qlesh napisał(a):Szukam pomysłów na zrobienie podgrzewania płynu w zbiorniku spryskiwaczy. Warunek jest taki, żeby jak najmniej zmieniać w komorze silnika (czyli jakieś wężyki z płynem chłodniczym raczej odpadają).
Jak ktoś coś może dorzucić to proszę.
hehe – najprościej jakby to można było zrobić software'owo
Ale tak na poważnie to są w sumie dwie opcje: grzanie płynu wewnątrz zbiorniczka albo podgrzewanie płynu płynącego do spryskiwacza.
Podgrzać płyn w zbiorniczku to nie problem – montujesz tam grzałkę z ew. termostatem i po kłopocie.
można użyć nawet mat grzejnych, które są stosowane do ogrzewania lusterek.
Oklejasz nimi zbiorniczek, podłączasz zasilanie i po kłopocie. wadą jest konieczność demontażu zbiorniczka do tej operacji.
Osobiście jednak proponowałbym Ci zastosować taki "patent", który używają użytkownicy diesla do podgrzewania paliwa. Spotkałem się z takim podgrzewaczem "przepływowym", kwestia tylko ustawienia rozsądnej temperatury, podłączenia wężyków z płynem (podgrzewacz montujesz na przewodzie idącym od pompki do spryskiwaczy) i dołączenia zasilania całości.
Jak zrobisz to .... już Twój wybór.
Ale fakt jest faktem – lepiej, taniej i mniej nerwowo jest używać płynu zimowego bo letni i tak będzie ci zamarzał na szybie podczas jazdy nie wspominając o ew. zamarznięciu w samym zbiorniczku
Powodzenia!