliwia "swobodne" obracanie się tłoka na wale, a co za tym idzie tłok nie dotyka ścianek cylindra (to znaczy dotyka tylko narożnikami – uszczelkami czy jak to nazwac)
- Od: 29 lis 2005, 16:30
- Posty: 581
- Skąd: Łomianki
- Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki