Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez rafik256 » 11 sie 2016, 17:50

Jako podkład polecam 700 na to 900, a w profile 750 (pozostaje płynny). Podwozie po dwóch zimach od konserwacji nadal wygląda to dobrze.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez Jeffren » 14 sie 2016, 14:48

Mazdy lubią sobie rdzewieć więc warto zabezpieczyć spód samochodzika i chce to zrobić samodzielnie . Wszędzie piszą żeby spód najpierw umyć pod myjką ciśnieniową a czy mogę je po prostu umyć szmatą i wodą bo nie mam takiego dostępu żeby był kanał i myjka . I po drugie po nałożeniu już całej warstwy zabezpieczenia po jakim czasie będę mógł odpalić auto i pojechać ?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2016, 15:01
Posty: 55 (4/0)
Auto: Mazda 626 2000r benzyna

Postprzez Domelek » 14 sie 2016, 22:03

Możesz myć jak wolisz, liczy się efekt musi wyschnąć dobrze no i zdzieranie rudego, potem w zależności od Twojej technologii nakładasz warstwy po kolei schnąć powinny bez wilgoci i na koniec możesz wyjechać jak wsio wyschnie dobrze na słonku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2014, 20:48
Posty: 326 (0/4)
Skąd: Szczecin
Auto: 2002 Premacy 1.8 ma 101 koniów na benzynę, ubrana w Lodowcowy Błękit vel"Mrufka"

Postprzez jacobs » 14 sie 2016, 22:53

Tutaj panuje opinia że w 16 letniej mazdzie to już nie ma co konserwować ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Jeffren » 15 sie 2016, 09:38

Bo kanał mam 5 km od domu w lesie można powiedzieć więc nie mogę zostawić auta spokojnie sobie na noc żeby powoli i spokojnie schnął .
Chodzi taka opinia ale u mnie akurat tej rdzy nie ma na spodzie więc to jest powód żeby nałożyć te zabezpieczenie by trzymała się madzia z dala od rdzy <jupi>
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2016, 15:01
Posty: 55 (4/0)
Auto: Mazda 626 2000r benzyna

Postprzez HDe » 24 sie 2016, 19:58

Panowie, potrzebuję rady jak zadziałać z odrdzewieniem i zakonserwowaniem podwozia. Kanał jest na wsi, około kilometra od miejsca gdzie samochód może stać nocą. Myjka natomiast jest bardzo blisko kanału, zaraz za placem. Dostępu do prądu nie będę miał więc muszę poradzić sobie z tym co mam. Zakupiłem Noxudol 900 5 litrów, Fertan 1 litr. Z narzędzi mam papier ścierny o różnej gradacji, gąbki ścierne, wkrętarkę ze szczotką drucianą. Przydałoby się coś jeszcze do profili zamkniętych, typu Noxudol 750. Jaki mam mieć plan działania? Z tego co poczytałem na forum przede wszystkim trzeba zmyć brud więc początkowo myjka samoobsługowa samą wodą, potem usuwanie rdzy, fertan, 2 dni wysychania. Dalej już za bardzo nie wiem. Ponowne mycie na myjce samoobsługowej gdyż będę musiał dojechać do kanału i spód się zakurzy, wyschnięcie i czas na Noxudol? Orientuje się ktoś z was ile będzie schnął?

Na podwoziu mam położonego baranka (od zakupu), jest duże prawdopodobieństwo że jest pod nim rdza, dam rade go usunąć papierem ściernym czy też szczotką? Jeśli blacha pod jest ok to nałożyć na obecnego baranka Noxudol czy też się go pozbyć? Z góry dziękuję za każdą pomoc.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2016, 00:39
Posty: 11
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (103/140) RF7J 2009

Postprzez Mariusz-TT » 25 sie 2016, 08:24

Jak chcesz usuwać baranka pod którym jest rdza to bardziej przyda Ci się wąska szpachelka
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez HDe » 25 sie 2016, 18:17

OK dzięki za info, zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.
Jutro punkt 10:00 ruszamy z robotą :)

Edit.
Ciężko to idzie bez wiertarki, skorodowane są przede wszystkim progi, tylne i przednie zawieszenie, reszta blach jest w dobrym stanie pokryta starym barankiem. W sobotę druga tura walki z rdzą i będzie po wszystkim :)
Początkujący
 
Od: 24 sie 2016, 00:39
Posty: 11
Skąd: Konin
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel (103/140) RF7J 2009

Postprzez Bo_Lo » 3 wrz 2016, 14:45

Zwracam sie o opinię.W lutym kupiłem premacy i na szybko ''zakonserwowałem' ją od spodu czyszczac szlifierka co tam wylazlo(kilka punktów i standard z tyłu -podłużnice) na to podkład epoxy i baran w szpraju.
ponieważ w DE strasznie sypią solą a moja konserwacja była robiona w pół dnia zaczęło wyłazic.Niestety jestem ograniczony czasowo pobytami w PL wiec byłem skazany na jedyny warsztat z wolnym terminem(JT serwis Grunwaldzka 91).
Gość robił to cały piątek i sobota do 13 .
Normalna cena 400 za premacy 600 ,stargowalem na 500zł ;) ko
A teraz do rzeczy- przy odbiorze nie bardzo mogłem ocenic co zrobił-wszystko uz w baranku.
Zarzeka sie ze zdarli starą warstwe(nie bardzo w to wierze,zreszta fabrycznej to praktycznie nie ma ;) )
na miejsca gdzie byla korozja(tutaj faktycznie wskazał miejsca gdzie w lutym ja je znalazłem i konserwowałem) dali APP R-stop(dobre opinie ma ogólnie) na to niby podkład epoxy BOLL(nie wiem czy na całą podłoge i czy powinni czy tylko na miejsca traktowane APP) i na to baranek BOLLa.
przy odbiorze wytknąłem 2 punkciki pominięte na krawedzi progu(nie bylo tam tez podkladu ) oraz na lewej podluznicy kawaleczek nad stabilizatorem.Reszta wyglada ok,w sensie pokryta solidnie barankiem.
w profile zamkniete i w progi pracownik na miejscu powiedzial ze dali tez tego BOLLa,co mnie zdziwilo ale przed chwila dzwonilem i uslyszalem ze poszedl boll ale nie ten sam co na podloge a specjalny do profili .W sumie to mam w domu wosk do progów i profili zamknietych to moge sobie dodatkowo psiknąć za jakiś czas
jak to oceniacie?zostałem zrobiony w bambuko ?sam mam mieszane uczucia.Ide po piwo <glupek2>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Beny » 3 wrz 2016, 15:52

Się okaże po zimie ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez wudz » 4 wrz 2016, 01:51

Ja nie bardzo mam czas i możliwości by bawić się w to samodzielnie. Nie wiem czy w tym dziale można pytać o miejsce gdzie ewentualnie można konserwacje podwozia zrobić. Najwyżej mod okrzyczy ;) Szukam czegoś w Krakowie. adtk85 w wątku o swojej M3 napisał, że ma zamiar robić w Fantasy Wash http://fantasywash.pl/, ja w googlach znalazłem coś takiego http://dobregopasterza8.pl/. Kojarzy ktoś te miejscówki? A może jakieś inne miejsce godne polecenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez adtk85 » 12 wrz 2016, 09:21

Hej, jeszcze mi sie nie udało bo ciezko mi znalezc tydzien zebym mogl sie
pozbyc samochodu. Gadalem z gosciem ze stronki ponizej, podobno uzywa
dobrych produktow, ale koszt ok 1000zl. Na stronce mozna obejrzec
dokumentacje zdjeciowa. Jak bede robil to wlasnie sprobuje tam. Jak wykonam
jakies ruchy to na pewno wrzuce info.

https://www.facebook.com/krakwar/?fref=ts
 
Od: 11 sty 2016, 14:35
Posty: 58
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK LF '07 Sedan MZR 2.0

Postprzez wudz » 14 wrz 2016, 11:22

Ja póki co przedzwoniłem w te dwa miejsca, w obu powiedzieli mi ok. 600-700zł. Forumowicz kraluk poleca mi jeszcze Speed Serwis przy Opolskiej, robił tam jakiś czas temu i jest zadowolny. Ja skłaniam się coraz bardziej do tego z Dobrego Pasterza. Z rozmowy brzmieli konkretnie, na stronach mają zdjęcia i listę używanych środków. Dam znać jak się sprawa potoczy, pewnie w piątek będę ustalał termin.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez romexik » 14 wrz 2016, 13:30

daj znać bo mnie również to czeka przed zimą
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez guzu » 20 wrz 2016, 11:33

Ja się zabieram od jutra na kanale. 3 dni urlopu plus weekend myślę, że starczy.

Kupione
Noxudol 1600 4 litry
Auto-Plastone 2 litry
Noxudol 700 2 litry
PODKŁAD PRZECIWKOROZYJNY ROSTGRUND 250 ML
RUST EATER – ZJADACZ RDZY 200 ml

Mam nadzieję, że po konsultacji z widmo82 nic mnie nie zaskoczy podczas prac :)

Kolejno:
1. Mycie nadkoli i podwozia na podnośniku na myjni;
2. Czyszczenie rdzy za pomocą szczotki drucianej;
3. Na miejsca gdzie była rdza idzie Rust Eater zjadacz rdzy;
4. Odtłuszczenie benzyną ekstrakcyjną miejsc gdzie była rdza;
5. Na miejsca gdzie była rdza Akemi Rostgrund;
6. NOXUDOL AUTO-PLASTONE na nadkola;
7. Noxudol 1600 na podwozie;
8. NOXUDOL 700 w klapę bagażnika oraz progi;
9. Niestety będę musiał chyba jeszcze dokupić Carsystem KS-250 spray na drzwi i maskę .
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez romexik » 20 wrz 2016, 12:04

Kurde jakbym miał dostęp do garazu i kanału to też bym sam o to zadbał.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez wudz » 20 wrz 2016, 18:44

Dziś oddałem auto, odbiór w piątek wieczorem. Obiecano mi jakąś dokumentację fotograficzną. Zobaczymy co narobią. Problem z grubsza w tym, że jako laik sam nie jestem w stanie ocenić jak to zostało zrobione. Przy wymianie opon rzuci na to trochę bardziej fachowym okiem mechanik, który mi robi przy autku. To będzie już jako tako miarodajna recenzja. Tyle co mogę powiedzieć to to, że aut mają tam zatrzęsienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2015, 13:03
Posty: 44 (1/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 I BK14 Z6 (MZR 1.6 Pb) 2004

Postprzez romexik » 21 wrz 2016, 13:34

W takim razie czekamy :)
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2015, 19:43
Posty: 251 (2/2)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 626 V 2.0 diesel

Postprzez guzu » 21 wrz 2016, 21:37

Dzień 1

Przód wygląda nieźle. Były tam plastikowe nadkola.

Gorzej z tyłem gdzie siedziały szmaciane.

Tony błota pod rantami...

Ogólnie tam gdzie Niemiec prysnął to nic nie widać – pytanie co prysnął? – ciekawe co jest pod spodem – zrywać to i robić całość po swojemu?

Jak myślicie?

3H3vhJZ.jpg


OSSD5XB.jpg


Wlr9zgV.jpg


wshocTn.jpg


xsJipZ9.jpg


Stan podwozia:



https://youtu.be/vZIkWojLQjU
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2012, 15:35
Posty: 65 (2/0)
Skąd: Błonie
Auto: Mazda 6 Sport Combi 2.0 2005 147 KM
LPG TECH 224, KME TUR, Barracuda, Bormech 650x250

Postprzez Grzyby » 24 wrz 2016, 11:38

guzu napisał(a):Przód wygląda nieźle

Aha. Pobożne życzenie. Odkręć dwie śruby którymi mocowany jest przedni błotnik do progu i tam zajrzyj.
guzu napisał(a):tam gdzie Niemiec prysnął

Czyli gdzie? To co tam jest wygląda na fabryczne zabezpieczenie.
Na łączeniu progu z nadkolem (tył) po dokładnym oczyszczeniu będzie na 99% dziura.
Generalnie jak zaczniesz zdzierać te warstwy gdzie WIDAĆ rdzę, to zobaczysz że jest dużo gorzej. Teraz nie widzisz nawet połowy tego co jest w rzeczywistości.

Zawieszeniem się kompletnie nie przejmuj. Ranty progów ocierają się już pewnie i dziury (widać sporo rdzy na filmie od wewnątrz).
Tak jak pisałem – zacznij to czyścić. Załamiesz się. :P

Taki urok tego usrojstwa.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki