zazwyczaj powinny być czujniki temperatury gdzie ustawia sie temperaturę, jakieś pokrętło czy tez elektroniczna czujka z klawiszami, co do wydajności, to trzeba wziasc pod uwage wydajnosc samego uzadzenia, bo tu moze byc roznie.
jeżeli jest dobrze dobrane a działa kiepsko to przyczyna może być
1.
A. – brudna instalacja czyli chłodnica (tam gdzie skrapla sie freon i jest goraco, )
B.– parownica czyli tam gdzie jest zimno i czynnik chłodniczy odporowujac pobiera ciplo czyli jest zimno

)
2 problem z układem chłodniczym:
A: konczy sie zywot sprezarki, czyli daje za małe cisnienie
B: zawilgocenie wewnatrz układu (wilgos moze dostac sie wczasie tankowania freonu w serwisie powiini stosowac filtr pochlaniajacy wode miedzy butla a uzadzeniem bywało ze w 40 KG butli bylo 5 litrow wody!!)
ta zamarza zawor rozprezny.
C: nieszczelny układ freonowy, odnalesc nieszczelnosc i naladowac freonu nie dac sie zbyc ze freon sie zuzywa bzdura, w lodowkach dziala i po 20 lat
D: zaniczyszczony filtr w ukladzie freonowym ktory wylapuje nie tylko opiłki i smieci ale rowniez wilgoc po prostu blokujac przeplyw sam dziala jak zawor rozprezny wiec dosc latwo rozpoznac po tym ze tuz za nim lub nawet na nim jest niższa temperatura
To chyba wszystkie standardowe usterki klimatyzacji, w sumie to budowa tego jest prosta jak cep.
Na samochodach sie nie znam ale klimatyzatory projektowalem i przebudowywalem szwajcarsko niemieckie uzadzenia w celu adaptacji do lokalnych warunkow

)
stare czasy
tak przy okazji wlasnie zastanawiam sie nad wmontowaniem klimy do MX3 z 1995 macie jakis namiar czy gdzie to zrobic i za ile?
Dopiszę jeszcze że jeżeli chcemy uzyskać oszczednosci w spalaniu i zwiększona efektywność należy przełączyć w tryb cyrkulacji wewnątrz kabiny, ewentualnie już po schłodzeniu pojazdu przełączyć w tryb częściowego "uzupełniania" świeżym powietrzem zazwyczaj zaleca się około 10% w celu utrzymania nadciśnienia i dostarczenia świeżego powietrza, oczywiście dla nie paloncych!