Diagnostyka ECU

Postprzez pawcio1017 » 11 lis 2011, 21:33

Marek 161BD081 napisał(a):Ale sterowany jest on bezpośrednio z ECU silnika.
Tak więc ... schemat i miernik w rękę i obadaj to.


A wiec co to dokladniej oznacza i co mam zbadać, bo nie bardzo rozumiem, a jakies tam pojecie w tych sprawach mam więc myślę że sam bym dał radę <oczko> Oznacza to, że ciągła praca pompy może być przyczyną ciągłego świecenia diody?


Marek 161BD081 napisał(a):Tak swoją drogą to ot tak samo z siebie się zrobiło?


Zaczeło się pojawiać od czasu do czasu przy przekreceniu na zapłon – obecnie za każdym przekręceniem na zapłon pompa załącza się i chodzi non stop :( Pomóżcie, bo poza tym mam mega spalanie (podejrzewam że to wina któregoś z czujników) ale nie chciałbym w ciemno wydawac kasy i zmienać wszystkie czujniki jak leci- wolałbym sprawdzić błędy, ale "coś" skutecznie mi to uniemożliwia :( Wie ktoś coś jeszcze na ten temat? W poprzednich postach widziałem że niektórzy mieli ten sam problem ale nikt nie napisał jak go rozwiązał.

P.S Mógłby ktoś sprawdzić czy wyjęcie przekaźnika od pompy paliwa podczas testu błedów powoduje zgaśnięcie diody? <oczy>
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Kolkrabe » 12 lis 2011, 18:32

Panowie, czy ktos moglby podac jakiegos linka do strony z opiem bledow?

Dzis wyskoczylo mi cos takiego(tylko ni cholery co to znaczy)
P0406
P0045
P0342
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2011, 20:07
Posty: 29
Skąd: Elgin
Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lis 2011, 12:58

Kolkrabe napisał(a):Panowie, czy ktos moglby podac jakiegos linka do strony z opiem bledow?


Poczytaj tutaj: Kody_błędów_OBDII
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Bolec-scnm » 16 lis 2011, 08:35

Witam

Wczoraj robiłem test lambdy wg. instrukcji z diodą. W opisie było napisane, że powinna zapalić się 8 razy na 10s. U mnie (323 C V 1,5) dioda w 10s. mrugnęła 4 razy, ale oznacza to 8 przejść. Orientujecie się czy w instrukcji był błąd czy u mnie coś nie tak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 00:46
Posty: 4
Skąd: POZnan*
Auto: 323 BA 1.5 '95

Postprzez pawcio1017 » 16 lis 2011, 15:17

A powiedz kolego jeszcze jak sie ten test lambdy robi bo ja nie wiem a jakos nie znalazlem na forum? :)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez D4NI3L » 16 lis 2011, 16:53

pawcio1017 napisał(a):A powiedz kolego jeszcze jak sie ten test lambdy robi bo ja nie wiem a jakos nie znalazlem na forum? :)

LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez pawcio1017 » 16 lis 2011, 17:04

D4NI3L napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):A powiedz kolego jeszcze jak sie ten test lambdy robi bo ja nie wiem a jakos nie znalazlem na forum? :)

LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.


Dzięki wielkie, sprawdzę w wolnej chwili co u mnie <spoko>

A nikt nie wie nadal co może byc przyczyną że bo zmostkowaniu TEN i GND i podłączeniu diody na FEN i B+ dioda zapala się, gaśnie po czym zapala się na stałe...? (powinna wymigać jeśli są błędy). A co oznacza jak się świeci na stałę?
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Bolec-scnm » 16 lis 2011, 20:00

D4NI3L napisał(a):
pawcio1017 napisał(a):A powiedz kolego jeszcze jak sie ten test lambdy robi bo ja nie wiem a jakos nie znalazlem na forum? :)

LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.Jeśli świeci-mieszanka bogata,sygnał z sondy powyżej 0,5 V.Jesli zgaszona-mieszanka uboga,sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną,jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.


Wlaśnie o tym mówiłem. W poradniku, z którego to skopiowałeś jest błąd
"8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)"
bo 8 błysków to 16 przejść przez 0,5V.

W moim przypadku w ciągu 10s. mrugnęło 4 razy, ale to 8 przejść więc chyba w porządku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 00:46
Posty: 4
Skąd: POZnan*
Auto: 323 BA 1.5 '95

Postprzez D4NI3L » 16 lis 2011, 22:24

Bolec-scnm napisał(a):Wlaśnie o tym mówiłem. W poradniku, z którego to skopiowałeś jest błąd


niestety jest tak jak napisałem

dodatkowo zapytaj się tadziola :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Bolec-scnm » 17 lis 2011, 08:50

D4NI3L napisał(a):
Bolec-scnm napisał(a):Wlaśnie o tym mówiłem. W poradniku, z którego to skopiowałeś jest błąd


niestety jest tak jak napisałem

dodatkowo zapytaj się tadziola :)


Raczej nie... Jeżeli sygnał przechodzi z 0v do 1v dioda się zapala (pierwsze przejście przec 0,5V), a gdy sygnał przechodzi z 1v do 0v dioda gaśnie (drugie przejście przez 0,5v). Czy;i dioda zapaliła się raz, a przejścia były dwa więc jednak gdzieś jest błąd.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 00:46
Posty: 4
Skąd: POZnan*
Auto: 323 BA 1.5 '95

Postprzez D4NI3L » 17 lis 2011, 14:20

Bolec-scnm napisał(a):Raczej nie... Jeżeli sygnał przechodzi z 0v do 1v dioda się zapala (pierwsze przejście przec 0,5V), a gdy sygnał przechodzi z 1v do 0v dioda gaśnie (drugie przejście przez 0,5v). Czy;i dioda zapaliła się raz, a przejścia były dwa więc jednak gdzieś jest błąd.

przez poziom 0,5 V WZWYŻ !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Bolec-scnm » 17 lis 2011, 15:52

D4NI3L napisał(a):
Bolec-scnm napisał(a):Raczej nie... Jeżeli sygnał przechodzi z 0v do 1v dioda się zapala (pierwsze przejście przec 0,5V), a gdy sygnał przechodzi z 1v do 0v dioda gaśnie (drugie przejście przez 0,5v). Czy;i dioda zapaliła się raz, a przejścia były dwa więc jednak gdzieś jest błąd.

przez poziom 0,5 V WZWYŻ !


To zasadnicza RÓŻNICA!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 00:46
Posty: 4
Skąd: POZnan*
Auto: 323 BA 1.5 '95

Postprzez HAWO » 22 lis 2011, 16:02

Dzień dobry wszystkim
Mam Madzię MPV 2.0 122kW i zacząłem mieć problemy .
Zmieniłem cewki zapłonowe świece i przewody wysokiego napięcia ponieważ praca silnika była nierównomierna i strzelała w wydech , po za tym w nocy widać było jak sieją przewody i cewki .
Po wymianie praca silnika się uspokoiła lecz niestety tylko na gazie , jest problem że do póki silnik się nie rozgrzeje to nie chce wchodzić na wysokie obroty , komputer sam zmniejsza chyba ilość paliwa bo samochód nie rozpędza się i kaszle . Po przejściu na gaz kłopoty się kończą . Odczytałem kody błędów była stabilna sekwencja czy na wyłączonym silniku czy też w czasie pracy
--.--..--.–.–...
– długi , . krótki błysk
--.--.–..... --....--.–.–... --.–.–........ --.--...
Pokusiłem się zresetować kody błędów oczywiście klema i pedał hamulca no i teraz zgłupiałem <glupek2> tak teraz wyglądają kody .
Podczas testu na włączonym silniku zauważyłem że obroty pływaja , a w chwili kiedy na włączonym silniku wyjąłem zwore obroty nagle się wyrównały .
Podpowiedżcie gdzie mam szukać problemu bo niedługo w akcie desperacji 2 silnik kupię .
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Początkujący
 
Od: 25 lut 2009, 15:00
Posty: 2 (1/0)
Auto: MAZDA MPV 2.0KAT

Postprzez deny22221 » 25 lis 2011, 19:40

Witam !
przy diagnozowaniu w mazdzie 323 C 1.5 16V ( lpg ) dioda pokazała 3rzy błędy:
14
22
11
Prośba moja jest znacząca .... co to są za błędy ??
obszukałem się już wszędzie ale nic nie znalazłem , przypomnę że nie posiadam ABS-u.
Mazda ma 230kkm obroty minimalnie falują na benzynie jak i na LPG to tak w ścisłości .
Pomocy !!!!!!
Początkujący
 
Od: 22 lis 2011, 19:13
Posty: 4
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323 c 1,5 16V

Postprzez D4NI3L » 25 lis 2011, 21:18

deny22221 napisał(a):obszukałem się już wszędzie ale nic nie znalazłem


słabo szukałeś :)

Tutaj<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2861 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez deny22221 » 26 lis 2011, 11:23

Dzięki D4NI3L z braku czasu nie dopatrzyłem że jest post w jezyku angielskim


Kody błędów w/g AutoData do 323F BA silnik Z5:

01 Ignition pulse
02 Engine speed (RPM) sensor/crankshaft position (CKP) sensor- No-signal
03 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
04 Camshaft position (CMP) sensor- G-signal
05 Knock sensor (KS)
06 Vehicle speed sensor (VSS)
08 Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor
09 Engine coolant temperature (ECT) sensor
10 Intake air temperature (IAT) sensor
11 Intake air temperature (IAT) sensor
12 Throttle position (TP) sensor
14 Barometric pressure (BARO) sensor
15 Heated oxygen sensor (H02S) – LH
16 Exhaust gas recirculation (EGR) sensor
17 Oxygen sensor (02S)/heated oxygen sensor (H02S)
23 Heated oxygen sensor (H02S) – RH
24 Heated oxygen sensor (H02S) – RH
25 Fuel pressure regulator control solenoid
26 Evaporative emission (EVAP) canister purge valve
28 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – vacuum
29 Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – vent
34 Idie air control (IAC) valve
35 Fuel pressure regulator control solenoid 2
41 Intake manifold air control solenoid 1
46 Intake manifold air control solenoid 2
55 Speed sensor- AT torque converter
56 Temperature sensor- AT
60 Solenoid valve-1-2 shift AT
61 Solenoid valve-2-3 shift AT
62 Solenoid valve-3-4 shift AT
63 Solenoid valve-lock-up shift AT
64 Solenoid valve-3-2 shift AT
65 Lock-up control solenoid valve (AT)
66 Line pressure solenoid (AT)
67 Engine coolant blower motor relay – 1/low temperature
68 Engine coolant blower motor relay – high temperature
69 Engine coolant blower motor temperature sensor

zaraz ide sprawdzić jeszcze raz błędy .
Początkujący
 
Od: 22 lis 2011, 19:13
Posty: 4
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323 c 1,5 16V

Postprzez deny22221 » 26 lis 2011, 11:24

hahaha <oczy>
Początkujący
 
Od: 22 lis 2011, 19:13
Posty: 4
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323 c 1,5 16V

Postprzez deny22221 » 26 lis 2011, 11:27

Aha jeszcze jedno kod 22 ?? czy to może być poduszka ?? mam dwie. :|
Początkujący
 
Od: 22 lis 2011, 19:13
Posty: 4
Skąd: Tychy
Auto: Mazda 323 c 1,5 16V

Postprzez wojcieszkow » 4 gru 2011, 13:18

Moja madzia z rana nie chce odpalić kręci ale nie chce złapać zawsze jak temp. spada i jest wilgotno na dworze, zawsze z rana bo później może stać i 10 godz i pali super dziwne to, więc nie chce wydawać wiecej kasy u mechanika jeśli to nie pomaga. Na warsztacie wymienili mi tulejki na rozruszniku ( bo ponoć słabo kręcił) i świece. Może komputer powie więcej!
Kto pomoże odczytać kody błędów? obszukałem się i piszą ze w mojej madzi 323F ba 1.5 '97 sa 4 cyfrowe kody nie bardzo potrafię ich odczytać z 2 cyfrowymi dał bym radę, więc wrzucam filmik [ http://www.youtube.com/watch?v=8z1IGHs6Xpw

jeśli były by to kody 2 cyfrowe to wychodzi mi :
11
11
17
10
11
16
22
11
17
10
11
16
10
22
11
11
17
Jeśli to kody 2 cyfrowe to 10- czujnik temp. pow. zasysanego
16 – czujnik EGR
17 – układ spreżenia zwrotnego
22- sygnał zapłonu na wejsciu EMS
wojcieszkow
 

Postprzez damage.inc » 7 gru 2011, 15:33

Dzisiaj zrobiłem "tester" i podłączyłem do Mazdy 121 DB. Dioda zapala się na około 2-2,5 sekundy, gaśnie i nie miga więcej, więc przypuszczam że wszystko OK.

Następnie sprawdzałem Mazdę Premacy i dioda zapala się na mniej niż 0,5 sekundy, gaśnie i też więcej nie zapala się.

Moje pytanie:
czy wszystko jest OK, bo wydawało mi się, że powinna zapalić się na trochę dłużej.

Sprawdzałem na włączonej stacyjce i później na włączonym silniku i było tylko to jedno krótkie błyśnięcie na początku, nic więcej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 23:59
Posty: 291 (0/4)
Skąd: Okolice Sulęcina
Auto: Premacy FP 1840, 114km 2000r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki