Obsługa akumulatora

Postprzez Grzyby » 6 sty 2010, 16:47

Jak już to pojemność (nie moc) :)
77Ah da radę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tgrzebien » 6 sty 2010, 16:54

Teraz mam akumulator Sznajder 74Ah 680A i niestety jest cos z nim nie tak. Wczoraj po nocy podczas odpalania "pyknela" mi syrena i samochod zapalil za pierwszym razem. Nigdy sie tak nie dzialo wiec nie wiedzialem co sie stalo, pomyslalem ze moze mroz cos namieszal. Ale dzisiaj, gdy chcialem odpalic auto, po nagrzaniu sie swiec zarowych, probujac uruchomic samochod, on tylko zajeczal i nie mial sily zakrecic silnikiem... Przynioslem akumulator do domu i zauwazylem ze w skrajnej przegrodzie przy plusie jest mniej plynu niz w pozostalych. Myslicie ze pozostala mi juz tylko wymiana akumulatora?
Początkujący
 
Od: 21 cze 2008, 13:33
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323f (BJ) TD 2.0 1999r.

Postprzez Grzyby » 6 sty 2010, 16:56

Zawsze możesz uzupełnić braki wodą destylowaną i podpiąć go na noc pod prostownik.
Rozładowanie aku nie oznacza jego końca.
Podładuj i zobacz jak się będzie zachowywał.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bartek_ » 24 sty 2010, 17:47

A czy ktoś wie, czy do podładowania akumulatora 12v/95Ah konieczny jest zakup prostownika przystosowanego do właśnie takiej pojemności?
Czy też można np. użyc prostownika, który jest przeznaczony do ładowania akumulatora o pojemności nieco mniejszej => max 80Ah? Licząc się z dłuższym czasem łądowania – tak myślę, że chyba o to może chodzic.

Koszt zakupu prostownika przeznaczonego do aku o poj. 95Ah jest sporo wyższy niż np. 80Ah. Czas ładowania nie gra dla mnie roli. Mówiono mi, że w sumie im dłuższy czas ładowania tym lepiej.

Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedziec?

pozdrawiam
Bartek
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez alk80 » 24 sty 2010, 18:36

prostownik może być słabszy, będzie dłużej ładował ale naładuje
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez raven211 » 26 sty 2010, 19:25

co myslicie na temat umiesczania akumulatora na zimę w pokrowcach ?
czy ma to jakieś uzasadnienie konkretne czy tylko tyle ze spokojne sumienie?
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 15:03
Posty: 32

Postprzez Lorbas » 26 sty 2010, 20:39

Zależy jaki pokrowiec :)
Raczej spokojne sumienie :)...chociaż.
Gdyby odziać aku w taką piankę jaka jest stosowana do ocieplania rur to być może.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2009, 12:09
Posty: 218
Skąd: GWE
Auto: M6 LF GY + LPG Prins

Postprzez waldez » 26 sty 2010, 21:27

Znajomy w Mondeo ma aku opatulone z 4 stron styropianem grubości ok 15 mm. Nie wiem czy mu to w czymś pomaga, ale zapytam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 20:55
Posty: 599
Skąd: Włocławek
Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r

Postprzez Szydło » 26 sty 2010, 21:46

raven211 popraw temat zgodnie z regulaminem inaczej temat poleci do kosza za 24h :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 22:07
Posty: 1500
Skąd: Bieliny, Jarosław
Auto: Mazda 323f (BA) 2.0 V6 95rok

Postprzez Grzyby » 26 sty 2010, 21:52

powiec hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez zahariash » 26 sty 2010, 22:16

Grzyby napisał(a):powiec hahaha

Trochę powagi... W czasach kryzysu oszczędzanie literek jest szczytną ideą!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Lucasek » 27 sty 2010, 11:02

Mój tato ma zawsze aku opatulone w powce, i jakoś nie pamietam, żeby miał problemy z nimi.
Ja osobiście nie mam miejsca na powiec, więc się w to nie bawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Maciej Loret » 27 sty 2010, 12:32

Czego to ludzie nie wymyślą...
To może jeszcze jakiś magnetyzer na akumulator...
Proponuję się zastanowić czemu takie docieplenie ma służyć?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawko_6 » 27 sty 2010, 12:47

Fabrycznie w 6-ce jest izolator, który jest wywalany po pierwszej wymianie akumulatora, bo najczęściej nie pasuje do nowego. Skoro w oryginale występuje, to ktoś przeliczał na ile chroni przed utratą ciepła zimą, i przed przegrzaniem w lecie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Maciej Loret » 27 sty 2010, 12:53

Pawko_6 napisał(a):Fabrycznie w 6-ce jest izolator, który jest wywalany po pierwszej wymianie akumulatora, bo najczęściej nie pasuje do nowego. Skoro w oryginale występuje, to ktoś przeliczał na ile chroni przed utratą ciepła zimą


Może nie potrafił liczyć?
Tym którzy mają takie docieplenie, proponuję zmierzyć temp. akumulatora bezpośrednio po jeździe, zostawić na noc na dworze i zmierzyć ponownie rano temp. akumulatora. Drugi test identyczny tylko bez ubranka...
Wolę magnetyzer... Daje mniej więcej tyle samo, ale za to jak brzmi...

Pawko_6 napisał(a): i przed przegrzaniem w lecie.


To może mieć to sens ...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawko_6 » 27 sty 2010, 13:18

Maciej Loret napisał(a):Tym którzy mają takie docieplenie, proponuję zmierzyć temp. akumulatora bezpośrednio po jeździe, zostawić na noc na dworze i zmierzyć ponownie rano temp. akumulatora. Drugi test identyczny tylko bez ubranka...
Wolę magnetyzer... Daje mniej więcej tyle samo, ale za to jak brzmi...

Ci którzy mają ocieplony akumulator już korzystają, o kilka godzin przedłużając czas do wychłodzenia, a Ty jak chcesz ich głupotę udowodnić, to pomierz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Grzyby » 27 sty 2010, 14:27

Pawko_6 napisał(a):Ci którzy mają ocieplony akumulator już korzystają, o kilka godzin przedłużając czas do wychłodzenia

Powiedz to tym, którzy parkują pod chmurką i z racji osłony ich akumulator nie ma szans na zagrzanie się od silnika. Widzisz w tym wypadku sens jej posiadania?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Waluś » 27 sty 2010, 14:40

zważywszy na materiał z jakiego jest pewnie wykonany taki pokrowiec (filc lub inna sprasowana bawełna) i jego grubość (1, może 2 cm) nie sądze aby taki pokrowiec utrzymał inną temperaturę niż ta która jest pod maską dłużej niż 30 minut :P

musiałby to być pokrowiec z teramflexu (pianka do rur) która trzyma ciepło, ale tak czy siak po niedługim czasie tmp. sie wyrówna i wtedy mamy odwrotny skutek <lol> odpalamy auto, pod maską +10 a akumulator -10 <lol> po godzinie jazdy odstawiamy auto , temp pod maską po 10 minutach spada do -5 a aku dalej -10
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Maciej Loret » 27 sty 2010, 15:12

Pawko_6 napisał(a): Ci którzy mają ocieplony akumulator już korzystają, o kilka godzin przedłużając czas do wychłodzenia, a Ty jak chcesz ich głupotę udowodnić, to pomierz.


Nie mylmy głupoty z niewiedzą...
Gdybym miał takei ubranko i porządny termometr, to na pewno bym pomierzył,ale nie spodziwałbym sie większej różnicy niż dziesiąte części stopnia.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawko_6 » 27 sty 2010, 16:32

Grzyby napisał(a):Powiedz to tym, którzy parkują pod chmurką i z racji osłony ich akumulator nie ma szans na zagrzanie się od silnika. Widzisz w tym wypadku sens jej posiadania?

Już powiedziałem, dodałem też, że elektrolit w akumulatorze rozgrzewa prąd ładowania. Dobrze zrobiłem?
Być może większego sensu w tym nie ma, ale przy tak surowej zimie, kiedy naładowany, zmrożony akumulator może mieć sprawność na poziomie 30% warto powalczyć o każdego ampera.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki