77Ah da radę.
Obsługa akumulatora
Teraz mam akumulator Sznajder 74Ah 680A i niestety jest cos z nim nie tak. Wczoraj po nocy podczas odpalania "pyknela" mi syrena i samochod zapalil za pierwszym razem. Nigdy sie tak nie dzialo wiec nie wiedzialem co sie stalo, pomyslalem ze moze mroz cos namieszal. Ale dzisiaj, gdy chcialem odpalic auto, po nagrzaniu sie swiec zarowych, probujac uruchomic samochod, on tylko zajeczal i nie mial sily zakrecic silnikiem... Przynioslem akumulator do domu i zauwazylem ze w skrajnej przegrodzie przy plusie jest mniej plynu niz w pozostalych. Myslicie ze pozostala mi juz tylko wymiana akumulatora?
- Od: 21 cze 2008, 13:33
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323f (BJ) TD 2.0 1999r.
Zawsze możesz uzupełnić braki wodą destylowaną i podpiąć go na noc pod prostownik.
Rozładowanie aku nie oznacza jego końca.
Podładuj i zobacz jak się będzie zachowywał.
Rozładowanie aku nie oznacza jego końca.
Podładuj i zobacz jak się będzie zachowywał.
A czy ktoś wie, czy do podładowania akumulatora 12v/95Ah konieczny jest zakup prostownika przystosowanego do właśnie takiej pojemności?
Czy też można np. użyc prostownika, który jest przeznaczony do ładowania akumulatora o pojemności nieco mniejszej => max 80Ah? Licząc się z dłuższym czasem łądowania – tak myślę, że chyba o to może chodzic.
Koszt zakupu prostownika przeznaczonego do aku o poj. 95Ah jest sporo wyższy niż np. 80Ah. Czas ładowania nie gra dla mnie roli. Mówiono mi, że w sumie im dłuższy czas ładowania tym lepiej.
Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedziec?
pozdrawiam
Bartek
Czy też można np. użyc prostownika, który jest przeznaczony do ładowania akumulatora o pojemności nieco mniejszej => max 80Ah? Licząc się z dłuższym czasem łądowania – tak myślę, że chyba o to może chodzic.
Koszt zakupu prostownika przeznaczonego do aku o poj. 95Ah jest sporo wyższy niż np. 80Ah. Czas ładowania nie gra dla mnie roli. Mówiono mi, że w sumie im dłuższy czas ładowania tym lepiej.
Czy ktoś jest w stanie coś podpowiedziec?
pozdrawiam
Bartek
- Od: 19 wrz 2008, 20:00
- Posty: 18
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Znajomy w Mondeo ma aku opatulone z 4 stron styropianem grubości ok 15 mm. Nie wiem czy mu to w czymś pomaga, ale zapytam
- Od: 26 paź 2008, 20:55
- Posty: 599
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323c BA 1,5 16v DOHC 95r
Mój tato ma zawsze aku opatulone w powce, i jakoś nie pamietam, żeby miał problemy z nimi.
Ja osobiście nie mam miejsca na powiec, więc się w to nie bawie.
Ja osobiście nie mam miejsca na powiec, więc się w to nie bawie.
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
Czego to ludzie nie wymyślą...
To może jeszcze jakiś magnetyzer na akumulator...
Proponuję się zastanowić czemu takie docieplenie ma służyć?
To może jeszcze jakiś magnetyzer na akumulator...
Proponuję się zastanowić czemu takie docieplenie ma służyć?
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Fabrycznie w 6-ce jest izolator, który jest wywalany po pierwszej wymianie akumulatora, bo najczęściej nie pasuje do nowego. Skoro w oryginale występuje, to ktoś przeliczał na ile chroni przed utratą ciepła zimą, i przed przegrzaniem w lecie.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Fabrycznie w 6-ce jest izolator, który jest wywalany po pierwszej wymianie akumulatora, bo najczęściej nie pasuje do nowego. Skoro w oryginale występuje, to ktoś przeliczał na ile chroni przed utratą ciepła zimą
Może nie potrafił liczyć?
Tym którzy mają takie docieplenie, proponuję zmierzyć temp. akumulatora bezpośrednio po jeździe, zostawić na noc na dworze i zmierzyć ponownie rano temp. akumulatora. Drugi test identyczny tylko bez ubranka...
Wolę magnetyzer... Daje mniej więcej tyle samo, ale za to jak brzmi...
Pawko_6 napisał(a): i przed przegrzaniem w lecie.
To może mieć to sens ...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Maciej Loret napisał(a):Tym którzy mają takie docieplenie, proponuję zmierzyć temp. akumulatora bezpośrednio po jeździe, zostawić na noc na dworze i zmierzyć ponownie rano temp. akumulatora. Drugi test identyczny tylko bez ubranka...
Wolę magnetyzer... Daje mniej więcej tyle samo, ale za to jak brzmi...
Ci którzy mają ocieplony akumulator już korzystają, o kilka godzin przedłużając czas do wychłodzenia, a Ty jak chcesz ich głupotę udowodnić, to pomierz.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Ci którzy mają ocieplony akumulator już korzystają, o kilka godzin przedłużając czas do wychłodzenia
Powiedz to tym, którzy parkują pod chmurką i z racji osłony ich akumulator nie ma szans na zagrzanie się od silnika. Widzisz w tym wypadku sens jej posiadania?
zważywszy na materiał z jakiego jest pewnie wykonany taki pokrowiec (filc lub inna sprasowana bawełna) i jego grubość (1, może 2 cm) nie sądze aby taki pokrowiec utrzymał inną temperaturę niż ta która jest pod maską dłużej niż 30 minut
musiałby to być pokrowiec z teramflexu (pianka do rur) która trzyma ciepło, ale tak czy siak po niedługim czasie tmp. sie wyrówna i wtedy mamy odwrotny skutek
odpalamy auto, pod maską +10 a akumulator -10
po godzinie jazdy odstawiamy auto , temp pod maską po 10 minutach spada do -5 a aku dalej -10
musiałby to być pokrowiec z teramflexu (pianka do rur) która trzyma ciepło, ale tak czy siak po niedługim czasie tmp. sie wyrówna i wtedy mamy odwrotny skutek


Pawko_6 napisał(a): Ci którzy mają ocieplony akumulator już korzystają, o kilka godzin przedłużając czas do wychłodzenia, a Ty jak chcesz ich głupotę udowodnić, to pomierz.
Nie mylmy głupoty z niewiedzą...
Gdybym miał takei ubranko i porządny termometr, to na pewno bym pomierzył,ale nie spodziwałbym sie większej różnicy niż dziesiąte części stopnia.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Grzyby napisał(a):Powiedz to tym, którzy parkują pod chmurką i z racji osłony ich akumulator nie ma szans na zagrzanie się od silnika. Widzisz w tym wypadku sens jej posiadania?
Już powiedziałem, dodałem też, że elektrolit w akumulatorze rozgrzewa prąd ładowania. Dobrze zrobiłem?
Być może większego sensu w tym nie ma, ale przy tak surowej zimie, kiedy naładowany, zmrożony akumulator może mieć sprawność na poziomie 30% warto powalczyć o każdego ampera.

- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki