Dodatki uszlachetniające do oleju?

Postprzez Vandit » 5 gru 2010, 13:34

jakieś wyniki ? doznania?
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez Wisz2 » 5 gru 2010, 16:03

W mojej maździnce zamarzło paliwo. Postała u sąsiada w garażu i dostała Skydd do baku. Odpaliła bez problemu, dzisiaj rano również.
już jest:)
Początkujący
 
Od: 3 gru 2008, 18:52
Posty: 7
Skąd: Jarocin
Auto: W planach Premacy

Postprzez rafusmaximus » 5 gru 2010, 16:05

Vandit napisał(a):jakieś wyniki ? doznania?


Wyniki i doznania? To nie nitro, żeby mieć doznania – po prostu paliwo nie zamarzło ;)

... i takie same jak z Forte, czyli nie ma najzwyczajniej problemów z eksploatacją, nawet podczas ostatnich mrozów. Nie traktuję powyższych (jak i Forte) jako panaceum na bolączki, czy też jako "dopalacz", jak to niektórzy naiwni czynią, a jedynie jako profilaktykę (wspomina o tym także Hubix). Zaszkodzić nie zaszkodzi, na jakieś polepszenie osiągów nie liczę i nie patrzę, ale niekiedy powstrzyma przed niepotrzebnymi problemami...

Ostatnio, gdy byłem na Orlenie zapytałem sprzedawcę do ilu mają obecne paliwo – odpowiedział, że obecna dostawa ma do -20 na zimnym filtrze – to ja dziękuje za te -20, bo do tego dojdzie wiaterek, gruncik i już możemy mieć poniżej -20 ;) Profilaktycznie dolewam Xeramic, żeby być spokojniejszym i tyle...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Riki » 6 gru 2010, 17:33

rafusmaximus napisał(a):Skydd – szwedzki, sprawdzony


I ten polecam :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Vandit » 6 gru 2010, 20:43

a do benzynowca?
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez Grzyby » 6 gru 2010, 21:08

Do benzyny raczej nie dodaje się żadnych specyfików na zimę.
Profilaktycznie można zalać coś do czyszczenia wtrysków np. takie coś http://sklepy.allegro.pl/xeramic-dodate ... 63965.html
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jozim » 6 paź 2011, 19:15

Witam
Miałem kiedyś Fiacika (Brava), przy którym uległ uszkodzeniu synchronizator w skrzyni biegów (uszkodził się na takiej samej zasadzie jak spalone sprzęgło lub klocki hamulcowe). Powodem tego uszkodzenia był niewłaściwy olej w skrzyni. Objawiało się zgrzytem przy redukcji z 3-go na 2-gi bieg. Gdy wymiana oleju na właściwy nie przyniosła żadnego rezultatu postanowiłem chwycić się brzytwy i wstrzyknąłem Ceramizer.
Po wstrzyknięciu odczekałem 15-ie minut na wolnych obrotach no i próba. Zgrzyt całkowicie został wyeliminowany. Tak mi też trudno w to uwierzyć. Ale po tym jak się otrząsnąłem i pogodziłem się z prawdą to stosuje Ceramizery do czego się tylko da. Obecnie w swojej Madzi mam Ceramizer w skrzyni, w układzie wspomagania, dodaje do paliwa, tak jak i Forte (wlewam Forte i tankuje do pełna, następny zbiornik do pełna bez żadnych dodatków po czym kolejny zbiornik z Ceramizerem i tak dwa razy w roku). Do silnika dodaje przy każdej zmianie oleju( olej DEXELIA ), a zmieniam co 10 tyś.mil – 16 tyś.km. Od ostatniej wymiany w maju zrobiłem 8 tyś.km ( oleju zawsze wlewam do maksymalnego poziomu na miarce) i ubytek mam nie większy jak 100ml co według mnie jest efektem wyparowania. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Vandit » 7 paź 2011, 20:50

Jakiego ceramizera używasz do oleju silnika??
Też chcę sprawdzić w silniku benzynowym w M6 . Dodam, że mam instalacje gazową i mam dodatkowo lubryfikator do smarownia gniazd zaworów.
Vandit MAZDA 6
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 15:18
Posty: 47
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 2002

Postprzez jozim » 8 paź 2011, 01:20

Witam
Do silników czterosuwowych jest tylko jeden.
Ja kupuję od tego pana http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=5524953
Ostatnio edytowano 9 paź 2011, 00:27 przez jozim, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez skull » 8 paź 2011, 21:44

dokładnie Ceramizer jako jedyny środek pomagał mi w Mitsubishi 2.4 GDI (benzyna z bezpośrednim wtryskiem)na klepiące hydrauliczne popychacze zaworów.Środek często chwalony i polecany na forum Mitsubishi.Do Mazdy czy też wcześniejszej Hondy z silnikiem diesla CR,jakoś boję się dolewać do oleju takich specyfików.Dobrą chemię do paliwa,oleju itp. robi firma Pro-Tec byłem na pokazie środków tej firmy gdzie mierzono w aucie przed zastosowaniem środków ciśnienie w cylindrach,skład spalin później czyszczono układ paliwowy i dolotowy specjalną maszyną przy zastosowaniu oczywiście środków Pro-tec,przed wymianą oleju płukanka firmowa,nowy olej dodatek uszlachetniający do oleju i po wszystkim na nowo pomiary na aucie,różnice były naprawdę widoczne,oczywiście na korzyść dla auta i środowiska :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 23:05
Posty: 24
Skąd: Kentaki
Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)

Postprzez Grzyby » 8 paź 2011, 22:04

skull napisał(a):później czyszczono układ paliwowy i dolotowy specjalną maszyną przy zastosowaniu oczywiście środków Pro-tec,przed wymianą oleju płukanka firmowa,nowy olej dodatek uszlachetniający do oleju

Ciekawe jakie byłyby wyniki tylko po wymianie oleju <rotfl>
Pewnie podobne <faja>
Ale takiego testu pewnie nie wykonali :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez skull » 8 paź 2011, 23:51

miałem poszukać jakie były różnice przed i po czyszczeniu,bo były naprawdę duże.Test był robiony w serwisie u klienta który był zainteresowany kupnem sprzętu firmy Pro-tec,i pokaz robiony na aucie szefa:) Tylko czytając takie posty :
Grzyby napisał(a):Ciekawe jakie byłyby wyniki tylko po wymianie oleju <rotfl>
Pewnie podobne <faja>
Ale takiego testu pewnie nie wykonali :P

to szkoda sobie nawet du.. zawracać,żeby cokolwiek pisać <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 23:05
Posty: 24
Skąd: Kentaki
Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)

Postprzez Grzyby » 9 paź 2011, 00:06

A nie byłbyś ciekaw wyniku?
Bo ja nawet bardzo ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 9 paź 2011, 00:33

Grzyby napisał(a):Bo ja nawet bardzo ...


przyznam że też się zainteresowałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9512 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez skull » 9 paź 2011, 02:09

Grzyby napisał(a):A nie byłbyś ciekaw wyniku?
Bo ja nawet bardzo ...

spoko :) poprawa w parametrach silnika po zmianie oleju jest na bank jakaś,ale raczej malutka.W tym przypadku co pisałem to duży wpływ na efekt,mają te urządzenia,które podłącza się pod silnik tworząc obieg zamknięty i silnik pracuje tylko na środku czyszczącym cały układ paliwowy.Dużo firm już na rynku ma w swojej ofercie takie urządzenia czyszczące chociażby znany chyba wszystkim Liqui Moly: http://www.liqui-moly.pl/jct ,zwłaszcza w dieslach przynosi to widoczne efekty <spoko>W Niemczech widziałem takie urządzenia normalnie na wyposażeniu ASO.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 maja 2006, 23:05
Posty: 24
Skąd: Kentaki
Auto: MADZIA 323C 1,4L 95R
Madzia 6 2,0 gruźlik ;)

Postprzez Gnat80 » 10 paź 2011, 07:49

Witam,robił ktoś z was płukankę silnika przed wymiana oleju w M6 citd?Bo zbliża mi się zmiana oleju i filtrów i chciałbym spróbować,ale mam lekko cykora czy czasem nic nie pier......
http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Motor+Flush.html płukał ktoś tym specyfikiem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez mądry » 10 paź 2011, 08:09

Gnat80 napisał(a):Witam,robił ktoś z was płukankę silnika przed wymiana oleju w M6 citd?Bo zbliża mi się zmiana oleju i filtrów i chciałbym spróbować,ale mam lekko cykora czy czasem nic nie pier......
http://forte-nwe.pl/?page=Preparat+Motor+Flush.html płukał ktoś tym specyfikiem?

Jasne że tak. Ja u siebie zaraz po kupnie auta zrobiłem płukankę silnika, nie pamiętam już jakim preparatem ale po zabiegu proponował bym odrazu zdjąć miskę olejową i wszystko dobrze wyczyścić. Na koniec zalewasz świeży olej i cieszysz się z jazdy. Jeśli silnik jest w dobrym stanie to płukanka nie powinna mu zaszkodzić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez sonsieno » 10 paź 2011, 12:06

Witam
Chciałbym zapodać do silnika DIESEL SPÜLUNG ligue moly ale nie bardzo się orientuję gdzie z silnika wychodzi przewód paliwowy odprowadzający ON do baku(szukałem, szukałem i nie znalazłem), mógłby mnie ktoś oświecić?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez jozim » 10 paź 2011, 12:38

Witam
Przewód odprowadzający ON zaznaczyłem czerwoną linią.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Boost » 18 sty 2012, 17:32

Wy tutaj głownie piszecie o środkach czyszczących, ja natomiast mam pytanie odnośnie tzw. polepszaczy czyli środków zwiększających np. liczbę cetanową. Zainteresował mnie ten temat ponieważ po podniesieniu mocy zalałem v-powera i o ile ten sam eksperyment przed podniesieniem mocy dał marne skutki o tyle teraz czuję zdecydowana różnicę, bardziej ochoczą reakcję na pedał gazu i lepsze wkręcanie się na obroty. Napisałem o tym w wątku o chiptuningu, i padło parę postów na temat tychże dodatków. skoro v-power to taki on z dodatkiem a różnica w cenie jest zabójcza, to czemu by nie stosować takich magicznych specyfików. I tu pytanie stosował ktoś może czytaliście jakieś testy ?
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2005, 18:09
Posty: 171
Skąd: Kanie k. Pruszkowa
Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki