Pielęgnacja lakieru

Postprzez malkolm » 12 mar 2010, 18:58

Arkos82 napisał(a):Zamierzam użyć wosk sonax extreme wax (http://www.allegro.pl/item865905695_son ... hrona.html)
Co lepiej uzyć do przygotowania lakieru :
1. Sonax Auto politura w czerwonej tubce http://www.allegro.pl/item888774685_son ... itura.html
2. Sonax Lack Reiniger – regenerator lakieru w czerwonej tubce http://www.allegro.pl/item888774693_son ... kieru.html
3. Formula 1 Scratch Out – mleczko do usuwania rys
http://www.allegro.pl/item887841859_for ... a_rys.html
A może najpierw użyć regeneratora lakieru sonax , następnie politury sonaxa ?

Który wosk będzie lepszy ten sonax extreme wax czy może formula 1 carnauba wax?

sonax extreme będzie trwalszy od F1, co do środka to radzę coś z megsa, nie duża różnica w cenie a na pewno w jakości, poza tym do zestawu przydała by się jeszcze glinka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez J.B. » 13 mar 2010, 19:54

no proszę nie zauważyłem że jest tutaj jakiś przedstawiciel scholla (testuje właśnie pasty i gąbki tego producenta) , potrzebny mi BP i gąbki 80mm, wiem że scholl takie robi tylko że w polsce ciężko takowe kupić


zobaczę co da się zrobić w tym temacie i będę informował na bieżąco :D po niedzieli :)
Pozdrawiam Kuba
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 19:21
Posty: 44
Skąd: z MAMY
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel '04

Postprzez Bart87 » 14 mar 2010, 02:06

Witam,

Jaki wosk powininem wybrać by lakier mi się pięknie świecił?

Myślałem o Sonax Extreme lub NXT Tech Wax 2.0 ze wskazaniem na ten pierwszy – nie chcę przepłacić na wosku bo planuję dodatkowo kupić zestaw Meguiars (Quik Clay + SwirlX + DC2) zapewniając tym samym lakierowi idealną podstawę, a wosk za jakiś czas i tak będzie nakładany ponownie. Podkreślam, że nie zależy mi na trwałości lecz na pięknym blasku lakieru.

I jeszcze jedno, byłbym wdzięczny za polecenie jakiegoś środka do skóry.

Pozdrawiam
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Mev » 14 mar 2010, 02:30

A może mi ktoś polecić coś dobrego na sporą ilość kolistych rysek od myjni automatycznych widocznych "pod światło"?
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez krzych » 14 mar 2010, 02:49

Mev napisał(a):A może mi ktoś polecić coś dobrego na sporą ilość kolistych rysek od myjni automatycznych widocznych "pod światło"?

Od automatow to nie powinny byc raczej proste kreski wzdluz? Koliste to mi sie z recznym myciem kojarza...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Bart87 » 14 mar 2010, 03:29

Mev napisał(a):A może mi ktoś polecić coś dobrego na sporą ilość kolistych rysek od myjni automatycznych widocznych "pod światło"?


Z tego co wyczytałem to najlepszy Meguiars dawne DC 1 czyli SwirlX.
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez malkolm » 14 mar 2010, 12:55

Bart87 napisał(a):
Mev napisał(a):A może mi ktoś polecić coś dobrego na sporą ilość kolistych rysek od myjni automatycznych widocznych "pod światło"?


Z tego co wyczytałem to najlepszy Meguiars dawne DC 1 czyli SwirlX.

DC1 może być za słaby , swirlx da sobie radę.
co do blasku to NXT2 da na pewno o wiele lepszy efekt od sonaxa. ale na ciemny lakier radzę coś co uwydatni jego głębię , coś z naturalnym woskiem na przykład coś dodo, tylko że te woski są dość nietrwałe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez J.B. » 14 mar 2010, 13:52

Mev napisał(a):A może mi ktoś polecić coś dobrego na sporą ilość kolistych rysek od myjni automatycznych widocznych "pod światło"?


te ryski są od codziennego użytkowania auta choćby od codziennej jazdy, piaseczek na drogach i jak by nie było zawirowania powietrza na samochodzie i już ryski gotowe a do tego automaty to potęgują :(


Bart87 napisał(a):Witam,

Jaki wosk powininem wybrać by lakier mi się pięknie świecił?

Myślałem o Sonax Extreme lub NXT Tech Wax 2.0 ze wskazaniem na ten pierwszy – nie chcę przepłacić na wosku bo planuję dodatkowo kupić zestaw Meguiars (Quik Clay + SwirlX + DC2) zapewniając tym samym lakierowi idealną podstawę, a wosk za jakiś czas i tak będzie nakładany ponownie. Podkreślam, że nie zależy mi na trwałości lecz na pięknym blasku lakieru.

I jeszcze jedno, byłbym wdzięczny za polecenie jakiegoś środka do skóry.

Pozdrawiam


pierwsze pytanie będziesz to robił maszyna czy "Hands Made" ręcznie :) ja mogę polecić twojej uwadze Zestaw past z woskiem firmy scholl w promocyjnej cenie u nas na sklepie, efekt który osiągniesz powinien być więcej niż zadowalający :D a jeśli chodzi o "detailer" pod glinke my już nie stosujemy tego środka <diabełek> używamy po prostu minimalna ilość szamponu rozrobioną w spryskiwaczu z woda tylko dla poślizgu glinki z racji tego ze i tak przed woskiem stosujemy SW 10-ka z Scholla


A jesli chcesz bardzo dobry połysk to polecam Coliego 915 troszkę mniej trwały niż 476 ale bardziej lśniący :D
Ostatnio edytowano 14 mar 2010, 14:18 przez J.B., łącznie edytowano 2 razy
Pozdrawiam Kuba
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 19:21
Posty: 44
Skąd: z MAMY
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel '04

Postprzez J.B. » 14 mar 2010, 14:12

sorki ale jakoś mi się nie udało edytować poprzedniego posta tylko wyskoczyło jako kolejny przepraszam za bałagan :(
Pozdrawiam Kuba
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 19:21
Posty: 44
Skąd: z MAMY
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel '04

Postprzez Bart87 » 14 mar 2010, 23:29

malkolm napisał(a):
Bart87 napisał(a):
Mev napisał(a):A może mi ktoś polecić coś dobrego na sporą ilość kolistych rysek od myjni automatycznych widocznych "pod światło"?


Z tego co wyczytałem to najlepszy Meguiars dawne DC 1 czyli SwirlX.

DC1 może być za słaby , swirlx da sobie radę.
co do blasku to NXT2 da na pewno o wiele lepszy efekt od sonaxa. ale na ciemny lakier radzę coś co uwydatni jego głębię , coś z naturalnym woskiem na przykład coś dodo, tylko że te woski są dość nietrwałe


Kolor lakieru to sportowa czerwień. Wiem, że NXT2 będzie bardziej lśniący od Sonaxa... pytanie tylko czy ta różnica w blasku będzie adekwatna do ceny? Jak cenowo te Dodo wyglądają?

Pozdrawiam
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez Bart87 » 14 mar 2010, 23:37

J.B. napisał(a):pierwsze pytanie będziesz to robił maszyna czy "Hands Made" ręcznie :) ja mogę polecić twojej uwadze Zestaw past z woskiem firmy scholl w promocyjnej cenie u nas na sklepie, efekt który osiągniesz powinien być więcej niż zadowalający :D a jeśli chodzi o "detailer" pod glinke my już nie stosujemy tego środka <diabełek> używamy po prostu minimalna ilość szamponu rozrobioną w spryskiwaczu z woda tylko dla poślizgu glinki z racji tego ze i tak przed woskiem stosujemy SW 10-ka z Scholla


A jesli chcesz bardzo dobry połysk to polecam Coliego 915 troszkę mniej trwały niż 476 ale bardziej lśniący :D


Wszystko własnymi ciężkospracowanymi dłońmi :)

Dzięki za info nt. Scholl ale podjąłem już decyzję, że teraz decyduję się na Megsa.

Możesz dać jakieś linki do Coliego 915 bo totalnie nie wiem co to jest <zawstydzony>

Pozdrawiam
Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki, jedyną miarą sukcesu jest wysiłek jaki włożyliśmy aby go osiągnąć!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2008, 15:08
Posty: 39
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 1.8 V6 Precidia
BMW E39 520i
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V

Postprzez malkolm » 15 mar 2010, 00:02

Bart87 napisał(a):
J.B. napisał(a):pierwsze pytanie będziesz to robił maszyna czy "Hands Made" ręcznie :) ja mogę polecić twojej uwadze Zestaw past z woskiem firmy scholl w promocyjnej cenie u nas na sklepie, efekt który osiągniesz powinien być więcej niż zadowalający :D a jeśli chodzi o "detailer" pod glinke my już nie stosujemy tego środka <diabełek> używamy po prostu minimalna ilość szamponu rozrobioną w spryskiwaczu z woda tylko dla poślizgu glinki z racji tego ze i tak przed woskiem stosujemy SW 10-ka z Scholla


A jesli chcesz bardzo dobry połysk to polecam Coliego 915 troszkę mniej trwały niż 476 ale bardziej lśniący :D


Wszystko własnymi ciężkospracowanymi dłońmi :)

Dzięki za info nt. Scholl ale podjąłem już decyzję, że teraz decyduję się na Megsa.

Możesz dać jakieś linki do Coliego 915 bo totalnie nie wiem co to jest <zawstydzony> Pozdrawiam


o taki wosk, http://www.all4auto.pl/collinite-marque ... ?cPath=1_5
ja osobiście wybrałem #16 od megsa na zimę a dodo na lato na mazdę i gold classa na opla. a wosków dodo poszukaj na all4auto.pl lub w innym sklepie internetowym, jest ich kilka z tymi woskami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez J.B. » 15 mar 2010, 17:34

potrzebny mi BP i gąbki 80mm, wiem że scholl takie robi tylko że w polsce ciężko takowe kupić


Tak jak Stwierdziles jest wrecz bardzo ciezko dostac te gabki 85mm a i talerzyku juz nie wspomne :( temat raczej nie do realizacji przykro mi bardzo <nie>
Pozdrawiam Kuba
M6 Sport Wagon GY 2.0 CiTD 154,6 Hp i 325,8 Nm
HeHeHeHeHe Cala Moc SERYJNA..... :D
www.cds-autospa.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 19:21
Posty: 44
Skąd: z MAMY
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Diesel '04

Postprzez malkolm » 15 mar 2010, 18:51

J.B. napisał(a):
potrzebny mi BP i gąbki 80mm, wiem że scholl takie robi tylko że w polsce ciężko takowe kupić


Tak jak Stwierdziles jest wrecz bardzo ciezko dostac te gabki 85mm a i talerzyku juz nie wspomne :( temat raczej nie do realizacji przykro mi bardzo <nie>

konkurencja obiecała sprowadzić do końca marca, i też scholla, muszę przyznać że przypadły mi do gustu pasty tej firmy, są na prawdę dobre, zestaw padów też posiadam ale nie porównywałem ich jeszcze z innymi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kiepaz » 16 mar 2010, 09:36

Witam Kolegów :) ja mam dylemat jakiego wosku teraz używać chcę podkreślić że auto zostało całe pomalowane ten sam kolor itp. Jakich wosków używać do można powiedzieć nowego lakieru?? mile widziani producenci i nazwy takowych preparatów.
Pozdrawiam Łukasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez malkolm » 16 mar 2010, 09:57

kiepaz napisał(a):Witam Kolegów :) ja mam dylemat jakiego wosku teraz używać chcę podkreślić że auto zostało całe pomalowane ten sam kolor itp. Jakich wosków używać do można powiedzieć nowego lakieru?? mile widziani producenci i nazwy takowych preparatów.
Pozdrawiam Łukasz

wszystko zależy jaki efekt chcesz osiągnąć i kasy jaką dysponujesz, ale przez pierwsze 2 miesiące nie woskuj auta, daj mu czas na wyschnięcie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez kiepaz » 16 mar 2010, 10:37

wiem że musi wyschnąć :) bo będę miał jeszcze jedną polerkę po malowaniu.
a środki chcę zakupić co by mieć przygotowane lub ewentualnie kasę dozbierać :)
efekt jak chcę osiągnąć Błysk, trwałość , soczystość koloru.
cena do 150 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez malkolm » 16 mar 2010, 11:13

kiepaz napisał(a):a środki chcę zakupić co by mieć przygotowane lub ewentualnie kasę dozbierać :)
efekt jak chcę osiągnąć Błysk, trwałość , soczystość koloru.
cena do 150 zł

za taką kasę to kupił bym porządną rękawicę do mycia, jakiś niezły szampon, kilka ściereczek z mikrofibry,jakieś ze 2 aplikatory, i do tego jakiś wosk czyszczący, na przykład Collinite Sapphire Auto Wax , występujący w paście lub płynie, albo megsowy Cleaner Wax, w polsce dostępny tylko w paście, jest jeszcze kilka innych tego typu produktów,
są to woski dla leniwych , takie 3 w jednym, zastępuje pastę bardzo delikatnie ścierną , cleaner przygotowujący pod woski i wosk, efekt średni ale za tą kasę to i tak dużo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Pankuba » 17 mar 2010, 23:22

No właśnie, co byście koledzy polecili jako wosk dla leniwych. Chodzi mi o opcję- powiedzmy – średnio- lub wysokobudżetową. Ze dwa razy testowałem Turtle Wax Ice i spisywał się wg mnie nieźle. Dawał wystarczający połysk, po 3-4 myciach nadal trzymała się ochronna warstwa.
Woskuję samochód średnio raz na trzy miesiące, dodatkowo raz, góra dwa razy w roku traktuję lakier glinką (w tym roku zielonkawa Sonüs) i nie bawię się w żadne dodatkowe operacje.
Nie biorę pod uwagę żadnych wosków, które dodatkowo mają właściwości ścierne.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez malkolm » 17 mar 2010, 23:32

Pankuba napisał(a):No właśnie, co byście koledzy polecili jako wosk dla leniwych. Chodzi mi o opcję- powiedzmy – średnio- lub wysokobudżetową. Ze dwa razy testowałem Turtle Wax Ice i spisywał się wg mnie nieźle. Dawał wystarczający połysk, po 3-4 myciach nadal trzymała się ochronna warstwa.
Woskuję samochód średnio raz na trzy miesiące, dodatkowo raz, góra dwa razy w roku traktuję lakier glinką (w tym roku zielonkawa Sonüs) i nie bawię się w żadne dodatkowe operacje.
Nie biorę pod uwagę żadnych wosków, które dodatkowo mają właściwości ścierne.

ja bym wybrał megsa professional paste wax #16, koszt to około 100 zł, w sumie dla leniwych się nie sprawdzi raczej ale za tą kasę jest wart, ciężko się z nim pracuje ale warto, i jest super trwały. ogromne opakowanie, na jedno auto pewnie na 3 lata wystarczy,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki