CB Radio
To jak problemów z tym nie będzie potem żeby zestroić to tak zrobię w końcu jest różnica 25zł a około 180 z lepszą antenkę
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
Witam, mam pytanko. Jak usunąć zakłócenia z radia ? Na razie mam podłączone przez zapalniczkę i do tego filtr przeciwzakłóceniowy, ale jakoś szalu nie robi
Planuje wymienić cały kabel antenowy na nowy (oczywiście strojenie) bo ten co jest swoje lata już ma i dodatkowo zasilanie chce pociągnąć prosto z aku. Zastanawiam się czy do tego celu nie kupić jakiś kabli ekranowanych. A wy co polecacie. Radio jakie posiadam to Midland Alan 100+ do tego antena Lemm Magnum na stałe.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Szyna napisał(a):Radio jakie posiadam to Midland Alan 100+
Radio masz niestety dosyć podatne na zakłócenia
W takim wypadku nawet podłączenie radia bezpośrednio pod accu może niewiele pomóc.
Ta antenka co masz (zapewne coś w stylu AT71 czy AT72) niby nie jest zła ale do takiego radia lepiej szukać antenki "zwartej" czyli z wyjściem autotransformatorowym (np. Sirio Performer, ML145 itp).
Anteny "zwarte" (często opisywane jako "DC Ground") zwykle zbierają mniej śmieci z otoczenia niż typowe anteny "otwarte" GP.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No właśnie gościu na strojeniu mi mówił ze to radio jest podatne na zakłócenia. Ale nie wiem czemu polecił mi właśnie tego lemma
mógł powiedzieć ze są jakieś lepsze które nie zbierają wszystkiego
A co do tych GP i GC to nawet nie wiedziałem ze coś takiego jest
Będę kombinował jak znajdę chwile czasu i dam znać jak wyszło. Póki co anteny zmieniać nie będę bo to jednak większy koszt to samo tyczy się radia 
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
shadoow napisał(a):Witam
Mam takie pytanie: Mam antenę do cb która ma za krótkiego bata (poprzedni właściciel sam chciał zestroić i za bardzo przyciął) przez co nie da się jej zestroić. Czy jak kupiec coś takiegohttp://allegro.pl/promiennik-bat-pret-d ... 48178.html i wsadzę w "podstawkę" da to coś?? Czy lepiej nową antenę kupić
A to ciekawe – zawsze myślałem, że stroi się wyciągając lub chowając antenkę a jak się nie da to długością przewodu – jeszcze nie spotkałem antenki, której nie da się zestroić.
Cięcie anteny to trzeba mieć fantazję!
Długość bata wraz z konstrukcją przedkłada się bezpośrednio na zysk anteny – może wiec zaistnieć sytuacja, że ja zestroisz, ale zasięg będzie nikły.
Osobiście kupiłbym nowa antenę – zwracaj tylko uwagę, czy w nowej da się w przyszłości wymienić przewód (może to jednak być zalana tzw. jednorazówka)
Pozdrawiam i szerokości.

Ostatnio edytowano 27 lip 2011, 21:20 przez cemoi, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 3 maja 2009, 23:04
- Posty: 38
- Skąd: Suwałki
- Auto: VECTRA C 2.0T 230KM
Czytam i czytam i nadziwić się nie mogę – użytkowników CB przybywa, ale wiedza o podstawach użycia jest nikła.
Radyjko jest niezbyt skomplikowanym urządzeniem nadawczo-odbiorczym pracującym w specyficznym otoczeniu.
Aby radyjko się komunikowało z innymi niezbędne jest wykorzystanie zjawiska propagacji fal elektromagnetycznych strasznie brzmi, ale zasady są proste:
– antena radia jest elementem promieniującym falę i za razem dopasowującym styk 2 środowisk (ośrodków) propagacji – przewodu koncentrycznego i wolnej przestrzeni.
– dopasowanie anteny należy wykonać za każdym razem jak coś się zmienia (przewód na nowy, antenę, radyjko, miejsce zamocowania lub stania anteny na madzi);
Sporo ludzisków używa słowa DOPSAOWANIE, ale nie wiedzą dokładnie co ono oznacza. W wielkim skrócie wyobraźcie sobie, że stoicie pod ścianą z niewielkim otworem i trzymacie węża strażackiego z wodą na pełnej mocy. Dopasowanie istnieje wtedy, gdy strumień z węża trafia w dziurę w ścianie i nas nie ochlapie.
Źle dopasowana antenka (duży SWR) powoduje, że energia wzmacniana przez końcówkę mocy nie trafia w przestrzeń, tylko zostaje "odbita od ściany" i wraca na radyjko, co doprowadza do jego uszkodzenia.
Moc nadajnik naprawdę jest mniej istotna, niż odpowiednia antena, dobrze zestrojona z naszym układem.
Pęd za mocą na wyjściu przeraża, tym bardziej, że duży zasięg często i tak zmusza do zmniejszenia wzmocnienia z powodu dużego natężenia rozmów w otoczeniu (wypowiedzi nakładają się na siebie).
Niektórzy mówią, że im dłuższy bat, tym większe problemy z męskością i ryzyko zaczepienia o przewody wysokiego napięcia na przejazdach.
Pozdrawiam,
Radyjko jest niezbyt skomplikowanym urządzeniem nadawczo-odbiorczym pracującym w specyficznym otoczeniu.
Aby radyjko się komunikowało z innymi niezbędne jest wykorzystanie zjawiska propagacji fal elektromagnetycznych strasznie brzmi, ale zasady są proste:
– antena radia jest elementem promieniującym falę i za razem dopasowującym styk 2 środowisk (ośrodków) propagacji – przewodu koncentrycznego i wolnej przestrzeni.
– dopasowanie anteny należy wykonać za każdym razem jak coś się zmienia (przewód na nowy, antenę, radyjko, miejsce zamocowania lub stania anteny na madzi);
Sporo ludzisków używa słowa DOPSAOWANIE, ale nie wiedzą dokładnie co ono oznacza. W wielkim skrócie wyobraźcie sobie, że stoicie pod ścianą z niewielkim otworem i trzymacie węża strażackiego z wodą na pełnej mocy. Dopasowanie istnieje wtedy, gdy strumień z węża trafia w dziurę w ścianie i nas nie ochlapie.
Źle dopasowana antenka (duży SWR) powoduje, że energia wzmacniana przez końcówkę mocy nie trafia w przestrzeń, tylko zostaje "odbita od ściany" i wraca na radyjko, co doprowadza do jego uszkodzenia.
Moc nadajnik naprawdę jest mniej istotna, niż odpowiednia antena, dobrze zestrojona z naszym układem.
Pęd za mocą na wyjściu przeraża, tym bardziej, że duży zasięg często i tak zmusza do zmniejszenia wzmocnienia z powodu dużego natężenia rozmów w otoczeniu (wypowiedzi nakładają się na siebie).
Niektórzy mówią, że im dłuższy bat, tym większe problemy z męskością i ryzyko zaczepienia o przewody wysokiego napięcia na przejazdach.

Pozdrawiam,
- Od: 3 maja 2009, 23:04
- Posty: 38
- Skąd: Suwałki
- Auto: VECTRA C 2.0T 230KM
cemoi napisał(a): jeszcze nie spotkałem antenki, której nie da się zestroić.
To ja jestem tego żywym przykładem
cemoi napisał(a):Cięcie anteny to trzeba mieć fantazję!
Niekiedy trzeba lekko przyciąć żeby ją dostroić
cemoi napisał(a):Osobiście kupiłbym nowa antenę
Ale po co jak za promiennik dałem 20zł, wsadziłem, zestroiłem i wszystko działa jak ta lala
- Od: 15 kwi 2007, 16:41
- Posty: 1084 (0/1)
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle / Opolskie
- Auto: Francuskie Kombi
Moja ex:Mazda 323F BJ
Spoko, byle działało. Nie ma jednakowej recepty na uszczęśliwienie każdego 
Co do braku możliwości zestrojenia – takie pojecie teoretycznie nie istnieje.
Jeżeli uważasz, że nie daje się zestroić – wystarczy skrócić przewód – i jestem pewien, że się da
.
To zwykła fizyka – "zestrojenie" jest to dopasowanie długość anteny do długości fali radiowej (około 11m dla pasma CB).
Bardzo prosto i fajnie wytłumaczone masz to tu:
http://www.cb-radia.yoyo.pl/?strojenie-anteny-do-radia-cb,30
Kilka razy musiałem uciąć przewodzik o około 2-5 cm. Ale zestroić się dało. Dlatego też wszystkim znajomym polecam zakup anteny, która ma możliwość wymiany przewodu na nowy (nawet przy uszkodzeniu przewodu nie musimy wymieniać całej anteny a metr przewodu koncentrycznego dobrej jakości to koszt kilku PLN).
Pozdrawiam.
Co do braku możliwości zestrojenia – takie pojecie teoretycznie nie istnieje.
Jeżeli uważasz, że nie daje się zestroić – wystarczy skrócić przewód – i jestem pewien, że się da
To zwykła fizyka – "zestrojenie" jest to dopasowanie długość anteny do długości fali radiowej (około 11m dla pasma CB).

Bardzo prosto i fajnie wytłumaczone masz to tu:
http://www.cb-radia.yoyo.pl/?strojenie-anteny-do-radia-cb,30
Kilka razy musiałem uciąć przewodzik o około 2-5 cm. Ale zestroić się dało. Dlatego też wszystkim znajomym polecam zakup anteny, która ma możliwość wymiany przewodu na nowy (nawet przy uszkodzeniu przewodu nie musimy wymieniać całej anteny a metr przewodu koncentrycznego dobrej jakości to koszt kilku PLN).
Pozdrawiam.
- Od: 3 maja 2009, 23:04
- Posty: 38
- Skąd: Suwałki
- Auto: VECTRA C 2.0T 230KM
Czy jeździ ktoś Madzią GY traktorkiem z radyjkiem HARRY III?
Mam chęć je kupić a zależy mi na opinii jak te radyjko radzi sobie z filtracją tła samochodowego.
Urlopik coraz bliżej – radyjko się przyda – nie stracę czasu w korkach:P
Pozdrawiam
Mam chęć je kupić a zależy mi na opinii jak te radyjko radzi sobie z filtracją tła samochodowego.
Urlopik coraz bliżej – radyjko się przyda – nie stracę czasu w korkach:P
Pozdrawiam
- Od: 3 maja 2009, 23:04
- Posty: 38
- Skąd: Suwałki
- Auto: VECTRA C 2.0T 230KM
Witam serdecznie! Przymierzam się do kupna radia CB mojego pierwszego. Mam kilka typów:
-YOSAN PRO120
-TTI TCB-550 AM
-ALAN 199
-COBRA 19 DX IV
Antenka prawdopodobnie będzie Sirio AS-100 MAG.
Proszę o pomoc w wyborze pozdrawiam
-YOSAN PRO120
-TTI TCB-550 AM
-ALAN 199
-COBRA 19 DX IV
Antenka prawdopodobnie będzie Sirio AS-100 MAG.
Proszę o pomoc w wyborze pozdrawiam
- Od: 15 sie 2010, 12:06
- Posty: 52
- Skąd: Zarszyn
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95
Czy jeździ ktoś Madzią GY traktorkiem z radyjkiem HARRY III?
Ktoś jeździ
kosa1061 napisał(a):Witam serdecznie! Przymierzam się do kupna radia CB mojego pierwszego. Mam kilka typów:
-YOSAN PRO120
-TTI TCB-550 AM
-ALAN 199
-COBRA 19 DX IV
Antenka prawdopodobnie będzie Sirio AS-100 MAG.
Z przedstawionych myslę, ze wartym uwagi jest Yosan (w sumie to jest chyba prawie to samo co Lafayette Atena) albo TTI.
TTI ma co prawda ASC, które jednak z powodu braku RF-Gain'a może tak sobie działać szczególnie w miastach.
Zresztą moim zdaniem to całe ASC to jest takim zupełnie zbytecznym bajerem, bez którego spokojnie można się obyć.
Yosan ma RF-Gain co czasem jednak bywa dosyć przydatne, minusem jest może niezbyt "rasowy" wygląda ale z drugiej strony to radio ma być użyteczne a nie stanowić dodatkowe "ubajerzenie" auta.
Alan i Cobra to jednak już zbyt wielka "pomyłka"
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dzięki za podpowiedz. Tylko który teraz wybrać
tti jest o 100 zł tańszy.

- Od: 15 sie 2010, 12:06
- Posty: 52
- Skąd: Zarszyn
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95
kosa1061 napisał(a):Tylko który teraz wybraćtti jest o 100 zł tańszy.
To już Twój wybór, ja wolę zapłacić więcej aby mieć lepszą jakość
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
ok dzięki zobaczymy po pierwszym a z antenek ktora jest dobra i tania?
pozdrawiam kosa1061
- Od: 15 sie 2010, 12:06
- Posty: 52
- Skąd: Zarszyn
- Auto: Mazda 323F BA 1.5 r.95
kosa1061 napisał(a):ok dzięki zobaczymy po pierwszym a z antenek ktora jest dobra i tania?pozdrawiam kosa1061
Takie rzeczy to są tylko w "erze"
Ale ta co napisałeś może być chociaż lepsze są antenki, które są typu zwartego (szukaj w opisie: "DC Ground).
Jednak jak to jest twoje pierwsze radio to na początek wystarczy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam, jest temat o CB to skorzystam. Mój problem polega na tym, że zmieniłem antenę magnesową na stała – montażową. Gdy silnik jest wyłączony, odbiera pięknie i bardzo dobrze wyłapuje z dużych odległości... Problem zaczyna się, kiedy odpalam silnik. automatem radio zaczyna trzeszczeć, i trzeba sobie pokrętełkiem regulować. Na słabszej fali śmiga bezszelestnie ale słabo ściąga. Radio Corba s19 CB Mobile, Antena Sirio modelu nie pamiętam, kosztowała z montażem ~200zł.
http://www.iv.pl/images/79048157414900450438.jpg
http://www.iv.pl/images/82509358810512483205.jpg
Podpięcie Radia pod aku coś pomoże? Dodam, że radio jest podłączone pod zapalniczkę.
http://www.iv.pl/images/79048157414900450438.jpg
http://www.iv.pl/images/82509358810512483205.jpg
Podpięcie Radia pod aku coś pomoże? Dodam, że radio jest podłączone pod zapalniczkę.
- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Eklerek323f napisał(a):Radio Corba s19 CB Mobile,
Jeśli już to "COBRA 19 DX II"
Szczerze powiedziawszy to radio należy do grupy tych bardziej podatnych na zakłócenia
Mam nadzieję, że antenę udało się właściwie zestroić?
Czasem pomaga danie dodatkowej masy na klapę bagażnika – wiem, że i tak jest umasiona ona poprzez zawias ale nie zaszkodzi jakiś grubszy kabelek.
Eklerek323f napisał(a):Problem zaczyna się, kiedy odpalam silnik. automatem radio zaczyna trzeszczeć, i trzeba sobie pokrętełkiem regulować.
Zazwyczaj pokrętło SQ zawsze ustawiamy gdzieś pomiędzy min a max i ustawiamy je tak aby radio nie szumiało. Radio nie ma "automatu" i poziom blokady szumów ręcznie trzeba ustawić.
Poza tym radio samo ze swojej natury szumieć powinno – to nie jest telefon gsm
– tego nie rozumiem.Eklerek323f napisał(a):Na słabszej fali śmiga bezszelestnie ale słabo ściąga
Eklerek323f napisał(a):Podpięcie Radia pod aku coś pomoże? Dodam, że radio jest podłączone pod zapalniczkę.
Nie zaszkodzi ale czy wyeliminuje trzaski to nie powiedziałbym.
Dla informacji "niewtajemniczonych" aby nie było potrzeby tego więcej powtarzać:
Zakłócenia do radia mogą się przedostawać poprzez antenę albo poprzez zasilanie.
Jak to sprawdzić – b. prosto!
Odłączamy od radia przewód do anteny, włączamy radio, pokrętło SQ na minimum, uruchamiamy silnik i ..... słuchamy radia (w tym czasie nie naciskamy przycisku w mikrofonie!!).
Jak znam życie to w conajmniej 95% przypadków będziemy mieli .... ciszę lub ew. słaby szum w radiu ale bez zakłóceń.
W takim wypadku to niestety lepiej spróbować wyeliminować zakłócenia niż walczyć z nimi innymi sposobami.
Ale jeśli jesteś tym "szczęśliwcem" kiedy w radiu bez anteny nadal masz zakłócenia od pracującego silnika to faktycznie można się posiłkować podłączaniem zasilania radia bezpośrednio pod accu czy też instalując jakieś filterki dostępne na allegro
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
– tego nie rozumiem.Eklerek323f napisał(a):Na słabszej fali śmiga bezszelestnie ale słabo ściąga
Miałem na myśli SQ bardziej zbliżone do minimum
EDIT
Masa dodana, jest lepiej ale nadal są zakłócenia.
EDIT 2:
Marek 161BD081 napisał(a):Zakłócenia do radia mogą się przedostawać poprzez antenę albo poprzez zasilanie.
Jak to sprawdzić – b. prosto!
Odłączamy od radia przewód do anteny, włączamy radio, pokrętło SQ na minimum, uruchamiamy silnik i ..... słuchamy radia (w tym czasie nie naciskamy przycisku w mikrofonie!!).
Jak znam życie to w conajmniej 95% przypadków będziemy mieli .... ciszę lub ew. słaby szum w radiu ale bez zakłóceń.
W takim wypadku to niestety lepiej spróbować wyeliminować zakłócenia niż walczyć z nimi innymi sposobami.
Odpiąłem kabel od anteny, SQ na minimum, zupełna cisza

- Od: 14 lut 2010, 22:32
- Posty: 2995 (13/28)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.
była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL
Odkopie temat, jako, że o CB nie mam zielonego pojęcia, to chciałbym was prosić o rade.
Chce ukryć radio w miejscu popielniczki, i zostawić kabel od CB na stałe tam, przejść przez tunel środkowy, potem pod tapicerka przy tylnej kanapie do bagażnika. Jednak jak napisałem chce aby ten kabel został już tam na stałe tak jak i planuje umiejscowić radio tam na dłuższy czas. No i tutaj moje pytanie, czy ciąć kabel od anteny tak aby dostał do bagażnika, dorabiać wtyczki na nowa i w miarę potrzeby podłączać antenę do tego kabla, czy kłaśc nowy kabel i zostawić kabel przy antenie bez modyfikacji/skracania, czy tak długi kabel, łącznie będzie z 5-6m nie będzie problemem?
Chce ukryć radio w miejscu popielniczki, i zostawić kabel od CB na stałe tam, przejść przez tunel środkowy, potem pod tapicerka przy tylnej kanapie do bagażnika. Jednak jak napisałem chce aby ten kabel został już tam na stałe tak jak i planuje umiejscowić radio tam na dłuższy czas. No i tutaj moje pytanie, czy ciąć kabel od anteny tak aby dostał do bagażnika, dorabiać wtyczki na nowa i w miarę potrzeby podłączać antenę do tego kabla, czy kłaśc nowy kabel i zostawić kabel przy antenie bez modyfikacji/skracania, czy tak długi kabel, łącznie będzie z 5-6m nie będzie problemem?
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 01:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki