Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez zadra » 22 cze 2020, 21:05

Neonixos666 napisał(a):
Tasman20Wroc napisał(a):Najpierw mazda musi chcieć żeby auta przestały rdzewieć. Jakby maździe zależało to problem dawno by został rozwiązany.


dokładanie, jakoś inne marki japońskie poradziły sobie z tym.

Jak to, które???
Dlaczego nic o tym nie wiem?? <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Beny » 22 cze 2020, 21:53

Też się chętnie dowiem które :D
Ostatnio na stronie jakiegoś zakładu który robi noxudolem widziałem spod accorda 8.
Wygkadal trochę lepiej niż moja gh ale było co robić przy nim ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Neonixos666 » 22 cze 2020, 22:28

Toyota i Nissan jakoś nie mają problemów z rdzą, Suzuki, Mitsubishi i subaru też wyraźnie się poprawiło, fakt gorzej z Hondą ale patrząc że o ile w latach 90 miały problemy z rdzą to odrobiły lekcje a mazda na początku XXI wieku zaliczyła wpadkę chyba trochę razem z subaru bo też to rdzewiało jak szalone
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzyby » 23 cze 2020, 10:15

zadra napisał(a):Jak to, które???

Chociażby Suzuki.
Aerio jest z 2006, kupiłem je jak ma latek 14. I wygląda tylko ciut gorzej w porównaniu do szóstki którą kupiłem jak miała lat 4. Natomiast jak sprzedawałem ją w wieku lat 14, była zwyczajnie do roboty. Progi sieczka, błotniki tył dziury, z przodu też niezbyt pięknie, drzwi do roboty dołem.
W Aerio rdzy na blachach nie ma. Progi czyste. Jedynie zawieszenie jest zeżarte (a w zasadzie było bo wymiana większości elementów za parę plnów rozwiązała problem).

Więc tak, są marki japońskie które nie rdzewieją.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zadra » 23 cze 2020, 15:05

jak sprzedawałem ją w wieku lat 14,

Ja swoją GE comprex kupowałem gdy auto miało również 14lat.
Przez 8 lat użytkowania u mnie nie było żadnych większych wżerów.
Blacha prezentowała klasę samą w sobie nawet w porównaniu do wielkich konkurentów europejskich.
Jak ktoś wnikliwie przejrzy internet, do znajdzie jeszcze dużo przypadków ładnie zachowanych wersji GE, GD natomiast trudno znaleźć bezkorozyjną GF'kę i późniejsze, młodsze wypusty.
Moim zdaniem w kwestii korozyjnej mazda w autach produkowanych po latach 90'tych strasznie się uwsteczniła.
Olewka ze strony producenta pozwoliła jej przyłożyć łatkę super korozyjnego auta...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zadra » 24 cze 2020, 12:42

danutadankiewicz napisał(a):Zadra po prostu jesteś wzorowym użytkownikiem


hm...
Zatkało mnie..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Pablo3BK » 25 wrz 2020, 11:06

Posiadam Mazdę 3 od niedawna. Odkupiłem ją od kolegi, potrzebowałem samochodu na dojazdy. Przeglądając jednak ten wątek to trochę mi się włosy jeżą, że te samochody aż tak lecą w korozję. Na mojej z 2007 r jeszcze nie widać armagedonu, jakieś drobne rysy i odpryski od kamieni i może 1 purchel. Spód był konserwowany przez poprzedniego właściciela. Jakość chyba jednak nie powala. Pomyślałem, że jednak może warto zadbać i poprawić tą konserwację. Osoba która się zajmuje takimi sprawami w mojej okolicy wyceniła tą robotę na około 3 tyś. Zakres to ściąganie wszystkiego: baku, wydechu, zawieszenia i zderzaków. Potem piaskowanie, czyszczenie i nakładanie potem 3 różnych warstw ochronnych. Kończy robotę Nuxdolem. Konserwuje zawieszenie, zalewa profile i ewentualnie regeneruje ubytki w wydechu. Pracy ogrom. Samochód stoi u niego grubo ponad tydzień. Fajnie to wygląda, tylko czy jest sens się pchać 13 letnim samochodem w takie koszta.
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2020, 09:06
Posty: 3
Auto: Mazda 3BK 2.0 LF 2007

Postprzez Tasman20Wroc » 25 wrz 2020, 13:43

To zależy ile chcesz nim jeździć ;). Jeśli planujesz zostać z autem na dłużej to ma to sens ale jeśli to auto ma posłużyć Ci 2-4 lata to bym sobie darował.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 20:45
Posty: 485 (24/11)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez Pablo3BK » 26 wrz 2020, 19:30

Tasman dzięki za odpowiedź, która w sumie chyba jest kwintesencją tego tematu. Jednak tak z ciekawości czy jest sens ponoszenia wysiłku, żeby dbać o ten samochód, bo powiedzmy ma posłużyć jednak jeszcze te kilka lat, czy to już jest walka z wiatrakami. Jak poczytałem niektóre wątki na forum to poziom satysfakcji z posiadania tej Mazdy spadł prawie do zera, choć powiem szczerze na moim egzemplarzu nie widać zmian które by odbiegały od normy w innych markach samochodów z tego rocznika. Chyba, że to cisza przed burzą :(. Czy są tu jacyś posiadacze Mazdy 3BK, którzy mają jednak w miarę bez korozyjne samochody ?
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2020, 09:06
Posty: 3
Auto: Mazda 3BK 2.0 LF 2007

Postprzez deejayija » 8 paź 2020, 13:34

Pablo3BK napisał(a):Czy są tu jacyś posiadacze Mazdy 3BK, którzy mają jednak w miarę bez korozyjne samochody ?

... <spie> i nastała krępująca cisza... :D

Można by było powiedzieć – jak się dba, tak się ma... Choć prawdą jest, że te modele lubią być zjadane przez korozję.
Tak jak Tasman20Wroc napsiał:
Tasman20Wroc napisał(a):To zależy ile chcesz nim jeździć . Jeśli planujesz zostać z autem na dłużej to ma to sens ale jeśli to auto ma posłużyć Ci 2-4 lata to bym sobie darował.

Są ludzie, którzy się przywiązują do swojego auta, dbają o nie, bo zakładają, że będą nim długo jeździć (co nieraz się sprawdza, ale nie zawsze). Ale są też tacy co traktują to przelotnie, bo ma służyć do przejazdu z punktu A do B i tyle (obojętnie w jakim stanie i w jakim stylu)...
Ja o swoją Mazdą 3 BK dbam na tyle, ile mogę. Od dnia kupna zakładałem, że trochę nią pojeżdżę i tak już mija 5 rok!
Konserwację podwozia zrobiłem, ale nie taką profesjonalną jak opisałeś (koszt 3 tys. to, nie oszukujmy się, nie lada wydatek na taki rocznik auta). Własnymi siłami zabezpieczyłem jak mogłem.
Jedna strona tylnego błotnika dostała rudej – weszła reperaturka.
Tak więc widać, że te modele rdzewieją, ale mają też swoje lata. Byli tacy, co mówili pare lat temu, że 3 BK po lifcie są lepiej zabezpieczone i kłopot z korozją jest mniejszy. Wynikało to chyba z tego, że wtem czas były nieco młodsze. Dziś obserwuję te samochody na ulicach – większość (przedlift/polift) mają schrupane tylne błotniki (podwozie pewnie i też kolorowe, ale tego na pierwszy rzut nie widać).

Morału z tego wszystkiego chyba nie będzie. Można przeciwdziałać, niż później leczyć, ale choroba i tak przyjdzie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2018, 09:48
Posty: 184
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005

Postprzez sochaarek » 6 lis 2020, 10:37

Ja mam dla Ciebie taką nietypową propozycję na farbę, którą stosują do okrętów i żurawi jako mocno antykorozyjną. Chodzi mi o Norweską farbę okrętową anty sól.. Stosowałem u siebie tą farbę na te elementy, które były na podwoziu już bardzo mocno zardzewiałe i szczerze Ci powiem, że to się u mnie świetnie sprawdziło. Doczyściłem mechanicznie tyle ile dałem radę ,pomalowałem trzy razy i wygląda to naprawdę super.
Początkujący
 
Od: 6 lis 2020, 10:36
Posty: 2

Postprzez zadra » 6 lis 2020, 13:26

mam dla Ciebie taką nietypową propozycję

Ja propozycję od siebie zawarłem w tym temacie:

https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=451&t=125341
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P


Postprzez zadra » 8 lis 2020, 21:54

Produkt noxan'a wydaje się zachęcający – przynajmniej oficjalnie chwalą się zastosowanymi składnikami i podają referencje po zastosowaniu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez slawekfilas » 15 lut 2021, 22:23

Ila takiej farby na rdzę Elastometal na podwozie Mazdy 5 trzebaby było mieć? Ma ktos z Was to wyliczone??
Początkujący
 
Od: 29 lut 2008, 00:38
Posty: 20
Skąd: Wałbrzych
Auto: byla kiedyś :Mazda 626 2.0 D GLX, rok 1989
Jest: Mazda 5 rok2006. poj: 2.0 Pb z LPG.

Postprzez Matz » 7 gru 2021, 13:29

Cześć,

Szukam dobrego warsztatu w Warszawie na zabezpieczenie antykorozyjne mojej madzi. Przejrzałem już pół internetu, tyle samo opinii o warsztatach ale przeważnie opinie były wystawiane zaraz po wykonaniu usługi (więc nie było szansy poczytać o tym czy zabezpieczenie było wykonane odpowiednio), albo znalazła się zawsze ta jedna, która zasiała ziarno niepewności. Szukam kogoś kto oczyści podwozie, zabezpieczy istniejące ogniska przed dalszym rozprzestrzenianiem i zabezpieczy potem całość, a nie pryśnie czarną farbą na rdzę a za rok będę miał dziury w podłodze.

Drugie pytanko wynikające z pierwszego – czy ktoś wykonywał taką usługę w ASO Mazdy? Wiem, że koszty większe, ale dają też gwarancję, której nie dają inne warsztaty. Nie wiem czego można się spodziewać po zabezpieczeniu z ASO a czego z innego warsztatu.

Sam niestety nie mam warunków żeby się tym zająć. Z góry dzięki za pomoc :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2021, 13:16
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2007 2.0 l benzyna

Postprzez Grzyby » 17 lut 2022, 13:24

Chcesz opryskać GY?
Jeśli tak, to szkoda twojej kasy...

Jeśli bardzo się upierasz.... Poczekaj do wiosny aż będzie ciepło i sucho.
Wtedy jedź na myjnie gdzie myją podwozie i takim autem podjedź do zakładu (najczęściej polecanego) w kwestii zabezpieczeń. Po to, żeby popatrzyli czy da się coś zrobić, czy trzeba ciąć i robić wstawki.
Bo jeśli tak, to potrzebujesz blacharza.
A pewnie potrzebujesz, bo nie uwierzę że GY z 2007 (jesli o nią chodzi) nie ma już dziur w niektórych miejscach. A jeśli już ktoś ją robił, to tym bardziej pod spodem zgniła.
Taka rzeczywistość.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zadra » 17 lut 2022, 14:46

Matz napisał(a):dają też gwarancję, której nie dają inne warsztaty. Nie wiem czego można się spodziewać po zabezpieczeniu z ASO

Czy gwarancja obejmuje okres większy niż 1..2 lata od usługi?
Tyle przejedziesz bez konserwacji..
Taka gwarancja jest tylko po to, żeby uzasadnić wyższy koszt i dać do zrozumienia, że masz "lepiej zrobione".
Tak jak grzyby opisał – wiosną wymyj podwozie, przejedź ze 20km, żeby wiatr wydmuchał wilgoć, później podjedź do jakiegoś punktu typu "stacja napraw" gdzie mają kanał najazdowy albo podnośnik dwukolumnowy.
Daj chłopakom na flaszkę i poproś, żeby po podniesieniu pozwolili Ci spojrzeć pod auto.
Możesz również poprosić ich o opinię, mogą śrubokrętem sprawdzić, czy masz już przeżarte dziury na wylot.
Najpierw kontrola, dalej naprawa, później konserwacja oczywiście musisz znać koszty oraz przełamać się, że faktycznie chcesz te koszty udźwignąć...

Powodzenia. :)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Grzyby » 17 lut 2022, 18:06

zadra napisał(a):przełamać się, że faktycznie chcesz te koszty udźwignąć...

Dobrze napisane <spoko> <rotfl>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Matz » 18 lut 2022, 10:56

Dzięki za odpowiedź,
gwarancja jest bodajże 4 lata, jestem póki co umówiony na marzec na oględziny, ale ogólnie jak ją kupowałem to zależało mi, żeby podłoga była okej i na to zwracałem uwagę, to samo mi powiedzieli w dwóch niezależnych serwisach przy okazji różnych napraw, że od spodu wygląda bardzo ładnie. W tę zimę samochodem jeździłem sporadycznie, głównie stała w garażu, więc mam dużą nadzieję, że nie będzie tak źle :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2021, 13:16
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY 2007 2.0 l benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki