Pielęgnacja lakieru

Postprzez jerrry » 12 paź 2011, 09:07

malkolm napisał(a):na zinę odradzam politurę zmniejsza trwałość wosku


Jeśli dobrze zrozumiałem, na zimę tylko mycie szamponem i woskowanie?
Bez glinki i politury?
Zamierzam właśnie zrobić "zabezpieczenie na zimę" ale poczekam jeszcze ze 2-3 tyg.
MOJA MAZDA
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=111631
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2008, 13:25
Posty: 237 (2/0)
Skąd: Biłgoraj
Auto: była Mazda 3 sedan 2.0 USA AT o8'
jest Avensis T27

Postprzez wercyngetoryx » 12 paź 2011, 20:29

Glinkowanie jak najbardziej zrób. W lecie dużo smoły i wszelakich syfów z drzew się łapie. Wcześniej jednak na newralgiczne miejsca (za kołami, dolne części drzwi, progi) potraktuj jakimś środkiem do usuwania smoły (coś dedykowanego lub benzyna ekstrakcyjna). Lżej się będzie glinkowało. Już jest chłodno więc do spryskiwania weź sobie ciepłą wodę, trochę ciepłej w jakimś pojemniku obok auta do zagniatania glinki tez nie zaszkodzi. Politurę odpuść. Zamiast tego nie zapomnij po glinkowaniu o wyczyszczeniu lakieru ściernym cleanerem.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2010, 15:01
Posty: 59 (0/1)
Skąd: małopolska
Auto: Mazda 3 BL, 1.6 MZ-CD 109 KM, 2009r., HB SandSpeed

Postprzez malkolm » 12 paź 2011, 21:01

jeśli chcesz coś ściernego, i to tak powiedzmy prawie średnio , do tego cleaner i politurę w jednym to proponuję http://showcarshine.pl/640-meguiars-ult ... fibra.html , dość przyjemna pasta
co do odbarwiającego się zderzaka to musisz zedrzeć utlenioną warstwę lakieru i dopiero na to wosk, cleaner może być za słaby
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 13 paź 2011, 23:02

malkolm napisał(a):zrób fotki tych przebarwień

Zdjęć nie zrobiłem, ale wyglądają one identycznie jak na 2. zdjęciu tutaj: http://showcarshine.pl/przygotowanie-po ... fibry.html
malkolm napisał(a):polerować zawsze warto :) nawet ręcznie

No właśnie, jestem amatorem, ale mam wielki zapał. No i budżet studencki :P I nie wiem już, czy kupić jakąś pastę ścierną (na showcarshine testery Poorboy's-a jak na złość się pokończyły), czy np. SwirlX Megsa i Ultimate Compound, potem IPA (?) i na koniec 476.. :( A może Meg's DeepCrystal step 1 i step2..? Albo Duragloss652 i przed tym coś innego do usuwania rys..? No bo mam trochę tych kolistych zarysowań, nie mam na razie w planach (o ile w ogóle) zakupu maszyny, więc zacząłem się zastanawiać nad powyższym zestawieniem.. Poczytałem trochę na KA i gdzieniegdzie, ale nie wiem co wybrać i jaką kurację zastosować. Pozdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez malkolm » 14 paź 2011, 19:06

jeśli będziesz to ogarniał ręcznie to wystarczy UC + ipa i na to wosk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 14 paź 2011, 22:11

Ok, dzięki za podpowiedź – czyli wiem co zrobić w przypadku polerki ręcznej.
Lecz znienacka pojawił się dziś wariant polerki mechanicznej. Zatem, w tym przypadku, jaki byłby dobry zestaw dla początkującego? Na koniec wosk Colli 476. Dodam, że przyjrzałem się dziś nieco dachu auta i jest wiele, wiele swirlów. No i drugie pytanie – co lepiej się sprawdzi – detailer czy wosk w płynie? Mam na myśli pielęgnację wykończeniową po każdorazowym myciu. Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez malkolm » 15 paź 2011, 19:58

po myciu detailer będzie lepszy bo ma składniki czyszczące,
jeśli masz same swirle a nie ma rys to UC może być za mocne na maszynie, może lepiej SX albo PP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez blondi's boyfriend » 15 paź 2011, 21:33

Do polerki mechanicznej polecam menzerne fg500 i na wykończenie menzerna sf4000 (myślę że jest odpowiednia na pierwsze zabawy z polerką) potem IPA i wosk lub jakiś sealant wedle uznania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2009, 12:34
Posty: 117
Skąd: Kraśnik
Auto: 323F DiTD '99

Postprzez kubsztyk » 19 paź 2011, 11:13

Stało się :) Zdecydowałem jednak, że przed zimą wybiorę tą tańszą, ręczną opcję. Dziś kurier uraczył mnie taką oto przesyłką: http://oi55.tinypic.com/wvv48l.jpg Ściereczki i aplikator z MF jako gratis.
Nie mogę się już doczekać soboty.. :) Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez malkolm » 19 paź 2011, 18:49

a na h.... ci SRP?? na zimę jest to raczej zbędne, i osłabia wosk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 19 paź 2011, 20:45

Wziąłem SRP, bo nigdzie nie było na stanie Duraglossa #652.. A jest to niepotrzebne po UC? Wyczytałem na KA, że SRP nadaje się pod Colli 476. Ponadto tak mi ktoś doradził, że to zmaskuje swirle i mikro rysy, które pozostaną pomimo zastosowania UC. No cóż, jeszcze mało się znam na detailingu.. <oczy> Zresztą – jeśli nawet osłabi trochę ten wosk i zakładając, że Colli wytrzymuje ~3 miesiące, to załatwię sobie wjazd do garażu na parę godzin i nawoskuję po 1,5-2 miesiącach jeszcze raz. Poza tym, zamierzam położyć dwie warstwy wosku – jedna w sobotę, drugą w niedzielę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez @tomek@ » 20 paź 2011, 12:15

kubsztyk napisał(a):Wyczytałem na KA, że SRP nadaje się pod Colli 476. Ponadto tak mi ktoś doradził, że to zmaskuje swirle i mikro rysy, które pozostaną pomimo zastosowania UC.

Może i się nada ale nie na zimę tak jak Ci malkolm pisze osłabi on tylko wosk,lepiej wystarczyło kupić glinkę,uc i jakiś cleaner bez właściwości wypełniających :P ale na początek to co masz powinno Cię zadowolić ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez maziadm » 20 paź 2011, 14:39

kubsztyk napisał(a):Wyczytałem na KA, że SRP nadaje się pod Colli 476. Ponadto tak mi ktoś doradził, że to zmaskuje swirle i mikro rysy, które pozostaną pomimo zastosowania UC.

AG SRP jest b. dobrym produktem, w poprzednim sezonie dałem 3 warstwy pod 2 warstwy Coli476. I tak położony wosk wytrzymał 5 m-cy (i co chyba istotne, auto było myte na bezdotyku raz na 3-4 tygodnie, oczywiście bez piany i kilka razy na 2 wiadra szamponem z nutralnym ph).
AG SRP nie osłabi trwałości wosku, to nie jest glaze. Najważniejsze, aby nakładać jak najcieńsze warstwy, które muszą zostać dobrze wypracowane.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez malkolm » 20 paź 2011, 21:07

@tomek@ napisał(a):Może i się nada ale nie na zimę tak jak Ci malkolm pisze osłabi on tylko wosk,lepiej wystarczyło kupić glinkę,uc i jakiś cleaner bez właściwości wypełniających

po UC ręcznie nie trzeba cleanera, wystarczy IPA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kubsztyk » 20 paź 2011, 21:20

IPA też kupiłem, w elektronicznym :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez @tomek@ » 20 paź 2011, 21:55

malkolm napisał(a):wystarczy IPA

w sumie to fakt zapomniałem o tym :)
maziadm napisał(a):AG SRP nie osłabi trwałości wosku, to nie jest glaze.

Dawno takich głupot nie czytałem :)
SRP jest środkiem All in One czyli wszystkiego po trochu,w sam raz do leniuchów :P dla mnie ten środek jest jak oszukiwanie samego siebie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez kubsztyk » 20 paź 2011, 22:17

No to co, wychodzi na to że wydałem 46zł na marne? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez @tomek@ » 20 paź 2011, 22:37

Ja bym tego osobiście nie kupił,ale to zależy co kto woli i jak woli :)Na pewno nie stosował bym tego środka w tym okresie jesienno-zimowym przed colii bo osłabi to jego wytrzymałość.Jak już to w okresie wiosenno-letnim zawsze tym srp zamaskujesz jakieś swirsy i wtedy jakiś wosk na to,bo jak by nie było w lecie można się spokojnie bawić w częste woskowanie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez kubsztyk » 20 paź 2011, 22:47

@tomek@ napisał(a):Ja bym tego osobiście nie kupił,ale to zależy co kto woli i jak woli

Ja nic nie wolę, ja się sugeruję opiniami osób bardziej obeznanych w temacie, bo sam jestem laikiem. No i czasem samemu podejmuję decyzję i tym samym pozbywam się dylematu. :P Bądź co bądź, to co zrobię na pewno będzie lepsze niż nie dbanie o auto, co uskutecznia zdecydowana większość właścicieli samochodów. Lepsze SRP i Colli, niż w ogóle brak wosku. ;) Człowiek się uczy na błędach. A na wiosnę być może podejdę do tematu bardziej profesjonalnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez @tomek@ » 21 paź 2011, 18:52

kubsztyk napisał(a):Bądź co bądź, to co zrobię na pewno będzie lepsze niż nie dbanie o auto, co uskutecznia zdecydowana większość właścicieli samochodów. Lepsze SRP i Colli, niż w ogóle brak wosku.

Tu masz 100% racji bez wątpienia ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki