CB Radio
Nie ma problemu – jutro zrobię fotki, bo dzisiaj już za ciemno jest, a z lampą to w ostateczności lubię:)
zrobiłem dzisiaj pomiar miernikiem SWR i wyszło mi coś takiego
antena na max wsunięta:
K1: 1,65
K20: 1,5
K40: 1,4
antena max wysunięta:
K1: 1,4
K20: 1,3
K40: 1,1
czyli nie da sie zrobić paraboli za każdym razem wychodzi mi z tego że antena za krótka ale już bardziej sie jej nie da wysunąć :/ co zrobić?
antena na max wsunięta:
K1: 1,65
K20: 1,5
K40: 1,4
antena max wysunięta:
K1: 1,4
K20: 1,3
K40: 1,1
czyli nie da sie zrobić paraboli za każdym razem wychodzi mi z tego że antena za krótka ale już bardziej sie jej nie da wysunąć :/ co zrobić?
- Od: 25 maja 2009, 22:33
- Posty: 32
- Skąd: Raba N.
- Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.
Pozostaw tak jak jest na max wysunięta – nie powinno być źle bo to są jeszcze wartości do przyjęcia.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ja tak nawiązując do tego UNIDEN 520XL co miałem z nim problem, to podjechaliśmy do innego servisu i po problemie 
kłopotem okazała się wtyk zapalniczki który była zastosowany z jakiejś ładowarki czy coś....a w nim był jakiś bezpiecznik....i przez to miałem problemy z nadawaniem.
w mieście teraz słychać mnie w miarę. ale muszę wyjechać gdzieś na trasę aby dowiedzieć się na jaką odległość nadaję.
chyba że zna ktoś jakiś szybszy sposób na sprawdzenie nadawania??
antenkę będę zmieniał z Sunkera na SIRIO OMEGA czy jakoś tak
kłopotem okazała się wtyk zapalniczki który była zastosowany z jakiejś ładowarki czy coś....a w nim był jakiś bezpiecznik....i przez to miałem problemy z nadawaniem.
w mieście teraz słychać mnie w miarę. ale muszę wyjechać gdzieś na trasę aby dowiedzieć się na jaką odległość nadaję.
chyba że zna ktoś jakiś szybszy sposób na sprawdzenie nadawania??
antenkę będę zmieniał z Sunkera na SIRIO OMEGA czy jakoś tak
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Yellowmen napisał(a):...kłopotem okazała się wtyk zapalniczki który była zastosowany z jakiejś ładowarki czy coś....a w nim był jakiś bezpiecznik....i przez to miałem problemy z nadawaniem.
Po prostu chyba napięcie Ci "kucało" na radiu ale raczej napewno nie była to wina stosowanego tam bezpiecznika.
Yellowmen napisał(a):w mieście teraz słychać mnie w miarę. ale muszę wyjechać gdzieś na trasę aby dowiedzieć się na jaką odległość nadaję.
chyba że zna ktoś jakiś szybszy sposób na sprawdzenie nadawania??
Niestety – na krótkich dystansach nie zauważy się znaczącej różnicy w poziomie sygnału.
Yellowmen napisał(a):antenkę będę zmieniał z Sunkera na SIRIO OMEGA czy jakoś tak
Dobry wybór – samo sobie chwalę SIRIO za jakość i trwałość wyrobów.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
kucało...czyli przy nadawaniu nie było odpowiedniej mocy?? tak to czytać??
a powiedz mi jaka SIRIO kupić w rozsądnej cenie?? Magnesowe...
a powiedz mi jaka SIRIO kupić w rozsądnej cenie?? Magnesowe...
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Yellowmen napisał(a):kucało...czyli przy nadawaniu nie było odpowiedniej mocy?? tak to czytać??
a powiedz mi jaka SIRIO kupić w rozsądnej cenie?? Magnesowe...
Mniej – więcej o to chodziło.
A co do anten to może być ta co proponowałeś, ja na busie dosyć długi czas jeździłem z "Sirio carbonium" a w normalnym autku miałem Performer'a P800 – coś podobnego do

Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Yellowmen napisał(a):a powiedz mi jaka SIRIO kupić w rozsądnej cenie?? Magnesowe...
Ja teraz kupiłem Sirio Mini Snake 27 MAG ale jest też dłuższa wersja Sirio Snake 27. Nazywane też są Sirio Cobra. Moja kosztowała 125 zł. Jak najbardziej mogę ją polecić.
www.mtj.auto.pl
- Od: 7 lut 2008, 01:20
- Posty: 570
- Skąd: Jawor
- Auto: była eFka BaGietka '92 jest
Accord CG8 1.8 16V
panowie a co może być przyczyną utraty sygnału....tzn...raz jest lepiej raz gorzej.....w odbiorze....
i czy wtyk zapalniczki można swobodnie przedłużać?? czy będzie problem jakiś??
i czy wtyk zapalniczki można swobodnie przedłużać?? czy będzie problem jakiś??
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
Yellowmen napisał(a):panowie a co może być przyczyną utraty sygnału....tzn...raz jest lepiej raz gorzej.....w odbiorze....
i czy wtyk zapalniczki można swobodnie przedłużać?? czy będzie problem jakiś??
Opisz dokładniej na czym polega ta "utrata sygnału".
A przewód do wtyku zapalniczki możesz sobie spokojnie przedłużać ile zechcesz aby tylko nie było zbyt wielkich spadków napięcia (jak dasz np. 30m przewodu
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
jeszcze jedno pytanie: co może być przyczyną tego że np. jak jadę przez most który ma metalowe poręcze to radio ściąga tak samo jak na przykład wycieraczki!
to samo mam jak wjadę do garażu (blaszak) (SQ mam mniej więcej na godzinie 11) a cisza na mostach jest jak skręcę co najmniej na godzinę 14
byłem dziś u kolesia co kupiłem u niego antenę i powiedział mi że antenę stroi się do radia i to że nie mogę uzyskać paraboli na SWR to wina radia !
moim zdaniem jest to trochę na wyrost powiedziane no ale to jest "fachowiec"
czyli nic się nie da zrobić żeby uzyskać na skrajnych kanałach tą samą wartość ?
to samo mam jak wjadę do garażu (blaszak) (SQ mam mniej więcej na godzinie 11) a cisza na mostach jest jak skręcę co najmniej na godzinę 14
byłem dziś u kolesia co kupiłem u niego antenę i powiedział mi że antenę stroi się do radia i to że nie mogę uzyskać paraboli na SWR to wina radia !
moim zdaniem jest to trochę na wyrost powiedziane no ale to jest "fachowiec"
czyli nic się nie da zrobić żeby uzyskać na skrajnych kanałach tą samą wartość ?
- Od: 25 maja 2009, 22:33
- Posty: 32
- Skąd: Raba N.
- Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.
slusek19 napisał(a): .... byłem dziś u kolesia co kupiłem u niego antenę i powiedział mi że antenę stroi się do radia i to że nie mogę uzyskać paraboli na SWR to wina radia !
moim zdaniem jest to trochę na wyrost powiedziane no ale to jest "fachowiec"
czyli nic się nie da zrobić żeby uzyskać na skrajnych kanałach tą samą wartość ?
Bzdura totalna!
Praktycznie każde radio CB ma parametry wyjściowe jeśli chodzi o impedancję takie same więc czy podłączysz U520, U510, Pr. Lincolna czy np. Alana 100+ to antena będzie tak samo pracowała i nie ma potrzeby korygowania jej zestrojenia pod kątem danego radia.
Antenę stroimy pod kątem jej samej w danym miejscu montażu (ew. spróbuj przestawić ją w inne miejsce i sprawdzić zestrojenie).
Tak więc niestety trochę brakuje wiedzy i doświadczenia temu "fachowcowi".
A co do zestrojenia Twojej anteny to tak jak pisałem wcześniej – zostaw tak jak jest bo te straty nie będą odczuwalne w łącznościach.
Dam Ci przykład czego innego – w poprzednim autku jak jeszcze nie miałem "skrzynki antenowej" i antenę zestroiłem na podstawowej "czterdziestce" z wynikiem SWR w okolicach 1.1 – 1.2 Jednak często lubiałem iść w "bok" na 26.425MHz a to są już dwie "czterdziestki" w "lewo". SWR miałem tam w okolicach 1.8-2.0 co nie sprawiało większych problemów w łączności z europą jak była propagacja.
To że masz ciszę będąc w garażu to normalne – metalowa konstrukcja skutecznie tłumi (ekranuje) sygnały stacji radiowych.
Ale dlaczego na metalowych mostach jest tyle zakłóceń to też sie zastanawiałem i .... nie wiem dlaczego tak jest.
rafusmaximus – niezły pomysł – będę musiał go przetestować
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
postanowiłem że koniec walki o wymianę :/
nie ma to sensu bo facet w ogóle nic się nie zna i gada do mnie jak do dziecka (że to wina radia)!
No ale ja wiem swoje (to co wyczytałem na tym forum i na forum CBradio) a on gada tak jakby w ogóle nie miał pojęcia o czym gada !
wezmę jeszcze pożyczę od kolegi CB Alana (chyba 109) i sprawdzę czy też są takie zakłócenia na mostach i u mnie w garażu !
dam znać co i jak!
a jak na razie to dzięki za pomoc (bo przynajmniej już coś wiem na ten temat)
nie ma to sensu bo facet w ogóle nic się nie zna i gada do mnie jak do dziecka (że to wina radia)!
No ale ja wiem swoje (to co wyczytałem na tym forum i na forum CBradio) a on gada tak jakby w ogóle nie miał pojęcia o czym gada !
wezmę jeszcze pożyczę od kolegi CB Alana (chyba 109) i sprawdzę czy też są takie zakłócenia na mostach i u mnie w garażu !
dam znać co i jak!
a jak na razie to dzięki za pomoc (bo przynajmniej już coś wiem na ten temat)
- Od: 25 maja 2009, 22:33
- Posty: 32
- Skąd: Raba N.
- Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.
Panowie mam problem, posiadam radio CB Uniden 520XL, antena Midland ML-145 (przyklejana na magnes) i gdy włączę cokolwiek na wyłączonym silniku (szyber, szyby, wycieraczki, nawiew) słychać pracę silniczka w radiu. Gdy odłączę antenę to delikatnie słychać (prawie nic) na SQ skręconym w lewo, po podpięciu masakra i muszę ustawić SQ na godz 11. Miał ktoś podobny problem w 323F BA 1.5 i go rozwiązał ?
- Od: 6 lis 2009, 17:30
- Posty: 38
- Skąd: CLI
- Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG
Raver – włącz ANL środkowym przełącznikiem (w "górę") i powiedz czy dalej to masz.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czy to się stało tak "nagle" czy masz to już od początku?
Może warto byłoby coś wykluczyć (radio lub antenę) sprawdzając na innym autku.
Może warto byłoby coś wykluczyć (radio lub antenę) sprawdzając na innym autku.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Problem jest od samego początku, wrzuciłem filmik żebyście zobaczyli co jest grane http://zinyx.wrzuta.pl/film/6ckYjMMrwvF/mov07026 Co do nadawania – włączyłem wentylator na 4 (świst w radyjku) SQ podkręcone żeby go wyeliminować, ANL włączony i pytanko do mobilków jak mnie słychać, czy jakieś szumy, świsty lub coś w tym stylu. Mobil będąc ode mnie około 5-6km w linii prostej twierdził ze czyściutko "jak radio maryja"... Ten model już tak ma czy ja tylko mam taki problem z tym dźwiękiem z silniczków?
Pewnie będzie trzeba, gorzej jak się okaże że w innym autku nie ma problemu...
Marek 161BD081 napisał(a):Może warto byłoby coś wykluczyć (radio lub antenę) sprawdzając na innym autku.
Pewnie będzie trzeba, gorzej jak się okaże że w innym autku nie ma problemu...

- Od: 6 lis 2009, 17:30
- Posty: 38
- Skąd: CLI
- Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG
Raver napisał(a): [...]gorzej jak się okaże że w innym autku nie ma problemu...
ja mam to samo tyle że na innym Radiu
ja zwalczyłem to takim sposobem że po prostu skręciłem trochę RF Gain (na godzinę 2-3) i SQ (na 10) i teraz mam spokój! zasięg się trochę zmniejszył ale przynajmniej niema tyle zakłóceń! i dmuchawa najwyżej na 2-3
- Od: 25 maja 2009, 22:33
- Posty: 32
- Skąd: Raba N.
- Auto: Mazda 323F (BA – Z5) 1,5 97r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki