Montaż świateł do jazdy dziennej

Postprzez TALREP » 16 kwi 2007, 21:46

1. zakupilem swiatla do jazdy dziennej firmy hella.
zestaw sklada sie z reflektorow i instalacji niezbednej do podlaczenia swiatel wedlug norm europejskich (swiatla dzienne muszasame gasnac po zapaleniu swiatel mijania)

2. wyciagnalem schematy i za cholere nie wiem jak to podlaczyc zeby wszystko dzialalo.

3. postanowilem poradzic sie szerokiego grona forumowiczow :)

no wiec jak to podlaczyc zeby ze swiatelkami dziennymi palily mi sie pozycyjne. wiem ze wyzej sa schematy ale jakos nic mi one nie mowia :) bardzo prosze bardziej łopatologicznie :)

Obrazek
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Robo » 19 kwi 2007, 22:26

Ja właśnie dzisiaj odebrałem pakunek z takimi światełkami o których już w temacie była mowa:

Obrazek

Lampy wyposażone są w żarówki 6W :D a do tego wyglądają bardzo estetycznie. Klosz ma bardzo wysoki połysk co powinno odmłodzić troszke eFcie. Jeżeli chodzi o podłączenie to podpinam na krótko bez żadnych ceregieli odzielny włącznik do świateł dziennych bez świateł tylnych i bez tego automatycznego gaśnięcia po włączeniu świateł mijania. Nie będe kopał nic w instalacji fabrycznej auta. :)

Pozdrawiam. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez szkodnik_byd » 19 kwi 2007, 22:31

no to czekamy na zdjecia po montazu
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6201 (915/442)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez dudkam » 20 kwi 2007, 11:08

A ja czekam na przesylke tez ze swiatlami helli ale ede podlaczal na pelen automat czyli same sie wlaczaja i wylaczaja.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2005, 20:10
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1.6 16v 91r LPG

Postprzez TALREP » 20 kwi 2007, 16:33

Robo napisał(a):Ja właśnie dzisiaj odebrałem pakunek z takimi światełkami o których już w temacie była mowa:

Lampy wyposażone są w żarówki 6W :D a do tego wyglądają bardzo estetycznie. Klosz ma bardzo wysoki połysk co powinno odmłodzić troszke eFcie. Jeżeli chodzi o podłączenie to podpinam na krótko bez żadnych ceregieli odzielny włącznik do świateł dziennych bez świateł tylnych i bez tego automatycznego gaśnięcia po włączeniu świateł mijania. Nie będe kopał nic w instalacji fabrycznej auta. :)

Pozdrawiam. :)


tez sie zastanawialem nad takim rozwiazaniem ale problem w tym, ze takie podlaczenie jest niezgodne z przepisami...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Robo » 20 kwi 2007, 21:24

szkodnik_byd napisał(a):no to czekamy na zdjecia po montazu

Tak to wygląda już na aucie:

Obrazek

Obrazek
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez szkodnik_byd » 20 kwi 2007, 21:40

no slicznie nie zabuza mocno lini auta a moge prosic zdjecie z profilu ?? bo korci mnie bardzo zamontowac lampki ale nie kosztem wygladu auta pozdrawiam
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6201 (915/442)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez TALREP » 20 kwi 2007, 22:29

kurcze szybki jestes Robo :) moje od tygodnia czekaja w pudelku na swoj czas :) narazie tylko przymierzalem :) zapisz co zrobiles z uchem holowniczym bo zauwazylem ze najlepiej byloby sie go pozbyc lub przeniesc pod zderzak zeby lampka glebiej w zderzak wchodzila :)

i jeszcze jedno – lampki montowales do zderzaka "od spodu" czy moze jakos do sruby mocujacej zderzak czy jeszcze jakos inaczej. ja po wstepnych ogledzinach sklaniam sie ku tej pierwszej opcji.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez TALREP » 22 kwi 2007, 19:20

nikt nie chcial odpowiedziec na moje pytania wiec zrobilem to sam :) schemaciki rozgryzlem a z ucha holowniczego narazie zrezygnowalem :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez Mirek » 13 maja 2007, 14:53

Ja mam zamiar założyć do swojej F-ki BG lampy Hella LED model ZPT 009 496-801, to są te podłużne, na moje oko okrągłe niespecjalnie będą wyglądać w tym aucie. Tylko że mam nieoryginalny zderzak, niewiem czy do oryginalnego bedą pasować. U mnie powinny wejść idealnie (zderzak z bodykit'a VestaTec wzór 24074) choć nie wiem jak to będzie ostatecznie wyglądać, bo oryginalne halogeny są dużo wyższe niż te Helli. Póki co czekam na promocyjną cenę z Foty na te lampki, jest opcja że dostanę je za jakieś 400zł :)

Co do przerabiania instalacji owszem jeśli chcesz mieć to zgodnie z polskim prawem każde lampy dzienne wymagają przeróbki, bo nasi rządzący geniusze wymyślili że razem z przednimi lampami dziennymi z tyłu muszą się palić też światła. Tutaj znajdziecie więcej informacji na ten temat.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=dzienne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 22:55
Posty: 1404 (1/22)
Skąd: Żywiec / Kraków
Auto: Mazda 3 BM '14 / 3 BL '09 / 6 GG '02
były:
Mazda 6 GY '03 / 323F BA '96 / 323F BG '92 / 626 GD '89

Postprzez orlando » 15 maja 2007, 17:28

Madtom wszystko fajnie, z tymi diodami też... Tylko nie wziąłeś jednej rzeczy pod uwagę:

Mianowicie dioda prostownicza służy wg. nazwy do prostowania prądu zmiennego na stały. A nie tylko po to żeby przewodzić w jedną stronę, a w drugą nie.

Przy podłączeniu jej do napięcia stałego na każdej diodzie prostowniczej jest spadek napięcia ok 0.7V. Nie zauważyłeś, że [jakie?] światła pozycyjne świecą słabiej? Czy nie widać różnicy? Bo patrząc okiem elektronika amatora myślę, że jakaś różnica powinna być.

Mimo wszystko pomysł bardzo dobry, jednak ja przy montażu dziennych poszukam jakiegoś innego rozwiązania :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez KANAL » 17 maja 2007, 12:57

MadTom w moim zderzaku takie same lampy jak Twoje wygladaja tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Tez chcialem swiatla Helli ale do mojego body kitu lepiej pasuja polskiego producenta a do tego sa ponad 2x tansze. Zaplacilem za nie 65zl.

Pozdrawiam.
'Błoto z wozu, koniom lzej' – Polska Kronika Filmowa
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57848
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 13:36
Posty: 115
Skąd: woj Łodzkie
Auto: Audi A6 C5 1.8T AEB
Audi A4 B5 2.6V6

Postprzez MadTom » 17 maja 2007, 17:36

orlando napisał(a):Madtom wszystko fajnie, z tymi diodami też... Tylko nie wziąłeś jednej rzeczy pod uwagę:

Wziąłem :P

Nie zauważyłeś, że [jakie?] światła pozycyjne świecą słabiej? Czy nie widać różnicy?

Trochę się tego obawiałem, ale różnica nawet jeśli jest to ja jej nie zauważyłem.

KANAL napisał(a):Zaplacilem za nie 65zl.

A ja 32 zł :D i to przeważyło nad światłami Helli ...fajnie kupować w "fabryce" ;P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 mar 2005, 11:44
Posty: 28
Skąd: Kraków
Auto: 323F BG 1,6 16V

Postprzez orlando » 17 maja 2007, 19:17

No to super, jeżeli nie zauważyłeś różnicy, to ja się również może skuszę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Postprzez BanekX » 17 maja 2007, 22:23

A ja mam dla was dosc niecodzienne pytanie... Czy moznaby przerobic lampy wysowane na tak zeby dzialaly jak swiatla do jazdy dziennej?

Dokladniej milo by bylo jakby dalo sie zrobic tak zeby:
– Otwieraly sie na okolo 1/2 lub 1/3 wysokosci,
– Swiecily nieco slabiej
– Uzywaly zarowek swiatel dlugich lub krotkich o slabszej mocy do swienia..


Ps.. wlasnie zauwazylem ze jeden uzytkownik (Robo) ma chyba cos takiego zrobione (chyba albo fotomontage....) W podpisie ma fote takiej madzi: http://www.republika.pl/robo_83/images/avatarek.jpg
Początkujący
 
Od: 14 sty 2007, 22:49
Posty: 6
Skąd: Boleslawiec
Auto: Mazda 323F BG 1.6 88km / 1993r

Postprzez szkodnik_byd » 17 maja 2007, 23:05

no musze kolege zdziwic mozna sobie zamontowac regulator podnoszenia swiatel i w celach ze tak powiem dla paparazzi ustawic pod takim katem jak sie uwaza za piekne a co do samego pomyslu to nie wiem co na to policja generalnie na alegro sa zestawy do obnizania napiecia na zwyklych zarówkach lecz jak to sie ma do zle ustawionych swiatel no i przedewszystkim jak tak ustawione stiatla by swiecily

pozdro
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6201 (915/442)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez bobinski » 18 maja 2007, 11:52

Generalnie to mi chodziło o to żeby tych świateł w dzień nie owierać i dlatego zamontowałem te dolne-polskie. Panowie zamówiłem z przekaźnikiem i tak podłączyłem że bez diód działa. tj jak zapalam postojówki to zapalają sie te dolne. jak przełącze na drogowe, czyli wysuną się te górne, dolne gasną. Zapalaja sie wtedy jak włączam długie. Niestety nie mam automatycznego włącznika. jakoś zawsze pamietam o włączeniu i wyłączeniu. Pozdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2006, 08:55
Posty: 331
Skąd: Witowy Most- Kurpie
Auto: 323F 1,6 16V '93 BG

Postprzez TALREP » 18 maja 2007, 14:30

ja tez tak sobie zrobilem zanim znalazlem czas do podlaczenia tylnych pozycyjnych (wtedy juz diody sa potrzebne) teraz swiatla dzienne zapalaja mi sie po przekreceniu kluczyka (podlaczylem bezposrednio pod stacyjke) a gasna po wlaczeniu swiatel mijania. mam rowniez dodatkowy wlacznik, a raczej wylacznik ktorym moge sobie zgasic swiatelka jak nie chce zeby swiecily po przekreceniu stacyjki, wlacznik dodatkowo jeszcze swieci razem ze swiatlami jako kontrolka :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez dudkam » 18 maja 2007, 16:05

To jak jest w koncu z ta homologacja? Ja kupilem Heli wlasnie ze wzgledu na nia i rzeczywiscie na szkle jest wytloczone RL czyliu do jazdy dziennej a te polskie maja chyba B znaczy halogeny. A podlaczenie mam na pelny automatczyli zapalaja sie po uruchomieniu silnika(jak zgasnie kontrolka ladowania) i przez diode zalaczaja sie postojowe.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2005, 20:10
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Auto: 323F 1.6 16v 91r LPG

Postprzez orlando » 18 maja 2007, 16:44

dudkam w jaki sposób to podłączyłeś? z jakimś czujnikiem napięcia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2007, 17:28
Posty: 63
Skąd: Żory
Auto: 323F BG 1.6 16v 92' LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki