Strona 4 z 4

PostNapisane: 7 lut 2004, 13:29
przez GrzegorzSz
Wlasnie w tym celu zostaly m.in. zrobione te pozycje. Tak poza tym, jak bedziesz ciagnal cos ciezkiego n.p. holowal drugi samochod, nie wejdzie Ci 4 bieg.

PostNapisane: 7 lut 2004, 14:05
przez HERCIK
Ja mam HOLD i jak go wlaczam to sie obroty podnosza i jeszcze jakies inne hamowania silnikiem

PostNapisane: 17 maja 2008, 17:02
przez daniel_w
Przy włączonym hold mam taki objaw, iz prz zmianie z 2 na 3 występuje odczuwalne kopniecie/szarpnięcie, silniesze przy dynamicznym przyspieszaniu. Bez holda zmiana jest plynna i bez szarpniec na wszystkich biegach. Mozecie napisac czy to jest normalne. Szczegolnie prosze o kolegow z takim samym modelem o przetestowanie tego.

PostNapisane: 17 maja 2008, 21:14
przez shinay
hi. jestem " kolegow z takim samym modelem" :)
u mnie na HOLD + D wszystko jest plynne (jak i na wszystkich innych trybach jazdy)
ile twoja mazda ma przebiegu?
pozdr

PostNapisane: 18 maja 2008, 01:12
przez daniel_w
shinay napisał(a):ile twoja mazda ma przebiegu?

96tys

Jezdziłem teraz i wszystko bylo ok na holdzie. Moze te popoludniowe upaly zaszkodzily szkrzyni, a moze po prostu cos "nie zatrybiło" :)

PostNapisane: 18 maja 2008, 22:33
przez spike72
daniel_w napisał(a):Jezdziłem teraz i wszystko bylo ok na holdzie. Moze te popoludniowe upaly zaszkodzily szkrzyni, a moze po prostu cos "nie zatrybiło"

Wymień olej w skrzyni. Miałem podobne objawy, wymiana oleju usunęła tą usterkę.

PostNapisane: 19 maja 2008, 13:47
przez daniel_w
spike72 napisał(a):Wymień olej w skrzyni. Miałem podobne objawy, wymiana oleju usunęła tą usterkę.


Olej wymienię niebawem. O dziwo juz tego objawu nie ma- wszystko dziala plynnie. Nie wiem co to było.

Proszę o konkretny i ostateczny opis funkcji HOLD i opcji k

PostNapisane: 30 wrz 2008, 10:35
przez borofik
Prosze nie pisać abym użył opcji szukaj, ponieważ prawda jest taka że ilu uzytkowników tyle wariantów i opisów. W instrukcji obsługi ( niemieckiej ) napisane jest jak używać co wolno a czego nie wolno, nie napidsano jednak jaki jest ( powinien ) być efrkt i w jakich warunkach ( sytuacjach ) drogowych których opcji użyć.
Zróbmy jakiś wspólny opis, żeby już nikt nie musiał o to pytać.

1. Wszyscy piszą że pod pedałem gazu jest przycisk który przy depnięciu ( kick down ) jest wciskany i zrzuca biegi – u mnie nie ma ??? xedos9 '01
2. czy podczas jazdy można używać funkcji HOLD np: przy wyprzedzaniu, w górach czy jakichś lekkich szaleństwach :)
3. I w końcu jeżeli zajdzie koniecznosć bardzo nagłego przyśpieszenia której funkcji użyć
– z D na S
– HOLD przy D
– kick down przy D

– a może jeszcze inaczej...

pozdrawiam Borofik

PostNapisane: 30 wrz 2008, 19:15
przez Bladyy78
Jak mocno wciśniesz pedał do dechy to się włączy kick down.
Wciśniecie przycisku Hold spowoduje to samo co kick down.
A to czy będziesz redukował biegi czy wajchą, czy pedałem lub przycisk nie ma znaczenia wszystko zależny od ciebie.
Ja przy delikatnym wyprzedaniu wciskam przeważnie hold, jak trzeba szybciej wyprzedzić redukuje bieg wajchą D na S, a w sytuacjach awaryjnych podczas wyprzedzania redukuje wajcha z D-S i dodatkowo wciskam hold.
Wiec to jak zmieniasz biegi zależny tylko od Ciebie, masz więcej możliwości niż w manualu.
Pozdrawiam.

PostNapisane: 30 wrz 2008, 19:47
przez voytecku
borofik napisał(a):1. Wszyscy piszą że pod pedałem gazu jest przycisk który przy depnięciu ( kick down ) jest wciskany i zrzuca biegi – u mnie nie ma pytajnik? xedos9 '01

Musisz zatem miec jakis inny mechanizm do redukcji biegow, bo to chyba dziala, czy tak?

borofik napisał(a):2. czy podczas jazdy można używać funkcji HOLD np: przy wyprzedzaniu, w górach czy jakichś lekkich szaleństwach

Mozna.

borofik napisał(a):3. I w końcu jeżeli zajdzie koniecznosć bardzo nagłego przyśpieszenia której funkcji użyć
– z D na S
– HOLD przy D
– kick down przy D

Najlepiej kick-down przy D.

Bladyy78 napisał(a):Wciśniecie przycisku Hold spowoduje to samo co kick down.

To nie do konca prawda, bo przy kick-downie skrzynia moze zredukowac nawet o dwa biegi:
– D: 4->2
– S: 3 –>1

A HOLD redukuje tylko o 1.

Bladyy78 napisał(a):Ja przy delikatnym wyprzedaniu wciskam przeważnie hold

To w sytuacji, gdy za kims jedziesz przez dluzszy odcinek czekajac na mozliwosc wyprzedzenia. Pamietaj jednak, ze gdy wlaczony jest HOLD nie zadziala kick-down.

Bladyy78 napisał(a):jak trzeba szybciej wyprzedzić redukuje bieg wajchą D na S

Chyba prosciej jest zrobic kick-down operujac pedalem gazu.

Bladyy78 napisał(a):a w sytuacjach awaryjnych podczas wyprzedzania redukuje wajcha z D-S i dodatkowo wciskam hold

Chyba prosciej jest zrobic kick-down operujac pedalem gazu, zwlaszcza ze skrzynia zredukuje o dwa biegi sama bez zbednego wachlowania wybierakiem.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 30 wrz 2008, 22:15
przez Bladyy78
Podczas wyprzedzania szybciej zareaguje skrzynia wciskając hold i tak w pozycji D redukuje bieg do 3 biegu w pozycji S do 2 biegu. Przy wciśnięciu nogi do podłogi niestety jest pewne opóźnienie w redukcji.
Każdy możne wybrać sobie najodpowiedniejsza formę zmiany biegów. Każdą skrzynie trzeba wyczuć. Ja kick downa używam sporadycznie tylko w wypadkach nagłych gdy nie ma czasu już na mieszanie wajcha gaz do spodu i niech się dzieje wola nieba, lub w sytuacji gdy wyprzedzam pojazd a z naprzeciwka nic się nie zbliża. Przy jeździe że tak powiem agresywnej gdzie trzeba szybko zredukować bieg robię to ręcznie. Aha i jeszcze jedno przy kic downie skrzynia zredukuje bieg ale po pewnym czasie spowrotem go przerzuca na wyższy bieg i jak się wyprzedza np. kilka aut lepiej żeby nam się to nie przytrafiło. Dlatego wszystko trzeba wyczuć i wtedy można określić jak redukować biegi.

PostNapisane: 1 paź 2008, 08:10
przez brii
Dochodzę do wniosku, że automaty Mazdy dla przeciętnego kierowcy są trudniejsze w obsłudze niż skrzynia manualna ;)
Dobry automat to skrzynia o której można zapomnieć w każdej sytuacji.

PostNapisane: 1 paź 2008, 08:30
przez Bladyy78
Nie nie to tylko tak zagmatwanie opisałem :) W każdym aucie skrzynia działają podoknie. W 90 % przypadków jak jeżdżę nic nie dotykam. Jedak są sytuacje w których warto czasem zredukować recznie. Auto ze skrzynia automatyczna nie zbiera się tak jak z manualna wiec trzeba czasem autu pomóc, no chyba ze ma się pod maska silnik 3l a nie tak jak ja 1,8. Dobre nowe automaty to skrzynie sekwencyjne i tez wybieramy czy zmieniamy biegi czy liczymy na skrzynie.

PostNapisane: 1 paź 2008, 08:46
przez brii
Bladyy78 napisał(a):Dobre nowe automaty to skrzynie sekwencyjne

Poważny błąd – tak twierdzą marketingowcy – ta są automaty z możliwością recznej zmiany biegu...

Bladyy78 napisał(a):W 90 % przypadków jak jeżdżę nic nie dotykam.

Jak jadę do przodu to w 100% przypadków nie dotykam
Bladyy78 napisał(a):trzeba czasem autu pomóc, no chyba ze ma się pod maska silnik 3l

Potwierdzić mogę w przypadku 3l Turbo – nie wymaga żadnej pomocy mimo masy prawie 2000kg :)

PostNapisane: 1 paź 2008, 08:56
przez borofik
1. Koledzy, a jakie zmiany wprowadzono w skrzyniach montowanych w xedosach9 od 2001r. Ja nie mam przycisku pod gazem, więc cos tam musi być inaczej ( więcej elektroniki ? )
2. Umnie kick down nie zawsze zadziała, nie wiem co ma na to wpływ: obroty, lekka górka, inne sterowanie elektroniką ( patrz punkt 1 )

PostNapisane: 2 paź 2008, 18:11
przez voytecku
borofik napisał(a):1. Koledzy, a jakie zmiany wprowadzono w skrzyniach montowanych w xedosach9 od 2001r. Ja nie mam przycisku pod gazem, więc cos tam musi być inaczej ( więcej elektroniki ? )

Zadnych. To stare dobre GF4A-EL :) Moze u Ciebie nie ma przycisku, a sterowanie jest gdzies schowane.

borofik napisał(a):2. Umnie kick down nie zawsze zadziała, nie wiem co ma na to wpływ: obroty, lekka górka, inne sterowanie elektroniką ( patrz punkt 1

Nie zawsze dziala, tzn kiedy Ci nie dziala? Kick-down nie dziala, gdy jest wlaczony HOLD.

Pozdrawiam,
voytecku.

PostNapisane: 2 paź 2008, 19:25
przez borofik
Dzisiaj potestowałem: przy D kick down działa zawsze przy mniejszych predkościach do ok 80 – 100.
powyżej 110 nie zawsze, wystarczy lekka górka kłade cegłe na pedał auto przyspiesza ale nie zrzuca biegu
dziwne, nie.
Dokładnie ta sama droga ta sama górka ta sama predkość 110 <jelen> wciskam hold zrzuca bieg i igień...
<jelen>

PostNapisane: 2 paź 2008, 20:01
przez daniel_w
Coś nie halo ze skrzynią chyba. D-kick powinien działać już przy nieco mocniejszym wciśnieciu gazu, chyba.

PostNapisane: 13 sie 2009, 21:48
przez jankacz
tco_tmWitam. widzę że bardzo glęboko siedzisz w skrzyniach automatycznych a ja mam problem z moją skrzynią i z mechanikiem który ją naprawia. Czy mogę liczyć na pomoc z twojej strony i jakiś namiar aby porozmawiać- widzę że jesteś on-line. pozdrawiam Jan K.